ورزش های تابستانی جذاب در ایران و جهان

0

فصل تابستان بهترین زمان برای تفریح، لذت‌بردن از هوای تازه و رسیدگی به سلامت روح و جسم است. فعالیت‌های جسمی منظم به افزایش آرامش، بالابردن سطح انرژی و رسیدن به احساس موفقیت کمک می‌کند. به‌ همین‌ دلیل، هفته‌ای حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی توصیه می‌شود. در این مقاله، بیشتر با انواع ورزش های تابستانی آشنا می‌شوید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

الف. ورزش ‌های تابستانی رایج در ایران

ورزش ‌های تابستانی رایج در ایران

یکی از بهترین روش‌ها برای ماجراجویی در فصل تابستان، تجربه ورزش های تابستانی است که حتی می‌تواند بهانه‌ای برای بیرون‌رفتن از خانه باشد. خبر خوب اینکه ورزش‌های جذاب زیادی از سطح مبتدی تا پیشرفته یا ورزش‌های آرام تا قدرتی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. از آنجا که مجبور نیستید در این ۳ ماه به یک ورزشکار المپیک تبدیل شوید، می‌توانید بیشتر از جنبه تفریحی و آموزشی آنها لذت ببرید.

رونیکس

ورزش‌های تابستانی تک‌نفره در ایران

در ادامه، با ورزش‌هایی آشنا می‌شوید که هرچند به‌صورت تک‌نفره انجام می‌شوند، می‌توانید برای لذت و نشاط بیشتر آنها را به‌صورت گروهی نیز در کنار دوستانتان انجام دهید.

۱. پیاده‌‌روی

پیاده‌روی یکی از مفیدترین و ساده‌ترین ورزش‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. برای اینکه بیشتر از آن لذت ببرید می‌توانید با دوستانتان قرار پیاده‌روی بگذارید تا حتما به‌صورت منظم این ورزش را انجام دهید.

۲. دویدن

ورزش های تابستانی _ دویدن

اگر فقط می‌خواهید بیرون بروید و کمی تحرک داشته باشید، دویدن از ساده‌ترین روش‌هاست که فقط به جفتی کفش ورزشی مناسب برای دویدن نیاز دارید. همین‌طور، می‌توانید برای سرگرمی در مسابقه دوی ماراتون یا هرچیزی که در نزدیکی محل زندگی شما برگزار می‌شود شرکت کنید تا کمی تپش قلبتان بالا برود.

۳. طناب‌زدن

کافی است کمی فضا داشته باشید تا به ورزش طناب‌زنی بپردازید. همین‌جا می‌توان یادآوری کرد که اگر جمعتان جمع بود و طناب ضخیمی داشتید، می‌توانید مسابقه طناب‌کشی بگذارید.

۴. دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌ سواری حرفه‌ای یکی از ورزش‌های سخت است؛ اما قطعا لازم نیست برای مسابقه دوچرخه‌سواری کنید. تابستان فرصت زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد تا برای دیدن منظره‌ها و لذت‌بردن از طبیعت و هوای خوب دوچرخه‌تان را به جاده بزنید.

۵. دیسک و سبد

ورزش های تابستانی _ دیسک و سبد

دیسک و سبد یک بازی واقعا سرگرم‌کننده است که می‌توانید به‌تنهایی یا با جمعی از دوستانتان انجام دهید. این بازی ترکیبی از پرتاب دیسک و گلف است که می‌توانید برای انجام آن از دیسک‌های پلاستیکی یا حتی توپ و یک سبد استفاده کنید و سعی کنید که آنها را داخل سبد بیندازید. انجام این بازی در فضای باز انرژی بیشتری به شما می‌دهد.

۶. تیر و کمان

تیر و کمان به حفظ تمرکز شما کمک می‌کند. حتما این ورزش را امتحان کنید و ببینید چقدر می‌توانید به مرکز هدف بزنید.

