انواع کیف پول ارز دیجیتال را بشناسید

0

یکی از مقوله‌های بسیار مهم در خصوص فعالیت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، نگهداری از آن‌هاست. کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از ارزهای دیجیتال خود نگهداری کرده و خرید و فروش انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی انواع کیف پول‌های دیجیتال پرداخته و ویژگی‌های هر یک را بررسی کنیم. اما ابتدا بیایید ببینیم کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

یکی از مفاهیم بسیار پایه‌ای و اساسی در یک دوره تخصصی ارزهای دیجیتال، بررسی چگونگی نگهداری و حفظ امنیت ارزهای دیجیتال است. این موضوع به کمک کیف پول ها امکانپذیر است. کیف پول ها که انواع مختلفی دارند این امکان را ایجاد می‌کنند تا شما بتوانید به راحتی بیت کوین و دیگر ارزهای خود را نگهداری و خرج کنید.

ما در ادامه می‌خواهیم نمونه‌های مختلف کیف پول را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص هر یک از این کیف پول‌ها به دست آورید می‌توانید از آموزش‌های موجود در آکادمی آموزش ارز دیجیتال امید فدوی بهره‌مند شوید.

رونیکس

با یادگیری کار با کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید کارهایی از جمله واریز به بایننس و فعالیت‌هایی از این دست انجام دهید. البته برای کار کردن با صرافی‌های همچون بایننس حتماً نیاز به شرکت در یک دوره تخصصی ارزهای دیجیتال دارید تا بتوانید مفاهیم سرمایه‌گذاری و اصول مختلف تحلیل‌ها را یاد بگیرید. چنین دوره‌هایی توسط متخصصین و مشاورین ارزهای دیجیتال نظیر آکادمی آموزش ارز دیجیتال امید فدوی برگزار می‌شوند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های دیجیتال پیش از هر چیز به چند دسته‌ی مختلف اصلی تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها عبارتند از:

  • کیف پول نرم افزاری
  • کیف پول سخت افزاری
  • کیف پول کاغذی

البته هر یک از این کیف پول‌ها انواع مختلفی داشته که در ادامه آن‌ها را بیشتر خواهید شناخت. کیف پول‌های مختلف هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در لیست بالا به مورد اول کیف پول های گرم و دو مورد بعدی کیف پول های سرد گفته می‌شود. کیف پول‌های گرم به صورت آنلاین و با نیاز به اتصال به اینترنت کار کرده و کیف پول‌های سرد به صورت آفلاین نیز کار می‌کنند.

کیف پول دیجیتال نرم افزاری

کیف پول‌های نرم افزاری از انواع پرکاربرد کیف پول‌ها هستند. در واقع می‌توان گفت بخش بسیار زیادی از کاربران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال از این نوع کیف پول استفاده می‌کنند. در زیر به طور مجزا به دسته‌های اصلی این کیف پول‌ها می‌پردازیم.

کیف پول نرم افزاری موبایل

به دلیل سهولت در کاربری و همراه بودن همیشگی، استفاده از کیف پول نرم افزاری موبایل بسیار محبوب است. با این کیف پول شما می‌توانید به راحتی و در زمانی کم فعالیت‌هایی نظیر انتقال بیت کوین و دیگر ارزها، واریز به بایننس و … را انجام دهید.

امروزه توسعه‌دهندگان زیادی در حال عرضه این خدمات و ارائه‌ی کیف پول نرم‌افزاری هستند و شما به راحتی می‌توانید از طریق پلی استور این کیف پول‌ها را تهیه کنید. در ادامه مهم‌ترین کیف‌پول‌های موبایلی یا موبایل والت‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیف پول موبایل Edge: این کیف پول که بر روی انواع گوشی‌های اندروید و همچنین آیفون قابل نصب است، به شما کمک می‌کند تا 12 نوع ارز دیجیتال را مدیریت کنید.

کیف پول موبایل Bread Wallet: این کیف پول که با نام اختصاصی BRD نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی‌ست که می‌توانید از آن برای خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. این اپلیکیشن نیز نظیر اغلب کیف پول‌های دیجیتال رایگان بوده و به شما کمک می‌کند تا به شبکه‌ی بیت کوین متصل شده و فعالیت کنید.

