شناخت منابع کنکور ریاضی؛ صرفه جویی در زمان و هزینه

0

دانش آموزانی که در سال‌های نهایی دوره متوسطه برای موفقیت در کنکور تلاش می‌کنند. قبول شدن در کنکور با وجود داوطلبین بسیار نیاز به پشتکار، مطالعه کافی و یک برنامه‌ریزی دقیق دارد. داوطلبین کنکور با توجه به رشته تحصیلی خود نیاز به شناخت منابع درسی و کمک درسی دارند تا برای مطالعه و درک عمیق مفاهیم برنامه‌ریزی کنند.

داوطلبین کنکور رشته ریاضی برای اینکه رتبه بالایی در کنکور به دست آوردند باید با یک برنامه‌ریزی دقیق به تنظیم فعالیت‌های درسی و غیر درسی بپردازند. یکی از راه‌های دقیقی که منجر به قبولی در آزمون کنکور می‌شود مطالعه و شناخت منابع و کتاب کنکور ریاضی است. در ادامه این مقاله بهترین منابع کنکور ریاضی را معرفی می‌کنیم تا با صرفه جویی در زمان و هزینه، گام بزرگی به سمت موفقیت بردارید.

معرفی بهترین منابع درس‌های عمومی برای کنکور ریاضی1401

برخی از درس‌های دوران متوسطه به نام درس‌های عمومی شناخته می‌شوند. در کنکور ریاضی برخی از سوال‌ها از درس‌های عمومی از جمله ادبیات فارسی، معارف اسلامی، عربی و زبان انگلیسی مطرح می‌شوند. منابع دروس عمومی سالانه توسط انتشاراتی‌های معتبر از جمله گاج، قلم چی و مهر و ماه چاپ و منتشر می‌شوند.

رونیکس

ادبیات فارسی، درسی با ضریب ۴ در کنکور ریاضی

ادبیات فارسی در کنکور ریاضی ضریب چهار دارد و به همین دلیل از درس‌های مهم محسوب می‌شود. پاسخ دادن به تست‌های ادبیات شانس داوطلبین را برای موفقیت در کنکور ریاضی بالاتر می‌برد. کتاب‌های ادبیات موضوعی گاج نقره‌ای، کتاب جامع ادبیات کنکور نشر الگو، کتاب کنکوریوم و سیر تا پیاز گزینه‌های بسیار خوبی برای کنکور ریاضی به شمار می‌روند. این کتاب‌ها در تست زدن و درک مفاهیم و آرایه‌های ادبی به داوطلبین کمک می‌کنند.

دین و زندگی، درس‌هایی آسان با ضریب امتیاز بالا

دروس معارف و اخلاق اسلامی که به دین و زندگی نیز شناخته می‌شوند از درس‌های آسان برای کنکور ریاضی با ضریب 3 محسوب می‌شوند. داوطلبین با یک ساعت مطالعه در روز امکان کسب امتیاز بالایی از سوالات دین و زندگی را خواهند داشت. با توجه به این توضیحات داوطلبین می‌توانند با مطالعه دقیق منابع آموزشی به کسب امتیاز و رتبه بالایی در کنکور امیدوار باشند.

منابع آموزشی از قبیل دین و زندگی گاج نقره‌ای، کتاب جامع دین و زندگی نشر الگو و کتاب جامع دین و زندگی آبی قلم چی برای موفقیت در سوالات این درس مناسب هستند. کتاب‌های گاج نقره‌ای و نشر الگو داوطلبین را برای سوالات درس دینی و آیات و احادیث و کتاب آبی قلم چی برای حل سوالات تستی آماده می‌کنند.

عربی، درسی پیچیده با ضریب 2 در کنکور ریاضی

عربی از درس‌های سختی و پیچیده‌ای است که بیشتر داوطلبین در حل کردن تست‌های آن در کنکور مشکل دارند. ضریب سوالات عربی در کنکور ضریب 2 است و قسمتی از سوالا‌ها مربوط به بحث ترجمه و تعریب است. با استفاده از منابع آموزشی مانند عربی کامل گاج نقره‌ای که در درس عربی کامل‌تر از کتاب‌های دیگر است و کتاب عربی جامع خیلی سبز که درس‌های را با لحنی ساده و روان توضیح داده، داوطلبین به راحتی می‌توانند در سوالات عربی امتیاز بالایی به دست آورند.

