بهترین رستوران های گیاهی تهران؛ معرفی ۱۰ رستوران گیاهی مخصوص وجترین‌ها

8

دیگر گذشت آن روزهایی که گیاه‌خوارها و وگان‌ها فقط در خانه خودشان می‌توانستند غذای موردعلاقه‌شان را تهیه کنند؛ روزهایی که هیچ رستورانی برای این افراد غذا نداشت و حسرت رفتن به یک رستوران خوب در دلشان می‌ماند. حالا وجترین‌ها و وگان‌ها می‌توانند خودشان را مهمان بهترین رستوران‌ های گیاهی تهران کنند و از وعده‌های لذیذ و متنوع لذت ببرند. در این مطلب می‌خواهیم ۱۰ رستوران گیاهی تهران، از بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. حتی اگر گیاه‌خوار نباشید، نباید تجربه خوردن مزه‌های متفاوت و هیجان‌انگیز این رستوران‌ها را از دست بدهید.

تفاوت وگان و وجترین چیست؟

قبل از شروع معرفی رستوران‌ها، ابتدا بگذارید تفاوت این دو سبک زندگی را مشخص کنیم.

رونیکس

افراد وجترین در رژیم غذایی خود تنها از گوشت پرهیز می‌کنند؛ یعنی محصولات لبنی، تخم‌مرغ، عسل و هر محصولی که از حیوانات به دست می‌آید برای آنها مجاز است. در واقع، برای وجترین‌ها یا گیاه‌خوارها تنها محصولاتی ممنوع است که به کشته‌شدن یک حیوان منجر بشود. هدف اصلی گیاه‌خواری سلامت بدن است.

در کنار وجترین‌ها، گروهی به نام وگان‌ها وجود دارند. وگان‌ها علاوه بر گوشت، از خوردن و استفاده از محصولات حیوانی هم صرف‌نظر می‌کنند. برای مثال محصولات لبنی، عسل، تخم‌مرغ، چرم حیوانی، خز و موی حیوانی، محصولات بهداشتی دارای تست حیوانی و مواردی مثل این در سبک زندگی وگانیسم جایی ندارد. هدف اصلی افراد وگان، علاوه بر حفظ سلامت بدن، دفاع از حقوق حیوانات، محافظت از محیط زیست، جلوگیری از گرمایش زمین و جنگل‌سوزی و مبارزه با قاچاق حیوانات است.

اگر به دنیال بهترین رستوران گیاهی تهران هستید، بیش از یک گزینه خواهید داشت. با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی کنیم که مناسب این افراد است؛ البته امتحانش برای دیگران هم ضرری ندارد!

۱. رستوران وگان زمین | شهرک غرب

رستوران گیاهی تهران - زمین وگان

جالب‌ترین چیزی که در مورد رستوران زمین وجود دارد، فضای آرام و خودمانی آن است. وقتی وارد این رستوران گیاهی می‌شوید، انگار قدم به دنیایی دیگر گذاشته‌اید. اگر شب به این رستوران بروید، چراغ‌هایی که از همه‌جا آویزان هستند منظره را دوبرابر زیبا می‌کنند. کارکنان رستوران زمین بسیار خوش‌برخورد و مهمان‌نواز هستند و با روی باز و خندان از شما پذیرایی می‌کنند. رستوران گیاهی زمین یک فروشگاه مواد غذایی گیاهی هم دارد. شما می‌توانید هر ماده غذایی‌ای را که نیاز دارید از این فروشگاه با قیمت مناسب بخرید. این فروشگاه سفارش آنلاین هم قبول می‌کند و خریدتان را به منزلتان می‌فرستد.

نکته مهم در مورد رستوران زمین این است که آوردن حیوانات خانگی به آن آزاد است. بله! شما می‌توانید همراه با سگ، گربه یا هر دوست خانگی دیگری که دارید به رستوران زمین بیایید و از وجودشان در رستوران رو‌باز زمین لذت ببرید. در ضمن، داخل رستوران چند گربه بامزه هم حضور دارند و با آرامش در آنجا زندگی می‌کنند.

