مزایای استفاده از سرور اچ پی ای

0

سرور اچ پی

سرورها در انواع متفاوت و توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند. اما در بین این سرورها، سرور اچ پی از محبوبیت بیشتری در ایران برخوردار است.

شرکت اچ پی، بزرگترین کمپانی تولید کننده سرور است. این شرکت در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی فعالیت دارد. سرورها با عناوین متفاوتی در بازار یافت می شوند که نمونه ای آن میتوان به Database Server، Storage Server و … اشاره کرد. سرورها ترکیبی از سخت افزار و نرم افزارها (سیستم عامل) هستند. سخت افزارهای به کار رفته در سرورها شامل رم، پردازنده، هارد، کارت شبکه و … میباشند.

سرور اچ پی به دلیل دارا بودن کارایی و سرعت بالا، انعطاف پذیری و ارتقاپذیری، دسترسی آسان، مدیریت پذیری، قابلیت بروزرسانی، بهره مندی از سخت افزارهای قدرتمند و همچنین قیمت مناسب از فروش بالایی در بازار برخوردار است.

رونیکس

شرکت اچ پی تمامی محصولات اینترپرایز خود را به نام دیگری با عنوان HPE به بازار عرضه کرده است. سرور اچ پی، کار انتقال، ذخیره سازی و پردازش داده ها و اطلاعات را انجام می دهد. شرکت اچ پی با گذشت زمان، به تولید سرورهای متنوعی پرداخته، این سرورها در هر نسل، پیشرفته تر و بهینه تر از سرورهای نسل قبل از خود شده اند.

سرور اچ پی دارای انواع گوناگونی است و هرکدام از آنها ویژگی ها و کارایی خاص خود را دارند. تمامی قطعات سوار شده بر روی سرور، برحسب نیازهای کسب و کار، بازدهی های متفاوتی دارند. نیاز به سرورها در هر شرکت و سازمانی با رشد دنیای تکنولوژی افزایش یافته و استفاده از تجهیزات شبکه برای آنها، امری ضروری به شمار می رود. سرورهای اچ پی با رشد روز افزون خود در حیطه های فنی و فناوری، توانسته بر روند کسب و کار تاثیر بگذارند و باعث رشد آنها شوند. سرور اچ پی در هر زمان و مکانی و با هر حجم کاری در دسترس میباشد. این سرورها در اکثر ارگان های دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار گرفته اند.

شرکت اچ پی با جستجو در میان مصرف کنندگان و تشخیص نیازهای سازمان و شرکت ها، همواره می کوشد تا با ایجاد فناوری های جدید و پیشرفته تر، مشتریان و مخاطبان را بیشتر از پیش به خود جذب کند.

شرکت اچ پی در توسعه تجهیزات با توجه به نیازهای کاربران، پیشرفت قابل توجهی را داشته و حداکثر کارایی و اطمینان را برای کاربران جهت جلوگیری از دسترس خارج شدن سرویس یا همان Downtime ارائه داده است. این شرکت تمامی قطعات تولید شده را تست و سپس به بازار عرضه می کند. از جمله فناوری های به کار رفته در سرور اچ پی فناوری به روز رسانی هوشمند SUM –Smart Update Manager، عملیات پیچیده نرم افزارها و Firmware ها را راحت تر کرده است.

مزایای استفاده از سرور اچ پی ای :

1.سرورهای اچ پی از نظر فنی پیشرفته و از نظر طراحی توسعه یافته هستند و تمامی نیازهای فنی شبکه را برطرف می کنند.

2.سرورهای اچ پی به دلیل انعطاف پذیری بالا، سازگاری بسیار خوبی با نرم افزارها و دیگر تجهیزات شبکه دارند، به همین دلیل است که این سرورها توسعه سریع شبکه را امکان پذیر می کنند.

3.شرکت اچ پی با تولید محصولاتش، پشتیبانی گسترده ای را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد که نمونه ای از این پشتیبانی، میتوان به انتشار نرم افزار، کتاب، منابع و سایت آموزشی و همچنین سایت های اطلاعاتی اشاره کرد.

4.سرورهای اچ پی را میتوان به راحتی با سخت افزارهای شرکت های دیگر تطبیق داد.

5.سرورهای اچ پی با استفاده از تکنولوژی مدیریت ILO، از راه دور امکان ایجاد ارتباط با سرور و همچنین مدیریت آن را فراهم می کنند.

