بازی های مورد انتظار سال 2021

0

با ورود به نسل نهم کنسول‌های بازی، هیجان در بین گیمر‌ها و علاقه مندان بازی‌های ویدیویی به اوج خود رسیده است. در سال جاری بازی‌های بزرگی برای پلتفرم‌های مختلف منتشر خواهند شد که در ادامه به معرفی عناوین مورد می‌پردازیم.

God of War: Ragnarok

در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی درباره ادامه داستان بازی گاد آف وار از طرف سازنده این بازی منتشر شده است و طبق اعلام اولیه شرکت سونی این بازی برای سال 2021 برنامه ریزی شده است، هرچند که هواداران این مجموعه با تردید به این موضوع نگاه می‌کنند و زمانی زودتر از سال 2022 را برای عرضه این بازی متصور نیستند. اما به احتمال فراوان کریتوس به همراه پسرش آتریس برای کشتن خدایان نورس مجدا وارد صحنه خواهند شد و با به وقوع پیوستن رگنراک احتمالا اقدام به کشتن اودین و Thor کنند. بعضی از تئوری های مرتبط با این بازی محبوب نظریه های همچون کشته شدن کریتوس را نیز مطرح می‌کنند اما تا لحظه انتشار این بازی نمی‌توان این موارد را مورد استناد قرار داد. این فرانچایز محبوب استودیو سانتا مانیکا به صورت اختصاصی برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. داستان بازی خدای جنگ را در بازی سنتر مطالعه کنید.

Horizon Forbidden West

در سال 2021 شرکت گوریلا گیمز ادامه بازی Horizon Zero Dawn را که عنوانی آخرالزمانی در سبک Open World است را منتشر خواهد کرد. داستان این بازی درباره زنی جنگجوست که مادر خود را در گذشته گم کرده است و به دنبال پاسخی مناسب در مورد شرایط دنیایی است که در آن زندگی می‌کند. سرزمینی که توسط ربات‌های اسرار آمیزی مورد هجوم قرار گرفته است. در عنوان جدید Ashly Burch به عنوان صداپیشه کرکتر اصلی این سری یعنی Aloy نقش آفرینی خواهد کرد. همچنین Lance Reddick در نقش Sylens کمک کننده مرموزی که در کشف رمز و رازهای پیرامونی به Aloy کمک میکند نیز حضور خواهد داشت. طبق آخرین اخبار بازی، عنوان Horizon Forbidden West برای کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در انتهای سال 2021 منتشر خواهد شد.

رونیکس

Ratchet & Clank: Rift Apart

عنوان Rift Apart اولین نسخه از سری Ratchet & Clank است که در طی 4 سال اخیر ساخته شده است و این بهترین فرصت برای Lobax و رباتش است تا مجددا به کنسول پلی استیشن بازگردند. به مانند نسخه های قبلی سری Ratchet & Clank شما باید منتظر یک پلتفرمر سراسر شور و هیجان به همراه تعداد متعددی از سلاح ها و تجهیزات الکترونیکی در بازی باشید. آخرین ساخته استودیوی بازی سازی Insomniac در سال 2021 به صورت انحصاری برای کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

Dying Light 2

بازیDying Light 2 محصول استودیو Techland دنباله‌ای برای نسخه اول این عنوان اول شخص با تمرکز روی حرکات پارکور است که در سال جاری منتشر خواهد شد. بار دیگر شما در نقش قهرمان اصلی داستان ظاهر خواهید شد و برای در امان ماندن از زامبی ها باید از طریق پشت‌بام ساختمان‌های موجود در دنیای بازی پیشروی کنید. آیتم های موثری مانند قلاب و باله‌های پاراگلایدر در این مسیر شما را کمک خواهند کرد تا مراحل را به پیش ببرید. عرضه Dying Light 2 برای کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس و کامپیوترهای شخصی در نظر گرفته شده است.

Far Cry 6

بازیگر تلویزیونی یعنی Giancarlo Esposito که پیش از این در سریال پرطرفدار بریکینگ بد با او آشنا شدیم این بار با ایفای نقش در یک بازی ویدیویی به صحنه باز خواهد گشت. در فارکرای 6 او کنترل یکی از جزایر کارائیب را در دست گرفته و گیمر در نقش Dani Rojas برای باز پیس گیری و آزاد کردن این مکان با افراد شرور Esposito مبازره خواهد کرد. طبق اطلاعاتی که یوبی سافت ناشر این بازی منتشر کرده است این عنوان Open World در سال 2021 برای کنسول های خانگی و کامپیوتر های شخصی روانه بازار خواهد شد.

