چند نکته درباره عمل جراحی پلک و کلینیک بلفاروپلاستی

0

با افتادگی و پُف پلک تا ابد حداحافظی کنید

کلینیک بلفاروپلاستی به چه جایی می‌گویند؟ اصلا خود بلفاروپلاستی چیست؟ بلفاروپلاستی شاید نام پیچیده‌ای داشته باشد اما در واقعیت به عمل زیبایی پلک گفته می‌شود. بله! به همین سادگی. البته عمل جراحی پلک‌های بالا و پایین که با هدف برداشتن چربی در این ناحیه و از میان بردن پُف چشم در کلینیک‌های اختصاصی انجام می‌شود، الزاما کاربرد زیبایی ندارد و می‌تواند در راستای درمان افتادگی پلک و افزایش میدان دید شخص هم کاربرد داشته باشد. بنابراین هزینه عمل بلفاروپلاستی با بیمه تکمیلی نیز می‌تواند پوشش داده شود. اما بازهم اسم جراحی که می‌آید تن و بدن بسیاری می‌لرزد و با این‌که می‌دانند قرار است مدتی پس از عمل بلفاروپلاستی پلک توسط بهترین پزشک بلفاروپلاستی چشم‌هایی سبک‌تر و زیبا‌تر داشته باشند و سال‌ها جوان‌تر به‌نظر برسند، به‌علت ترس از جراحی عطای این عمل را به لقایش می‌بخشند. اما اگر جایی پیدا شود که با کمترین درد و عوارض ممکن، بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان بیاورد چه؟ بازهم از جراحی بلفاروپلاستی می‌ترسید؟

چرا باید جراحی بلفاروپلاستی را انجام بدهیم؟

همه این حالت ناخوشایند را تجربه‌ کرده‌ایم که هنگام خستگی و کم‌خوابی نگاه‌های دوستان و اطرافیان حین صحبت جذب اطراف چشم‌های‌مان شود. اصلا بسیاری وقتی می‌خواهند سن کسی را حدس بزنند و به بالا بودن‌اش اشاره کنند، چین و چروک دور چشم‌ها و پلک‌ها را مثال می‌زنند. مسن بودن عیب نیست اما جوان و شاداب به نظر رسیدن یک امتیاز محسوب می‌شود.

بر این اساس است که پلک‌ها و عضلات اطراف کره چشم شما نقش مهمی در جوان و شاداب یا پیر و فرسوده نشان دادن صورت‌تان بازی می‌کنند. کسانی‌که از افتادگی پلک و یا انباشت چربی در پلک چشم‌هایشان رنج می‌برند علاوه بر کاهش میدان دید، با کاهش اعتمادبه‌نفس ناشی از این موضوع مواجه می‌شوند. دیگر اجازه بدهید نگوییم که کمبود اعتمادبه‌نفس در هر سنی که باشید، می‌تواند چه بلایی سر زندگی شما بیاورد.

رونیکس

عمل زیبایی پلک با رفع افتادگی پوست و پُف ایجاد شده اطراف پلک‌های بالایی و پایینی، یکی از مرسوم‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی و جوان‌سازی صورت در دنیاست که اتفاقا بسیار ساده و سرپایی محسوب می‌شود و درصورتی‌که به‌ شیوه اصولی در یک کلینیک بلفاروپلاستی معتبر انجام شود، ‌می‌تواند شما را برای ابد از شر این رنج‌ها رها کند.

مشخصه‌های یک کلینیک خوب بلفاروپلاستی در مواردی مانند برخورداری از امکانات و تجهیزات روز، بهره‌مندی از جراحان مجرب، خوش‌سابقه و صاحب نمونه‌کارهای موفق، رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های مختلف پزشکی، استفاده از نیروهای خوش‌برخورد و آموزش‌دیده و مانند اینها خلاصه می‌شود. دکتر خوب را نیز با اندکی پرس‌وجو و تحقیق می‌توان شناخت. به‌هرحال جراحی که کارش خوب باشد خیلی زود به شهرت می‌رسد.

