انواع بیماری‌های نشیمنگاهی و روش درمان آنها

1

متاسفانه برخی بیماری ها طوری هستند که در صورت ابتلا به آن ها علاوه بر درد شد،ید احساس کلافگی می‌کنیم و نمی‌توانیم راجع به آن با کسی صحبت کنیم. حتما متوجه شده اید که راجع به کدام بیماری‌ها صحبت می‌کنیم. بیماری های نشیمنگاهی با نام های مختلفی شناخته میشوند. بواسیر ، هموروئید ، کیست مویی ، فیشر ، فیستول و … . که معروف ترین آنها بواسیر است چرا که بیشتر از دیگر انواع بیماری‌های نشیمنگاهی شایع است.

امروز می‌خواهیم ببینیم که بیماری‌های نشیمنگاهی چه نوع بیماری‌هایی هستند؟ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و راه حل درمان خانگی آنها را به همراه یک راه حل طلایی و بی نظیر با هم بررسی کنیم.

البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که فعالیت درمان و جراحی با لیزر را نیز در مراکز درمانی مثل کلینیک درمان بیماری های نشیمنگاهی نور بررسی میکنیم. در انتهای مقاله هم راهکار بینظیر و فوق العاده ای را معرفی میکنیم که حتما از دانستن آن هیجان زده می‌شوید.

رونیکس

حتما اگر تجربه این بیماری ها را داشتید در انتهای همین صفحه در قسمت کامنت ها آن را با ما در میان بگذارید.

 

انواع بیماری های نشیمنگاهی

بواسیر

اولین و معروف ترین آنها بواسیر است. شاید خیلی از افراد اطلاعی از اینکه که بواسیر چیست و چگونه به وجود می آید، نداشته باشند. درباره این بیماری باید بگوییم که بواسیر به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی می‌شود و دلیل اصلی ایجاد آن فشار زیاد در هنگام دفع و نگه داشتن خیلی زیاد مدفوع است. البته عوامل جانبی هم مثل چاقی و اضافه وزن زیاد و آمیزش مقعدی نیز در ایجاد بیماری بواسیر بی تاثیر نیستند. برای تشخیص بواسیر باید معاینه مستقیم مقعد از طریق آنوسکوپ یا پروتوسکوپ انجام شود. همون طوری که گفته شد عامل ایجاد بواسیر متورم شدن رگ های خونی در داخل مقعد یا رگ های خونی دور ورودی مقعد می‌باشد که درد خیلی ناراحت کننده ای را برای فرد به همراه دارد.

شقاق یا فیشر

در این قسمت میخواهیم ببینیم که شقاق یا فیشر چیست؟ . در واقع بیماری شقاق، فیشر، فیشر آنال یا همون فیسور آنال یکی از بیماری های شایع ناحیه مقعد است و مهم ترین دلیل درد موجود در بیماری شقاق، پارگی پوشش سلولی مقعد می‌باشد که باعث می‌شود تا فرد هنگام خروج مدفوع از مقعد دچار انقباض اسفنگتر داخلی مخرج شود و با کاهش خون رسانی به مخرج، درد آن به مقدار زیادی افزایش پیدا کند. بعبارت ساده تر می‌توان گفت که به دلیل نرسیدن خون به خروجی مقعد، پوسته مقعد دچار پارگی می‌شود. توجه داشته باشید که فیشر یا شقاق با بواسیر تفاوت دارد، در بواسیر فقط تورم رگ ها وجود دارد ولی در شقاق یا همان فیشر پارگی پوسته مقعد است که ایجاد شده.

 

فیستول

بیماری بعدی که در قسمت نشیمنگاه بسیار رایج است و در این قسمت قصد داریم آن را بررسی کنیم، فیستول نام دارد. برای اینکه دقیقا بدانیم فیستول چیست و چگونه به وجود می‌آید باید بدانیم که بیماری فیستول به صورت فیستول تنفسی، فیستول گوش داخلی، فیستول چشم، فیستول گوارشی، فیستول مقعدی، فیستول سینوسی، فیستول ادراری تناسلی، فیستول ماهیچه ای ظاهر می‌شود اما شایع ترین فیستول ها، فیستول مقعدی بوده که از بیماری های نشیمنگاه یا مقعدی به حساب می آید. در واقع آبسه مقعدی در صورت درمان نشدن، می‌تواند به فیستول مقعدی تبدیل شود. عموما فیستول در سطح روی مقعد تشکیل می‌شود و البته در موارد نادری هم ممکن است که داخل مقعد تشکیل شود. فیستول یک تکه نیست و معمولا از تکه های بافتی متصل به هم تشکیل می‌شود.

