اصلاح صورت آقایان؛ نکات و توصیه‌هایی برای داشتن بهترین اصلاح صورت

7

اصلاح صورت آقایان کار چندان دشواری نیست. کافی است تیغ یا ژیلت را بردارید و شروع به کشیدن آن روی صورت کنید؛ اما برای بسیاری از ما مسئله به اینجا ختم نمی‌شود. در واقع افراد زیادی هستند که هنگام اصلاح صورت با تیغ، درد و ناراحتی را تحمل می‌کنند و در پایان، از نتیجه کار، چندان راضی نیستند یا آنکه با ناراحتی‌های پوستی، جوش و مسائل دیگر دست‌به‌گریبان‌اند. پس چه کنیم که هر بار بهترین اصلاح صورت با تیغ را داشته باشیم؟ اگر با یک آرایشگر موی مردانه یا متخصص پوست صحبت کنید، حتما برایتان از راهکارها و توصیه‌هایی خواهد گفت که با رعایت و اجرایشان، می‌توان اصلاحی بی‌نقص و عالی داشت. در ادامه گزیده‌ای از این راهکارها و اطلاعات در اختیارتان خواهیم گذاشت. برای مطالعه جزئیات بیشتر، همراه ما بمانید.

نکات و توصیه‌هایی برای بهترین اصلاح صورت آقایان

۱. همه مراحل اصلاح را یکی‌یکی انجام دهید

اصلاح صورت آقایان با تیغ

رونیکس

عجله‌کردن در اصلاح صورت آقایان مساوی است با آسیب‌دیدن احتمالی پوست. بهتر است قبل از اصلاح، با دنبال‌کردن مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، کاملا صورت را برای این کار آماده کنید:

  • صورتتان را بشویید. پیشنهاد ما استفاده از ژل یا سایر محصولات ملایم شست‌وشوی صورت است. شست‌وشوی صورت با صابون‌های سخت و نامناسب، چربی‌های نرم‌کننده طبیعی موهای صورت را از بین می‌برد و کار اصلاح صورت را دشوارتر می‌کند.
  • صورت را با کف یا خمیر ریشی که تهیه کرده‌اید کامل بپوشانید و اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه روی صورت بماند. در این حین می‌توانید مسواک بزنید یا موهایتان را شانه کنید تا حوصله‌تان سر نرود!
  • تیغ یا ژیلت را بردارید و کار اصلاح را شروع کنید.

اگر معمولا برای شست‌وشوی صورت قبل از اصلاح فرصت ندارید، می‌توانید همیشه بعد از حمام‌کردن اصلاح کنید. در این زمان پوست و موی صورت گرما و رطوبت موردنظر را دارد و تیغ راحت‌تر روی صورت کشیده خواهد شد.

هرچه خمیر یا کف ریش بیشتر روی صورت بماند، کار اصلاح صورت با تیغ راحت‌تر خواهد شد. تیغ در این حالت نرم‌تر روی صورت کشیده می‌شود و دیگر از زبری ریش و درد و ناراحتی خبری نخواهد بود. برای نرم‌ترکردن موی صورت، هنگام شست‌وشوی صورت بگذارید ژل یا محصول ملایم دیگری که برای شست‌وشو تهیه کرده‌اید، مدت کوتاهی روی پوست صورت بماند.

۲. از فرچه اصلاح صورت استفاده کنید

استفاده از برس برای اصلاح صورت آقایان

بهتر است برای پخش‌کردن خمیر یا کف ریش از دست استفاده نشود. این کار را با فرچه‌ها یا برس‌های مخصوص انجام دهید. به این شکل، تمامی موهای صورت کاملا در کف اصلاح پوشانده می‌شوند، نرم‌تر می‌شوند و کار اصلاح با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

برای داشتن اصلاح بهتر لزوما نیازی به استفاده از ژیلت‌های چندتیغه نیست. استفاده از یک تیغ هم کافی است. مهم آن است که تیغ‌تان کاملا تیز باشد. در حالت کلی و اگر بیشتر روزها اصلاح می‌کنید، بهتر است تیغ مورداستفاده را هر هفته (یا دو هفته یک بار) عوض کنید. البته از تیغ‌ها و ژیلت‌های با کیفیت‌تر و گران‌قیمت می‌توان مدت بیشتری هم استفاده کرد.

