چگونه فضای کاری خود را به شکل جدیدی طراحی کنیم؟

4

پا به عرصه گذاشتن دنیای مد در سر تا سر جهان خود دلیلی است که افراد را بسوی سلایق و علایق مختلف سوق میدهد. موضوعی که سر تا سر پیرامون را هم دائما به تغییر و تحول وا داشته است. تغییر و تحولی که در نحوه زندگی و کسب و کار افراد نیز راه یافته است و با بهبود کیفیت در زندگی و کار توانسته مورد توجه قرار گیرد.

به همین دلیل است که افراد برای رهایی از تکرار روزمرگی در محیط زندگی، علی الخصوص در محیط کار، روز به روز بدنبال جدیدترین طراحی ها و دکوراسیون های داخلی هستند. شاید این موضوع در چند دهه گذشته تنها در فضاهای منزل بکار گرفته می شد، ولی با گذشت زمان و پی بردن به اهمیت فضاهای اداری بعنوان مکانی که افراد پس از منزل بیشترین وقت خود را در آنجا سپری می کنند، بروز کردن و استفاده از جدیدترین طراحی فضاهای کاری بسیار حائز اهمیت شده است.

دستیابی به جدیدترین طراحی های فضای کاری با توجه به ترندهای سالانه که در سرتاسر جهان مطرح می شود، صورت می گیرد؛ تا تغییرات ایجاد شده در کمال رضایت و سلیقه مدیران، کارکنان و مراجعه کنندگان اجرا شود.

رونیکس

پس اگر برای دکوراسیون اداری خود می خواهید از جدیدترین طراحی های فضای کاری اطلاعات کسب کنید، این متن را از دست ندهید. در ادامه با معرفی رایج ترین و جدیدترین طراحی های فضای کاری و چند نمونه تصاویر، شما را در این زمینه راهنمایی میکنیم.

چگونه فضای کاری خود را به جدیدترین شکل طراحی کنیم؟

دست یافتن به جدیدترین فضای کاری به معنای تغییر کامل لوازم و دکوراسیون داخلی بر اساس و در هماهنگی با دنیای مد نیست. امروزه سعی همه بر این است که با ایجاد جزئی ترین تغییرات در رنگ، بافت، استفاده از پارتیشن ها، نور پردازی و… با اعمال تغییراتی در محیط، به جدیدی ترین فضای کار دست یابند. چرا که اگر قرار بر این باشد تا بطور سالانه دکوراسیون اداری خود را تغییر دهند این کار در عین زیبا سازی و ایجاد فضایی جدید، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

جدیدترین ایده های اجرایی برای دکوراسیون فضای کاری

چیزی که سبب دستیابی به جدیدترین طراحی فضای کار می شود، تغییر در دکوراسیون و لوازم فضای اداری است. دکوراسیونی که اگر با ایده های بروز و مطرح، لوازم و مبلمان اداری را در هماهنگی و ارتباط با یکدیگر در محیط چیدمان نماید، جدیدترین طراحی را در فضای کار پدیدار می کند.

  • از پارتیشن برای جداسازی فضاهای داخلی استفاده کنید!

امروزه برای حفظ تعامل بین مدیران و دیگر کارکنان و افزایش روحیه کار گروهی، فضاهای اداری عموما به شکل باز (نقشه باز) طراحی و دکوراسیون می شوند. استفاده از المان های پارتیشن، دیوارهای موقت متخلخل و یا شیشه ای با طرح و مدل های مدرن، در عین ایجاد فضای باز و برقراری ارتباط بین افراد، در زیباسازی محیط و مدرن کردن فضای کار بسیار موثر می باشند.

  • در جداره ها و سقف های کاذب از نورپردازی را به شکلی جدید بکار ببرید!

نورپردازی را میتوان مهمترین بخش دکوراسیون فضای اداری قلمداد کرد. در فضاهای اداری که همواره افراد در حین فعالیت کسب و کاری خود می باشند، نیاز است تا نور کافی فراهم شود. حال اگر این نور پردازی به شیوه ای مدرن و زیبا در سقف های کاذب، سطوح و جداره های داخلی اجرا شود، زیبایی منحصر به فردی را در فضا ایجاد می کند. استفاده از نور مصنوعی به این شیوه، از جدیدترین روش ها برای طراحی فضای اداری بشمار می رود.

  • استفاده از قفسه های باز به زیبا و مدرن سازی فضای کار کمک می کند!

به نمایش گذاشتن لوازم مختص و کاربردی در زمینه کسب و کار خود در قفسه های باز بعنوان بخشی از دکور، تاثیر بسزایی در ساخت محیطی شیک و زیبا دارد. این کار باعث می شود تا مراجعه کنندگان با برقراری ارتباط بصری با فضای کار، نقش ویژه ای در پیشرفت و موفقیت کاری شرکت ها داشته باشند. جانمایی درست این عناصر در بخش هایی از فضا، خود به تنهایی می تواند با ایجاد تغییرات در فضا، محیط کار مدرن و جدیدی را پدید آورد.

