تست کرونا در منزل؛ پاسخ به سؤالات رایج

0

با وجود تمامی تلاش‌هایی که برای ساخت واکسن کرونا شده است، این‌طور به نظر می‌رسد که نمی‌توان به این زودی‌ها پایانی بر این بلای خانمان‌سوز متصور شد. در برخی کشورها، از جمله ایران، شرایط روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود. در این شرایط، برخی از کسانی که علائم کرونا دارند، ترجیح دهند به مراکز درمانی نروند؛ چون حتی اگر کرونا نداشته باشند، با رفتن به مراکز درمانی در خطر ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند. در عین حال، استرس ناشی از کرونا برای این افراد آزاردهنده است. راه چاره برای این عزیزان انجام تست کرونا در منزل است. در این مقاله، به‌کمک سرویس تست کرونای اسنپ دکتر به سؤالات رایج شما درباره تست کرونا در منزل پاسخ داده‌ایم. با ما همراه باشید.

آشنایی کوتاه با سرویس تست کرونا در منزل اسنپ دکتر

نام سرویس: تست کرونا اسنپ دکتر
نوع تست کرونا: آنتی‌بادی و PCR
زمان جواب‌دهی: کمتر از ۴۸ ساعت
نیاز به خروج از منزل برای انجام یا دریافت پاسخ تست: خیر
محل نمونه‌گیری:‌ منزل یا محل کار
میزان دقت و اعتبار تست کرونا: اسنپ دکتر با مراکز و آزمایشگاه‌های تخصصی، معتبر و مورداعتماد همکاری می‌کند.

پاسخ به سؤالات رایج درباره تست کرونا در منزل

۱. چه زمانی باید تست کرونا بدهم؟

انجام تست کرونا زمانی ضروری می‌شود که علائم کرونا را در خود احساس کنیم یا آنکه پزشک به ما توصیه کند این آزمایش را انجام دهیم. همچنین، برای سفر به بسیاری از کشورهای دنیا، باید جواب تست منفی کرونا را به ایرلاین‌ها ارائه دهیم. در این شرایط هم به انجام تست کرونا نیاز خواهیم داشت.

رونیکس

۲. چه کسانی به انجام تست کرونا در منزل نیاز دارند؟

همه افرادی که به انجام تست کرونا نیاز دارند می‌توانند این آزمایش را در منزل انجام دهند و محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

۳. انجام تست کرونا در منزل در مقایسه با انجام آن در مراکز درمانی چه مزیت‌هایی دارد؟

  • مراکز تست کرونا به‌دلیل حضور افراد مشکوک به کرونا جزو مکان‌های پرخطرند و افراد با انجام تست کرونا در منزل، سلامتی خود و دیگران را در معرض خطر قرار نمی‌دهند؛
  • انجام تست کرونا در منزل آسان و بی‌دغدغه است و متخصص، در فضای ایمن خانه خودتان این کار را برای شما انجام خواهد داد.

۴. کدام‌یک از انواع تست کرونا در منزل انجام می‌شود؟‌ شرایط هرکدام و زمان دریافت نتیجه چگونه است؟

تست‌های PCR و آنتی‌بادی در منزل انجام می‌شوند. بعد از ثبت درخواست آزمایش کرونا، حداکثر تا ۴ ساعت بعد با متقاضی تست تماس گرفته می‌شود و هماهنگی برای حضور نمونه‌گیر در منزل انجام می‌شود. ۲۴ ساعت بعد از دریافت نمونه، پیامکی برای او ارسال خواهد شد که حاوی لینک جواب آزمایش است.

۵. از کجا بفهمیم کدام تست کرونا را باید انجام داد؟

برای انتخاب تست مناسب از میان انواع تست کرونا، متقاضیِ تست باید ابتدا با پزشک مشاوره کند. در نتیجه این مشاوره و با صلاحدید متخصص، تست مناسب برای او انتخاب خواهد شد.

۶. تست کرونا برای پروازهای خارجی؛ هزینه‌اش چقدر است و نتیجه‌اش چه زمانی به دست ما می‌رسد؟

شما می‌توانید تست کرونای موردتأیید ایرلاین‌ها را از فهرست آزمایش‌های کرونای اسنپ دکتر انتخاب کنید. نتیجه آزمایش هم ۲۴ ساعت بعد به‌صورت فیزیکی یا الکترونیکی برای شما ارسال می‌شود. با مراجعه به بخش آزمایش کرونای اسنپ دکتر می‌توانید قیمت‌ها را ملاحظه کنید.

۷. آیا برای انجام تست کرونا باید ناشتا باشیم؟

خیر، برای انجام تست کرونا نیازی به ناشتابودن نیست.

۸. آیا نحوه انجام تست کرونا برای کودکان و سالمندان متفاوت است؟

نحوه انجام تست کرونا برای کودکان و سالمندان

بله، انجام تست کرونا برای کودکان با بزرگ‌سالان متفاوت است. نمونه‌های کودکان برای آزمایش به آزمایشگاه‌های خاصی ارجاع داده می‌شوند. تفاوت دیگر این است که برای نمونه‌گیری از کودکان، از حلق نمونه گرفته می‌شود؛ حال آنکه نمونه‌گیری برای بزرگ‌سالان از بینی است.

