راهنمای برگزاری مسابقات اینستاگرامی

0

در دنیای امروز، هر لحظه شاهد تأثیر شبکه‌های اجتماعی در تمام وجوه زندگی هستیم. از تغییر الگوهای رفتاری گرفته تا تأثیر در فروش و برندینگ کسب و کارهای بزرگ و کوچک. برای مثال، هاب‌اسپات در یکی از مقالاتش به این مسأله اشاره می‌کند که ٪۸۰ کاربران اینستاگرام، حداقل اکانت یک بیزینس را دنبال می‌کنند. با این حساب، جذب دنبال‌کننده‌ای که با محتوای حساب‌های کاربری اشخاص و بیزینس‌ها ارتباط برقرار کند، روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود. مخاطب به‌ویژه در اینستاگرام هر روز بمباران اطلاعاتی می‌شود و در میان صدها و هزاران صفحه‌ای که پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ای دارند، شما به عنوان یک برند تجاری یا شخصی باید بتوانید توجهش را جلب و متقاعدش کنید که دنبال کردن صفحه‌تان چه ارزش افزوده‌ای برایش ایجاد می‌کند.

یکی از این راه‌ها، برگزاری مسابقات اینستاگرامی با شروط جذاب و اهدای جوایز هیجان‌انگیز است که اگر با پخش زنده‌ مراسم قرعه‌کشی در خود پلتفرم اینستاگرام باشد، اعتماد مخاطب را نسبت به برندتان افزایش می‌دهد. البته این نکته را فراموش نکنید که اصل اول، تولید محتوای خلاقانه و جذاب است. با طراحی مسابقه از دنبال‌کنندگان قبلی تشکر می‌کنید ولی دنبال‌کنندۀ جدید را باید متقاعد کنید که پس از اتمام مسابقه نیز همراهتان باشد و این مهم، جز با تولید محتوای خلاقانه به‌دست نمی‌آید.

چگونه یک مسابقه اینستاگرام جذاب طراحی کنیم؟

ابتدا باید اهداف‌تان را تعیین کنید و بر مبنای آن‌ها استراتژی مسابقه Instagram giveaway را بچینید. در چند قدم که در نوشته ساده و در عمل با چالش‌های زیادی همراه است را یادآوری می‌کنیم.

رونیکس

۱. تعیین هدف مسابقه اینستاگرامی

افزایش فالوور، افزایش آگاهی از برند، معرفی محصول یا خدمات جدید، مسؤولیت اجتماعی یا دیگر چه؟

هر هدفی که تعیین می‌کنید باید جایزه و شرایط مسابقه در راستای آن باشد. کمپینی که افزایش فالوور هدفش باشد باید جایزه چشم‌گیری داشته باشد و به‌درستی در اینستاگرام تبلیغ یا به اصطلاح پروموت شود تا مخاطب را متقاعد کند دکمه Follow را در حساب کاربری اینستاگرام‌تان بزند و البته بعد هم پست و استوری‌های‌تان را Mute نکند.

۲. برآورد بودجه و طراحی جوایز هیجان‌انگیز

تحلیل داده‌ها توسط پلتفرم تحلیل رسانه‌های زلکا و تجربه برندها در اینستاگرام ثابت کرده است که گوشی‌های هوشمند آیفون، سامسونگ، پلی‌استیشن‌ PS5، دوربین‌های عکاسی، فیلم‌برداری و هدایای نقدی نرخ مشارکت بالایی ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید به جای کالا، «تجربه» هدیه بدهید. بلیط سفر، کورس‌های آنلاین آموزشی پولی، استفاده از خدمات برند به‌صورت رایگان و غیره از تجربه‌هایی‌اند که در شرایط معمولی دسترسی به آن‌ها، برای بسیاری از افراد ناممکن بنظر می‌رسد و چه چیزی بهتر از دسترسی به دست‌نیافتنی‌ها.

۳. طراحی قوانین شرکت در مسابقه

قوانین مسابقه اینستاگرامی‌‌تان را جذاب طراحی کنید نه سخت.