 

عمل بلفاروپلاستی پلک از نمای نزدیک

ابتدا بیایید تکلیفمان را با این موضوع یک‌سره کنیم که آیا هر نوع پُف و تورم پلک‌ها را می‌توان با بلفاروپلاستی از میان برد یا نه؟ پاسخ این سئوال منفی است. متخصص عمل بلفاروپلاستی این جراحی را معمولا در شرایطی انجام می‌دهد که از تورم پلک بالا و سنگینی پلک‌ها به دلیل انباشته شدن چربی اطمینان حاصل کرده باشد. پس اگر بهترین پزشک بلفاروپلاستی هم با معاینه یا مشاهده نتایج آزمایش به این نتیجه برسد که پف پلک‌ها به دلایلی مانند بیماری‌های کلیوی و رماتیسم یا ژنتیکی پدید آمده، نمی‌تواند انجام عمل پلک در یک کلینیک بلفاروپلاستی را پیشنهاد بدهد و شما را به یک کلینیک دیگر یا بیمارستان مرتبط ارجاع خواهد داد. چراکه درمان مشکل نه با این عمل زیبایی بلکه از طریق انواع دیگر جراحی مربوط به اعضای داخلی بدن یا استفاده از دارو امکان‌پذیر است. پس تا این‌جای کار می‌دانیم هر نوع تورم و پف پلک را نمی‌توان با جراحی بلفاروپلاستی از بین برد.

به‌صورت کلی و عمومی، عمل افتادگی پلک برای 2 گروه از افراد انجام می‌شود:

1- کسانی‌که به مرور زمان و افزایش سن دچار افتادگی پلک شده‌اند و این شل شدن عضلات پلک علاوه بر کاهش میدان دید، فاصله میان ابرو و مژه‌هایشان را از میان برده است. مشکل مذکور برای خانم‌ها یک دردسر ناراحت‌کننده محسوب می‌شود، چراکه مانعی بزرگ سر راه آرایش چشم‌هایشان پدید می‌آورد. برای آقایان نیز این موضوع موجب می‌شود همیشه خسته و خواب‌آلود به نظر برسند، حتی در شرایطی که کاملا مشتاقانه در حال شنیدن صحبت‌های طرف مقابل هستند. موردی که به مرور روی اعصاب آنها قدم می‌زند و تکرار پرسش «دیشب خوب نخوابیدی؟» آزارشان خواهد داد.

2- افرادی که پلک‌ و فرم چشمان‌شان آسیایی یا به‌اصطلاح شرقی است، پشت پلک بالای خود پوست اضافه زیادی دارند. چنین اشخاصی نیز می‌توانند با حضور در کلینیک بلفاروپلاستی، حالت پلک‌هایشان را به فرم دلخواه تغییر بدهند.

اما باید دقت داشت با توجه به حساسیت‌های چشم به‌عنوان پادشاه اعضای بدن، مهم‌تر از هرچیز اطمینان از مهارت متخصص عمل بلفاروپلاستی است. زیرا اگر این جراحی نزد یک پزشک ماهر و متخصص انجام شود می‌تواند ظرف 30 دقیقه تا 2 ساعت، بدون درد و بیهوشی بهترین نتیجه ممکن را بدون بازگشت و به‌صورت دائمی برای‌تان به ارمغان بیاورد. یک پزشک توانا با استفاده از بی‌حسی موضعی، بدون درد و خونریزی این عمل را انجام می‌دهد و درنهایت نه به بینایی‌تان آسیبی خواهد رسید، نه دوره نقاهت طولانی خواهید داشت و نه جای زخم روی صورت‌تان می‌ماند. آخر داستان نیز پس از 10 روز تا 2 هفته بدون کبودی و اثری از جراحی راهی کار و بارتان می‌شوید و زندگی عادی را با ظاهری جدید و شاداب پی می‌گیرید. باور کنید بعد از گذراندن دوره کوتاه نقاهت، چشم‌هایتان باز خواهند شد و دنیا را متفاوت می‌بینید.

ولی وای به روزی که جراحی پلک را در یک کلینیک بلفاروپلاستی بدون سابقه با پزشکان تازه‌کار و کم‌تجربه انجام بدهید. دیگر ادامه ماجرا را برایتان تعریف نمی‌کنیم چون شاید بسیار دردناک باشد. اصلا مگر آدم چشم‌های حساس‌اش را از سر راه آورده که آنها را به دست هر دکتری بسپارد؟

چه کسانی نباید عمل بلفاروپلاستی را انجام بدهند؟

جراحی زیبایی پلک برای همه افراد و کسانی‌که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند گزینه مناسبی نیست.