چطور میتوانیم با استفاده از درمان خانگی، بیماری های بواسیر، فیستول و فیشر را درمان کنیم؟

حتما شنیده اید که بهترین راه درمان ، پیشگیری از آن است !!!این موضوع دقیقا درباره بیماری‌های نشیمنگاهی نیز صادق است. به طور مثال در صورت ابتلا به فیستول، راه حلی برای درمان خانگی آن وجود ندارد. برای فیشر یا بواسیر هم همینطور. البته با استفاده از راه حل های درمان خانگی بواسیر میتوانید تا حدی درد موجود را کاهش دهید. برای اینکه به این بیماری ها دچار نشوید سعی کنید وزن خود را متعادل نگه دارید و از رژیم غذایی فیبر دار (سبزیجات)، سرکه سیب و مایعات زیاد حتما در وعده های غذایی خودتون استفاده کنید. برای محل زخم میتوانید مقداری سیر را له کنید و روی محل زخم قرار دهید.

مدفوع خود را نگه ندارید و وقتی که به دستشویی مراجعه میکنید سعی کنید بیش از حد به خود فشار وارد نکنید. حتما بعد از اتمام کار خود را با دستمال تمیز خشک کنید. در صورتی که به این بیماری ها دچار شدید حتما از کمپرس آب گرم و سرد استفاده کنید. میتوانید داخل یک لگن مقداری بتادین بریزید و روزانه در حدود 20 دقیقه داخل آن بنشینید.

سخنی صادقانه: خیلی به ندرت پیش آمده که این بیماری‌ها با راه حل های درمان خانگی و یا با قرص و دارو برطرف شده باشند، راه حل نهایی آنها درمان با استفاده از جراحی مستقیم یا جراحی با لیزر است.

 

راه حل طلایی، استفاده از جراحی لیزر برای درمان بواسیر ، فیشر و فیستول

چطور میتوانیم بیماری بواسیر ، فیشر یا فیستول را بدون درد و خون ریزی درمان کنیم؟

این نکته خیلی مهم را در نظر داشته باشید که هرچه سریع تر به پزشک معالج و مراکز درمان بواسیر و بیماری های نشیمنگاهی مثل کلینیک نور که کلینیک تخخصی درمان (بواسیر، فیشر و فیستول) با لیزر است، مراجعه کنید. در مرکزهایی مثل کلینیک نور در صورتی که بیماری شما تازه بوده و خیلی گسترده نباشد ، در کمتر از چند دقیقه ، بدون درد و خون ریزی میتوانید این مشکل بزرگ و زجر آور را برای همیشه حل کنید. نکته مهم این است که عمل جراحی با لیزر انجام می‌شود و سطح مورد نظر سوزانده شده و بعد از عمل بدون نگرانی میتوانید به فعالیت های روزانه خود برسید.

اگه میخواهید اطلاعات کامل درباره اینکه بیماری‌های نشیمنگاهی چه بیماری‌هایی هستند و چطور میتوان آنها را درمان کرد، به دست آورید، حتما با کارشناسان مجرب در کلینیک درمانی نور (https://clinicnoor.com) تماس بگیرید یا به آدرس وب سایت مطب مراجعه کنید و سوالات خود را بپرسید. مطمئن باشید که کارشناسان این مرکز متوجه شرایط شما هستند و بهترین پیشنهاد را برای درمان شما ارائه خواهند داد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. احمدرضا می‌گوید

    میخواستم ببینم واقعا راه درمانی بدون جراحی نداره؟ یکی از دوستان ما جراحی کرد ، واقعا اذیت شد بعد از عمل و اینکه جراحی با لیزر جواب میده؟