ترفندهای عالی برای شیک‌تر کردن خانه شما با کمترین هزینه

0

با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت همه ی ما خانه‌های چند میلیون دلاری و شیکی را دیده ایم که سلبریتی ها یا افراد ثروتمند در آن‌ها زندگی می­کنند. این خانه توسط معماران بزرگی ساخته می­شوند و توسط طراحان داخلی طراحی می­شوند. همه ی ما امکانات یک خانه شیک را نداریم همچنین ثروت کافی برای خرید همچین خانه‌های خاصی را هم نداریم. اما نکته جذاب این است که ما می­توانیم با دیدن این خانه ها و الگو گرفتن از برخی نکات کاربردی برای زیباتر کردن خانه‌های خودمان استفاده کنیم. در ادامه به شما نشان خواهیم داد که خانه‌‌های لوکس و شیک چه ویژگی‌هایی دارند و شما چگونه می­توانید خانه‌ای با همان المان ها داشته باشید.

1.آشنایی با ویژگی‌های خانه‌ای لوکس

برای داشتن یک خانه ی زیبا و لوکس ابتدا باید با ویژگی خانه های لوکس آشنا شویم. خانه های چند میلیون دلاری و یا حتی چند میلیارد دلاری در سراسر جهان هستند که علاوه بر زیبایی چشم نواز و منظره ای فوق­العاده، هوشمند بوده و شما می­توانید با استفاده از یک اپلیکیشن به امنیت درب‌های منزل، چراغ‌ها و غیره از راه دور مسلط باشید. خرید همچین خانه هایی برای عموم مردم امکان پذیر نیست بنابراین بهتر است از نکته‌های دیزاین و طراحی داخلی این خانه‌های لوکس استفاده کنیم تا با کمترین هزینه یک خانه لوکس داشته باشیم.

دیزاین خانه‌های گران ­قیمت از سبک‌های مختلف طراحی داخلی پیروی می­کند و بسته به سلیقه­ی فردی که در این خانه زندگی می­کند متغیر است. سبک طراحی مدرن از پرطرفدارترین سبک های این دکوراسیون می­باشد. طراحی های صاف و استفاده از اشکال هندسی به همراه گیاهان بزرگی مثل بابا آدم از مشخصه های این طراحی داخلی زیبا می­باشد که طرفداران بسیار دارد.

رونیکس

خانه های شیک و لوکس به دلیل متراژ بالایی که دارند از سبک‌های مختلف طراحی در هر اتاق استفاده می­کنند. همانطور که می­دانید ما امکان خرید یک خانه بزرگ با چندین اتاق را نداریم تا دکوراسیون‌های متفاوتی برای هر اتاق داشته باشیم بنابراین می­توانیم از سبک‌های طراحی مختلف، المان‌هایی را برای داخل خانه خود استفاده کنیم. برای مثال می­توانیم یک قسمت از دیوار اتاق را با کاغذ دیواری رنگ سبز یاقوتی بپوشانیم و چندین گلدان به شکل لامپ از سقف آویز کنیم. می­توانیم برای گل‌های داخل این گدان‌های لامپی از پتوس رونده استفاده کنیم که باعث می­شود احساس کنیم یک جنگل کوچک در گوشه‌ای از خانه خود داریم. اگر از دکوراسیون هالیوودی خوشتان می­آید می­توانید از کاغذ دیواری صورتی پررنگ استفاده کنید. این دیزاین خانه­ی شما را خاص و متفاوت خواهد کرد. از طرفی استفاده از گیاه پتوس که یک گیاه آپارتمانی کم نور است باعث می­شود نیاز آنچنانی به داشتن پنجره در نزدیکی دیوار خود نداشته باشید. برای تهیه گیاه پتوس و سایر گیاهان آپارتمانی به صورت آنلاین از این لینک در فروشگاه دیجی‌کالا کمک بگیرید.

2.نکاتی در مورد کفپوش و گلدان ها

کفپوش‌ها در ابتدا به عنوان عایق سرما و گرما در اواخر دهه 1600 در فرانسه ساخته شدند و مخصوص افراد ثروتمند بودند. کفپوش یا پارکت از چهار قسمت ساخته می­شود و جدا از زیبایی، دوستدار محیط زیست است و قابلیت تعویض دارد. در خرید کفپوش مناسب برای خانه خود باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • دوام بالا و مقاومت در مقابل آب و آتش

ضخامت پارکت را متناسب با نیاز خود در نظر بگیرید و اگر زیاد تردد می­کنید از پارکت های زخیم تر استفاده کنید.

