10 راه آسان و فوری بازکردن لوله در منزل

0

گرفتگی لوله های فاضلاب به دلیل انباشته شدن پرز و مو، ذرات روغنی و مواد شوینده و غیره از مشکلات رایجی می باشد که در اغلب مواقع با آن مواجه هستیم. با توجه به تاثیرات نامطلوب گرفتگی لوله ها و انتشار بوی بد در محیط، این سوال بوجود می آید که چطور می توان گرفتگی لوله های فاضلاب را برطرف نمود؟ در ادامه چند راهکار ساده برای لوله بازکنی ارزان و گاها بدون هزینه در منزل را ارائه می دهیم که نیاز به تخصص و مهارت ندارند.

اقدامات اولیه برای باز کردن لوله های فاضلاب

از مهم ترین و اصلی ترین گام ها برای باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب، بررسی علت آن می باشد و باید به دنبال دلیل اصلی رخ دادن این مشکل باشید. تجمع و انباشته شدن مو، پرز، دستمال توالت، مواد شوینده و بهداشتی و ذرات روغنی، افتادن وسایل و اشیای مختلف از جمله اسباب بازی کودکان و همچنین ورود مصالح ساختمانی از جمله سیمان و گچ و خاک رایج ترین دلایل برای رخ دادن این مشکلات می باشند. به جز ورود مصالح ساختمانی به لوله های فاضلاب که تنها به کمک تجهیزات حرفه ای تیم های لوله بازکنی و تخلیه چاه می توان این مشکل را رفع نمود، برای سایر گزینه ها می توان راهکارهای ساده ای را ارئه داد.

رفع گرفتگی لوله در منزل

رونیکس

لوله بازکنی با آب جوش

در صورتیکه گرفتگی لوله های فاضلاب به دلیل تجمع پرز و مو و موارد مشابه می باشد، در بسیاری از مواقع می توان تنها با آب جوش این مشکل را برطرف نمود. با وارد کردن آب جوش به لوله های فاضلاب و چاهک حمام و سینک ظرفشویی می توان حجم بالایی از ذرات چربی و مواد صابونی را حل کرد و در نهایت مسیر لوله ها باز میشوند. برای انجام این کار، یک سطل آب جوش را در لوله مورد نظر بریزید و حدود 10 تا 15 دقیقه به آن زمان دهید تا مسیر را باز کند. در صورتیکه با این کار موفق به باز کردن لوله ها شدید، مجدد چند سطل آب نسبتا داغ را در وارد لوله ها کنید تا مسیر را به طور کامل باز کند و گرفتگی ها بر طرف شوند. البته لازم به ذکر است که اکر قصد دارید با این روش گرفتگی های لوله های توالت را برطرف کنید، آب جوش را مستقیم روی کاسه توالن نریزید چون ممکن است منجر به ایجاد ترک و شکستگی در آنها شود.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با مواد شوینده

از دیگر روش های بسیار کاربردی برای باز کردن لوله در منزل می توان به استفاده از مواد شوینده اشاره نمود. این روش بسیار آسان بوده و کافیست مقداری از مواد شوینده مایع را داخل چاه و لوله مورد نظر بریزید و حدود 15 دقیقه بعد یک سطل آب گرم را به داخل لوله وارد کنید. مواد شوینده باعث حل شدن ذرات چربی و روغنی تجمع یافته در مسیر لوله ها می شوند و علاوه براین، باعث لغزنده تر شدن مجاری داخلی لوله ها خواهند شد. با این روش همچنین دستمال توالت و اشیای کوچکی که در مسیر وجود دارند نیز به حرکت درآمده و باعث باز شدن گرفتگی ها خواهند شد.

باز کردن لوله با سرکه و نمک

قبل از بررسی این روش لازم است به این نکته اشاره شود که در بسیاری از مواقع بیرون زدن آب از لوله های فاضلاب به دلیل پر شدن چاه می باشد و لازم است در اولین فرصت تخلیه صورت گیرد. علاوه براین، چاه های فاضلاب که عمر زیادی دارند حتما باید لایروبی برای آنها انجام شود تا ظرفیت چاه افزایش پیدا کند و از پر شدن های پی در پی جلوگیری خواهد شد. در صورتیکه چاه هنوز پر نشده باشد و مشکل اصلی گرفتگی به دلیل تجمع ذرات روغنی و پرز و مو باشد، می توان با محلول سرکه و نمک این مشل را تا حدودی برطرف نمود. مقداری از نمک و سرکه را با به درون لوله بریزید تا پس از واکنش های شیمیایی صورت گرفته بین آنها و جوشش ایجاد شده، ذرات تجمع یافته حل شوند و مسیر باز شود. در نهایت مقداری آب را وارد لوله ها کنید تا سایر گرفتگی ها نیز باز شوند.

