راه‌های مراقبت از پوست

0

مراقبت از پوست، از جمله اقدامات اساسی است که در جهت جلوگیری از هرگونه عارضه‌های پوستی مثل چین و چروک و جوش و آکنه و غیره بکار برده می‌شود. معمولا تمامی افراد چه زن و چه مرد علاوه بر این‌که به زیبایی ظاهر خود اهمیت می‌دهند بسیار علاقمند هستند که پوستی جوان و شاداب و عاری از هر گونه نشانه پیری داشته باشند. بر این اساس این افراد همه تلاش خود را در جهت مراقبت از پوست بدنشان، به‌خصوص پوست صورت بکار می‌برند و از تمام امکانات و تجهیزات و تجربیات اشخاص مختلف استفاده می‌کنند تا شادابی و سلامتی پوستشان حفظ شود. بعضی از این اشخاص با مراجعه به پزشک متخصص و استفاده از کرم‌های گران‌قیمت مختلف در پی سلامتی پوست خود هستند و برخی دیگر هم به کمک تجربیات و اطلاعاتی که از دوستان و یا سایت‌های زیبایی، مجله‌ها و کتاب‌ها به دست می‌آورند به تهیه و خرید انواع لوسیون‌ها و کرم‌ها مثل خرید کرم ضد آفتاب روی می‌آورند. همگی این افراد یک هدف دارند و آن مراقبت از پوست برای سلامتی هرچه بیشتر آن است.
یکی از موارد تأثیر گذار در سلامت پوست، استفاده از پاک‌کننده آرایش مناسب است؛ زیرا پوست بعد از چند ساعت تحمل مکاپ‌های سنگین، بسیار کم آب و خسته و خشک می‌شود و استفاده از پاک‌کننده آرایش مناسب و مرغوب کمک زیادی به حفظ سلامتی و شادابی پوست کرده و یکی از روش‌های مناسب برای مراقبت از پوست به شمار می‌آید. همچنین با استفاده از کرم آبرسان و مرطوب‌کننده رطوبت و چربی از دست رفته پوستتان دوباره تنظیم شده و به اصطلاح، سلول پوست بعد از چندین ساعت تحمل مواد آرایشی یک نفس راحت می‌کشد.

 

برای مراقبت از پوست علاوه بر استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌ها می‌توانید مواردی همچون لایه‌برداری پوست، استفاده از انواع سرم‌های پوستی، تمیز نگهداشتن برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی، خوردن آجیل‌ها، لبنیات و داشتن رژیم غذایی مناسب، تنظیم ویتامین‌های مورد نیاز پوست بدنتان و همچنین داشتن خواب کافی را هم مد نظر بگیرید. همان‌طور که می‌دانید بیشتر متخصصین پوست و مو مکررا توصیه به مصرف کرم مرطوب‌ کننده و آبرسان پوست دارند و این در حالی است که بارها برای شما این سوال پیش آمده که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟ در ادامه مطلب با توضیحاتی کوتاه و مختصر پی به تفاوت این دو محصول خواهید برد و با کاربرد این دو کرم آشنا خواهید شد.

رونیکس

کرم آبرسان

آبرسانی به پوست مانند سایر نقاط بدن یکی از اساسی‌ترین روش‌های مراقبت از پوست به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بافت پوست از هر نوعی که باشد چه چرب یا خشک، حساس یا معمولی جهت فعالیت‌های متابولیسمی خود به آب نیازمند است؛ دقیقا مانند سایر بافت‌ها و ارگان‌های بدن که بدون آب قادر به فعالیت نیستند. پوست نیز چنین ویژگی‌هایی دارد. البته این نکته حائز اهمیت است که آب به تنهایی مانع از خشکی پوست نشده بلکه به کمک چربی می‌تواند سلول‌های پوست شما را پر آب و سرزنده نگه دارد. آبرسان‌ها به عنوان یکی از محصولات برای مراقبت از پوست همانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک جذب‌کننده رطوبت بوده و باعث جذب آب از هوا یا پوست شما می‌شود و آن را بر روی پوستتان نگه می‌دارند.

 

همچنین باید بگوییم که چربی مورد استفاده در ترکیبات آبرسان‌ها بسیار کمتر از مرطوب کننده‌ها است که این خود از تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده به شمار می‌آید. مواد تشکیل‌دهنده آبرسان‌های مختلف نیز متفاوت بوده و هر کدام دارای مکانیسم عمل منحصر به فرد خود است. بنابراین جهت مراقبت از پوست این نکته بسیار مهم است که از چه نوع آبرسانی استفاده می‌کنید؛ چون ممکن است ترکیبات کرم آبرسانِ مورد استفاده شما متناسب با پوستتان نباشد و این خود عامل حساسیت و بیماری‌های پوستی می‌گردد. آبرسان عموما برای مراقبت از پوست از هر نوعی و مخصوصا برای پوست‌های خشک و پوست‌های کم آب مناسب است.

پوست خشک به پوستی گفته می‌شود که بر اثر عواملی چون سن و ژنتیک سبوم کمتری ترشح کرده در نتیجه چربی این نوع از پوست‌ها کم شده و لایه محافظ سطح پوست در برابر تبخیر رطوبت عملکرد ضعیفی را از خود نشان می‌دهد، در نتیجه پوست دچار خشکی می‌شود. اما پوست کم آب حتی در پوست‌های پر چرب نیز بروز می‌کند؛ به طوری که در آن لایه محافظ پوست شدیدا دچار کم آبی شده و در نتیجه شما به آبرسانی فوری جهت مراقبت از پوست خود نیازمند می‌شوید.

