کیک فوندانت یا خامه‌ای؛ کدام را انتخاب کنیم؟

0

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بخواهید برای مراسم مهمی کیک سفارش دهید اما ندانید که چه کیکی را انتخاب کنید. کیک‌ها فارغ از شکل ظاهری، رنگ و طعمشان، در تزئینات نیز تفاوت‌هایی باهم دارند. به‌طور مثال وقتی شما برای خرید کیک تولد آنلاین به سایت یک قنادی مراجعه می‌کنید با کیک‌های مختلف فوندانت و خامه‌ای مختلفی مواجه می‌شوید. در چنین شرایطی ممکن است از خود بپرسید کیک فوندانت بهتر است یا خامه‌ای و کدام را باید انتخاب و خریداری کنید؟

خب به طور کلی باید بگوییم که انتخاب شما می‌تواند به عوامل زیادی وابسته داشته باشد. کیک‌های فوندانت ظاهر شکیل‌تری دارند و تقریباً به هر شکلی درمی‌آیند. در مقابل در طراحی کیک‌های خامه‌ای با محدودیت بیشتری مواجه هستیم با اما این کیک‌ها طعم‌های طبیعی و دلنشین‌تری دارند.
حال سوال اینجا است که فوندانت چیست و کدام نوع کیک را باید برای مراسمات خود سفارش دهیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

فوندانت چیست؟

رونیکس

پیش از اینکه بخواهیم بگوییم اساساً کیک فوندانت بهتر است یا خامه‌ای، بهتر است نگاهی به مواد تشکیل دهنده فوندانت داشته باشیم. فوندانت نوعی خمیر خوراکی متشکل از گلوکز، گیلیسیرین، پودر ژلاتین، پودر قند و آب با نسبت‌های مشخص است. این خمیر، نرم و لطیف است و می‌توان از آن برای روکش کردن کیک یا ساختن گل یا مجسمه‌های تزئینیِ خوراکی استفاده کرد.

فوندانت‌های ایرانی و خارجی به‌صورت بسته‌بندی شده، در اغلب فروشگاه‌های لوازم قنادی به فروش می‌رسند. با این‌حال این خمیر خوراکی، به صورت خانگی نیز قابل تهیه است. البته فراموش نکنید که نوع خانگی فوندانت را باید یک روز قبل از زمان استفاده، تهیه کرده و در ظرف در بسته قرار دهید تا جابیفتد. بنابراین اگر زمان کافی برای تهیه آن را ندارید بهتر است از نوع کارخانه‌ای آن استفاده کنید.

مزایا و معایب فوندانت

اگر شما کیک فوندانت را برای مراسم خود انتخاب کنید، محدودیتی در شکل و طرح آن نخواهید داشت. بنابراین حتی اگر شکل ذهنی خود را نقاشی کنید و آن را برای تهیه به یک فروشگاه کاربلد نظیر کیک ویترین بسپارید، در نهایت کیکی به همان شکل را دریافت خواهید کرد. اما توجه داشته باشید که فوندانت در کنار این مزایا، معایبی نیز دارد.
با اینکه فوندانت یک خمیر خوراکی است اما طعم آن با ذائقه برخی افراد جور درنمی‌آید. بنابراین اگر یک کیک فوندانت را برای مراسم خود انتخاب کنید ممکن است برخی از مهمانان از خوردن آن اجتناب کرده و یا تنها، مواد داخل آن را بخورند.

این نوع خمیر همچنین از مقدار زیادی قند برخوردار است. از این رو انتخاب مناسبی برای افراد دارای دیابت به شمار نمی‌رود. بر این اساس اگر کیک خود را رژیمی سفارش داده باشید، نمی‌توانید برای تزئین آن از فوندانت استفاده کنید. برای روشن‌تر شدن موضوع در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که در هر مراسمی بهتر است از چه نوع کیکی استفاده کنیم.

کیک عروسی فوندانت بهتر است یا خامه‌ای؟
اگر در آستانه ازدواج باشید حتماً از خود پرسیده‌اید برای مراسم عروسی کیک فوندانت بهتر است یا خامه ای؟ خب جواب این سوال تا حدودی به ذائقه مهمانان شما بستگی دارد. اما اگر جشنی رویایی با یک کیک با شکوه را برای مراسم ازدواج خود تصور می‌کنید بهتر است که از کیک های فوندانت برای آن استفاده کنید.
یکی از مزیت‌های کیک‌های فوندانت این است که به راحتی به هر رنگی درمی‌آیند و می‌توانند با تم شما هماهنگ شود. از این رو تنها، کافی است تا طرح، رنگ و شکل تزئینات کیک خود را انتخاب کنید و کیکی دقیقاً مشابه ایده خود را تحویل بگیرید.

کیک تولد فوندانت سفارش دهیم یا خامه‌ای؟
اگر برای کودکان خود تولد می‌گیرید و پیشبینی می‌کنید که کودک شما نیز در خوردن کیک سهیم خواهد بود، بهتر است برای حفظ سلامت او از کیک‌های خامه‌ای کم‌شیرین استفاده کنید. این نوع کیک ها قند کمتری دارند و با ذائقه کودکان سازگارترند.
البته اگر جانب احتیاط را در نظر می‌گیرید و به کودک خود اجازه خوردن فوندانت کیک را نمی‌دهید، می‌توانید از این نوع کیک‌ها نیز در تولد خود استفاده کنید. البته برای اینکه از خوشمزگی کیک‌های خامه‌ای در کنار شکل‌پذیری کیک‌های فوندانت برخوردار شوید، می‌توانید کیک پسرانه یا دخترانه مورد نظر خود را با ترکیبی از هر دوی این روکش‌ها سفارش دهید.

فوندانت؛ بهترین انتخاب برای کیک‌های خاص
برخی از کیک‌ها شکل و شمایل خاصی دارند. به طور مثال کیکی که برای مراسم افتتاحیه یک شرکت سفارش داده شده و می‌بایست به شکل لوگوی این شرکت طراحی شود را نمی‌توان از خامه درست کرد. همچنین کیک‌هایی نظیر کیک پرسپولیس که اغلب توسط هواداران این تیم به عنوان کیک تولد سفارش داده می‌شود نیز باید ساختاری از فوندانت داشته باشد. از این رو در جواب این سوال که کیک فوندانت بهتر است یا خامه‌ای؟ باید بگوییم که فوندانت بهترین انتخاب برای تهیه کیک‌های خاص است.

سفارش بهترین کیک‌های خامه‌ای و فوندانت در کیک ویترین
تفاوتی ندارد که در جواب این سوال که کیک فوندانت بهتر است یا خامه ای، به چه جوابی رسیده باشید. چراکه ما در کیک ویترین هر دو نوع این کیک‌ها را با بهترین کیفیت برای شما آماده می‌کنیم. پس تنها کافی است با مراجعه به سایت ما، کیک مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را سفارش دهید.
ما در کیک ویترین، سفارش شما را با استفاده از بهترین مواد اولیه و رعایت نکات بهداشتی تهیه کرده و سپس آن را در سریعترین زمان ممکن برایتان ارسال می‌کنیم. در پایان یادآور می‌شویم برای سفارش طرح دلخواه خود می‌توانید علاوه بر سفارش اینترنتی، از طریق شماره تلفن 02166567512 نیز با ما در ارتباط باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.