۱۲ ایده برای آموزش نقاشی ساده روی بوم؛ دکوراسیون خانه‌تان را به‌روز کنید

0

آیا شما هم به هنر مثلا یک نقاشی ساده روی بوم علاقه‌مندید، ولی خودتان دست به خلق اثر هنری نمی‌زنید؟ نباید فقط چون به شما هنرمند نمی‌گویند یا دارای درجه هنری خاصی نیستید، خودتان را محدود کنید. فقط باید روند فکری مشخصی را دنبال کنید و آن را روی کاغذ بیاورید. این همان چیزی است که شما را هنرمند می‌کند. فقط کافی است کمی اشتیاق و ایده داشته باشید. این‌طور هم نیست که یادگیری همیشه دشوار باشد؛ مخصوصا وقتی می‌خواهید نقاشی یاد بگیرید. ساده‌ترین راهِ این کار هم خلق اثر روی بوم است. اگر شما هم می‌خواهید با چند ایده ساده و نقاشی ساده روی بوم، دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، ادامه این مقاله را بخوانید.

برای شروع نقاشی روی بوم، بهتر است مواد و وسایل زیر را داشته باشید.

مواد و وسایل موردنیاز

رونیکس
  • رنگ‌های اکریلیک؛
  • یک لیوان آب؛
  • قلم‌مو.

وسایل اختیاری

  • سه‌پایه؛
  • پالت رنگ؛
  • اسپری آب؛
  • نوار نقاشی؛
  • رنگ اسپری؛
  • پورینگ مدیوم؛
  • وارنیش معمولی؛
  • برچسب حروف الفبا؛
  • وارنیش براق لیکوئیتکس؛
  • چاقوهای پالت برای کمک به مخلوط‌کردن رنگ‌ها.

۱. انواع طرح‌های ساده و دل‌خواه

برای راهنمایی‌های گام‌به‌گام و تکمیل نقاشی ساده روی بوم، می‌توانید از کانال Art Sherpa در یوتیوب دیدن کنید. این کانال بیش از نیم‌میلیون دنبال‌کننده و ۸۰۰ فیلم آموزشی نقاشی اکریلیک رایگان و آسان دارد.

نکته جالب درمورد این کانال این است که لازم نیست تمام طرح اصلی را خودتان روی بوم بکشید؛ بلکه فقط طرح موجود در این کانال را چاپ می‌کنید و در ادامه، برای تکمیل هر طرح، به شما آموزش داده می‌شود که دقیقا از کدام قلم‌مو استفاده و چگونه رنگ‌ها را باهم ترکیب کنید.


حتما بخوانید: نصب و چیدمان قاب روی دیوار و نکاتی که باید رعایت کنید

۲. نقل‌قول‌ها؛ ایده‌ای برای نقاسی ساده روی بوم

نقاشی ساده روی بوم - استفاده از نقل قول

ممکن است نقاشی یا طرحی در خانه داشته باشید که آن را دوست نداشته باشید. در این صورت، می‌توانید به‌سادگی نوشته‌ای دل‌خواه یا نقل‌قولی معروف و الهام‌بخش را روی همان نقاشی بیافرینید. این پروژه به برچسب‌های حروف نیاز دارد. همچنین، به‌جای رنگ‌های اکریلیک و برس، می‌توانید از اسپری رنگ استفاده کنید.

کافی است نقل‌قولی را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. بعد، حروف خود را ببرید و سپس آنها را به قطعه هنری بچسبانید و نقاشی کنید. قبل از اینکه برچسب‌ها را بادقت جدا کنید، صبر کنید خشک شوند.


حتما بخوانید: ۵۱ جمله‌ الهام‌بخشی که شما را برای سختی‌های زندگی آماده می‌کند

۳. نوارهای هندسی نقاشی

نقاشی ساده روی بوم - طرح های هندسی

این روش ساده و ارزان نتایج چشم‌گیری دارد. ما اینجا نحوه ساخت نقاشی با نوار هندسی را برایتان نوشته‌ایم.

ابتدا یک لایه پایه روی بوم خود قرار دهید. سپس لایه دل‌خواه دیگری را به آن بیفزایید و با اسپری رنگ طلایی آن را رنگ کنید (می‌توانید از رنگ اکریلیک نیز استفاده کنید). پس از خشک‌شدن لایه‌های پایه، نوار نقاشی یا نوار واشی خود را در طرح دل‌خواه روی بوم قرار دهید. بعد، اشکال را با رنگ‌های متضاد پررنگ پر کنید و در آخر، نوار را وقتی خشک شد بادقت بکنید.

۴. پاشیدن رنگ روی بوم

تماشای ریختن رنگ روی بوم به‌طرز عجیبی رضایت‌بخش است. برای امتحان‌کردن این روش مسحورکننده، به پورینگ مدیوم احتیاج دارید.

برای ریختن رنگ روی بوم، ابتدا باید آن را رقیق کنید. برای این منظور، دستورالعمل‌های موجود روی رنگ را بخوانید. همچنین می‌توانید رنگ‌های مخلوطی را که از قبل حاوی مقدار مناسبی پورینگ مدیوم است خریداری کنید. این پروژه به انواع وسایل برای تمیزکاری هم نیاز دارد؛ زیرا ممکن است محیط کثیف شود. برای ریختن رنگ روی بوم نیز به چند لیوان پلاستیکی کوچک نیاز دارید.


حتما بخوانید: روانشناسی رنگ ها: آیا روانشناسی رنگ ها علمی و قابل‌استناد است؟

۵. گل ساده؛ ایده‌ای برای نقاشی ساده روی بوم

گل برای نقاشی ساده روی بوم

اگر از موارد قبلی خوشتان نیامد یا به نظرتان سخت بودند، می‌توانید طرح‌های ساده‌تر را امتحان کنید. برای این طرح‌های ساده، کافی است ابتدا طرح کلی را با مداد بکشید و آن را به‌دل‌خواه رنگ‌آمیزی کنید.