زبان انگلیسی، درسی برای موفقیت بیشتر

ضریب سوالات درس زبان انگلیسی در کنکور ریاضی 2 است. داوطلبین می‌توانند با مطالعه‌ای عمیق به راحتی امتیازهای بسیار بالایی را از طریق پاسخ و حل تست‌ها به دست آورند. بهترین منابع زبان انگلیسی برای کنکور ریاضی به این شرح است:

  • کتاب مبتکران دکتر شهاب اناری
  • سیر تا پیاز انگلیسی پایه دهم و یازدهم

این منابع آموزشی با لحنی ساده و روان مباحث زبان انگلیسی را تمرکز روی دروس پیش دانشگاهی مرور می‌کنند. همچنین داوطلبین می‌توانند با مطالعه کتاب مبتکران دکتر اناری با انجام تست‌های کنکوری و تألیفی برای آزمون کنکور آماده شوند. کتاب‌های زبان انگلیسی نردبام خیلی سبز، واژگان سطر به سطر و گرامر کنکور گاج، آزمون پلاس زبان انگلیسی گاج و درک مطلب زبان کنکور به زبان ساده شهاب اناری مبتکران نیز برای استفاده در کنکور بسیار مفید و کاربردی هستند.

بهترین منابع دروس تخصصی کنکور ریاضی برای قبولی در دانشگاه

درس‌های تخصصی رشته ریاضی بیشترین ضریب نمره را در کنکور دارند. مباحث ریاضیات، گسسته، هندسه، فیزیک و شیمی از دروس تخصصی هستند که داوطلبین را با چالش‌های بزرگ و کوچکی مواجه می‌کند؛ بنابراین بهتر است برای فراگیری این دروس برنامه‌ریزی عمیق و منظمی داشته باشند تا به درک کامل و صحیحی نسبت به آن‌ها برسند.

ریاضیات، فرمول‌هایی پیچیده با ضریب بالا

درس‌های ریاضیات برای کنکور ریاضی بیشترین میزان ضریب را دارند و اغلب داوطلبین در حل تست‌های این درس‌ها به مشکل برمی‌خورند. اما با مطالعه منابع آموزشی در درس‌های گسسته، هندسه، آمار و ریاضی تا حد قابل توجهی موفق به کسب امتیاز در کنکور خواهند شد.

در کنکور ریاضی و بخش ریاضیات از درس‌های ریاضی 2، انتگرال، هندسه 1 و 2، هندسه تحلیلی، حساب دیفرانسیل، حسابان، آمار، جبر و احتما و جبر خطی سوال‌های تحلیل و مرتبط به یکدیگر طرح خواهد شد. داوطلبین باید بدون حذف مطالعه هر کدام از این درس‌ها برای پاسخگویی به همه آن‌ها آمادگی و تسلط کافی داشته باشند.

درس آمار نسبت به سایر درس‌های ریاضیات ساده‌تر است. کتاب گاج نقره‌ای یکی از بهترین منابع کنکور ریاضی برای درس آمار محسوب می‌شود که با مطالعه کافی می‌توان به تسلط قابل توجهی دست پیدا کرد. برای مباحث جبر و احتمال و ریاضیات گسسته معمولا بین 12 تا 15 سوال در کنکور طرح خواهد شد. مطالعه کتاب گاج نقره‌ای و انتشارات نشر الگو مفید و کاربردی خواهد بود.

حسابان و ریاضی پایه و دیفرانسیل از مهم‌ترین مباحث در کنکور ریاضی هستند چون نیمی از سوالات را به خود اختصاص داده‌اند. برای تسلط یادگیری این دروس باید برنامه‌ریزی دقیق در کنار وقت و دقت کافی داشته باشید. برای درس‌های حسابان و ریاضی بهتر است به مطالعه کتاب حسابان کنکور، کتاب گاج نقره‌ای و انتشارات نشر الگو بپردازید. همچنین مطالعه کتاب‌های تخته سیاه و خیلی سبز نیز برای دیفرانسیل مناسب هستند.