منوی رستوران زمین یکی از هیجان‌انگیز‌ترین منوهایی است که به عمرتان دیده‌اید. از انواع پاستا گرفته تا استیک‌های گیاهی با طعم‌های جدید و منحصر‌به‌فرد، و انواع کباب‌های گیاهی را می‌توانید در این منو ببینید. نوشیدنی‌ها همه طبیعی هستند و ماءالشعیر و نوشابه در اینجا سرو نمی‌شود. حتی دوغ و ماست این رستوران هم گیاهی هستند و بسیار خوشمزه. باید خودتان ببینید تا باورتان بشود.

– شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۷۳۹۲۴
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰
– آدرس: تهران، شهرک غرب، ​خیابان سیمای ایران، شهرک پردیسان

رستوران زمین روی نقشه

۲. رستوران گیاهی آناندا | پاسداران

رستوران گیاهی تهران - رستوران آناندا

آناندا هم یکی دیگر از رستوران‌های گیاهی است که ثابت کرده افراد گیاه‌خوار فقط سبزی نمی‌خورند! منوی این رستوران متنوع‌ترین غذاهای ایرانی و خارجی را به‌صورت گیاهی در خود جای داده است. فضای کافه هم بسیار دل‌نشین و لذت‌بخش است. به‌محض ورود به این رستوران با باغی پر از گل که از در و دیوار بالا رفته‌اند رو‌به‌رو خواهید شد.

کارکنان رستوران گیاهی آناندا مثل غذاهایشان لطیف و دوستانه هستند. میز و صندلی‌ها شکل متفاوتی دارند و سوژه‌های زیبایی برای عکاسی هستند. فضای داخلی رستوران هم بسیار آرام‌بخش و دنج است. انتخاب موسیقی در این رستوران واقعا بی‌نظیر است. می‌توانید ساعت‌ها بنشینید و در حین خواندن کتاب مورد علاقه‌تان یا خوردن غذایی دل‌چسب، از موسیقی‌ای که فضا را پر کرده است لذت ببرید.

رستوران آناندا چهار نوع منو دارد:

  • منوی گیاه‌خواران تخم‌مرغی ـ لبنی: که فقط گوشت نمی‌خورند و در مصرف تخم‌مرغ و لبنیات آزاد هستند.
  • منوی گیاه‌خواران تخم‌مرغی: که گوشت و لبنیات از رژیم‌شان حذف شده است؛ منتها تخم‌مرغ استفاده می‌کنند.
  • منوی گیاه‌خواران لبنی: که تخم‌مرغ و گوشت نمی‌خورند و در مصرف لبنیات آزاد هستند.
  • منوی وگان‌ها: که گوشت، تخم‌مرغ، لبنیات، عسل و تمام محصولات حیوانی از رژیم آنها حذف شده است.
– شماره تماس: ۰۲۱۲۲۵۵۶۷۶۷
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۸:۳۰ تا ۲۲:۴۵
– آدرس: تهران، پاسداران، بهستان دهم، اختياريه جنوبي، جنب مخابرات، پلاک ۱۸

رستوران آناندا روی نقشه

۳. کافه و رستوران گیاهی پیور | یوسف‌آباد

رستوران گیاهی تهران - رستوران پیور

رستوران گیاهی پیور هم یکی از آن خوب‌های روزگار است. دکور ملیح و زیبای رستوران شما را یاد خانه‌های زیبای ییلاقی انگلیسی در فیلم‌ها می‌اندازد. گل‌های صورتی روی صندلی‌ها، با چوب‌های کرم رنگ فضا را بسیار گرم و خودمانی می‌کند. کارکنان پیور از خوش‌ذوق‌ترین و با‌انگیزه‌‌ترین افرادی هستند که ملاقات می‌کنید. رستوران پیور یک فضای بالکنی باز هم دارد که بسیار دنج است.

