نورپردازی نمای داخلی و خارجی ساختمان با چراغ وال واشر LED

0

 

در این مطلب قصد داریم شما رو با ایده‌ها و روش‌های نورپردازی نمای داخلی و خارجی ساختمان با لامپ وال واشر LED آشنا کنیم. برای پرداختن به این موضوع، لازمه اول بدونیم که لامپ والواشر (Wall Washer) چیه و چه کاربردی داره و اصلا چه امکاناتی برای نورپردازی نمای ساختمان می‌تونه در اختیار ما بذاره، بعد به اهمیت نورپردازی و روش‌های نورپردازی اصولی نمای ساختمان می‌پردازیم تا در نهایت، در مورد نورپردازی نمای آپارتمان با وال واشر ال ای دی صحبت کنیم. ناگفته نماند که راه‌های انتخاب و خرید وال واشر خوب و استاندارد رو به شما یاد خواهیم داد. پس همراهمون باشید.

نورپردازی با چراغ والواشر ال ای دی (LED)

خب برای بحث روی نورپردازی با چراغ وال واشر ال ای دی اول باید بدونیم وال واشر چیه و چرا ال ای دی؟ چراغ های وال واشر یک دسته از ابزارهای نورپردازی هستند که برای نورپردازی خطی و معمولا از بالا به پایین به صورت کاملا مستقیم یا مورب استفاده میشن. این چراغ‌ها اگه از نوع LED باشند، متشکل از مجموعه‌ای از لامپ‌های LED کوچک هستند.
استفاده از لامپ‌های ال ای دی برای نورپردازی، آخرین راهیه که بشر تا حالا برای به حداقل رسوندن مضرات و به حداکثر رسوندن مزایای استفاده از لامپ‌ها انجام داده؛ یعنی در واقع لامپ‌های LED بعد از نسل لامپ‌هایی مثل لامپ بخار گازی و لامپ سدیمی وارد بازار شدند و بسیاری از مضرات اونها رو ندارند که در ادامه بهش اشاره می‌کنیم.

رونیکس

معایب و مزایای خرید لامپ وال واشر LED برای نورپردازی نمای ساختمان

مزایای خرید لامپ وال واشر LED برای نورپردازی ساختمان اونقدری هست که به معایبش چربیده و این روزها شما هرجای شهرتون که باشید، معمولا می‌تونید نمونه‌های استفاده از وال واشر LED در دکوراسیون و نمای خارجی ساختمان‌ها رو ببینید. حتی استفاده از چراغ وال واشر برای نورپردازی پارک‌ها، آثار باستانی و معابر عمومی هم رایجه. اما مگه این مزایا چی هستند؟

۱. عدم تولید حرارت: تو شرایطی که جهان روز به روز گرمتر میشه و طرفداران محیط زیست به دنبال جلوگیری از نابودی دنیا هستند، طبیعیه لامپی که تولید گرمای زیادی نمی‌کنه اینقدر پرفروش و پرکاربرد بشه. از طرفی، تولید نکردن گرما به معنی عمر بالاتر و بازدهی بسیار بیشتر لامپ وال واشر هم هست. خرید وال واشر طبعا خطر کمتری هم می‌تونه ایجاد کنه.

۲. مصرف کم: لامپ های ال ای دی حتی نسبت به لامپ کم مصرف معمولی هم مصرف کمتری دارند. این یعنی یه سود زیاد برای کسی که قصد استفاده طولانی مدت از لامپ وال واشر رو داره. در واقع خرید چراغ وال واشر یک گزینه به صرفه و اقتصادی برای کسیه که به فکر نورپردازی نمای ساختمان هست؛ هم برای نورپردازی نمای داخلی و هم نمای خارجی.

۳. زیبایی دکوراتیو: لامپ های وال واشر فقط برای ایجاد روشنایی استفاده نمیشن؛ بلکه خرید این لامپ‌ها مصداق بارز یک تیر و دو نشانه. همون طور که گفتیم، از ویژگی‌های لامپ والواشر نورپردازی خطیه. با استفاده از نورپردازی خطی میشه روی نمای ساختمان اشکال هندسی ایجاد کرد، نورهای موازی و متقاطع تابوند، به ساختمان حجم و بُعد بخشید و…
از طرفی لامپ های وال واشر رنگ‌های گوناگونی دارند و حتی انواع سه رنگ و فول کالر اونها برای خرید موجوده که میشه تعداد، نوع رنگ‌ها و چینش اونها رو انتخاب کرد و به همین خاطر دست افراد رو در هماهنگ کردن رنگ نورپردازی نمای ساختمان با دکوراسیون و محیط افراد باز می‌ذاره.

 

اما اگه قرار باشه به معایب چراغ وال واشر LED اشاره کنیم، در واقع تنها نکته‌ای که وجود داره اینه که قیمت خرید لامپ وال واشر LED اونقدرها کم نیست. البته باید این رو هم در نظر گرفت که مبلغی که برای خرید چراغ والواشر می‌پردازید صرف عمر بالا، استهلاک پایین و مصرف برق پایینش می‌شه.

انواع لامپ وال واشر برای نورپردازی نمای ساختمان

هر خریداری پیش از انتخاب کردن محصول مورد نظرش، لازمه که انواع اون محصول و ویژگی‌های هرنوعش رو بدونه. بنابراین ما در این بخش به معرفی انواع والواشر LED برای نورپردازی نمای ساختمان و ویژگی هرکدوم می‌پردازیم.