اگر شخصی به بیماری‌هایی مانند فشار چشم، خشکی چشم، فشار خون، تیروئید چشمی، دیابت ،بیماری‌های مربوط به ناتوانی سیستم ایمنی بدن، و مشکلات قلبی مبتلا باشد، عمل بلفاروپلاستی برای او ممنوع است. دلیل این ممنوعیت نیز به احتمال خونریزی شدید و غیرقابل کنترل حین عمل بازمی‌گردد. البته اگر به یک کلینیک بلفاروپلاستی معتبر مراجعه کرده‌اید، اصلا نگران نباشید. زیرا یک پزشک مجرب، هرگز بی‌گدار به آب نمی‌زند و همه جوانب را پیش از هر اقدامی خواهد سنجید.

 

در کلینیک بلفاروپلاستی چه اتفاقی می‌افتد؟

پرسش خوبی است و می‌تواند سئوال خیلی‌ها باشد. راستش را بخواهید جواب بسیار ساده است. در یک کلینیک بلفاروپلاستی به بیان ساده چربی‌ جمع‌شده در پلک‌ها جابه‌جا یا برداشته و پوست کِش آمده جدا می‌شود. به‌این‌ترتیب از شر پف و افتادگی پلک‌ها که ناشی از تجمع پرده چربی زیر عضله پلک چشم و از میان رفتن خاصیت کشسانی یا الاستیسیته پوست با شکستن کلاژن در گذر زمان هستند، خلاص می‌شوید.

پزشکان متخصص معمولا این عمل را در یک کلینیک بلفاروپلاستی انجام می‌دهند و نیازی به حضور و بستری در بیمارستان و قرار گرفتن در قامت یک بیمار وجود ندارد. اصلا اسم بیمارستان که می‌آید آدم اگر هیچ مشکلی نداشته باشد، باز هم احساس ضعف و دلتنگی می‌کند. اما یک کلینیک اختصاصی گزینه آرامش‌بخش‌تری است. مخصوصا وقتی بدانید قرار نیست بیهوش شوید و پزشک تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی پلک‌هایتان را عمل خواهد کرد. البته گاهی در موارد خاص ممکن است پزشک بیهوشی کامل را انتخاب کند اما این موضوع به‌ندرت پیش می‌آید و یک قاعده کلی نیست.

پزشک با تزریق داروی بی‌حسی به ناحیه اطراف چشم‌ها عمل بلفاروپلاستی را آغاز می‌کند. البته از قبل برای این‌که قرینه‌سازی به شکل صحیح انجام شود، بخش‌هایی از چشم شما با استفاده از ماژیک مخصوص توسط خود دکتر علامت‌گذاری شده‌اند. پس از دقایقی شما کاملا آرام می‌شوید، اما هوشیار هستید و به خواب نمی‌روید. بعد از اثر کامل داروی بی‌حسی، کار اصلی استارت می‌خورد. در این مرحله جراح روی پلک یک برش ایجاد می‌کند تا پوست اضافه را بردارد. البته در برخی موارد ممکن است بنا به تشخیص بخشی از عضله نیز برداشته شود. جراح بلفاروپلاستی همچنین برای حذف یا جابه‌جا کردن چربی‌ها یک شکاف کوچک در ناحیه‌ای که چربی و عضله از هم جدا می‌شوند، پدید می‌آورد. بد نیست بدانید در شیوه‌های مدرن بلفاروپلاستی گاهی با تشخیص دکتر جراح زیبایی، چربی انباشته شده در پلک‌ها به بخش‌های دیگری در همان ناحیه که نیازمند چربی هستند، تزریق می‌شود.

 

پایان خوش ماجرا نیز استفاده از بخیه‌های قابل جذب یا غیرقابل‌جذب جهت بستن برش‌هاست. معمولا وقتی جراحی پلک تمام می‌شود درد بی‌تاب‌کننده‌ای احساس نخواهید کرد اما کار که از محکم‌کاری عیب نمی‌کند. می‌کند؟ به همین دلیل دکتر به شما کمپرس سرد می‌دهد و برای‌تان داروهای مسکن تجویز خواهد کرد. اما از این بابت نگران نباشید. قرار نیست درد بکشید.

