کتاب‌هایی که دوست‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

0

شاید شما هم عاشق افسانه‌ها باشید و دلتان بخواهد کتاب‌هایی درمورد ماجراجویی و کشف حقایق و گنج از دل صحرا بخوانید و با قدرت خیال، به خاورمیانه پر از رمز سفر کنید. این نوع کتاب‌ها درست مانند کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو (به پرتغالی: Paulo Coelho) هستند، یعنی پر از ماجراجویی و افسانه‌‌های هیجان‌انگیز. ما فهرستی از ۲۰ کتاب را که دوست داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند برایتان گرد‌آوری کرده‌ایم.

کتاب‌هایی مانند کیمیاگر قدرت ماندگاری بی‌نظیری دارند. کیمیاگر در ابتدا در سال ۱۹۸۸ منتشر شد و همچنان الهام‌بخش میلیون‌ها خواننده مشتاق است. اگر به‌دنبال چنین آثاری می‌گردید، حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

۱. پیامبر و دیوانه

پیامبر و دیوانه از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

رونیکس
نویسنده: جبران خلیل جبران
مترجم: نجف دریابندری (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: کارنامه (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۲۰۳

اگر خِردی را که پائولو کوئیلو در کتاب کیمیاگر به شما منتقل کرده دوست دارید، این اثر جبران خلیل جبران را نیز دوست خواهید داشت.

کتاب پیامبر و دیوانه مجموعه‌ای از مقالات شاعرانه است که در دهه ۱۹۲۰ منتشر شد. این کتاب درمورد طیف گسترده‌ای از موضوعات، از عشق گرفته تا خوردن و آشامیدن، سخنانی زیبا و ناب برای گفتن دارد. همچنین، این کتاب درباره خاورمیانه است و در واقع شخصی که در خاورمیانه است روایتش می‌کند.

۲. شب‌های عربی یا هزار و یک شب

هزار و یک شب - از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: عبداللطیف طسوجی
انتشارات: پیام عدالت (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۱۴۳۹

بسیاری از مردم از این کتاب به‌عنوان اصلی‌ترین اثر در ادبیات عرب یاد می‌کنند؛ اما جالب است بدانید که این کتاب را در واقع غربی‌ها نوشته‌اند.

کتاب هزار و یک شب به‌وضوح مانند کیمیاگر است. بیشتر به این دلیل که کشف آن، افسانه‌ای جالب است. مانند بسیاری از مجموعه‌های بزرگ اساطیری، این اثر نیز به‌عنوان سنتی شفاهی آغاز شد و پس از گذشت زمان، همه به آن افزودند یا آن را اصلاح کردند. همچنین از آنجا که بسیاری از فرهنگ‌های عامه‌پسند غربی‌ها درمورد جهان عرب از این کتاب ناشی می‌شود، این اثر بسیار جذاب است. توجه داشته باشید که غربی‌ها به این کتاب شب‌های عربی می‌گویند و شرقی‌ها آن را هزار و یک شب می‌نامند.


حتما بخوانید: بهترین رمان های تاریخی ایران؛ ۱۱ داستان خواندنی از دل حوادث این مرز و بوم

۳. صد سال تنهایی، کتابی برای دوست داران کتاب کیمیاگر

صد سال تنهایی از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
مترجم: بهمن فرزانه (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: امیرکبیر (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۴۷۶

صد سال تنهایی داستان شهر افسانه‌ای «ماکوندو» و خانواده‌ای را که در آنجا زندگی می‌کنند روایت می‌کند.

این داستان ابتدا پسری را روایت می‌کند که به‌دنبال افسانه شخصی خود است و در شخصیت و ماجراجویی‌هایش، مثل شخصیت اول کتاب کیمیاگر عمل می‌کند. همه این نکات باعث شده است که این اثر یکی از نزدیک‌ترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان کتاب کیمیاگر باشد.


حتما بخوانید: بهترین کتاب های گابریل گارسیا مارکز؛ ۱۰ افسانه جادویی از آمریکای لاتین

۴. سایه باد

سایه باد از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: کارلوس رونیث ثافون
مترجم: علی صنعوی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نیماژ (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۷۴۴

اگر جنبه ماجراجویی و حل معما را در کتاب کیمیاگر دوست داشتید، پس رمان سایه باد کارلوس رونیث ثافون را نیز دوست خواهید داشت. این داستان، از یک کتاب قدیمی و اسطوره‌های آن پیروی می‌کند؛ اما به همان اندازه جادویی و پر از تعلیق است. طرح داستان داستان را پیش می‌برد و شخصیت‌ها بی‌نظیر و هم‌دل‌اند.