  • فالو کردن یک یا چند پیج اینستاگرام
  • منشن کردن دوستان در کامنت‌ها (البته اینستاگرامی‌ها می‌گویند «دوستاتون رو در کامنت‌ها تگ کنید»؛ امّا اسم این مسابقات در همه جای دنیا Mention and Win است و شناسه کاربری افراد را روی عکس و ویدیو Tag می‌کنیم و در کامنت‌ها مِنشن می‌کنیم)
  • لایک کردن و یا کامنت گذاشتن برای پستی خاص
  • عکس یا فیلم گرفتن از کالا یا خدمات و در پست و استوری اینستاگرام با هشتگ اختصاصی کمپین
  • ارسال اسکرین‌شات‌ پست‌ها و استوری‌های منتشر شده در صفحات خصوصی (Private account) به دایرکت
  • ترکیب دو یا نهایت سه تا از ایده‌های بالا

نکته: از کاربران بخواهید صفحه را فالو کنند و دوستان و عزیزان‌شان را در کامنت‌ها منشن کنند، ولی دیگر نخواهید افراد منشن‌شده هم صفحه را فالو کنند. اگر جوایزتان هیجان‌انگیز باشد، منشن‌شده‌ها خودشان دست به کار می‌شوند و در مسابقه شرکت می‌کنند.

۴. طراحی هشتگ اختصاصی مسابقه

مسابقه‌تان هر قانونی که داشته باشد، باید نام و هشتگ اختصاصی برای آن طراحی کنید و در پست‌ها و استوری‌های صفحه رسمی‌ اینستاگرام‌تان از آن استفاده کنید تا رسمیت بیش‌تری به آن بدهید و حتی بتوانید در سال‌های بعدی هم از کمپین قبلی استفاده کنید. به‌ويژه اگر یک مگاکمپین مناسبتی باشد.

۵. تعیین بازه زمانی محدود

زمان شرکت در یک مسابقه اینستاگرامی بنا به مقتضیات آن تعیین می‌شود. اما داده‌های مستند ثابت کرده‌اند که هر چه زمان شرکت در مسابقه محدودتر باشد، به‌دلیل ایجاد هیجان و FOMO (ترس از دست دادن :Fear of missing out) در کاربر، احتمال شرکت در آن بیش‌تر می‌شود. نگران نباشید، می‌توانید چند ساعت باقی‌مانده به پایان زمان شرکت در مسابقه، مجدد آن را تمدید کنید.

۶. طراحی شکل محتوای مسابقه اینستاگرامی

پست معرفی مسابقه و جوایز در اینستاگرام باید مختصر و هیجان‌انگیز باشد. محتوای طولانی به هر شکلی که باشد (عکس، ویدیو و کپشن‌های طولانی) مخاطب را خسته و از اصل مطلب دور می‌کند. فراموش نکنید که پوستر مسابقه با جایزه یک گوشی موبایل، بهتر از ویدیوی ۲ دقیقه‌ای با جوایز چند ده میلیونی و ۲۰۰۰ کاراکتر و قوانین پیچیده در کپشن، دیده می‌شود.

۷. انتخاب برند همکار

با دیگر برندها که حوزه کاری مشابه و یا مرتبط دارند همکاری و تعداد برنده‌ها و جایزه‌ها را بیشتر کنید. این همکاری، احتمال دیده شدن محتوای مسابقه را هم بالاتر می‌برد.

۸. انتخاب اینفلوئنسرها و بلاگرهای مرتبط

مسابقه‌های اینستاگرامی بهتر است توسط اینفلوئنسرهای فعال در آن حوزه تبلیغ و پروموت شوند تا احتمال بالا رفتن تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر شود.

۹. قرعه کشی مسابقه اینستاگرام و اعلام برندگان

برای انتخاب و اعلام برندگان از یک نرم افزار قرعه کشی اینستاگرام استفاده کنید. اگر این مرحله را در لایو صفحه رسمی اینستاگرام برندتان نمایش دهید، هم هیجان مسابقه را بیش‌تر کرده‌اید و هم اطمینان شرکت‌کنندگان را برای قرعه کشی عادلانه جلب می‌کنید.

ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مسابقات و کمپین‌ها

در ابزار رسانه‌نگر زلکا می‌توانید مدیریت تمام مراحل بالا را به‌صورت یکجا انجام دهید. بدون استفاده از از این دست ابزارها، در پایان مهلت شرکت در مسابقه، تعداد زیادی پست و کامنت و دایرکت و لایک ممکن است شرایط را سخت کند.