روش کار برای عمل پلک بالا و پایین مشابه است اما جراحی پلک پایین حساسیت بیشتر و بالاتری دارد. دلیل این‌که می‌گوییم عمل پلک پایین حساسیت بالاتری دارد را باید در عوارض اشتباه حین جراحی جست‌وجو کرد. اشتباه جراح بلفاروپلاستی حین این عمل می‌تواند موجب شود برای همیشه نتوانید چشم‌هایتان را ببندید. پس بازهم تاکید می‌کنیم برای انتخاب کلینیک بلفاروپلاستی تا می‌توانید وسواس به خرج بدهید و درباره میزان تخصص پزشک متخصصی که قرار است عمل را انجام بدهد، به‌طور دقیق اطلاع حاصل کنید. جراحی بلفاروپلاستی اصلا ترسناک نیست، به شرطی که کار را به کاردان بسپارید.

یک نکته مهم

یک نکته را درباره عمل پلک فراموش نکنید که انجام این جراحی به معنای از میان بردن همه چین و چروک‌ها نیست. بالاخره پلک‌ها هم به‌طور طبیعی چروک‌هایی دارند که به‌علت وجود یک یا 2 میلی‌متر پوست اضافه ایجاد می‌شوند. دلیل این چین‌های طبیعی فراهم آوردن امکان باز و بسته شدن آسان پلک است. البته ممکن است پزشک در این عمل با برداشتن بخشی از پوست اضافه پلک موجب شود در روزهای ابتدایی پس از جراحی چشم‌ها به‌طور کامل بسته نشوند، اما این مشکل موقتی است و پس از نهایتا 2 ماه مرتفع می‌شود. پس پیش از انجام عمل پلک از چنین موردی اطلاع داشته باشید تا اگر برایتان اتفاق افتاد نگران نشوید. وقتی پلک‌ها برای مدتی به‌صورت کامل بسته نشوند این امکان وجود دارد که محیط چشم خشک شود. ولی بازهم به خودتان نگرانی راه ندهید. این مشکل نیز یک راه‌حل بسیار ساده دارد. در این شرایط بنا به نظر پزشک می‌توانید با استفاده از پارچه یا پد تمیز و استریل روی چشم‌ها را ببندید تا از مشکلات بعدی مانند خشکی یا سوزش پیشگیری کنید.

 

بلفاروپلاستی چه مزیت‌هایی دارد؟

راستش را بخواهید انجام عمل بلفاروپلاستی مزیت‌های زیادی دارد. آن‌قدر که می‌توان در مورد آنها یک مقاله جداگانه نوشت. اما اگر بخواهیم به‌صورت فهرست‌وار مزایای عمل بلفاروپلاستی را عنوان کنیم باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • افزایش میدان دید در افرادی که چربی در پلک بالایی و پایینی آنها انباشته شده
  • جوان‌سازی صورت و پدید آوردن ظاهری سالم
  • افزایش سطح اعتمادبه‌نفس
  • تجدید پوست اطراف چشم
  • ایجاد امکان آرایش چشم برای بانوان
  • تصحیح فرم ابرو
  • از میان بردن سیاهی و گودی زیر چشم

 

آیا عمل بلفاروپلاستی عوارض خاصی دارد؟

به هر صورت هر عمل جراحی عوارض خودش را دارد و نمی‌توان یک عمل را بدون عوارض دانست. اما ریسک و عوارض بلفاروپلاستی برای کسانی‌که بیماری خاصی ندارند آن‌قدر اندک است که معمولا از لفظ «بدون عوارض» نیز برای آن استفاده می‌شود. بسته نشدن کامل چشم‌ها به‌طور موقت، دوبینی و تاری دید کوتاه‌مدت، سرازیر شدن اشک از چشم‌ها به شکل غیرمعمول و بی‌حسی در پلک‌ها را باید به‌عنوان عوارض ساده و عمومی این نوع عمل جراحی زیبایی معرفی کرد.