  • با تغییر رنگ سطوح و مبلمان در محیط، به فضای اداری جدیدی دست یابید!

همه ما از تاثیراتی که رنگ بر جسم و روان افراد می گذارد، آگاهیم. موضوعی که در فضاهای اداری نیز بسیار تاثیرگذار است. پس تغییر رنگ آمیزی سطوح و دیوارهای محیط اداری با حفظ رسمی بودن محیط و هماهنگی کامل با رنگ دیگر لوازم و نوع فعالیت کاری، بی شک باعث زیبایی و ایجاد تغییرات زیادی در فضای کار میشود. فضایی که با گذراندن ساعات طولانی در آنجا، می بایست با رنگ آمیزی درست، ایجاد کننده حس نشاط و سرزندگی در افراد شود نه حس کسالت و خستگی.

  • بکار بردن مبلمان و میزهای اداری انعطاف پذیر و مدرن، در ایجاد فضای کار جدید ضروری است!

از اصلی ترین عناصر زیبایی شناسی در دکوراسیون داخلی را میتوان به لوازم و مبلمانی که در فضا چیدمان می شوند، نسبت داد. این لوازم و وسایل است که با تعبیه و قرار گیری، روح و زیبایی را به محیط القا میکنند. چیزی که حضورشان در محیط های اداری بسیار الزامی است. استفاده از مبلمان مدرن و خاص، میزهای انعطاف پذیر متناسب با حوزه کاری، صندلی هایی راحت برای مراجعه کنندگان و… است که به محض ورود افراد، با نمایان شدن در پیش چشمان مراجعه کنندگان احساس دلنشین و راحتی را در فرد ایجاد میکند. حسی که همراه با امنیت، نقش بسزایی در عملکرد کارکنان و بطور کلی موقعیت شغلی می گذارد.

 

  • با استفاده از گیاهان و ایجاد حس سرزندگی و نشاط در محیط، فضایی دلنشین ایجاد کنید!

از ترندهای جدیدی که در طراحی فضای کار با استقبال بسیاری از سوی کاربران رو به رو شده است، استفاده از فلاور باکس و گیاهانی است که برای قرارگیری در فضاهای بسته و محیط های کاری مناسب می باشند. وجود گل و گیاه در هر محیط اداری، همراه با ایجاد حس سرزندگی و نشاط در کارکنان و مثمر ثمر واقع شدن در عملکرد کار، فضای اداری جدید و مدرنی را خلق می کند.

  • با ایجاد نقطه کانونی در محیط، زیبایی منحصر به فردی را به فضای کار ببخشید!

فضاهای اداری یک محیط جامعی است که متشکل از بخش کارکنان، مراجعه کنندگان و مدیریت می باشد که اگر بخشی از آن را بعنوان نقطه کانونی، از لحاظ بصری با زیبایی منحصر به فردی چیدمان و دکوراسیون کنیم، با جلب توجه، سبب جذب و علاقه مندی افراد به فضای کاری میشود. این کار با خلاقیت های خاص نظیر استفاده از یک المان ویژه، دیواری با رنگ آمیزی متفاوت و هماهنگ با سایر سطوح و… می تواند موجب جلوه بخشی در فضای اداری شود.

اکسسوری های جدید و مدرن را جایگزین لوازم تزئینی قدیمی کنید!

از دیگر روش های ساده برای دستیابی به جدیدترین فضای کار و ایجاد تغییرات زیبا و مدرن در این فضا، جایگزینی اکسسوری های جدید بجای وسایل قدیمی می باشد. تابلوهایی مرتبط با حوزه شغلی که امروزه در اکثر فضاهای مدرن برای لوکس و شیک شدن فضا بکار برده می شوند، در فضاهای اداری هم با استفاده درست و همگون با دیگر لوازم، در زیباسازی فضای کار بسیار موثر هستند.

تغییرات ایجاد شده از همه این موارد، ممکن است بسیار جزئی و ابتدایی به نظر رسد؛ ولی اگر همگی در کنار هم و با کمک راهنمایی ها و مشاوران متخصص در این زمینه صورت گیرد، بی شک شما را در خلق زیباترین طراحی فضای کار کمک میکند.

با مراجعه به گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب شما قادر خواهید بود تا در کنار خرید جدیدترین و مدرن ترین لوازم و وسایل مورد نیاز فضاهای اداری، با مشاوره از آنها به زیباترین فضای کار دست یابید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. saraa می‌گوید

    مقاله ی خیلیی مفیدی بود

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      خوش‌حالیم از «چطور» راضی بودی سارای عزیز. 🙂

  2. ali52 می‌گوید

    خیلی مقاله ی مفیدی بود ممنون

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      ممنون که همراه «چطور» هستی علی جان. 🙂