برای تحصیل در کانادا چقدر پول لازم است؟

0

در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان و قابل مقایسه در جهان، با توجه به منافع فراوان بعدی، تحصیل در کانادا را می توان سرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه ای دانست. برای تحصیل در کانادا بسیاری از دانشجویان در مقطع کارشناسی، به مبلغ بیش تری برای تحصیل خود نیاز دارند و هزینه تحصیل در مقاطع بعد از کارشناسی مانند کارشناسی ارشد به مراتب کمتر خواهد بود. شرایط هر دانشگاه در رشته های مختلف تحصیلی متفاوت است و دانشجویان برای تعیین هزینه های دقیق زندگی خود باید در ابتدای امر دانشگاه و شهر محل تحصیل خود را مشخص کنند تا بتوان به طور قطع در رابطه با هزینه های زندگی صحبت کرد.

 

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

اولین و شاید بتوان گفت مهم ترین هزینه ای که دانشجویان در کانادا با آن روبرو هستند، هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه است. هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در کانادا بیش تر از سایر دانشجویان است و البته شهریه در هر دانشگاه نیز با دانشگاه دیگر متفاوت است. در مقطع کارشناسی، شهریه سالانه دانشگاه در کانادا را به طور متوسط می توان بین 14000$ تا 30,000$ (دلار کانادا) تخمین زد. برای مثال تحصیل در رشته های علوم انسانی در هر سال در حدود 28000$ است. تحصیل در رشته هایی مانند علوم اقتصاد و مدیریت می تواند در حدود 25,000$ سالانه هزینه در بر داشته باشد. علوم مهندسی در کانادا هزینه بیش تری را در بر خواهد داشت و شهریه دانشگاهی این رشته را می توان سالیانه در حدود33,000$ اعلام کرد.

رونیکس

رشته های پزشکی جزو گران ترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی هستند. برای مثال تحصیل دندانپزشکی در کشور کانادا به طور متوسط سالیانه در حدود 56000$ هزینه در بر خواهد داشت و هزینه تحصیل در رشته داروسازی 41000$ در طول یک سال تحصیلی است. هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی اما به صورت میانگین بیش ترین مقدار است به طوری که دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته باید سالیانه در حدود 63000$ هزینه کنند. رشته پرستاری نیز با شهریه ای بالغ بر 22000$ در سال از ارزان ترین رشته های تحصیلی در گروه رشته های پزشکی است.

تحصیل در رشته معماری نیز در این کشور حدودا 26000$ هزینه در سال در بر دارد و شهریه سالیانه رشته علوم کامپیوتر نیز در حدود 33000$ است. تحصیل در رشته های علوم آموزشی و خدمات نیز در حدود 20000$ به ازای یک سال تحصیلی است و به عنوان رشته های تحصیلی ارزان در کانادا شناخته می شوند.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را می توان یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل خواند. دانشجویان در این مقطع تحصیلی شانس بیش تری برای دریافت بورسیه های تحصیلی دارند و همچنین پس از پایان تحصیل می توانند با آسودگی خاطر بیش تری شغل مورد نظر خود را یافته و درآمد بیش تری داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا اما هزینه های کم تری است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود پرداخت می کنند. تحصیل کارشناسی ارشد در برخی از رشته های تحصیلی در کانادا تنها یک سال به طول می انجامد و این خود می تواند یک امتیاز مثبت دیگر در این رابطه باشد.

دریافت مدرک MBA در کانادا گران قیمت اما با ارزش است و دانشجویان برای هر سال تحصیل در این رشته باید 39000$ پرداخت کنند. تحصیل در رشته های تجارت و مدیریت نیز در این مقطع تحصیلی جز پر هزینه ها به شمار می رود و می تواند 24500$ در طول هر سال هزینه در بر داشته باشد. هزینه تحصیل در رشته معماری نیز در این مقطع تحصیلی در حدود 24000$ است.

سایر رشته های تحصیلی معمولا کمتر از 20000$ هزینه در بر دارند. برای مثال تحصیل در رشته حقوق حدود 17200$ هزینه در بر دارد و تحصیل در رشته های مهندسی نیز سالانه 19000$ است. هزینه تحصیل در رشته بینایی سنجی در این مقطع تحصیلی 14000$ است و رشته ای مانند مهندسی کامپیوتر نیز حدود 16500$ هزینه در بر خواهد داشت.

توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در رشته های تحصیلی به صورت میانگین اعلام شده است و ممکن است در دانشگاه های مختلف این هزینه ها متغیر باشد. در وب سایت کاناداپاس در بخش مجله مهاجرتی در قسمت تحصیل در کانادا می توانید در مورد دانشگاه های مختلف اطلاعات جامعی را کسب کنید.

بررسی هزینه های جانبی تحصیل در کانادا

زمانی که قصد تحصیل در کانادا را دارید، همه هزینه های شما در شهریه دانشگاه خلاصه نمی شود بلکه شما باید هزینه های جانبی از جمله هزینه محل سکونت، بیمه، خوراک و حمل و نقل را نیز در نظر داشته باشید. دانشجویان در کشور کانادا می توانند فرصت اقامت در خوابگاه دانشجویی را بدست آورند و در این صورت می توانند هزینه های اقامتی خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند. البته شانس دریافت خوابگاه قطعی نیست و دانشجویان ممکن است مجبور به اجاره ملک شوند. هزینه کرایه یک ملک با یک اتاق خواب در کانادا می تواند حدود 800$ هزینه در بر داشته باشد که اجاره مشترک یک خانه نیز می تواند در کاهش هزینه های زندگی در این کشور نقش بسزایی داشته باشد.

یکی از هزینه های مهم زندگی در کانادا، هزینه های مربوط به حمل و نقل عمومی است. دانشجویان تمام تلاش خود را می کنند که محل اقامت خود را در نزدیک ترین فاصله از دانشگاه انتخاب کنند تا بتوانند پیاده یا با دوچرخه به دانشگاه برسند اما هزینه های مربوط به حمل و نقل در کانادا بین 80$ تا 150$ در ماه است.

علاوه بر هزینه های ذکر شده دانشجویان باید خود را تحت پوشش بیمه درمانی نیز قرار دهند، در این صورت همه چیز به سطح پوشش بیمه درمانی بستگی دارد. بسیاری از دانشگاه ها با ارائه طرح های خاص می توانند هزینه های سالیانه بیمه را برای دانشجویان کاهش دهند.

به طور کلی، هزینه های جانبی زندگی در کانادا را می توان در حدود 15000$ در سال تخمین زد که البته با کار دانشجویی می توان بخش عمده ای از این هزینه را به سادگی پوشش داد. توصیه ما به شما این است که پیش از اقدام برای ادامه تحصیل در کانادا، حتما توان مالی خود را بررسی کنید و در مسیری که قصد ورود به آن را دارید تلاش کنید تا از مشورت مشاوران و وکلایی استفاده کنید که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند و می توانند مسیر رسیدن شما به خواسته هایتان را هموار تر سازند. اگر نیاز به مشاوره بیشتر در این خصوص دارید اینجا کلیک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.