۵. زندگی پی

زنگی پی از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: یان مارتل
مترجم: گیتا گرکانی
انتشارات: علم
تعداد صفحات: ۵۳۲

اگر دلیل علاقه شما به کتاب کیمیاگر قسمت‌های مربوط به سفرش بود، قطعا باید کتاب زندگی پی را بخوانید.

کل طرح کتاب حول یک پسر ساخته شده است. آن پسر در دریا با گورخر، یک اورانگوتان، یک کفتار و یک ببر گم شده است. این روایت داستان خارق‌العاده و فلسفی را در هم می‌آمیزد و به همین دلیل، قطعا یکی از کتاب‌های دیگر مانند کیمیاگر است. البته فیلم این کتاب هیجان‌انگیز نیز با همین نام ساخته شده است.


حتما بخوانید: معرفی کتاب الفبای فلسفه؛ آشنایی ساده با ایده‌های اساسی فلسفه

۶. راز، کتابی برای دوست داران کتاب کیمیاگر

راز از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: راندا برن
مترجم: نفیسه معتکف (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: لیوسا (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۲۱۶

یکی دیگر از کتاب‌هایی که دوست داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند کتاب راز است.

شما احتمالا این کتاب را متنی برای خودیاری می‌یابید. در حقیقت، کتاب راز درباره این است که چگونه به جهان بگویید که از آن چه می‌خواهید. به این ترتیب، راز کتاب تغییردهنده زندگی است، مانند کیمیاگر؛ زیرا هیچ‌چیز نباید شما را از رسیدن به افسانه شخصی‌تان بازدارد.


حتما بخوانید: کتاب جادوی بزرگ، غلبه بر ترس با زندگی خلاق؛ چگونه از رسیدن به اهدافمان دست برنداریم

۷. سپید دندان

سپیددندان از کتاب‌هایی که دوست‌ داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: جک لندن
مترجم: محسن سلیمانی
انتشارات: افق
تعداد صفحات: ۳۲۸

ممکن است از خودتان بپرسید که چگونه سفید دندان در فهرست کتاب‌هایی مانند کیمیاگر قرار دارد. این شباهت شاید به‌خاطر نحوه ارتباط روحانی سانتیاگو با حیوانات زندگی خود، مثل گوسفندها یا شترهایش باشد. به‌علاوه، جک لندن به‌خاطر نوشتن درمورد موضوع «استقامت» در رمان‌هایش معروف است. این اثرش نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر می‌خواهید به‌سمت افسانه شخصی خود سوق پیدا کنید، می‌توانید روی این اثر حساب کنید.

۸. سیدارتها، کتابی برای دوست داران کتاب کیمیاگر

سیدارتها از کتاب‌هایی که دوست‌ داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: هرمان هسه
مترجم: سروش حبیبی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: ماهی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۱۷۶

اگر لحن، ساختار و محتوای فلسفی کیمیاگر را تحسین می‌کنید، سیدارتها را نیز دوست خواهید داشت.

داستان سیدارتها داستان فردی هندی از طبقه بالای جامعه و ثروتمند است که تصمیم می‌گیرد امتیاز خود را کنار بگذارد و به‌دنبال تحقق معنویاتش بگردد. تلاشش او را به ملاقات با ترکیبی از انواع مردم، از راهبان بودایی گرفته تا کشتی‌سوار ساده، سوق می‌دهد. همه آنها به او درس‌های حیاتی زندگی را می‌دهند و درمورد عشق، دوستی، پدر و مادر و سایر جنبه‌های مهم زندگی به او چیزهای باارزشی را می‌آموزند.

سیدارتها بدون هیچ تلاشی، فلسفه‌های غربی و شرقی را در یک کل زیبا و الهام‌بخش قرار می‌دهد. این روش فراگیر ما را ترغیب می‌کند که عمیق‌تر به زندگی خود فکر کنیم؛ در حالی که می‌خواهیم هدف بزرگ‌تر خود را در زندگی‌مان مشخص کنیم. به‌طور خلاصه، این رمان در فهرست بهترین کتاب‌های الهام‌بخش قرار دارد و مانند کیمیاگر، در زندگی‌تان تأثیر مهمی خواهد داشت.