۳. در جهت رویش موهای صورت، تیغ بکشید

نکته حائز اهمیت دیگر در بحث اصلاح صورت آقایان، جهت کشیدن تیغ روی صورت است. بهتر است تیغ را در جهت رویش موهای صورت بکشید. اگر تیغ مثلا از پایین به بالا کشیده شود، در پایان پوست و صورت صاف‌تر خواهد شد، اما با این کار خطر رویش موهای زیرپوستی یا زخم‌کردن صورت بیشتر می‌شود.

رعایت این نکته به‌ویژه برای کسانی مهم است که موی صورت‌شان زبرتر و ضخیم‌تر است.

با یک بار کشیدن تیغ، موهای یک قسمت از صورت را کامل بتراشید. بهتر است نیازی به کشیدن دوباره تیغ نباشد. هرچه تعداد دفعات کشیدن تیغ بیشتر شود، احتمال آسیب یا ناراحتی پوستی بیشتر می‌شود. برای این منظور تیغ باید کاملا تیز باشد و موهای صورت از قبل برای اصلاح آماده شده باشند (شست‌وشوی صورت و استفاده از خمیر اصلاح).

۴. قبل از اصلاح، از روغن یا لوسیون استفاده کنید

روغن برای اصلاح صورت آقایان

راهکار خوب دیگر برای کشیده‌شدن راحت‌تر و نرم‌تر تیغ بر روی صورت استفاده از چند قطره لوسیون قبل از اصلاح است. این لوسیون باعث نرم‌ترشدن موهای صورت می‌شود و به‌علاوه، بر روی پوست صورت یک لایه محافظ در برابر تیغ درست می‌کند.

بعد از اصلاح به‌راحتی می‌توانید روغن روی پوست را با کمی آب و صابون بشویید.

۵. از خمیر یا کف ریش مناسب استفاده کنید

از خمیر یا کف اصلاحی که در قوطی اسپری عرضه می‌شود استفاده نکنید. فرآورده‌های پتروشیمیِ قابل‌احتراق موجود در این نوع محصولات، چربی طبیعی را از پوست می‌گیرد و سبب خشکی پوست می‌شود.

به‌جای اینها، از محصولاتی استفاده کنید که مثل خمیردندان با فشاردادن خارج می‌شوند.

با استفاده هم‌زمان از روغن مخصوص اصلاح و خمیر یا کف می‌توانید دو لایه محافظ روی پوست ایجاد کنید. در این حالت خطر زخم‌شدن یا ناراحتی پوست به‌خاطر کشیدن تیغ، بسیار کم خواهد شد.

۶. هیچ‌وقت تیغ را دو بار روی یک قسمت از صورت نکشید

پیش از اصلاح صورت بهتر است برای آماده‌کردن آن، طبق راهنما و اطلاعاتی که شرح داده شد، از محصولات مناسب استفاده کنید. وقتی مو و پوست صورت نرم باشند، یک بار کشیدن تیغ برای اصلاح موهای هر قسمت کافی خواهد بود، البته به‌شرط آنکه تیغ کاملا تیز و سالم باشد.

اگر دوباره و دوباره تیغ را روی یک قسمت بخصوص از صورت بکشید، به‌احتمال خیلی زیاد به آن آسیب خواهید زد. اگر لازم شد تیغ را دوباره روی قسمتی از پوست صورت بکشید، پیش از انجام این کار کمی لوسیون در محل موردنظر بمالید و بعد تیغ را دوباره روی آن بکشید.

نکاتی درباره بعد از اصلاح صورت آقایان

کارهایی که بعد از اصلاح صورت آقایان باید انجام داد

۱. بعد از اصلاح صورت، از محصولات مناسب استفاده کنید

صورت را بعد از آنکه کار اصلاح تمام شد با آب سرد بشویید. این کار به کاهش التهاب ناشی از تیغ‌کشیدن کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که وقتی روی پوست صورت تیغ می‌کشید، تا دو لایه از روی پوست برداشته خواهد شد که باید جایگزین شود. با استفاده از محصولات مناسب برای زمان بعد از اصلاح می‌توان به جایگزینی این لایه‌ها روی پوست کمک کرد. پیشنهاد ما استفاده از مرطوب‌کننده‌های مخصوص بعد از اصلاح صورت است.

برای زمان بعد از اصلاح، بیشتر از محصولات بی‌بو و بی‌عطر استفاده کنید. لوسیون بعد از اصلاح (افترشیو) شما هرچه سریع‌تر جذب پوست شود، بهتر است. هنگام خرید این نکته را هم در نظر داشته باشید. در ضمن توصیه می‌کنیم برای زمان بعد از اصلاح، از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید. با این کار، وضعیت پوست بدتر خواهد شد.