در انتخاب یک سرور ایده آل میبایست به نکات زیر توجه کرد:

-تعداد کاربرانی که قرار است همزمان به سرورها متصل و از خدمات آنها بهره ببرند. تعداد کاربران موجود در شبکه در انتخاب نرم افزار و سخت افزار تاثیر گذارند.

-میبایست تمامی نیازهای سازمان را سنجیده و با داشتن اطلاعات کافی در مورد سرورها و انواع آن ها، سرور مناسب را انتخاب کرد، همچنین میبایست سروری را انتخاب نمود که با افزایش نیازهای سازمان قابل توسعه و ارتقاء باشند.

-جهت رفع نیازهای سازمان، میبایست بودجه ای را به آن اختصاص داد تا بتوان با پیاده سازی یک سرور ایده آل، تمامی نیازهای سازمان را برطرف کرد.

-میبایست محلی که قرار است سرور در آنجا قرار گیرد مشخص باشد، زیرا محل قرار گیری سرور در انتخاب نوع آن موثر است.

 

انواع معروف سرورهای اچ پی :

1.سرورهای رکمونت یا DL: معروف ترین سرور در میان کاربران، سرورهای رکمونت اچ پی هستند که در اکثر دیتاسنترها از آنها استفاده می شود. این سرورها قابلیت پشتیبانی از تمامی سخت افزارهای تولیدی شرکت اچ پی را دارا میباشند. سرورهای رکمونت، سرورهایی هستند که با استانداردهای امنیتی بهینه سازی شده اند. قرارگیری سرورهای DL در رک ها Rack، به صورت افقی است و از مدل های معروف آن میتوان به DL180، DL360، سرور اچ پی DL380 و DL580 اشاره نمود. از میان تمامی مدل ها، پرفروش ترین سرورها در ایران، سرورهای DL380 و DL360 در نسلهای G10, G9, G8, G7 میباشند. سرورهای اچ پی سری DL در رک ها قرار می گیرند. اندازه این سرورها استاندارد است و به راحتی میتوان آن را در رک Rack نصب کرد. سرورهای DL فضای کمی را اشغال می کنند و انعطاف پذیری بالایی دارند. سرورهای اچ پی سری DL دارای سایزی 2U, 1U و 4U بوده و زیرساختی فوق العاده را برای مراکز داده ایجاد می کنند، این سرورها برای دیتا سنترها و محیط هایی که تراکنش بالایی دارند و از تعداد سرورهای زیاد استفاده می کنند مناسبند.

2.سرورهای ایستاده یا ML: سرورهای ML که مخفف Modular Line میباشند به سرورهای ایستاده و یا Tower گفته می شوند که برای کسب و کارهای متوسط و کوچک مناسبند. این سرورها میتوانند به راحتی با زیرساخت های ابری و هیبریدی کار کنند. سرورهای اچ پی سری ML قابلیت ارتقا و انعطاف پذیری را دارا میباشند. بزرگترین ایراد در این سرورها، اشغال فضای بیشتر در مقایسه با مدل های دیگر است. این سرورها از لحاظ شکل ظاهری تقریبا به کامپیوترهای معمولی شباهت دارند اما از قطعات سروری در آنها استفاده شده است. از Tower ها به دلیل فضای زیادی که اشغال و صدایی که تولید می کنند کمتر استفاده می شود. این سرورها، مدیریتی بر روی کابل های اتصالی به خود ندارند. سرورهای ML برای شرکت ها و سازمان هایی که دارای شعب متفاوتی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت این سرورها, عدم نیاز آنها به نصب در رک Rack بوده که در صورت نیاز و داشتن تمایل، امکان این وجود دارد که آنها را در رک با استفاده از سینی مخصوص قرار داد.

3.سرورهای BL: سرورهای Blade (مخفف Blade Line) برای سازمان ها و شرکت های متوسط و بزرگ مناسبند. این سرورها با داشتن ویژگی های خاص خود، موجب کاهش هزینه ها و بالا بردن کیفیت عملکرد و سرویس دهی آنها می شوند. با قرارگرفتن این سرورها در رک به صورت عمودی (تیغه ای یا فشرده و ماژولار)، میتوان سرورهای بیشتری را در رک جای داد. قرار گیری این سرورها در رک به صورت مجموعه ای صورت می گیرد. سرورهای Blade از زمان، هزینه و انرژی ای که به آن تخصیص داده می شود نهایت استفاده را می برد. سرورهای BL کمترین فضا را اشغال کرده و با مصرف انرژی بسیار کم، دسترسی و کارایی بالا، مدیریتی سریع و ساده را فراهم می کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.