  • یا می‌توانید قرعه‌کشی بین کامنت‌های اینستاگرام و انتخاب برندگان را دستی انجام دهید که کاری طاقت‌فرساست و احتمالاً نتایج نیز عادلانه نخواهد بود.
  • و یا از نرم‌افزارهای قرعه‌کشی اینستاگرام که در فضای وب و به‌صورت آنلاین وجود دارند، استفاده کنید.

تعداد زیادی از این نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های قرعه کشی آنلاین رایگانند و محدودیت‌های زیادی دارند و نمی‌توانند مسابقه‌ها را پشتیبانی کنند.

برای مثال:

  • سقف محدود و مشخصی برای دانلود کامنت دارند
  • سرعت استخراج و دانلود کامنت‌های اینستاگرام در قالب فایل اکسل در آن‌ها بسیار پایین است
  • احتمال از دست رفتن درصد زیادی از کامنت‌ها در این نرم‌ افزارها و ربات های قرعه کشی وجود دارد. برای مثال اگر پستی در اینستاگرام ۱ میلیون کامنت داشته باشد، بین ۴۰ تا ۶۰ درصد آن‌ها به دلایل مختلف از دست می‌روند و در نتیجه داده‌ها، واقعی نخواهند بود.
  • شرایط تعیین شده در مسابقات اینستاگرامی را اعمال نمی‌کنند و نمی‌توان با آن‌ها شرکت‌کنندگان را غربال کرد. یعنی نمی‌توانند تشخیص دهند که شرکت‌کننده آیا صفحه مورد نظر را فالو و یا پست مسابقه را لایک کرده یا نه.

سایر نرم‌افزارهای خارجی نیز با وجود ارائه خدماتی مانند استخراج کامنت در تعداد بسیار بالا و دسترسی به دایرکت‌ها هزینه‌های ارزی زیادی دریافت می‌کنند که صرفه اقتصادی ندارد.

نرم افزار دانلود کامنت و قرعه کشی اینستاگرام زلکا

در زلکا راه حل مشکلات بالا را با توسعه نرم‌افزارهای استخراج کامنت اینستاگرام و یوتیوب و برنامه قرعه‌کشی اینستاگرام و یوتیوب برایتان پیدا کرده‌ایم.

با استفاده از این ابزارها، به‌راحتی می‌توانید مسابقات‌ و کمپین‌های اینستاگرامی‌ و یوتیوبی را با شروط جذاب برگزار کنید و تمام امکانات لازم را در اختیار داشته باشید.

با نرم‌‌افزار استخراج کامنت زلکا بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و یوتیوب به امکانات زیر دسترسی دارید و با طراحی ساده و کاربرپسند آن به‌راحتی می‌توانید مسابقات و کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان را مدیریت کنید.

۱. استخراج کامنت اینستاگرام در قالب فایل اکسل (csv.)

۲. استخراج کامنت یوتیوب در قالب فایل اکسل (csv.)

۳. استخراج پست‌هایی که با هشتگ کمپین‌تان به اشتراک گذاشته شده‌اند در قالب فایل اکسل (csv.)

۴. دانلود تمام کامنت های پست مسابقات اینستاگرام و یوتیوب به‌صورت یکجا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن

۵. جنسیت و نام کاربری کامنت‌گذاران

۶. رویکرد منفی یا مثبت کامنت‌گذاران

۷. متن کامنت‌ها

۸. تاریخ انتشار تمام کامنت‌ها

۹. امکان برگزاری مراسم اعلام برندگان با نرم‌ افزار قرعه‌‌کشی اینستاگرام به‌صورت آفلاین و آنلاین

۱۰. تشخیص شروط برگزاری کمپین در نرم افزار قرعه کشی اینستاگرم و اعمال خودکار تمام قوانین حین انتخاب برندگان

در نهایت با ابزار دانلود کامنت و قرعه کشی اینستاگرام و یوتیوب زلکا و با امکان خروجی گرفتن از کامنت‌ها، فالوورها، لایک‌ها، پست‌ها، دایرکت‌ها و غیره هیچ نگرانی از بابت اجرا و تحلیل کمپین‌ها و مسابقه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.