البته در ترکیبات برخی از کرم‌ها و محصولات آرایشی، آبرسان نیز به طور هم‌زمان وجود دارد و شما با خرید آن محصولات می‌توانید هم‌زمان هم عمل آبرسانی به پوست را انجام دهید و هم استفاده کاربردی آن محصول را داشته باشید. مثلا در خرید کرم ضد آفتاب می‌توانید کرمی را انتخاب کنید که علاوه بر خاصیت ضد آفتاب بودن، خاصیت آبرسانی نیز داشته باشد. از دیگر موارد مصرف آبرسان استفاده آن بعد از پاک کردن مکاپ توسط پاک‌کننده آرایش است. زیرا پوست در این لحظه بیشترین میزان آب خود را از دست داده و بافت‌ها دچار کم آبی می‌شوند به همین دلیل شما بعد از چند ساعت آرایش احساس می‌کنید پوستتان کشیده و خسته شده و رنگ کدر به خود گرفته است.

کرم مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده برای مراقبت از پوست یکی از روش‌های مرسوم و کم هزینه اما بسیار کارآمد محسوب می‌شود. کرم‌های مرطوب کننده غالبا بخاطر ترکیباتی که دارند یک لایه محافظتی برای جلوگیری از تبخیر آب روی پوست ایجاد می‌کنند که این ویژگی از عمده‌ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده به شمار می‌آید.علاوه بر آن در ترکیبات مرطوب کننده از چربی بیشتری استفاده می‌شود و غالبا سنگین‌تر از آبرسان‌ها هستند. اما این کرم‌های معجزه‌گر یکی از بهترین راهکارها جهت مراقبت از پوست در برابر پیری زودرس و ایجاد چین چروک و عوارض پوستی دیگر به شمار می‌آید. این کرم حتی در ماه‌های سرد سال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و موجب مرطوب نگهداشتن پوست، بهبود ظاهری و افزایش سلامتی پوستتان می‌شود. از دیگر مزیت‌های این کرم درمان خشکی پوست است.

 

کسانی که از داشتن پوستی خشک و حساس رنج می‌برند با استفاده روتین و منظم از این کرم کمک شایانی به بهبودی خشکی پوست خود کرده و از پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین این کرم‌ها لکه‌های پوست شما را به تدریج از بین برده و مانع ایجاد لکه‌های جدید می‌گردد. از کاربردهای دیگر این کرم، مراقبت از پوست شما در برابر ایجاد جوش و آکنه است و پوستی صاف و شادابی را برای شما ایجاد می‌کند. کرم‌های مرطوب کننده قبل از آرایش به عنوان کرم پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعد از پاک کردن مکاپ توسط پاک کننده آرایش نیز جهت تقویت و مرطوب کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کرم‌ها همیشه حالت شادابی پوست را حفظ کرده و چربی از دست رفته آن را دوباره تأمین می‌نماید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده به طور کل این‌گونه است که با کمک آبرسان بافت میانی سلول‌ها، آب رسانی و تقویت شده و با کمک مرطوب کننده چربی و رطوبت سطح بافت‌ها تقویت می‌شود. هر دوی این محصول جهت مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند و مانع پیری زودرس افراد می‌شوند. ازایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و خشکی پوست را برطرف می‌کنند در نتیجه باعث شادابی و طراوت پوست می‌شوند. همچنین علاوه بر این کرم‌ها، کرم ضد آفتاب نیز تأثیر به‌سزایی در جهت مراقبت از پوست داشته و تأثیرات آن بر روی پوست غیرقابل توصیف است.

کرم ضد آفتاب

همان‌طور که گفتیم در کنار کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده، محصولات دیگری نیز جهت سلامت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا برای مراقبت از پوست خود در برابر آفتاب شما باید اقدام به خرید کرم ضد آفتاب مخصوص به پوست خود کنید. نور آفتاب علاوه بر مزیت‌هایی که دارد مثل تأمین ویتامین D بدن، دارای معایب‌ها و خطرات جدی برای پوست نیز است. نور آفتاب دارای دو نوع اشعه‌ی مضر برای پوست است به طوری که یکی از این اشعه‌ها باعث سوختگی بافت پوست شما شده و دیگری باعث ایجاد چین و چروک و آکنه و عوارض پوستی دیگر می‌گردد. جهت مراقبت از پوست در برابر این اشعه‌ها حتما باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. این کرم‌ها را غالبا مناسب با نوع پوست افراد فرمولیته می‌کنند و شامل کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های چرب، کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های خشک و کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌های معمولی و یا مخصوص پوست‌های حساس می‌باشند.SPF آن‌ها نیز با هم فرق دارد اما به طور کل توصیه می‌شود از کرم‌هایی جهت مراقبت از پوست استفاده کنید که دارای SPF بالای ۳۰ باشد. زیرا این نوع از کرم‌ها هر دو اشعه را به راحتی مهار کرده و از پوست شما در برابر آن‌ها و گردو غبار محافظت می‌کند. لوازم بهداشتی‌های دیگری نظیر پاک کننده آرایش، ماسک‌های صورت، لایه بردارها و… نیز به حفظ سلامت پوست شما کمک کرده و باعث می‌شود همیشه پوستی شاداب و جوان و لطیف داشته باشید.

 

امیدواریم مطالب ارائه شده در مورد مراقبت از پوست برای شما مفید بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات آرایشی بهداشتی می‌توانید به سایت https://alobeauty.net مراجعه کرده و ضمن مطالعه مقاله‌های مندرج و بازدید از محصولات این شرکت، از مشاوره متخصصین این گروه نیز جهت راهنمایی، بهره‌مند شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.