حتما بخوانید: مهم‌ترین درس‌های زندگی قبل از ۲۰ سالگی؛ مخاطبان چطور و متخصصان چه می‌گویند؟

۹. افسانه‌های ازوپ

افسانه های ازوپ از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: علی‌اصغر حلبی
انتشارات: اساطیر
تعداد صفحات: ۳۰۴

شما نیز مانند خوانندگان دیگر ممکن است دوست داشته باشید شخصیت اصلی کتاب کیمیاگر پیرمرد یا پادشاهی می‌بود تا به این صورت، داستان جذاب‌تر و خردمندانه‌تر روایت می‌شد. اگر چنین است، افسانه‌های اِزوپ را بخوانید.

خواندن افسانه‌های اِزوپ درست مانند گوش‌دادن به خرد خالص مربی زندگانی است. شخصیت‌های افسانه‌های ازوپ مانند سانتیاگو با موجوداتی مانند خورشید، باد و صحرا صحبت می‌کنند. دیدن عناصر طبیعت در مواجهه با انسان همیشه جذاب است!

۱۰. ۴۴ قصه از هانس کریستین اندرسون

کتاب‌هایی که دوست‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: هانس کریستین اندرسون
مترجم: محمدرضا شمس (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: قدیانی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۵۱۱

اگر عاشق محیط پیرامون روایت کیمیاگر هستید، از یادگیری اطلاعات در حین آشناشدن با شخصیت داستان لذت می‌برید یا دوست دارید قفل معما را در کنار شخصیت اصلی باز کنید، این مجموعه دقیق‌ترین کیمیاگر شماست که خوانش یکسانی نیز دارد.

مشهورترین داستان‌های هانس کریستین اندرسون «پری دریایی کوچک» و «ملکه برفی» است. البته باید گفت که همه داستان‌های این کتاب غنی از ماجراجویی‌اند.


حتما بخوانید: ۶ کتاب داستان آموزنده برای کودکان زیر ۶ سال (والدین مسئولیت‌پذیر بخوانند)

۱۱. سه‌شنبه‌ها با موری

کتاب‌هایی که دوست‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: میچ آلبوم
مترجم: ماندانا قهرمان‌پور (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: قطره (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۲۶۴

سه‌شنبه‌ها با موری یکی از الهام‌بخش‌ترین کتاب‌ها از دید خوانندگان است. این کتاب، شامل خاطرات بسیار هیجان‌انگیزی است که بسیاری از بینش‌های اساسی درمورد معنای واقعی زندگی را نشانتان می‌دهد.

نویسنده کتاب، میچ آلبوم، رابطه خود را با استادش، موری، از ۲۰ سال پیش احیا می‌کند. موری تنها چند ماه دیگر زنده می‌ماند و به بیماری کشنده‌ای مبتلاست. این کتاب جلسات سه‌شنبه آنها را باهم شرح می‌دهد. موری در این کتاب، درس آخر خود را به آلبوم می‌دهد؛ درسی که زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در برابر مشکلات بایستید و حتی با وجود ناملایمات، یک زندگی شاد داشته باشید. همچنین با خواندن این کتاب می‌آموزید که چگونه بیشتر قدردان زندگی‌تان باشید؛ مخصوصا قدر عزیزانتان را بیشتر بدانید. مهم‌تر از همه، سه‌شنبه‌ها با موری کتابی است که زندگی شما را به‌سمت افق‌های بهتر می‌برد.

۱۲. جاناتان مرغ دریایی

نویسنده: ریچارد باخ
مترجم: کاوه میرعباسی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نی (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۹۵

کتاب جاناتان مرغ دریایی نیز دقیقا مانند کتاب کیمیاگر اثری کلاسیک است که الهام‌بخش بسیاری از افراد در رشد شخصی ‌بوده است. این کتاب افسانه‌ای درباره یک مرغ دریایی است که آرزو دارد منحصربه‌فرد باشد؛ بنابراین به‌دنبال آرامش و استقامت درونی خود می‌رود تا شجاعانه با چالش‌های جدید روبه‌رو شود.

این کتاب ممکن است بیشترین ارتباط را با افرادی پیدا کند که خود را نسبت به دیگران «مضحک» می‌دانند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید به روش منحصربه‌فرد خود زندگی کنید، این داستان الهام‌بخش قطعا برای شما مناسب است.

۱۳. دنیای سوفی کتابی برای دوست داران کتاب کیمیاگر

دنیای سوفی کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: یوستین گردر
مترجم: حسن کامشاد (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نیلوفر (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۶۰۵

کتاب دنیای سوفی رویکردی فوق‌العاده برای کاوش فلسفه است. فلسفه اگر به‌درستی ارائه نشود، گاهی کسل‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما در این کتاب از این بابت نگران نباشید.