اما همان‌گونه که پیش‌تر نیز گفتیم اگر پزشک جراح تجربه و تخصص کافی نداشته باشد و عمل در یک کلینیک بلفاروپلاستی کم‌اعتبار انجام بشود، عوارض خطرناک و مشکل‌زایی چون خونریزی در پشت کره و حدقه چشم، عدم تقارن محل برش، پدیدار شدن جوش‌های سفید کوچک در اطراف بخیه‌ها، عفونت و تورم پلک و کاهش بینایی می‌توانند در انتظار شما باشند.

پس از عمل بلفاروپلاستی چه مراقبت‌هایی لازم است؟

  • توصیه می‌شود در دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی و حتی تا یک ماه پس از آن، از برداشتن وسایل سنگین و انجام ورزش طولانی خوددرای کنید.
  • در این دوران باید به‌صورت منظم از کرم ضدآفتاب و مخصوص دور چشم استفاده کنید.
  • استفاده از عینک آفتابی وقتی در محیط‌هایی تحت تابش شدید نور خورشید و باد قرار دارید یکی دیگر از مراقبت‌های مهم پس از جراحی پلک محسوب می‌شود.
  • فعالیت‌های چشمی طولانی‌مدت از جمله کار با لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و تماشای تلویزیون را نیز باید تا هفته‌ها به فراموشی بسپارید. البته نه به طور کامل! سختش نکنیم. فقط نباید برای طولانی‌مدت به یک صفحه نمایش نگاه کنید، همین!
  • 2 تا 3 هفته نخست پس از این عمل، که تحت عنوان دوره طول درمان بلفاروپلاستی شناخته می‌شود، باید از قطره‌ها و داروهای مخصوص چشم که توسط پزشک‌تان تجویز شده استفاده کنید و مرتبا معاینه بشوید.
  • استفاده از لنز تماسی و مواد آرایشی جهت پوشاندن کبودی‌های عمل تا دست‌کم 10 روز، یعنی تا وقتی برش‌ها جوش نخورده‌اند، ممنوع است. اما پس از آن با تشخیص پزشک می‌توانید به میادین آرایش و استفاده از انواع لنزها برگردید.

 

کلینیک بلفاروپلاستی VIP چطور عمل جراحی پلک را با کمترین عوارض انجام میدهد ؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی شاید از نظر پزشکی یک عمل ساده و معمولی به‌حساب بیاید اما همین جراحی پیش پا افتاده می‌تواند روحیه افراد، مخصوصا خانم‌هایی که کمی پا به سن گذاشته‌اند را از این‌رو به آن‌رو کند و اثری شگرف بر زیبایی ظاهری آنها داشته باشد. البته بازهم تاکید می‌کنیم در صورتی به نتیجه دلخواه خواهید رسید که جراحی خود را در یک کلینیک بلفاروپلاستی خوش‌سابقه و بهره‌مند از پزشکان مجرب انجام بدهید. به‌هرحال با وجود همه سادگی‌ها، بلفاروپلاستی با ناحیه چشمی سر و کار دارد که خودتان بهتر می‌دانید چقدر ظریف و حساس است.

یکی از بهترین کلینیک های جراحی بلفاروپلاستی کلینیک VIP مارال است که برای ارائه خدمات جراحی زیبایی پلک ، درمان پف پلک بالا و پایین و درمان افتادگی پلک بیش از 7000 نمونه عمل موفق دارد ، عکس های نمونه و رضایت مشتریان را میتوانید در پیج اینستاگرام این کلینیک یا وب سایت کلینیک بلفاروپلاستی vip به آدرس clinic-vip.com بررسی کنید ما به شما اطمینان میدهیم از انتخاب این کلینیک پشیمان نمیشوید که هیچ حتی بعد از عمل بلفاروپلاستی ، دائم از خودتان می‌پرسید: «چرا زودتر این کار را انجام ندادم!» تا یادمان نرفته این نکته را نیز اضافه کنیم که ویزیت مجازی در کلینیک VIP کاملا رایگان است.

آدرس: تهران، بزرگراه ستاری جنوب، بلوار فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوچه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه چهارم، کلینیک VIP مارال

تلفن مشاوره و اخذ نوبت جهت ویزیت مجازی رایگان: 021-44158011

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.