کیف پول Mycelium: این کیف پول نیز در سیستم عامل‌های اندروید و همچنین iOS قابل نصب و استفاده است. این نرم افزار را می‌توان یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال دانست.

کیف پول Trust Wallet: تراست والت یکی از کیف پول‌های بسیار محبوب بیت کوین است. این کیف پول توسط صرافی بایننس ارائه شده است. کیف پول تراست والت بیشتر از 42 ارز دیجیتال و بیش از صد توکن را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول را می‌توانید بر روی سیستم عامل‌های اندرود و iOS نسب کنید.

کیف پول دیجیتال دسکتاپ

علاوه بر موبایل شما می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای دسکتاپ توسعه یافته‌اند نیز استفاده کنید. از جهاتی استفاده از کیف پول دسکتاپ می‌تواند امنیت بیشتری برایتان داشته باشد. چرا که می‌توانید آن را تنها بر روی کامپیوتر خانگی خود استفاده کنید و همواره آن را در خانه و در محلی امن داشته باشید. در زیر برخی از انواع مهم این کیف پول‌ها را معرفی می‌کنیم.

کیف پول Exodus: این کیف پول علاوه بر امنیت، بسیار کاربر پسند است. می‌توان آن را یکی از انواع قدیمی کیف پول ارز دیجیتال دانست. این کیف پول دیجیتال در گذشته تنها برای دسکتاپ طراحی می‌شد، اما امروزه برای موبایل و سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید نیز توسعه یافته و استفاده می‌شود.

کیف پول Electrum: کیف پول الکتروم یکی از کیف پول‌هایی‌ست که قابلیت‌های زیادی دارد و بیشتر به افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. این کیف پول هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ طراحی شده است و در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک نیز قابل نصب است.

کیف پول Coinomi: کوینومی به عکس الکتروم، یک گزینه‌ی مناسب برای افراد تازه کار است. این کیف پول نیز امنیت بسیار بالایی دارد. شما با استفاده از این کیف پول می‌توانید بیش از 125 ارز دیجیتال و توکن را مدیریت کنید. این کیف پول نیز برای موبایل و سیستم عامل های دسکتاپ در دسترس است.

کیف پول‌های سخت افزاری

اگر دوست داشته باشید می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری نیز استفاده کنید. این کیف پول‌ها را از جهاتی می‌توان بهترین گزینه برای نگهداری امن از ارزهای دیجیتال دانست. در ادامه به معرفی نمونه‌های بسیار معروف و پرکاربرد این نوع کیف پول در بازار می‌پردازیم.

کیف پول سخت افزاری Ledger: این کیف پول که توسط شرکت فرانسوی لجر طراحی و تولید می‌شود، یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین انواع کیف پول‌های سخت افزاری‌ست. این کیف پول خود مدل‌های مختلفی داشته و از بین آن‌ها می‌توان به مشهورترین‌شان یعنی لجر نانو اس اشاره کرد. این کیف پول امنیت بسیار بالایی داشته و از ارزهای دیجیتال شما به صورت آفلاین نگهداری می‌کند.

یکی از مزایای بسیار مهم این کیف پول پشتیبانی آن از همه‌ی ارزهای دیجیتال معتبر است.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor): ترزور در کنار لجر یکی از اولین انتخاب‌های سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، به عنوان یک کیف پول سخت افزاری بی نظیر است. یکی از بهترین مدل‌های این کیف پول، ترزور وان (Trezor One) است. این کیف پول نیز همچون نمونه‌ی قبلی امنیت بسیار بالایی دارد.

کیف پول کاغذی

این نوع کیف پول همان‌طور که از نام آن پیداست، از جنس کاغذ است. در نگهداری از این نوع کیف پول بهتر است دقت کافی به خرج داده و از آسیب دیدن آن‌ها و خدشه وارد شدن به اطلاعات روی آن‌ها جلوگیری کنید.

کیف پول‌های کاغذی معمولاً برای خرید و نگهداری ارز دیجیتال به صورت دراز مدت کاربرد دارند. بهتر است این کیف پول‌ها را در جایی امن و بسیار مطمئن نگه داری کنید و از نشان دادن آن و دادن اطلاعاتشان به دیگران خودداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.