ما «سوفی آموندسن» ۱۴ساله را دنبال می‌کنیم که وقتی از مدرسه به خانه می‌آید، ۲ یادداشت مرموز را در صندوق پستی خود پیدا می‌کند. در یکی از آنها می‌خواند: «شما کی هستید؟» و دیگری می‌پرسد: «جهان از کجا آمده است؟» این موضوع علاقه سوفی را برمی‌انگیزاند. با تبادل نامه با فیلسوفی پررمزوراز، او شروع به زیرسؤال‌بردن جهان پیرامون خود می‌کند و ذهنش را برای جذاب‌ترین سؤالات زندگی هر انسان آماده می‌کند.

ممکن است برای آشنایی با فلسفه یا تاریخ فلسفه، کتاب‌های دشوار و با ریتم یکنواخت زیادی را خوانده باشید. با این حال، کتاب دنیای سوفی، با داستان بسیار جالب خود، راهی هوشمندانه برای دستیابی به ایده‌های عمیق می‌یابد. مهم‌تر از همه، این کتاب خوانندگان را به فکرکردن درمورد بزرگ‌ترین سؤالات فلسفی تاریخ غرب دعوت می‌کند. همچنین، در عین حال که شما را با تاریخ فلسفه آشنا می‌کند، شما را چنان مجذوب داستان سوفی می‌کند که محال است حوصله‌تان سر برود.


حتما بخوانید: کتاب سرگذشت فلسفه؛ کتابی خواندنی برای دوستداران دانایی

۱۴. شازده کوچولو

شازده کوچولو کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری
مترجم: احمد شاملو (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نگاه (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۱۰۳ صفحه

این رمان کوتاه، که محبوب بزرگ‌سالان و کودکان است، ممکن است در ابتدا در مقایسه با کتاب‌های الهام‌بخش دیگری مانند کیمیاگر، کم‌تر جدی به نظر برسد. با این حال، پیام اصلی آن همیشه مهم است.

آنچه به‌عنوان داستانی ساده درمورد خلبانی سرنگون‌شده آغاز می‌شود، در داستانی تماشایی، درباره چگونگی کنارآمدن با تنهایی و قدرت‌های شفابخش عشق آشکار می‌شود. در هر سنی که هستید، در اثربخشی این کتاب شک نکنید. همین امروز آن را بخوانید.


حتما بخوانید: ۵ نشانه که می‌گویند شما به تنهایی نیاز دارید

۱۵. پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید

از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: میچ آلبوم
مترجم: مژگان حسن‌زاده
انتشارات: سپاس
تعداد صفحات: ۲۲۴

دومین کتاب الهام‌بخش میچ آلبوم و پانزدهمین کتاب فهرست ما برای دوست داران کتاب کیمیاگر کتاب «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» است.

شخصیت اصلی این کتاب «ادی»، کارگر پارک تفریحی است که هنگام تلاش برای نجات یک دختر جوان، جان خود را از دست می‌دهد. او به بهشت می‌رود و با ۵ نفر ملاقات می‌کند که عمدتا از نظر او در شکل‌گیری معنای زندگی او افرادی کلیدی نبوده‌اند. در حقیقت، طرح داستان این کتاب به‌عنوان افسانه‌ای خواندنی، شما را دعوت می‌کند درمورد هدف بزرگ‌تر خود و افرادی که به شما کمک می‌کنند تا به آن برسید فکر کنید.

۱۶. ماجرای عجیب سگی در شب

ماجرای عجیب سگی رد شب - از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: مارک هادون
مترجم: شیلا ساسانی‌نیا
انتشارات: افق
تعداد صفحات: ۳۴۳

یکی دیگر از کتاب‌های جذاب برای دوست داران کتاب کیمیاگر در فهرست ۲۰تایی ما، کتاب ماجرای عجیب سگی در شب است.

پسری مبتلا به اوتیسم تلاش می‌کند کشف کند چه‌کسی سگ همسایه خود را به قتل رسانده است. با این حال، در طول مسیر این اکتشاف، او به حقایق شگفت‌انگیزی درمورد خودش و جهان پیرامونش می‌رسد.

با برداشت اول، ممکن است انتظار داشته باشید که این کتاب بیش‌ازحد در احساسات غرق شده است؛ اما این‌طور نیست. رمان کلاسیک هادون رمانی هوش‌مندانه، گاه خنده‌دار و در نهایت الهام‌بخش است که تا مدت‌ها پس از پایان کتاب نیز در ذهن شما می‌ماند.