۹. آیا باید تجهیزات یا وسایل خاصی را برای انجام تست در منزل آماده کنیم؟

خیر، متقاضیان تست نیازی نیست تجهیزات خاصی آماده کنند. هر وسیله‌ای که برای انجام تست به آن نیاز باشد، نمونه‌گیر همراه خواهد داشت.

۱۰. از کجا بفهمیم فرد نمونه‌گیر آموزش‌دیده و متخصص است؟

همه نمونه‌گیرانی که از سوی اسنپ دکتر به منزل متقاضیان فرستاده می‌شوند از سوی مراکز معتبر تأیید شده‌اند و همگی دارای کارت و شماره نظام پزشکی هستند. برای کسب اطمینان از معتبربودن این شماره، متقاضیان می‌توانند به وب‌سایت نظام‌پزشکی کشور مراجعه کنند و صحت اطلاعات را بسنجند. اطلاعات تمامی متخصصان در این وب‌سایت ثبت شده است.

۱۱. آیا انجام تست‌های آزمایشگاهی در منزل ایمن و بهداشتی است؟

نمونه‌گیری آزمایش‌های کرونا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و انجام این تست در منزل کاملا ایمن و بهداشتی است.

۱۲. آیا نتایج تست‌هایی که در منزل انجام می‌شوند به اندازه تست‌های آزمایشگاهی قابل‌اعتمادند؟

بررسی میزان قابل‌اطمینان بودن تست کرونا در منزل

تمام تست‌های کرونا تا حدود ۸۰ درصد دقیق‌اند و تا حدی امکان خطا در نتیجه آنها وجود دارد؛ اما برای دریافت نتیجه دقیق فرقی نمی‌کند شما این تست را در مراکز درمانی انجام دهید یا در منزل. این میزان خطا در هر دو شرایط یکسان است.

۱۳. چقدر طول می‌کشد نتیجه تست کرونای انجام‌شده در منزل آماده شود؟

۲۴ ساعت بعد از نمونه‌گیری.

۱۴. هزینه انجام تست کرونا در منزل چقدر است و شرایط پرداخت آن چگونه است؟

با مراجعه به بخش آزمایش کرونای اسنپ دکتر می‌توانید قیمت‌ها را ملاحظه کنید.

۱۵. آیا انجام تست کرونا در منزل شامل بیمه می‌شود؟‌

برای انجام تست کرونا فاکتور الکترونیکی و فیزیکی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که می‌توانند به مراکز بیمه ارائه دهند.

۱۶. آیا تست کرونا در هر ساعتی از شبانه‌روز انجام می‌شود؟

تست کرونا در منزل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب قابل‌انجام است. پس از ثبت درخواست، با متقاضیان تماس گرفته می‌شود و در هر زمانی از روز که مایل باشند هماهنگی برای انجام تست در منزل صورت خواهد گرفت.

۱۷. آیا بهتر نیست به‌جای انجام تست‌ کرونا،‌ از اسکن ریه برای بررسی احتمال ابتلا استفاده کنیم؟

تست کرونا بر اساس تجویز پزشک انجام می‌شود و اگر تشخیص دهد که به اسکن ریه نیاز خواهید داشت و صرف انجام تست‌های کرونا کافی نیست، حتما شما را در جریان خواهد گذاشت.

در پایان

مدتی است به‌خاطر عوامل مختلف مثل رعایت‌نشدن پروتکل‌های بهداشتی (بی‌توجه به تأثیر زدن ماسک، حفظ‌نکردن فاصله فیزیکی و …) و تأخیر در واکسیناسیون، سرایت ویروس کرونا دوباره به خطری جدی تبدیل شده است و بسیاری از بیماران مبتلا به آن، در مراکز درمانی بستری‌اند.

در این شرایط، شاید بهترین کار این باشد که در صورت مشاهده علائم بیماری، به‌جای مراجعه به مراکز درمانی و آزمایشگاهی، تست کرونا را در منزل انجام دهید. به این صورت هم سلامت خود و عزیزانتان را به خطر نخواهید انداخت و هم آنکه با خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد، احتمال شیوع بیشتر ویروس و بیماری را کمتر خواهید کرد.

شما بگویید

نظر شما چیست؟ تا چه اندازه به انجام تست کرونا در منزل اطمینان دارید؟ ترجیح می‌دهید تست را در خانه انجام دهید یا برای شما مراجعه به مراکز درمانی و آزمایشگاهی در اولویت است؟ تجربه انجام تست در منزل را داشته‌اید؟ از نتیجه راضی بوده‌اید؟

در بخش «ارسال دیدگاه» می‌توانید با ما و مخاطبان چطور از نظرات و تجربه‌های خود بگویید که برایمان بسیار ارزشمند خواهد بود. همچنین، اگر سؤالی دارید که در مطلب حاضر پاسخ آن را نیافته‌اید، می‌توانید در همین بخش مطرح کنید.


در ادامه بخوانید: آیا دوز اول واکسن کرونا ایمنی کافی ایجاد می‌کند؟ چرا تزریق دوز دوم واکسن لازم است؟
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.