به گواهینامه های آن توجه کنید، یک پارکت مناسب باید گواهی ایزو و گواهی فرشته آبی راداشته باشد.

درجه AC یا مقاومت سایشی یک معیار برای بررسی عواملی مانند حرارت، ضربه، رطوبت، خراش، لک و ساییدگی می­باشد.

پس از در نظر گرفتن موارد ذکر شده باید یک کفپوش با رنگ مناسب و دارای هارمونی با فضا انتخاب کنید. اگر می‌خواهید خانه شما بزرگ به نظر برسد از کفپوش‌های رنگ روشن استفاده کنید. البته توجه به این نکته که کفپوش‌های رنگ روشن زودتر کثیفی را نشان می­دهند هم نکته مهمی است. کفپوش‌های تیره و براق اصالت خاصی به خانه یا محل کار شما می­دهند و حس کاخ ها و خانه‌های اصیل را تداعی می­کنند.

پارکت ها به دلیل رنگ و طرح چوب مانندی که دارند با انواع گل و گیاهان آپارتمانی همخوانی دارند و شما می­توانید از گلدان های بزرگ و کوچک استفاده کنید. استفاده از گلدان داخل خانه و همچنین وجود کفپوش احساس سر زندگی و شادی به خانه شما خواهد داد. اگر پنجره های بلند و بزرگی دارید می­توانید از یک گیاه گلدار مثل رزهای رونده پشت پنجره استفاده کنید. این گیاه زیبا با رشد زیادی که در مقابل آفتاب دارد پس از مدتی تمام پنجره شما را خواهد گرفت و زیبایی بی­نظیری به خانه شما خواهد داد. در خرید گلدان های خیلی سنگین و بزرگ کمی دقت کنید و ضخامت پارکت خود را در نظر بگیرید چون ممکن است در طولانی مدت پارکت ترک بردارد. همچنین بهتر است نکات نگهداری از آن را بخوانید.

3.انتخاب پرده متناسب با نور خانه


پرده هایی که برای خانه خود انتخاب می­کنید باید از نظر رنگ و جنس مناسب با فضا باشد. رنگ‌های روشن عموما بهترین انتخاب هستند زیرا نور خانه را حفظ می­کنند و باعث زیباتر شدن محیط می­شوند. نور طبیعی زیبایی دوچندانی به محیط خانه شما خواهد داد. اگر پنجره‌های بزرگی دارید از پرده‌های توری و بلند با رنگ روشن استفاده کنید تا هم گیاهان و هم خودتان از نور آفتاب لذت ببرید.

پرده‌های کرکره ای از ترندهای جدیدی هستند که خواهان بسیاری هم دارند. در خرید این نوع پرده‌ها باید نوع دکوراسیون خود را در نظر بگیرید. دکوراسیون‌های کلاسیک با مبل‌های استیل با پرده‌های کرکره ای همخوانی ندارند. شما می­توانید به همراه یک دکوراسیون مدرن یا برای اتاق خواب از این پرده‌ها استفاده کنید.

4.انتخاب لوازم خانگی

لوازم خانگی با قیمت مناسب هم از گزینه‌های مهم هر خانه­ی زیباییست که این روز ها به دلیل بالا بودن هزینه نمی‌توانیم از برندهای خارجی گران قیمت استفاده کنیم. بنابراین بهترین کار جایگزین کردن کالای با کیفیت داخلی است. برندهای ایرانی مثل برند اسنوا و امرسان و سایر برندها طی چند سال اخیر تغییرات خوبی کرده‌اند و محصولات مناسب را روانه بازار کرده‌اند. برند اسنوا برندی است که در این میان با پایین آوردن قیمت و بالا بردن کیفیت در تولید محصولات خود مانند ماشین لباسشویی، انواع اجاق گاز و به ویژه یخچال فریزر اسنوا با مدل های جدید و قیمت مناسب کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است.

اگرچه با هزینه های سنگین شما می­توانید یک خانه بی عیب و نقص داشته باشید اما با هزینه کم و استفاده از المان های خانه­های لوکس و همچنین چند گلدان زیبا شما می­توانید خانه ی رویایی خودتان را با امکانات کمتر ترسیم کنید و زمانی که در منزل به سر می­برید از فضایی زیبایی که برای خودتان ساخته اید لذت ببرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.