۲. تیغ چندبارمصرف را در مکان خشک و مناسب نگهداری کنید

بعد از آنکه کار اصلاح صورت تمام شد، تیغ را کاملا خشک و تمیز کنید و آن را در مکان مناسبی نگه دارید. اگر تیغ مرطوب باشد یا روی روشویی خیس رها شود، مکان مستعدی برای رشد باکتری و میکرب خواهد شد و کارایی‌اش را از دست می‌دهد.

و در آخر اینکه…

هنگام انتخاب محصولات مناسب برای اصلاح صورت آقایان باید به ۳ نکته توجه کنید:

  • محصولات را با توجه به نوع پوست‌تان انتخاب کنید.
  • تا جای امکان، از محصولات بی‌عطر و بی‌بو، که الکل ندارند استفاده کنید. محصولات رایحه‌دار و نظایر اینها پوست را در معرض ناراحتی بیشتر قرار خواهند داد، به‌ویژه بعد از تیغ‌کشیدن روی پوست صورت که یک یا دو لایه خارجی پوست از بین می‌رود.
  • بهتر است خمیر یا کف مخصوص اصلاح از انواع اسپری نباشد. برخی ترکیبات موجود در این محصولات خشکی پوست را تشدید می‌کنند.

فراموش نکنید که برای رسیدن به نتیجه ایدئال و مطلوب باید آزمون‌وخطا کنید. انواع محصولات و تیغ‌ها را امتحان کنید و آنهایی را که بیشتر با پوستتان سازگاری دارند انتخاب کنید. البته اگر راهکارهای ارائه‌شده در این مطلب را به‌دقت مطالعه و اجرا کنید و از قبل، پوست و موی صورت را برای اصلاح آماده کنید، کار به‌مراتب ساده‌تری برای اصلاح خواهید داشت، بدون درنظرگرفتن آنکه از چه محصول یا چه تیغی استفاده می‌کنید.

شما بگویید

نظر شما چیست؟ تجربه شما از اصلاح صورت با تیغ یا ژیلت چه بوده است؟ برای آنکه اصلاح بهتر و راحت‌تری داشته باشید، چه می‌کنید؟ نظرتان راجع‌به مطالب ارائه‌شده چیست؟ فکر می‌کنید اجرای کدام راهکارها بهتر و مؤثرتر خواهد بود؟ تجربه‌ها و نظرات شما می‌تواند برای دیگران راهگشا باشد.

اگر نکته، پیشنهاد یا انتقادی دارید، حتما در قسمت «ارسال دیدگاه» مطرح کنید.


در ادامه بخوانید: مراقبت از پوست برای آقایان؛ ۳ روش ساده و ۳ نکته مهم که باید بدانید
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع webmd realmenrealstyle newswise
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 7 دیدگاه)
  1. عزیز می‌گوید

    با سلام و درود من اصلاً نمیتونم با ژلیت صورتم و اصلاح کنم مجبورم همیشه از تیغ کار بگیرم م.میشه یه راهکاری برام توصیه کنید؟

    1. محمدرضا عاشوری می‌گوید

      سلام دوست عزیز. استفاده از تیغ هم ایرادی نداره، مهم اینه که کاملا تیز باشه و از قبل، طبق توصیه‌ها و راهکارهای گفته‌شده در مطلب، صورت رو برای اصلاح آماده کنید. موفق باشید.

  2. علی۲۵ می‌گوید

    من همیشه بعد از اصلاح با ژیلت و خمیر، از عطر یا اسپری های الکلی برای پاکسازی استفاده می‌کنم. پوستم آسیب ندیده و بعد از اصلاح اصلا خارش ندارم.

    1. محمدرضا عاشوری می‌گوید

      سلام علی‌جان، ممنون که تجربت رو با ما در میان گذاشتی، برای کسانی که پوست حساس دارند اگر از محصولات حاوی الکل استفاده نشه به نظر بهتره، این البته حمل بر بدبودن این محصولات نمیشه، همان‌طور که برای شما جواب‌گو بوده. موفق باشید.

  3. عرشیا می‌گوید

    آیا مالیدن یخ بعد از اصلاح با تیغ خوبه؟

    1. محمدرضا عاشوری می‌گوید

      سلام دوست خوب، ممکنه مؤثر باشه، چون در مطلب ذکر شده آب سرد بعد از اصلاح التهاب رو کاهش می‌ده. موفق باشید.

      1. عرشیا می‌گوید

        ممنون از پاسختون😌