منوی پیور انواع غذاهای ایتالیایی، از لازانیا‌ها گرفته تا پنینی‌های خوشمزه را به‌صورت گیاهی سرو می‌کند. قیمت‌ها بسیار منصفانه و معقولانه هستند و کیفیت غذا واقعا مثال‌زدنی است. اگر مسیرتان به پیور خورد، حتما بشقاب سبزیجات و استیک تمپه آن را امتحان کنید. عاشقش می‌شوید!

– شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۰۳۹۹۰
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۱:۰۰ تا ۲۳:۴۵
– آدرس: تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ۶۴ یوسف‌آباد، برج آ اس پ، واحد ۳۵ تجاری

رستوران پیور روی نقشه

۴. رستوران گیاهی نوای غذای پاک | سهروردی

رستوران گیاهی تهران - نوای غذای پاک

منوی غذا، قیمت‌ها، فضای رستوران، کارکنان و خلاصه همه‌چیز این رستوران گیاهی درجه‌یک است. فضای داخلی رستوران کمی کوچک است ولی وقتی وارد حیاط آن بشوید، دیگر دلتان نمی‌خواهد رستوران را ترک کنید. کارکنان رستوران بسیار خوش‌برخورد هستند و سرویس‌دهی را با سرعت بالا انجام می‌هند. کیفیت غذا هم بسیار بالا است. باید خودتان امتحان کنید!

این رستوران در دوران قبل از کرونا، از توریست‌های زیادی پذیرایی می‌کرد. توریست‌هایی که وگان یا وجترین هستند، در صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خودشان، غذا خوردن در این رستوران را یکی از بهترین تجربه‌های بازدید از ایران دانسته‌اند.

– شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۴۸۰۹۰
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰
– آدرس: تهران، خیابان دکتر بهشتی، بعد از چهارراه سهروردی، پلاک ۱۸۷ (ضلع شمال خیابان، روبه‌روی بانک کشاورزی)

رستوران نوای غذای پاک روی نقشه

۵. رستوران گیاهی خانه هنرمندان ایران | خیابان طالقانی

رستوران گیاهی تهران - انجمن خانه هنرمندان

رستوران گیاهی خانه هنرمندان ایران در نزدیکی ضلع جنوبی باغ هنر قرار دارد. این رستوران همیشه پر از آدم‌های هنرمند و لطیفی است که سبک زندگی‌ هنرمندانه و روحیه زیبای آنها را نشان می‌دهد. از فضا و اسم کافه هم کاملا مشخص است که کارکنان و مدیرانش همه اهل کتاب و هنرمند هستند.

منوی غذاهای رستوران خانه هنرمندان شاید به‌اندازه رستوران‌های دیگر متنوع نباشد، ولی کیفیت غذاها مثال‌زدنی است. پاستاهای وجترین این رستوران بسیار معروف هستند و یکی از پرطرفدارترین غذاهای اینجا محسوب می‌شوند. در رستوران خانه هنرمندان ایران قیمت‌ها کمی نسبت به دیگر رستوران‌های گیاهی بالا است؛ ولی می‌شود به‌خاطر فضای منحصر‌به‌فرد آن، با قیمت‌ها کنار آمد.

کارمندان این کافه کارشان را دوست دارند و واقعا خوش‌برخورد هستند؛ ولی به‌خاطر شلوغی رستوران و درخواست‌های زیادی که دریافت می‌کنند، ممکن است سرویس‌دهی کمی طول بکشد.

– شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۶۲
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰
– آدرس: تهران، خیابان طالقانی، موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه هنرمندان

رستوران گیاهی خانه هنرمندان ایران روی نقشه

۶. رستوران گیاهی وگشیم (گرینلند سابق) | سعادت‌آباد

رستوران گیاهی تهران - وگشیم

در وگشیم همه چیز کاملا وگان است: از پنیر پیتزا گرفته تا نوشیدنی‌ها و سس‌های خوشمزه‌ای که روی غذاها می‌ریزیم. یکی از چیزهایی که وگشیم را خیلی هیجان‌انگیز می‌کند این است که آشپزهای وگشیم هر چند وقت یک‌ بار غذاهای جدیدی اختراع می‌کنند و نام‌های عجیب و بامزه رو آنها می‌گذارند؛ مثلا یک ساندویچ پروتئینی بزرگ دارند که اسمش «مگاپرو» است. بعدها این ساندویچ بین طرفدارانش به «غول‌بچه» معروف شد!