۷. صخره‌نوردی

ورزش های تابستانی _ صخره نوردی

صخره‌ نوردی ورزشی غیرمعمول است که قطعا برای افراد ترسو مناسب نیست! اما اگر به‌دنبال ماجراجویی و هیجان هستید، صعود به قله‌های کوتاه و بلند کوه همان چیزی است که در این تابستان به آن احتیاج دارید. اگر هنوز برای بالارفتن از زمین و صخره‌های سخت آماده نیستید، می‌توانید از دیوار صخره‌ای در کلاس‌های صخره‌نوردی داخل سالن و فضای باز استفاده کنید.

۸. اسکیت و اسکیت‌بردسواری

این دو ورزش از آن دسته ورزش‌هایی‌اند که طرفداران زیادی دارند که می‌توانید هم در فضای باز و هم در محوطه‌های ورزشی از آنها لذت ببرید. زمین‌هایی با سطح شیب‌دار بهترین مکان برای اسکیت‌بردسواری هستند و می‌توانند سطح آدرنالین خونتان را بالا ببرند. البته حتما جانب احتیاط را رعایت کنید تا آسیب نبینید.

ب. ورزش های آبی در تابستان

۹. شنا

ورزش های تابستانی آبی _ شنا

شناکردن بهترین روش برای فعالیت در آب است؛ به‌خصوص اگر تحمل عرق کردن در هوای داغ تابستانی را ندارید. چه هدف شما مسابقه باشد، چه ورزش یا تفریح، تابستان بهترین زمان برای شناکردن است. به نزدیک‌ترین استخر یا دریای محل زندگی‌تان بروید و درون آب شیرجه بزنید.

۱۰. قایق‌سواری

می‌توانید در بعضی مناطقی که رودخانه، دریاچه یا استخرهای مصنوعی روباز دارند در گروه‌های قایق‌رانی ثبت‌نام کنید یا خودتان قایقی کرایه کنید و از انجام این ورزش آبی لذت ببرید.

۱۱. واترپلو

ورزش های آبی در تابستان _ واترپلو

بیشتر ورزش‌های آبی منحصربه‌فردند؛ اما اگر می‌خواهید ورزش تیمی داخل آب را امتحان کنید، واترپلو بهترین آنهاست. واترپلو نوعی هندبال در آب است که به استقامت بالایی نیاز دارد. باید این آمادگی را داشته باشید که در طول بازی مدتی طولانی پا بزنید.

۱۲. غواصی

اگر به دریا دسترسی داشتید، از لذت غواصی غافل نشوید. شاید به‌اندازه غواصان المپیک حرفه‌ای نباشید؛ اما می‌توانید همراه دوستانتان مسابقه غواصی ترتیب دهید و در گرمای تابستان خنک شوید.

۱۳. کایاک‌سواری

کایاک‌سواری یکی دیگر از ورزش‌های مناسب برای افراد ماجراجوست. منتها اگر کمی ترسو هستید، اجازه ندهید این ترس شما را متوقف کند. مکان‌های زیادی برای کایاک‌سواری وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید در آب‌های کمی آرام‌تر قایق خود را برانید و به‌جای چالش، حس آرامش آن را تجربه کنید.

پ. ورزش های توپی در تابستان

۱۴. تنیس

ورزش های توپی در تابستان _ تنیس

تنیس از جمله ورزش‌های مناسب برای قلب و عروق است. اگر سالن ورزشی مناسبی در اختیار داشته باشید، می‌توانید ورزش تنیس را در هر فصلی انجام دهید. منتها بهتر است تنیس را در فضای باز امتحان کنید و حتی رقابتی دوستانه برگزار کنید و از هیجان این بازی لذت ببرید.

۱۵. تنیس روی میز

هرچند کلاس‌های آموزشی برای پینگ‌پنگ وجود دارد و حتی ممکن است میز تنیس شخصی داشته باشید، اما اگر می‌خواهید با کمترین هزینه از تابستان لذت ببرید می‌توانید توپ و راکت تنیس بگیرید و به‌اتفاق دوستانتان از میزهای تنیس درون پارک و فضای باز استفاده کنید.