Gran Turismo 7

شبیه ساز مسابقات شرکت Polyphony مجددا به عرصه رقابت بازگشته. سازندگان بازی Gran Turismo 7 وعده داده‌اند که این بازی با ویژگی هایی همچون گرافیک 4K، پشتیبانی ازHDR به همراه نرخ فریم 60 به بهترین عنوان این سری تبدیل خواهد شد. طبق اخبار بازی، گرن توریسمو با بکارگیری ویژگی های کنترلر جدید پلی استیشن 5 یعنی هپتیک فیدبک و Adaptive Trigger به خوبی حس یک شبیه ساز رانندگی واقعی را به گیمر منتقل خواهد کرد. از دیگر نکات قابل توجه این نسخه می‌توان به تعداد ماشین‌ها، سرعت لودینگ بسیار سریع این عنوان اختصاصی کنسول PS5 اشاره کرد.

Halo Infinite

Halo عنوان جدید شرکت بازی سازی 343 Industries ابتدا قرار بود به عنوان یکی از عناوین لانچ ایکس باکس سری ایکس در سال 2020 منتشر شود، اما این عنوان با تاخیر مواجه شده و استودیو سازنده پاییز سال 2021 را به عنوان زمان انتشار این اثر معرفی کرده است. رونمایی از اولین تریلر این بازی در سال 2020 باعث به وجود آمدن بحث های زیادی در مورد کیفیت تریلر به نمایش در آمده در بین هوادارن این عنوان انحصاری مایکروسافت شد. اگر از علاقه مندان به سری هیلو هستید تا زمان انتشار Halo: Infinite می‌توانید از Halo: Combat Evolved که بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس در دسترس است لذت ببرید.

Halo Infinite

Nier Replicant Ver. 1.22474487139…

اگر تنها نسخه 2017 بازی Nier: Automata را تجربه کرده باشید و نسخه اصلی این عنوان را تجربه نکرده باشید، Nier Replicant Ver. 1.22474487139 عنوانی سردرگم کننده برای شما خواهد بود. این بازی نسخه به روز شده و ریمستر شده Nier Replicant است که در سال 2010 تنها در کشور ژاپن منتشر شده بود. Nier Replicant عنوانی بود که به صورت همزمان با Nier Gestalt منتشر شد اما Gestalt در آن زمان به صورت جهانی عرضه شده بود. این 2 عنوان یک تفاوت بارز داشتند، قهرمان داستان در Replicant نوجوانی بود که خواهری به نام Yonah داشت و در Gestalt مردی که دختری به همان نام داشت قهرمان اصلی داستان بود. نسخه ریمستر این بازی در تاریخ 23 آپریل برای کامپیوتری های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

Resident Evil Village

بازی بعدی شرکت مطرح ژاپنی یعنی Capcom در سبک وحشت عنوانی دیگر از سری محبوب رزیدنت اویل خواهد بود که دنباله‌ رزیدنت اویل 7 است و داستان شخصیت اصلی آن یعنی Ethan Winters را روایت می‌کند. این بازی به مانند نسخه هفتم از دید اول شخص بهره می‌برد. یکی از کرکتر های اصلی سری اویل یعنی کریس ردفیلد نیز در این بازی حضور خواهد داشت. رزیدنت اویل 8 در تاریخ 7 May سال جاری برای کنسول های پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و سری ایکس و همچنین کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

Resident Evil Village

Returnal

یکی دیگر از عناوین انحصاری پلی استیشن 5 بازی Returnal است که شوتری علمی تخیلی است. کرکتر اصلی بازی کاوشگر فضایی است که در یک سیاره بیگانه گیر افتاده است. هر بار که او جان خود را از دست بدهد، مجددا زنده خواهد شد و برای فرار از این سیاره رمزآلود و عجیب تلاش خواهد کرد. در این مسیر میبایست با دشمنان بیگانه فضایی نیز مبارزه کند. این بازی در تاریخ 19 مارچ 2021 منتشر خواهد شد.