همه چیز در وگشیم پر از انرژی است. دو دختری که وگشیم را راه‌اندازی کرده‌اند با تعریف کردن داستان‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی آدم‌های زیادی را به گیاه‌خواری دعوت می‌کنند. در واقع در وگشیم می‌توانید تعامل زیبای عشق و کار حرفه‌ای را با هم ببینید!

وگشیم که قبلا به نام «گرینلند» معروف بود، اخیرا از میدان فردوسی به سعادت‌آباد نقل مکان کرده است.

– شماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۶۱۰۰۸
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۲:۰۰ تا ۲۲:۰۰
– آدرس: تهران، سعادت‌آباد، بلوار دريا، میدان کوثر، زیرگذر پل قیصر امین‌پور، عباسى انارى شرقى، پلاك ٣٢

رستوران گیاهی وگشیم روی نقشه

۷. کافه رستوران گیاهی بید مجنون | لواسان

رستوران گیاهی تهران - بید مجنون

اگر به لواسان سر زده باشید، حتما کافه و رستوران بید مجنون را دیده‌اید. فضایی خیلی صمیمی با صندلی‌های سبز که احساس زندگی را به میهمانان منتقل می‌کند. این رستوران مخصوص افراد گیاه‌خوار است؛ به همین دلیل در اطراف خودش تقریبا بی‌رقیب است. کارکنان رستوران بید مجنون هم افرادی صمیمی و خوش‌برخورد هستند. یکی از امتیازات این رستوران این است که کارکنان و مدیریت همیشه سعی می‌کنند از نظرات میهمانان برای بهتر شدن سرویس‌دهی، استقبال و استفاده کنند.

کیفیت و تنوع غذا در این رستوران بسیار بالا است. شما حتی می‌توانید در بید مجنون ترش‌کباب گیاهی بخورید. این رستوران هم یکی از آن گزینه‌های توریستی است که نباید از دست داد. فضای آرام، آب‌وهوای خوب و پذیرایی بسیار حرفه‌ای باعث می‌شود بیشتر میهمانان دوباره به رستوران بید مجنون برگردند.

– شماره تماس: ۰۲۱۲۶۵۵۰۰۷۷
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۱:۰۰ تا ۰۰:۳۰
– آدرس: تهران، لواسان، بلوار امام‌خمینی، بلوار ایثارگران، کوچه فرشته

رستوران بید مجنون روی نقشه

۸. رستوران گیاهی مهر میترا | لواسان

رستوران گیاهی تهران - رستوران مهر میترا

رستوران گیاهی مهر میترا هم یکی از رستوران‌های منحصر‌به‌فرد لواسان است. هر غذا در این رستوران شخصیت و اسم خاص خودش را دارد؛ مثلا اسم سالادها از این قرارند:

  • دارم هوای عاشقی
  • باغ و بهار من تویی
  • آمد بهار جانها

جالب است نه؟ همین طور پیتزاها و پاستاها هم اسم‌های جالب و خلاقانه‌ای دارند. پس اگر خواستید در این رستوران چیزی بخورید، بدانید که دارید یک غذای اصیل و با شخصیت خاص می‌خورید!

مهر میترا چند صد متر پایین‌تر از رستوران گیاهی بید مجنون قرار گرفته است و در لواسانات از مهمان‌های گیاه‌خوار و وگان پذیرایی می‌کند. کارکنان مهر میترا، مثل غذاها و فضای دل‌انگیز این رستوران، بسیار بامحبت، خلاق و صمیمی هستند. در نگاه اول، غذاهای رستوران کمی گران است، ولی این گرانی به‌خاطر این است که از مواد غذایی درجه‌یکی در این غذاها استفاده می‌شود؛ پس در واقع، شما هزینه یک غذای باکیفیت را خواهید پرداخت.

