کارت هدیه، گزینه‌ای مناسب برای هدیه در موقعیت‌های مختلف

0

هدیه‌دادن یکی از لذت‌ها و زیبایی‌های زندگی اجتماعی است. این کار از آن دست رفتارهای اجتماعی است که حال هر دو سوی ماجرا را خوب می‌کند: هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده در وجود خود شادی حس می‌کنند و انرژی‌های مثبت دریافت می‌کنند. اما در این بین، یک معضل همواره ذهن را درگیر خود می‌کند: خرید هدیه مناسب! و داستان از آنجا شروع می‌شود که برای چه کسی چه هدیه‌ای مناسب است!

هدیه چه چیزی بخرم؟

برای همه ما پیش آمده است که وقتی می‌خواهیم برای هدیه‌دادن مشورت بگیریم، اول از ما می‌پرسند: «برای چه کسی می‌خواهی بخری؟ چه نسبتی با تو دارد؟ چند سالش است؟ چه خلق‌وخویی دارد؟ چه جور آدمی است؟ اهل هنر است یا صنعت؟ اهل کتاب است یا فیلم؟»

البته می‌دانیم که هیچ‌‌یک از این سؤالات بیهوده و بی‌دلیل نیست. این سؤالات پرسیده می‌شوند چون در انتخاب هدیه مؤثرند. هر هدیه‌ای نیز داستان خاص خود را دارد. اگر بخواهیم لباس بخریم، حتی با دانستن سلیقه فرد هدیه‌گیرنده، درگیر معضل انتخاب درست سایز می‌شویم. اگر بخواهیم کتاب بخریم، نمی‌دانیم که آیا ممکن است آن کتاب را خوانده باشد یا نه. گاهی هم خرافاتی در مورد بعضی هدایا، آنها را از لیست انتخاب‌هایمان حذف می‌کند؛ مانند اینکه گفته می‌شود: «عطر جدایی می‌آورد.» گرچه می‌دانیم باور خرافی و دور از واقع است، اما بازهم سعی می‌کنیم سمت این انتخاب نرویم.

رونیکس

ما همیشه دوست داریم وسیله موردنیاز دوست، مادر، پدر، برادر، خواهر یا همسرمان را برایشان بخریم اما بسیار پیش می‌آيد که دقیقا نمی‌دانیم به چه چیزی نیاز دارند و تلاش‌مان برای حل این معما هم بی‌نتیجه می‌ماند.

در نهایت همچنان با سؤال بی‌جواب «حالا چه چیزی بخرم؟» سردرگم می‌مانیم.

چگونه و کی بخرم؟

یکی دیگر از دغدغه‌های معمول هنگام هدیه خریدن، وقت و زمانی است که باید برای خرید و تهیه آن صرف کنیم. در واقع، پس از اینکه توانستیم تصمیم بگیریم که چه چیزی بخریم، باید برنامه‌ریزی کنیم تا در بین کارهای روزمره و مشغله‌های معمولی، برای خرید هدیه موردنظرمان به بازار و مغازه‌های موردنظر برویم.

این روزها کرونا و معرکه پرریسک و پرخطرش خرید کردن را سخت‌تر و پردردسرتر هم کرده است. پزشکان و کارشناسان هرروز به رعایت هرچه بیشتر و دقیق‌تر پروتکل‌ها و پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضروری تأکید می‌کنند. در نتیجه به فکر خرید مجازی می‌افتیم. اما مشکل هدیه خریدن از فروشگاه‌های مجازی جدی‌تر است، چرا که باید حتما در وقت و زمانی که می‌خواهیم به دستمان برسد و البته در صورت نیاز به مرجوع شدن کالا، در وقت و زمان مقرر، درخواست مرجوعی آن ثبت شود.

این موارد وقتی قرار است خریدمان را هدیه بدهیم کمی دردسرساز خواهند بود.

وجه نقد هدیه‌ای مناسب است؟

به‌طور کلی ما با هدیه‌دادن به عزیزانمان یک هدف را دنبال می‌کنیم: همه ما می‌خواهیم لبخند رضایت و برق شادی را در چشمان آ‌نها ببینیم. بنابراین گاهی فکر می‌کنیم که بهتر است انتخاب را به خود آنها بسپریم و اجازه دهیم به‌نسبت بودجه موردنظر ما برای هدیه، خودشان خرید کنند. بنابراین تصمیم می‌گیریم هدیه خود را به‌صورت نقدی تقدیم کنیم.

اما باز هم با مشکلاتی دیگر مواجه می‌شویم! برخی افراد هدیه‌دادن وجه نقد را چندان محترمانه نمی‌دانند. از سوی دیگر، در روزهای کرونا که انجام معاملات و خریدوفروش‌ها بدون پول کاغذی و با کارت‌های بانکی توصیه می‌شود، این نوع هدیه‌دادن چندان مناسب نیست، هم از این جهت که بسیاری فروشگاه‌ها طبق مصوبه وزارت بهداشت از دریافت وجه نقد خودداری می‌کنند و هم از این نظر که در خریدهای غیرحضوری (که در این دوران رواج بیشتری دارند) نمی‌توان از وجه نقد استفاده کرد.