۱۶. فوتبال

فوتبال یکی دیگر از ورزش‌های پرهیجان و پرانرژی است که بهتر است با دوستانتان در فضای باز انجام دهید. البته این‌طور نیست که برای بازی فوتبال حتما به زمین بازی اصولی و بزرگی نیازی داشته باشید. می‌تواند در محوطه‌ای کوچک گل‌کوچیک بازی کنید.

حتی می‌توانید برای افزایش جذابیت آن فوتبال نابینایان را امتحان کنید. در این حالت بازیکنان تیم لازم است که با دستمال یا پارچه چشم‌هایشان را ببندد و در فضایی کوچک‌تر از زمین فوتبال، بازی را شروع کنند. جالب است بدانید برزیل بهترین تیم فوتبال نابینایان را دارد. البته حتما مراقب باشید که به کسی آسیبی نرسد.

۱۷. بسکتبال

این ورزش تیمی هیجان‌انگیز هم طرفداران زیادی دارد که می‌تواند در سالن ورزشی یا فضای باز انجام شود و به افزایش قد شما هم کمک ‌کند. فصل تابستان فرصت خوبی برای یادگیری و لذت‌بردن از این بازی جذاب است.

۱۸. هندبال

هندبال برای افرادی که به‌خوبی می‌دانند چطور بازی کنند ورزشی رقابتی محسوب می‌شود. این بازی نوعی ورزش حرفه‌ای المپیک و چیزی بین بسکتبال و فوتبال است. در این بازی، توپ با دست بین بازکنان یک تیم جابه‌جا می‌شود تا در نهایت مثل فوتبال به دروازه حریف گل بزنند. هندبال را می‌توانید در زمین‌های ورزشی بسته و روباز انجام دهید.

توصیه می‌شود برای هر ورزش از کفش ورزشی مناسب آن استفاده کنید.

ت. سایر ورزش‌های گروهی در تابستان

۱۹. والیبال ساحلی

ورزش های تابستانی توپی _ والیبال ساحلی

والیبال به‌همراه ساحل! چرا عاشق آن نشوید؟ چه در سطح مبتدی و جه برای رقابت‌های جدی، والیبال ساحلی یکی از ورزش‌های تابستانی سرگرم‌کننده است که به تمرکز و کار تیمی خوب نیاز دارد.

۲۰. چوگان

چوگان یکی از ورزش‌های قدیمی در ایران است و اگر در شرایطی هستید که می‌توانید چوگان را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه این ورزش را از دست ندهید. همان‌طور که می‌دانید، وجود اسب در این بازی اهمیت زیادی دارد؛ ولی اگر به دسته چوگان و توپ آن هم دسترسی داشتید، می‌توانید روی چمن و بدون حضور اسب به بازی ادامه دهید. به این صورت لذت هاکی روی چمن را می‌چشید که یکی از ورزش‌های جذاب در دنیاست.

ث. ورزش های تابستانی متداول در سایر نقاط دنیا

در ادامه، قصد داریم شما را با ورزش‌هایی آشنا کنیم که هرچند در ایران چندان جاافتاده نیستند، به‌راحتی و با کمترین امکانات می‌توانید آن را بازسازی و امتحان کنید.

۲۱. هاکی خیابانی

احتمالا با ورزش هاکی روی یخ آشنا هستید. منتها این‌گونه نیست که همیشه برای انجام این بازی به سطح سرد و یخی نیاز داشته باشید. هاکی خیابانی یا هاکی روی چمن هم به همان اندازه سرگرم‌کننده است؛ به‌خصوص زمانی که خورشید می‌تابد بازی در فضای باز و روی چمن دل‌نشین‌تر از بازی در فضای بسته و روی یخ است. حتی اگر چوب و گوی اسکی روی یخ را ندارید نیز می‌توانید با وسایل ساده مثل چوب یا لوله‌های پلاستیک آن را درست کنید و از یک توپ به‌عنوان گوی هاکی استفاده کنید.