در روزهای تعطیل این رستوران واقعا شلوغ می‌شود. عاشقان غذاهای گیاهی از اطراف لواسانات به اینجا می‌آیند تا طعم غذاهای محبوب‌شان را در یک فضای خاص و ‌آرام بچشند. اگر شما یک بار به رستوران مهر میترا سر بزنید، مطمئنا دفعات دیگر هم به آنجا خواهید رفت؛ چون دلتان می‌خواهد همه غذاهای مهر میترا را امتحان کنید.

– شماره تماس: ۰۲۱۲۶۵۵۱۲۱۲
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۲:۰۰ تا ۲۴:۰۰
– آدرس: تهران، لواسان، ابتداى بلوار باستى، نبش بانک شهر، رستوران کافه گیاهی مهر میترا

رستوران گیاهی مهر میترا روی نقشه

۹. رستوران و فروشگاه گیاهی گوویندا | پاسداران

رستوران گیاهی تهران - رستوران گوویندا

رستوران گیاهی گوویندا یکی دیگر از رستوران‌هایی است که فروشگاه محصولات گیاهی هم دارد. در گوویندا شما می‌توانید بعد از گرفتن مشاوره از کارشناس تغذیه گیاهی و رژیم گیاه‌خواری که در آنجا حضور دارد، محصولات پیشنهادی مشاور و غذاهای موردنظر خودتان را بخرید. فضای رستوران به‌قدری زیبا و جذاب است که به‌محض ورود به آنجا ذوق‌زده خواهید شد. تمام دکور و دیوارها از چوب هستند و قاب‌های شیشه‌ای روی دیوار نصب شده‌اند. دیوارهای بیرونی رستوران گیاهی گوویندا نمای کاهگلی دارند و با آجرهای تنوری تزیین شده‌اند.

قیمت‌های غذا و قیمت‌های محصولات فروشگاه در گوویندا بسیار منصفانه و معقولانه است. در عین منصفانه‌بودن قیمت‌ها، کیفیت غذای گوویندا رقیب ندارد. اصلا هدف گوویندا این است که نشان دهد زندگی گیاهی یعنی زندگی سالم، متنوع و ارزان. با این دیدگاه، گوویندا سعی می‌کند هر روز تعداد بیشتری از مردم را به گیاه‌خواری دعوت کند.

کارکنان گوویندا خودشان هم گیاه‌خوار یا وگان هستند؛ به همین خاطر می‌توانید از تجربه‌های آنها هم استفاده کنید.

– شماره تماس: ۰۲۱۲۲۵۸۴۶۲۱
– ساعات پذیرایی:
همه‌روزه از ۱۲:۰۰ تا ۲۴:۰۰
– آدرس: تهران، خیابان پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، روبه‌روی پارک نیلوفر، پلاک ۲۶

رستوران گیاهی گوویندا روی نقشه

رستوران‌های دیگر مناسب گیاه‌خوارها

رستوران‌های زیادی در تهران هستند که مخصوص گیاه‌خوارها نیستند، منتها منوی گیاهی هم دارند؛ البته بیشتر آنها منوی وگان ندارند. نام بعضی از این رستوران‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • رستوران بومی – تلفن: ۰۲۱۲۲۰۱۱۹۵۰ – آدرس: خیابان فرشته، نبش بوسنی و هرزگوین، پاساژ ملل، طبقه ۴، رستوران بومی
  • رستوران ولفزدن – تلفن: ۰۲۱۴۰۲۲۷۶۷۰ – آدرس: خیابان پاسداران، خیابان پايدار فرد، نبش بوستان ده، رستوران ولفزدن
  • کافه بابل – تلفن: ۰۲۱۸۶۰۵۲۶۰۴ – آدرس: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، نبش بن‌بست هما، پلاک ۱۱۹
  • رستوران روحی – تلفن: ۰۲۱۸۸۳۷۶۰۸۰ – آدرس: شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، ساختمان آ.ب، طبقه اول
  • رستوران نارکو – تلفن: ۰۲۱۷۷۴۹۶۳۳۸ – آدرس: نارمک، میدان هفت‌حوض، جانبازان غربی، خیابان کمیجانی، نبش مهرانپور
  • رستوران تیلیت – تلفن: ۰۲۱۳۳۹۸۴۶۹۰ – آدرس: سعدی شمالی، روبه‌روی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴
  • رستوران رشتی خوش‌بین – تلفن: ۰۲۱۳۳۹۰۲۱۹۴ – آدرس: خیابان سعدی شمالی، پایین‌تر از چهارراه سیدعلی، پلاک ۵۱۰