Scorn

استودیو Ebb Software به همراه سازنده بازی مدیوم یعنی Bloober Team جز اولین بازی سازهایی هستند که برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس بازی ساخته اند.اسکورن، عنوانی شوتر در سبک وحشت است که از لحاظ جلوه‌های بصری اثری قابل توجه است. طبق گفته سازندگان بازی، اسکورن با نرخ فریم 60 اجرا خواهد شد. این بازی برای کامپیوترهای شخصی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. تیم سازنده در حال حاضر تاریخ دقیقی برای عرضه این عنوان مشخص نکرده است.

STALKER 2

خبر انتشار نسخه دوم استاکر با استقبال شدید طرفداران این عنوان شوتر اول شخص مواجه شده. نسخه اول این بازی در سال 2007 منتشر شد و توانست نظر علاقه مندان دنیای بازی های ویدیویی را به خود جلب کند.در استاکر 2 مجدد به چرنوبیل و شهری که غرق در تشعشات اتمی و موجودات جهش یافته‌ای که به واسطه فاجعه اتمی به وجود آمده‌اند می‌رویم. دنیای استاکر با چیزی که پیش از این در سری بازی Fallout مشاهده کرده‌اید متفاوت است. در استاکر شما به دنبال به دست آوردن منابع ارزشمند و کشف رازهای این دنیای مخوف خواهید بود. این بازی در سال 2021 برای پلتفرم های ایکس باکس سری ایکس و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

Deathloop

شوتر اول شخص استودیو Deep Silver شما را در نقش شخصیتی به نام نارا که جنگجویی حرفه‌ای و تحت تعقیب است قرار می‌دهد. او با فضاپیمای مرگبار خود هر چیزی که در مقابلش قرار گیرد را از بین خواهد برد. بازی Deathloop در سال 2021 برای کنسول های نسل هشتم و نهم سونی یعنی پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و همچنین کامپیوترهای شخصی به بازار عرضه خواهد شد.

Diablo 4

دیابلو 4 اولین بار در نمایشگاه BlizzCon 2019 برای کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی و بدون اعلام دقیق تاریخ انتشار معرفی شد. اما طبق شواهد این عنوان اکشن نقش آفرینی در سال 2021 عرضه خواهد شد. در زمان معرفی این عنوان محبوب و پرطرفدار 3 کلاس قابل بازی معرفی شدند که به ترتیب عبارتند از Barbarian، Sorceress و Druid. کلاس های معرفی شده پیش از این نیز در سری دیابلو وجود داشتند. فرمول همیشگی گیمپلی بازی شامل ارتقا کرکتر و تجهیز کردن او به واسطه مبارزات و شکست دادن دشمنان است.

Mass Effect: Legendary Edition

بازی Mass Effect: Legendary Edition عنوانی 3 گانه از مجموعه Mass effect است که توسط استودیو BioWare با همکاری 2 استودیو دیگر با نام‌هایAbstraction Games و Blind Squirrel Gamesدر حال ساخت است. این مجموعه شامل عناوین قبلی این سری یعنیMass Effect, Mass Effect 2, و Mass Effect 3 است و الکترونیک آرتز نشر آن را بر عهده دارد. هر 3 عنوان در نسخه جدید ریمستر شده‌اند و از بهبودهای گرافیکی و فنی بهره‌مند شدند. در کنار این موارد تغییراتی نیز در گیم‌پلی بازی اعمال شده است. بیشترین میزان تغییرات در نسخه اول این بازی در بخش مبارزات، کنترل وسایل نقلیه و مدت زمان بارگزاری بازی انجام شده است. این نسخه ابتدا در تاریخ 7 نوامبر 2020 به مخاطبان معرفی گردید و زمان عرضه آن برای 14 May سال 2021 در نظر گرفته شده است. این بازی جدید از سری مس افکت برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

Monster Hunter Rise

بازی Monster Hunter Rise عنوان جدیدی است در سبک اکشن نقش آفرینی که توسط کمپانی Capcom ساخته و منتشر خواهد شد. این بازی تنها برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس خواهد بود. این عنوان ششمین نسخه از مجموعه بازی مانستر هانتر است که در مارچ 2021 به صورت جهانی منتشر خواهد شد. نسخه کامپیوترهای شخصی این اثر در مراحل ساخت قرار دارد و عرضه آن برای اوایل سال 2020 برنامه ریزی شده است. نسخه Rise در حالی که از بسیاری از ویژگی‌های عنوان قبلی این سری یعنی World بهره می‌برد خود نیز ویژگی‌های جدیدی مانند حیوانی به نام Palamute که به واسطه آن می‌توان در دنیای بازی حرکت کرد به این سری محبوب اضافه کرده است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.