هندسه یک و دو یکی دیگر از مباحث مهم در کنکور ریاضی است که 15 تست دارد و باید در زمان مقرر آن‌ها را حل کنید. برای حل سوالات هندسه به قدرت تصویر سازی و تجسم نیاز دارید و به این مهارت‌ها فقط از طریق تمرین دست پیدا خواهید کرد. کتاب‌های انتشارات نشر الگو، تخته سیاه و گاج نقره‌ای برای یادگیری و حل سوالات هندسه قابل استفاده‌اند.

فیزیک، درسی برای کسب بیشترین امتیاز در کنکور ریاضی

بعد از مبحث ریاضیات درس فیزیک در کنکور ریاضی بیشترین ضریب را با 45 سوال به خود اختصاص داده است. به همین دلیل مطالعه و یادگیری این درس اهمیت بالایی دارد. کتاب‌های درسی فیزیک از مهم‌ترین منابع آموزشی برای کنکور ریاضی به شمار می‌روند. بعد از مطالعه و تسلط کافی به مباحث طرح شده در کتاب‌های فیزیک می‌توانید از منابع تستی و کتاب‌های جامع نیز استفاده کنید.

علاوه‌بر کتاب‌های درسی برای مبحث فیزیک از کتاب‌های کمک درسی نیز می‌توانید استفاده کنید تا به تسلط بیشتری در درک مباحث و حل تست‌ها برسید. کتاب‌های گاج نقره‌ای برای درک مباحث و انتشارات نشر الگو برای حل تست‌های کنکور پیشنهاد می‌شوند.

شیمی، با کمک بهترین منابع کنکور ریاضی امتیاز‌ها را به سرعت جمع کنید

درس شیمی یکی دیگر از مهم‌ترین دروس در کنکور ریاضی بوده که 35 سوال را به خود اختصاص داده است. داوطلبان به سرعت از سوال‌های شیمی عبور می‌کنند اما همین درس تاثیر بسیاری در موفقیت و پذیرش در رشته‌های ریاضی دارد. به همین دلیل بهتر است پیش از فرا رسیدن زمان آزمون،‌ برنامه‌ریزی کافی و دقیقی برای یادگیری مفاهیم شیمی داشته باشید. برای موفقیت در درس شیمی علاوه‌بر کتاب‌های درسی به منابع کمک آموزشی نیز نیاز دارید.

کتاب‌های مبتکران نوشته بهمن بازرگانی داوطلبین را به تسلط کافی در درس شیمی می‌رساند. همچنین کتاب انتشارات نشر الگو که حجم بسیار کمی دارد اما برای درس شیمی عالی است. اگر برای یادگیری درس شیمی زمان کمتری در نظر گرفته‌اید مطالعه کتاب انتشارات نشر الگو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خرید جدیدترین منابع کنکور ریاضی از مارکاکتاب

در این مقاله درباره بهترین منابع کنکور ریاضی بین درس‌های عمومی و اختصاصی صحبت کردیم. بنا بر اعلام سازمان سنجش از سال 1400 کنکور نظام قدیم حذف و داوطلبین فقط امکان شرکت در کنکور نظام جدید را دارند. منابعی را هم که در این مقاله معرفی کردیم کلاً مربوط به کنکور نظام جدید در رشته ریاضی هستند. باید به این نکته مهم توجه کنید که مطالعه هر کتاب مرجع، تستی و درک مفاهیم بستگی به میزان نیاز داوطلبین به یادگیری آن درس‌ها دارد؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید کتاب‌های معرفی شده با مشاورین کنکور مشورت کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه کتاب‌های درسی و کمک درسی مورد نیاز برای آماده شدن در کنکور، همه کتاب‌ها را به‌صورت یک‌جا از بانک کتاب مارکا با قیمت و تخفیف‌های ویژه تهیه کنید. برای تهیه بهترین منابع کنکور ریاضی از مارکا کتاب از طریق آدرس اینترنتی markaketab.com اقدام کنید و با وارد شدن به صفحه کتاب کنکور ریاضی، محصولات مورد نیازتان را سفارش دهید. همچنین در صورت نیاز به ثبت سفارش تلفنی از طریق شماره تماس 66400400-021 اقدام کنید. همکاران ما در بانک کتاب مارکا آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید منابع کنکور ریاضی هستند.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.