سخن آخر

تعداد رستوران‌ های گیاهی تهران رو به افزایش است. این یعنی تعداد گیاه‌خوارها و وگان‌ها دارد زیاد می‌شود. در نتیجه، تقاضا برای غذای گیاهی هم بیشتر می‌شود. بدین ترتیب، ضمن اینکه سلامت فیزیکی مردم بهبود پیدا می‌کند، این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران محیط‌زیست باشد. این چند رستورانی که برای شما معرفی کردیم، بدون شک، آینده بسیار درخشانی خواهند داشت؛ به‌خصوص که کیفیت غذا و خدمات هیچ‌کدام از آنها طی سال‌های قبلی که تقاضای بیشتری دریافت می‌کنند، افت نکرده است.

شما چطور؟ آیا تا به حال غذای گیاهی را امتحان کرده‌اید؟ رستوران یا کافه‌ای را می‌شناسید که جایش در لیست بالا خالی باشد؟ تجربه‌های خودتان را در قسمت دید‌گاه‌ها بنویسید تا ما و خوانندگان چطور از آن استفاده کنیم.


در ادامه بخوانید: بهترین منابع پروتئین گیاهی و غیرگوشتی

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 8 دیدگاه)
  1. شاهین می‌گوید

    عالی بود، ممنون.

    1. نرگس حق‌مرادی می‌گوید

      ممنون که خوندین 🙂

  2. آزیتا می‌گوید

    من همه ی این رستوران ها رو رفتم.همه شون عالین.هر کدوم روشی رو بکار بردن که بتونن علاوه بر گیاهخواری باز هم غذای سالم تری ارائه بدن. قیمت ها نسبت به کیفیت غذاها خوبه. غذاها سالمن. اکثرا بدون مواد نگه دارنده. سوسیس کالباس های وگان دارن که از روده و کثیفی حیوان تشکیل نشده و ساخته شده از حبوبات و سویا گلوتن هستند
    درکل میشه به هر رستورانی ترجیحش داد

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      ممنون که نظرت رو برای ما نوشتی آزیتای عزیز.🌹🙏

  3. نگین می‌گوید

    درود بر شما. سپاس بسیار دارم برای مطلب بسیار کمک کننده و جالبی که نوشتید و پیشنهادهاتون برای رستورانهای گیاهی. من چند تاییشون رو رفتم و به نظرم هنوز آناندا بهترین بوده ولی بقیه هم همه خیلی خوب بودن ولی خانه هنرمندان خیلی غذاهاش رو تند می کنه و از همون سوسیس کالباسهای گیاهی که جلوش می فروشه هم استفاده می کنه که خودشون یکمی تندن. کاش رستورانهای گیاهی خیلی بیشتری و در سراسر ایران می زدن یا حداقل همین چند تا دونه ای که هست رو شعبه می زدن. خیلی نیاز به رستورانهای گیاهی حس می شه و هست ولی عرضه از تقاضا پایینتر بوده در ایران در این مورد. باز هم با سپاس از شما. پاینده باشید و پیروز.

    1. محسن محمدبیگی می‌گوید

      خرسندیم که این مقاله رو پسندیدین نگین جان و ممنون که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتین.🌹🙂