امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ برای سفر کدامند؟

2

مثل همه‌چیزهای دیگر در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، فهرست امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر در سال ۲۰۲۱ هم با همیشه تفاوت دارد؛ چراکه در کنار سایر مشکلات و مسائلی که همیشه در بعضی از کشورها وجود داشته، این بار کل دنیا درگیر همه‌گیری کرونا است. شاید گمان کنید چه فایده‌ای دارد اگر فهرست امن‌ترین کشورهای دنیا را معرفی کنیم وقتی امکان مسافرت وجود ندارد؟ به‌هرحال، هیچ‌چیزی برای همیشه باقی نمی‌ماند و کرونا هم از این قاعده مستثنا نیست. به‌زودی، دوباره می‌توانیم به دور دنیا سفر کنیم و هر زمانی که این امکان فراهم شود، بیشتر از همیشه لازم است که مقصدهای امن سفر را بشناسیم.

امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر چطور انتخاب شده‌اند؟

وب‌سایت Berkshire Hathaway Travel Protection هرسال فهرستی از امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر را انتخاب می‌کند. برای انتخاب این فهرست، درمورد شرایط این کشورها در ۳ سال اخیر تحقیق کرده‌اند. علاوه بر این، از معیارهایی مثل شاخص جهانی صلح هم برای تهیه این رتبه‌بندی استفاده شده است. همچنین، به مواردی مانند عملکرد کشورها در کنترل همه‌گیری توجه کرده‌اند.

حتی اگر بعد از تمام‌شدن همه‌گیری هم ‌سفر بروید، توانایی کنترل بحران بهداشتی یکی از نشانه‌های امن‌بودن یک کشور برای سفر است.

۱۰ کشور امن دنیا برای سفر

۱. کانادا

کانادا - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رونیکس

رتبه سال قبل: حضور نداشت

کانادا، در نظرسنجی‌های انجام‌شده، به‌عنوان امن‌ترین مقصد سفر انتخاب شده است. علاوه بر این، این کشور از نظر کنترل همه‌گیری کرونا هم رتبه خوبی کسب کرده است.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

ونکوور و مونترال دو شهر از زیباترین شهرهای دنیا هستند که قطعا دیدن آنها ارزش سفرکردن دارد. دو نمونه از زیباترین پارک‌‌ملی‌های دنیا یعنی پارک‌ملی بنف و پارک‌ملی جاسپر در کانادا قرار دارند.

۲. نیوزیلند

نیوزیلند - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۳

نیوزیلند از نظر کنترل همه‌گیری کرونا یکی از بهترین کشورهای دنیا بوده است. نیوزیلند کشوری آرام و زیباست و در بیشتر نظرسنجی‌ها، به‌عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر انتخاب می‌شود.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

در نیوزیلند انواع جاذبه‌های زیبای طبیعی را می‌توانید تماشا کنید، از قله‌های پوشیده از برف گرفته تا جنگل‌های زیبا و بارانی. جالب است بدانید این کشور لوکیشن فیلم‌برداری مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها بوده و هنوز هم از آن زمان به‌بعد، محبوب علاقه‌مندان به سفر و علاقه‌مندان به این فیلم است.

۳. استرالیا

استرالیا - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۱

استرالیا هم مثل نیوزیلند عملکرد خوبی در کنترل همه‌گیری کرونا داشته و در بیشتر نظرسنجی‌ها به‌عنوان مقصد امنی برای سفر معرفی می‌شود. استرالیا کشوری امن و آرام است.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

سیدنی یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و ملبورن و بریزبن هم هیچ دست‌کمی از آن ندارند. زیبایی خصوصا زیبایی طبیعی را می‌توانید در گوشه‌وکنار این کشور ببینید، از سواحل زیبا در مجاورت جنگل‌های بارانی گرفته تا مکان‌های دورافتاده و کمی ترسناک با زیبایی خیره‌کننده.

۴. ایسلند

ایسلند - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۷

ایسلند همواره مقصدی محبوب برای گشت‌وگذار بوده و از نظر صلح و آرامش رتبه بالایی دارد. در کنترل همه‌گیری کرونا نیز این کشور عملکرد خوبی داشته است.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

نواحی اطراف منطقه ریکیاویک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است. این کشور چشمه‌های طبیعی آب گرم متعددی دارد. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید، از زیبایی خیره‌کننده مناظر در ایسلند لذت می‌برید.

۵. سوئیس

سوئیس - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۶

سوئیس در شاخص جهانی صلح در رتبه دوم قرار دارد. وصف زیبایی این کشور را حتما شنیده‌اید و تصاویر زیبای آن را احتمالا دیده‌اید. این کشور همواره یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر بوده است.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

گوشه‌وکنار سوئیس پر از جاذبه دیدنی است. کوه‌ها، خطوط ریلی، شکلات، دریاچه‌ها و در مجموع طبیعت بی‌نظیر سوئیس مهم‌ترین جذابیت آن برای گردشگران است.