البته مراقب باشید حین بازی به دوستانتان آسیب نزنید. ورزش لاکراس نوعی ورزش تابستانی ملی در کاناداست که شباهت زیادی به هاکی دارد و در فضای باز قابل‌انجام است. با این تفاوت که انتهای دسته بازی یک سبد برای گرفتن و پرتاب‌کردن توپ وجود دارد. به همین‌ دلیل بهتر است در زمان بازی کلاه ایمنی داشته باشید.

۲۲. بیس‌بال

ورزش های تابستانی متدوال در سایر نقاط دنیا _ بیس بال

بیس‌بال اغلب به‌عنوان سرگرمی موردعلاقه آمریکایی‌ها شناخته می‌شود. برای انجام این بازی سرگرم‌کننده می‌توانید با جمعی از دوستانتان به فضای باز بروید و لذت این بازی را تجربه کنید. برای این بازی به یک چوب‌دستی، توپ و دستکش نیاز دارید و کافی است کمی درمورد قوانین بازی مطالعه کنید. البته انجمن بیس‌بال و سافت‌بال هم در ایران وجود دارد که می‌توانید به آن ملحق شوید.

۲۳. موج‌سواری

ممکن است موج‌سواری در فهرست آرزوهای بعضی افراد وجود داشته باشد. اگر سفری به کنار دریا داشتید، پیشنهاد می‌کنیم این ورزش آبی را امتحان کنید. البته چابهار قطب موج‌سواری در ایران محسوب می‌شود و اگر امکان سفر به این خطه زیبا را داشتید فرصت موج‌سواری را از دست ندهید.

۲۴. ویندسرفینگ یا بادسواری

اگر عاشق قایق‌سواری هستید و موج‌سواری را هم به‌خوبی بلدید، پس احتمالا از بادسواری که ترکیب این دو ورزش هم لذت می‌برید.

۲۵. بازی پرتاب دیسک

ورزش های تابستانی متدوال در سایر نقاط دنیا _ بازی پرتاب دیسک

این بازی را با پرتاب دیسک‌های سنگین در المپیک اشتباه نگیرید، چون دیسک‌های سبکی برای این کار طراحی شده است. اگر بازی پرتاب دیسک به نظر شما کسل‌کننده است، نوع دسته‌جمعی آن بازی واقعا پرتحرکی است و در صورتی‌ که بدانید چطور بازی کنید، حتما از انجام آن لذت می‌برید. این بازی شبیه فوتبال است، با این تفاوت که بازیکنان نمی‌توانند با دیسک بدوند و باید آن را دست‌به‌دست کنند و در نهایت به دروازه حریف گل بزنند.

۲۶. گلف

گلف یکی از ورزش‌های پرطرفدار در دنیاست. هرچند فدراسیون گلف در ایران وجود دارد، اگر به زمین‌های گلف دسترسی ندارید، به‌سادگی می‌توانید با کمترین امکانات چوب گلف بسازید و با یک توپ به همراه دوستانتان گلف بازی کنید.

شما بگویید

با وجود اهمیت ورزش برای سلامتی، بخش مهمی از هدف ما لذت‌بردن و داشتن اوقاتی شادتر است. شما چقدر به ورزش‌کردن اهمیت می‌دهید؟ چه ورزش‌های دیگری هستند که دوست دارید به این فهرست اضافه شوند یا چه ورزشی را بیشتر از سایرین ترجیح می‌دهید؟

در صورت تمایل، می‌توانید تجربه و نظراتتان را در قسمت «ارسال دیدگاه» با ما در میان بگذارید. همچنین، می‌توانید این مقاله را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای دوستانتان بفرستید و با انتخاب یکی از این بازی‌ها، باهم قرار ورزشی مفرحی بگذارید.


در ادامه بخوانید: گران ترین ورزش های جهان؛ ۸ ورزش لاکچری و پرهزینه اما جذاب
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع mic bhf bleacherreport
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.