در نتیجه، وجه نقد نیز نمی‌تواند پاسخ سؤال «چه چیزی هدیه بدهم؟» باشد.

مزایای کارت هدیه

کارت هدیه طی سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است و با توجه به توضیحاتی که دادیم، به نظر در حال حاضر بهترین انتخاب برای هدیه‌دادن است.

این نوع هدیه نقدی محاسن فراوانی دارد و البته در این روزهای کرونایی جهان، مزایای بیشتری هم پیدا کرده است. کارت هدیه، نوعی هدیه نقدی است که در عین دادن حق انتخاب به هدیه‌گیرنده، ظاهر نه‌چندان خوشایند وجه نقد را نیز ندارد. در واقع، شما با اهدای کارت هدیه، با ظاهری محترمانه و موقر، به عزیزتان اجازه می‌دهید هر آنچه را نیاز دارد و مناسب حال و سلیقه‌اش است، برای خود تهیه کند.

همچنین کارت هدیه به‌دلیل قابلیت اتصال به شبکه شتاب و امکان خرید با آن از درگاه‌های آنلاین بانکی، به هدیه‌گیرنده امکان خرید غیرحضوری هدیه‌اش را نیز می‌دهد.

امکان خرید غیرحضوری کارت هدیه

مزایای کارت هدیه زمانی به حد اعلا می‌رسد که حتی نیاز نباشد برای سفارش و دریافت آن به شعبه بانک موردنظر خود مراجعه کنید. تصور کنید بتوانید کارت هدیه را با نوشته و فرم مدنظرتان به‌صورت غیرحضوری سفارش دهید و در محل موردنظرتان (منزل یا محل کار) دریافت کنید. این یعنی خرید هدیه با بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی!

بانک سامان با درک به‌موقع و دقیق مسئولیت‌های اجتماعی در دوران کرونا، به فراهم‌آوردن شرایط سفارش و خرید غیر حضوری کارت هدیه اهتمام ورزیده است که می‌توان آن را یکی از بهترین خدمات بانکی غیرحضوری حال حاضر دانست.

این خرید را می‌توان از طریق اپلیکیشن موبایلی موبایلت بانک سامان به‌راحتی انجام داد.

چگونه آنلاین کارت هدیه بخرم؟

مهم‌ترین نکته در هنگام خرید اینترنتی کارت هدیه بانک سامان، بی‌نیازی از داشتن حساب در شعب بانک سامان است. شما می‌توانید با هریک از کارت‌های عضو شتاب از این امکان بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید کارت هدیه موردنظر خود را از فروشگاه اینترنتی بانک سامان و همراه بانک موبایلت سامان خریداری کنید. برای خرید آنلاین کارت هدیه از اپلیکیشن لازم است آن را نصب کنید و وارد اکانت خود در آن شوید. سپس به بخش پرداخت‌های اپ رفته و مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب طرح موردنظر؛
  • ورود آدرس گیرنده با کدپستی؛
  • فعال کردن کارت هدیه پس از رسیدن آن به دست گیرنده.

لازم به ذکر است که این امکان در حال حاضر تنها برای شهروندان تهرانی قابل‌دسترسی است.

در بخش انتخاب طرح می‌توانید در بین انواع کارت‌های تبریک تولد، ازدواج، روز مادر یا پدر و برای سنین مختلف کودک یا بزرگ‌سال، انتخاب خود را انجام دهید. همچنین سفارش و دریافت کارت جمعا ۲۰ هزار تومان هزینه دارد که ۵ هزارتومان آن مربوط به کارمزد مرحله انتخاب کارت و ۱۵ هزار تومان آن مربوط به هزینه ارسال خواهد بود. این هزینه در کنار مبلغ کارت هدیه از حساب شما کسر خواهد شد. مبالغی که برای کارت‌های هدیه در نظر گرفته شده است شامل ۱۰۰،۲۰۰،۳۰۰،۵۰۰ هزار تومان و ۱ و ۲ میلیون تومان می‌شود.

جهت فعال‌سازی کارت هدیه خریداری‌شده، تنها کافی است شماره موبایلی را که هنگام ثبت‌نام و خرید وارد سیستم کرده‌اید به‌همراه شماره کارت هدیه ارسال‌شده در بخش فعال‌سازی وارد کنید. کارت فعال خواهد شد.

این کارت‌ها قابلیت پرداخت قبوض حامل‌های انرژی و خدمات شهری را نیز دارند.

نتیجه‌گیری

بنابر آنچه گفته شد، تقدیم کارت هدیه می‌تواند در هر زمانی، به‌ویژه در دوران کرونا و شرایط قرنطینه بهترین انتخاب باشد، به‌ویژه وقتی امکان خرید اینترنتی آن فراهم شده است.

حتی در دوران پساکرونا و رهایی جهان از این بیماری نیز خرید آنلاین کارت هدیه می‌تواند ضمن صرفه‌جویی در وقت هدیه‌دهنده، حق انتخاب را کاملا در اختیار هدیه‌گیرنده قرار دهد.

مناسب‌بودن آن برای خانم‌ها و آقایان در تمام سنین و با هر نسبتی، از دیگر مزایای انکارناپذیر کارت هدیه است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.