۶. آلمان

آلمان - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۲۴

آلمان از نظر مدیریت همه‌گیری کرونا رتبه خوبی کسب کرده است. این کشور معمولا در بیشتر نظرسنجی‌ها رتبه‌های بالایی دارد.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

آلمان یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری دنیاست. برای هر مسافر با هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای دارد. از قلعه‌های تاریخی گرفته تا سفر با کشتی‌های تفریحی در رودخانه‌ها، از گالری‌های هنری مدرن تا محیط‌های شهری جذاب مثل برلین.

۷. سوئد

فنلاند - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۲

این کشور با وجود اینکه اقدامات تازه‌ای برای کنترل کرونا داشته، ولی عملکرد کلی‌اش در کنترل همه‌گیری کمی بهتر از حد متوسط است. در نظرسنجی‌ها، معمولا جایگاه متغیری دارد؛ ولی از نظر شاخص جهانی صلح در جایگاه خوبی قرار گرفته و در نتیجه، مقصد امن و آرامی برای سفر است.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

بیشتر گردشگران سوئد به شهر استکهلم سفر می‌کنند. منتها نواحی شمالی این کشور نیز بسیار زیباست و بکر مانده است.

۸. ایتالیا

ایتالیا - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۴

با وجود اینکه ایتالیا در ابتدای همه‌گیری کرونا با بحران مواجه شده بود، توانست از پس مدیریت آن بربیاید. اکنون ایتالیا توانسته به‌اندازه سایر کشورهای اروپایی همه‌گیری را کنترل کنند.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

شهرهای ایتالیا در ابتدای همه‌گیری و تعطیلات ناشی از آن، از نظر اقتصادی به‌شدت آسیب دیدند. حتما تصاویری از ونیز خالی از گردشگر را دیده‌اید. ایتالیا جاذبه‌هایی فراتر از ونیز دارد. از توسکانی تا سیسیل، این کشور جاذبه‌های طبیعی و شهری متعددی دارد که حتما از دیدن آنها لذت می‌برید. البته نباید غذای بی‌نظیر آن را فراموش کرد.

۹. ایرلند

ایرلند - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۸

ایرلند کشوری آرام و امن است و همه‌گیری کرونا را تقریبا به‌خوبی مدیریت کرده است. این کشور همیشه یکی از مقصدهای محبوب نظرسنجی‌هاست.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

برای لذت‌بردن از زیبایی‌های این کشور کافی است یک خودرو اجاره کنید و رانندگی در مجاورت ساحل را تجربه کنید.

۱۰. ژاپن

ژاپن - امن ترین کشورهای دنیا برای سفر

رتبه سال قبل: ۱۰

ژاپن یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر مدیریت همه‌گیری کروناست. این کشور از نظر امن‌بودن و صلح و آرامش، همیشه رتبه‌های بالایی دارد و در ۳ سال اخیر، همیشه بین رتبه‌های هفتم تا چهاردهم فهرست امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر بوده است.

مهم‌ترین جاذبه‌ها

از سرعت بالای زندگی در توکیو تا زیبایی خیره‌کننده هوکایدو، ژاپن جاذبه‌های فراوانی برای همه سلیقه‌ها دارد. ضمنا ژاپن در سال ۲۰۲۱ میزبان المپیک ۲۰۲۱ است که یک سال عقب افتاد.

رده‌بندی کامل بر اساس گروه سنی

  • برای جوانان از ۲۵ تا ۴۴ سال

  1. کانادا؛
  2. استرالیا؛
  3. نیوزیلند؛
  4. آلمان؛
  5. ایسلند؛
  6. سوئیس؛
  7. ایتالیا؛
  8. سوئد؛
  9. ایرلند؛
  10. سنگاپور.
  • برای مسافران میان‌سال از ۴۵ تا ۵۴ سال

  1. کانادا؛
  2. نیوزیلند؛
  3. استرالیا؛
  4. ایسلند؛
  5. سوئیس؛
  6. آلمان؛
  7. سوئد؛
  8. ایرلند؛
  9. ایتالیا؛
  10. سنگاپور.
  • برای مسافران مسن از ۵۵ سال به بالا

  1. کانادا؛
  2. استرالیا؛
  3. نیوزیلند؛
  4. ایسلند؛
  5. سوئیس؛
  6. آلمان؛
  7. سوئد؛
  8. ایتالیا؛
  9. ایرلند؛
  10. ژاپن.

در ادامه بخوانید: بازدید مجازی از موزه‌های معروف دنیا؛ ۹ موزه مشهور دنیا را رایگان ببینید

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع bhtp
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. Artin می‌گوید

    این رتبه بندی های مسخره فقط واس فریب دادن مردم بی سواد خوبه

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      چرا؟