پروژکتور وال واشر LED برای نورپردازی نمای ساختمان: اگه قصد نورپردازی نمای یک ساختمان گسترده با لامپ والواشر رو دارید، بهتره که از پروژکتور LED برای این کار استفاده کنید. چرا که این نوع والواشرها بزرگتر هستند و در نتیجه حجم نور بیشتری دارند. تفاوت خرید یک پروژکتور LED با استفاده از چندین لامپ وال واشر کوچکتر، اینه که با پروژکتور وال واشر LED میشه تمام یک سطح رو به شکل یکسان نورپردازی کرد؛ در حالیکه با لامپ های وال واشر کوچک میشه نقاط خاصی رو مورد تاکید بیشتری قرار داد و شکل دیگه‌ای از زیبایی رو خلق کرد.

وال واشر RGB برای نورپردازی ساختمان: در کنار وال واشر های تک رنگ، چراغ های وال واشر RGB هم برای نورپردازی نمای داخلی و خارجی استفاده میشن که متشکل از مجموعه سه رنگ LED در یک چراغ هستند و این سه رنگ عبارتند از قرمز، سبز و آبی. چیده شدن این رنگ‌ها کنار هم فضای شاداب‌تری ایجاد می‌کنه و از خسته کنندگی و یک نواختی سطحی که برای نورپردازی در نظر دارید جلوگیری می‌کنه.

وال واشر فول کالر برای نورپردازی نمای ساختمان: وال واشرهای فول کالر در آن واحد دارای تعداد زیادی رنگ هستند و تنظیم اینکه کدوم یک از رنگ‌ها در چه مدت زمانی برای نورپردازی نمای ساختمان استفاده بشه در اختیار شماست. نکته مثبت اینه که شما تنظیم رنگ‌ها رو هم به صورت دستی و هم با کنترل از راه دور می‌تویند انجام بدید. قطعا غیر از موارد خاصی که رنگ نور مشخصی نیاز دارید، خرید لامپ وال واشر فول کالر گزینه جذاب‌تری برای شماست.

 

ایده های استفاده از وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان

ایده های بسیاری برای استفاده از چراغ وال واشر در نورپردازی نمای ساختمان وجود دارند. کمی مورب نصب کردن وال واشرها می‌تونه برای شما امکان تابوندن نورهای موازی یا متقاطع رو فراهم کنه. استفاده از نورهای زرد و طلایی می‌تونه به نمای ساختمان یا آپارتمان شما جلوه اشرافی و با شکوهی ببخشه. از طرفی استفاده از نورهای سبز و آبی برای ساختمان های اقتصادی، می‌تونه احساس امنیتی بودن محیط رو حاکم کنه. ترکیب والواشرهای آبی و قرمز رنگ هم معمولا تو جشن ها و فضاهایی استفاده می‌شه که میزان انرژِی توش زیاده. اگه قصد دارید محیط خنثی یا کلاسیکی ایجاد کنید، کافیه از لامپ وال واشر سفید رنگ استفاده کنید.

راهنمای خرید لامپ وال واشر LED برای نورپردازی

استاندارد بودن لامپ وال واشری که می‌خواید برای نورپردازی نمای داخلی یا خارجی ساختمان استفاده کنید، به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. محکم بودن و ضد آب بودن بدنه لامپ والواشر، جنس خوب و بدون منفذ بودن شیشه‌ای که روی لامپ‌های کوچکتر قرار گرفته، داشتن گارانتی و … جزو مواردی هستند که می‌تونند کیفیت عالی یک لامپ وال واشر رو برای نورپردازی طولانی مدت نمای بیرونی یک آپارتمان تضمین کنند. اما برای خریداری که تخصصش توی این حوزه نیست، چک کردن تمام ویژگی‌های محصول می‌تونه دشوار باشه. بنابراین لازمه شما خرید وال واشر رو از فروشگاه معتبری انجام بدید.

یه فروشگاه معتبر لازمه که از یک تیم تخصصی (که ترجیحا با انواع لامپ، از جمله لامپ‌های LED آشنایی دارند) تشکیل شده باشه، جواز فعالیت داشته باشه، تجربه کافی و اخلاق حرفه‌ای داشته باشه تا محصول باکیفیت، مناسب، قابل اطمینان و با قیمت مناسبی به شما بفروشه و صدالبته گارانتی داشته باشه. با در نظر گرفتن چنین نکاتی، حتما می‌تونید از پس خرید بهترین لامپ وال واشر برای نورپردازی نمای ساختمان بربیایید.

یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه که اتفاقا امکان فروش اینترنتی لامپ وال واشر رو هم دارند، گروه روشنایی مانی نور هست. محصولات روشنایی مانی نور دارای ۳ سال گارانتی بدون قید و شرط هستند که نشان دهنده کیفیت بالای محصولات هست. از طرفی این شرکت امکان تولید انواع والواشر و سایر لامپ رو براساس نیاز مشتریان داره. برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت وال واشر و سایر محصولات، می‌تونید از راه‌های زیر اقدام کنید:

  • مراجعه به سایت maninour.com
  • تماس با شماره 09126356672

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.