۱۷. پیشگویی سلستین، کتابی برای دوست داران کتاب کیمیاگر

پیشگویی سلستین - از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: جیمز ردفیلد
مترجم: حسین‌علی میرشاهی
انتشارات: صدای معاصر
تعداد صفحات: ۳۲۰ صفحه

داستان این کتاب درمورد نسخه‌‌ای خطی و قدیمی است که در اعماق جنگل‌های پرو کشف شده است. در داخل آن، ۹ افشاگری کلیدی درمورد ماهیت زندگی شخصی نوشته شده است. این نقاط عطف به شما برای هماهنگی دنیای درونی و بیرونی‌تان کمک می‌کند.

۱۸. راهبی که فراری‌اش را فروخت

راهبی که فراری‌اش را فروخت از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: رابین. اس. شارما
مترجم: پوریا پور احمد
انتشارات: شیرمحمدی
تعداد صفحات: ۲۸۰ صفحه

این افسانه الهام‌بخش داستان «جولیان مانتل» وکیلی است که می‌خواهد بحران معنوی زندگی بیرونی خود را برطرف کند؛ بنابراین سفری پراکنده را آغاز می‌کند که وی را به فرهنگی باستانی می‌رساند؛ جایی که درس‌هایی را می‌آموزد که برای همیشه جهان‌بینی او را تغییر می‌دهد.

راهبی که فراری‌اش را فروخت بسیار کم‌تر از کتاب‌های دیگر مانند کتاب کیمیاگر تمثیلی است و بسیار واقعی‌تر است. با این حال، این اثر در کمک به مردم برای به‌دست‌آوردن خرد زندگی، عشق و شهامت شخصی به همان اندازه قدرتمند است و کتابی مناسب برای دوست داران کتاب کیمیاگر است. مهم‌تر از همه، آنچه از کتاب می‌آموزید اهمیت توجه به خواست واقعی‌تان و تعقیب آنچه بیشترین لذت را دارد است.


حتما بخوانید: آیا ما به اندازه‌ای که می‌توانیم خوب زندگی می‌کنیم؟

۱۹. شانتارام

شانترام از کتاب‌هایی که دوست‌ داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: دیوید گریگوری رابرتز
مترجم: سلماز بهنگام
انتشارات: ترانه (۳جلدی)
تعداد صفحات: ۱۶۴۸

بسیاری از کتاب‌ها مانند کیمیاگر با زیرکی حس سفر را با زیروبم‌های فلسفی ادغام می‌کنند. شانتارام کاملا متناسب با این موضوع بوده و یکی دیگر از کتاب‌های مناسب برای دوست داران کتاب کیمیاگر است.

این رمان در دنیای بمبئی قرار دارد. شما با «لین» آشنا می‌شوید؛ محکومی در حال فرار از استرالیا که امیدوار است در میان جمعیت شلوغ هند ناپدید شود. او همراه با دوست وفادارش، پارابیکر، درگیر ماجرایی می‌شوند که با اوباش، متکدیان، سربازان، نخبگان و شخصیت‌های رنگارنگ دیگر روبه‌رو می‌شوند.


حتما بخوانید: راهنمای سفر به هند؛ ۲۷ جاذبه دیدنی کشور ۷۲ ملت

۲۰. کافکا در کرانه

کافکا در کرانه از کتاب‌هایی که دوست ‌داران کتاب کیمیاگر باید بخوانند

نویسنده: هاروکی موراکامی
مترجم: مهدی غبرایی (پیشنهاد کاربران)
انتشارات: نیلوفر (پیشنهاد کاربران)
تعداد صفحات: ۶۰۸

پیرمردی عجیب‌وغریب که با گربه‌ها حرف می‌زند و سعی می‌کند پرده از راز مهمی بردارد، جوانی که نامش کافکا است و می‌خواهد خودش را پیدا کند و شخصیت‌های جالب‌توجه دیگر، همه از جذابیت‌های این کتاب فراواقعی است.

مانند بسیاری از کتاب‌های موراکامی، داستان‌های کافکا در کرانه نیز موازی هم پیش می‌روند تا به نقطه نهایی و هدف اصلی برسند. با خواندن این کتاب، پا به دنیای عجیبی می‌گذارید که اصلا دلتان نمی‌خواهد تا مدت‌ها از آن خارج شوید.

در نهایت

اگر شما هم جزو دوست داران کتاب کیمیاگر هستید و کتاب‌های مشابهی را می‌شناسید، حتما در بخش «ارسال دیدگاه» برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: بهترین رمان های عاشقانه ایرانی؛ ۲۰ داستان عاشقانه زیبا و پرفروش از دل ادبیات ایران
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.