 

باز کردن لوله فاضلاب منزل با جوش شیرین و نمک

از دیگر روش های بسیار کاربردی برای باز کردن لوله های فاضلاب می توان به استفاده از محلول جوش شیرین و نمک اشاره نمود. قدرت این محلول بسیار بالا بوده و در اغلب مواقع با وارد شدن آن به درون لوله ها مسیر باز خواهد شد و در نهایت با یک سطل آب گرم مسیر را به طور کامل شستشو دهید.

رفع گرفتگی لوله با سرکه و جوش شیرین

مانند دو راهکار قبل و در صورتیکه هیچ یک از روش های فوق موثر نباشند می توان از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده نمود. البته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این محلول حتما درب یا پنجره را باز بگذارید تا برای تنفس با مشکل مواجه نشوید. این محلول قدرت پاک کنندگی بالایی داشته و در اغلب مواقع برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب موثر عمل می کند.

باز کردن لوله با جوهر نمک

قبل از استفاده از جوهر نمک برای باز کردن لوله ها حتما به مسائل ایمنی توجه داشته باشید چون گاز تولید شده خطراتی مانند خفگی را ممکن است به همراه داشته باشد. ترکیب 3 پیمانه جوهر نمک و 4 لیتر آب را وارد لوله فاضلاب کنید و پس از نیم ساعت آب گرم با فشار در داخل لوله بریزید.

رفع گرفتگی لوله با تلمبه دستی

در بسیاری از مواقع ممکن است هیچ یک از موارد فوق نتوانند منجر به باز شدن لوله ها شوند و در این شرایط لازم است با کمک تجهیزات مختلف این مشکل را رفع کنید. توجه داشته باشید که عدم توجه به این موضوع باعث میشود تا نم و رطوبت به دیواره های اطراف نفوذ کند و در نهایت لازم است برای رفع نم ساختمان نیز اقدام کنید. از آسان ترین تجهیزات برای این منظور می توان به تلمبه های دستی اشاره نمود.

 

باز کردن لوله با قلاب فلزی

از دیگر تجهیزات بسیار کاربردی که دسترسی به آن نیز سخت نمی باشد می توان به قلاب فلزی اشاره نمود. برای تهیه قلاب فلزی کافیست چوب لباسی های فلزی را باز کنید تا به یک میله صاف تبدیل شود. در نهایت انتهای لوله را کمی خمیده کنید تا شبیه به قلاب شود و در نهایت آن را وارد لوله نمایید. با این روش می توان توده های انباشته شده در مسیر فاضلاب را به بیرون بکشید تا لوله باز شود.

باز کردن لوله با فنر دستی

لوله بازکنی با فنر در اغلب مواقع چاره ساز بوده و می تواند تمام مواد انباشته شده در مسیر لوله های فاضلاب را جمع آوری و به بیرون منتقل کند. فنرهای دستی را می توانید از ابزارفروشی ها تهیه کنید.

 

باز کردن لوله فاضلاب با جاروبرقی آب

در صورتیکه علت گرفتگی لوله های فاضلاب تجمع و گیر کردن پرز و مو و دستمال توالت و موارد مشابه باشد، می توان به کمک جاروبرقی های آب این مشکل را رفع کرد. سر لوله جاروبرقی را وارد چاه کنید تا مواد موجود در لوله فاضلاب را با قدرت مکندگی بالا به بیرون منتقل کند.

در صورتیکه هیچ یک از موارد فوق به باز شدن لوله فاضلاب منجر نشد، بهترین و تنها راه حل استفاده از خدمات تیم های لوله بازکنی می باشد. لوله بازکنی تهران سماء یکی از مجهزترین تیم ها در زمینه ارائه خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه با قیمت ارزان در تمام مناطق تهران می باشد. این تیم به صورت شبانه روزی خدمات کاملا تضمین شده و فوری را در این زمینه ارائه می دهند. برای اطلاع از خدمات این مجموعه کافیست نام ” لوله بازکنی تهران سماء” را در اینترنت جستجو کنید یا با شماره 09128898013 – 09127762848 تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.