۶. دم پری‌دریایی

دم پری دریایی ایده نقاشی ساده روی بوم برای تغییر دکوراسیون خانه

دم پری‌دریایی نقاشی معروف و زیبایی است که می‌توان به‌سادگی آن را خلق کرد یا به‌دل‌خواه تغییرش داد.

برای خلق این اثر، ابتدا به پس‌زمینه‌ای با چند رنگ مختلف نیاز دارید. سپس می‌توانید دم را با مداد ترسیم کنید و بعد آن را رنگ کنید. پس از خشک‌شدن رنگ‌ها، می‌توانید پولک‌ها را از گوشه پایین سمت چپ شروع کنید.

۷. طلوع خورشید در هیمالیا

طلوع خورشید در هیمالیا ۱۲ایده نقاشی ساده روی بوم برای تغییر دکوراسیون خانه

خودتان می‌توانید این نقاشی دستی و اصل ۶۵دلاری هیمالیا را که Art Boheme نقاشی‌اش کرده است درست کنید.

برای شروع، ۳ رنگ را در یک خانواده انتخاب کنید و با ترکیب رنگ سفید، چند سایه از یک رنگ ایجاد کنید. بوم را در کم‌نورترین سایه رنگ بزنید تا به‌عنوان پس‌زمینه شما عمل کند. سپس، در صورت نیاز، از یک قوطی دایره‌ای یا نقاله برای ترسیم خورشید استفاده کنید. کوه‌ها را تا جایی که می‌توانید با آرامش بکشید. بعد، همه‌ اشکال را پر کنید. با استفاده از سایه متوسط ​برای پس‌زمینه کوه و تاریک‌ترین سایه برای کوه جلو، اثری زیبا خلق خواهید کرد.


حتما بخوانید: آیا استفاده از رنگ ها در دکوراسیون خانه، شادی ما را افزایش می‌دهد؟

۸. حیوان خانگی خود را بکشید

ابتدا عکسی از حیوان خانگی خود پیدا کنید و آن را چاپ کنید. سپس می‌توانید مرحله‌به‌مرحله تصویر را روی بوم بکشید. البته بهتر است عکسی ساده با خطوط مشخص انتخاب کنید تا راحت‌تر بتوانید طرح اولیه آن را بکشید.

۹. گاو با تاج گل

نقاشی ساده روی بوم - گاو ساده

حیوان خانگی ندارید که نقاشی‌اش را بکشید؟ اشکالی ندارد. می‌توانید تصویر گاو با تاج گل را امتحان کنید.


حتما بخوانید: عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

۱۰. طرحی مینیمال و ساده

طرحهای مینیمال ایده هایی نقاشی ساده روی بوم برای تغییر دکوراسیون خانه

برای خلق اثری مانند تصویر بالا، به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

  • بوم نقاشی؛
  • غلتک نقاشی کوچک؛
  • رنگ آبی تیره و سفید.

برای کشیدن این اثر، قطره‌ای از رنگ آبی تیره را روی یک تکه کاغذ بریزید و غلتک را از روی آن عبور دهید. سپس، الگو را روی ورق سفید کاغذ نقاشی کنید. مهم است که فقط با ۱ قطره رنگ شروع کنید؛ زیرا این‌گونه از طراحی باید «قطره‌ای» به نظر برسد.

این کار را تا چند ردیف تکرار کنید تا تمام ورق کاغذ پر شود (سعی کنید که ردیف‌ها در چند نقطه باهم هم‌پوشانی داشته باشند). سپس همان روش را با رنگ سفید تکرار کنید و الگوی آن را روی رنگ آبی تیره اعمال کنید. به این ترتیب، اثری «تار» به دست می‌آورید که باید تقریبا مانند عکس بالا به نظر برسد.

۱۱. هنر انتزاعی؛ ایده‌ای برای نقاشی ساده روی بوم

هنر انتزاعی ایده ای برای نقاشی ساده روی بوم

همیشه می‌توانید با کمک اشکال دل‌خواه و رنگ‌های دیگر، اثری متفاوت و انتزاعی روی بوم بیافرینید. بهتر است رنگ‌های استفاده‌شده در نقاشی‌تان با سایر رنگ‌های دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد. می‌توانید انواع طرح‌ها و نقاشی‌های انتزاعی معروف را در اینترنت جست‌وجو کنید تا از آنها الهام بگیرید.


حتما بخوانید: روش صحیح استفاده از رنگ‌های گرم در خانه

۱۲. چسب روی بوم

استفاده از چسب ایده ای برای نقاشی ساده روی بوم

شاید بهترین راه خلق نقاشی ساده روی بوم این مورد باشد. در این اثر، شما می‌توانید به‌صورت آزاد از یک طرح استفاده کنید یا از کاغذ انتقال برای ردیابی یک طرح چاپ‌شده استفاده کنید. سپس، فقط با استفاده از چسب، جلوه‌ای سه‌بعدی ایجاد کنید و بعد، مؤلفه‌های مختلف را با یک لایه رنگ به هم گره بزنید.

نظر شما چیست؟ شما خودتان اهل هنر نقاشی هستید؟ از تابلوهای خودتان در دکوراسیون خانه‌تان استفاده می‌کنید؟ نظرتان درباره اجرای ایده‌های این مطلب چیست؟ خوب است توصیه یا پیشنهادهایتان را با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: دکوراسیون دیوار؛ چگونه دیوارهای خانه را مثل حرفه‌ای‌ها بیاراییم
کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید

به مدت محدود با تخفیف ۵۰٪

منبع oola homedit thesprucecrafts
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.