خرید ملک در قبرس؛ چگونه با خرید خانه اقامت دائم قبرس و ویزای شنگن بگیریم

0

فرهنگ غنی و متنوع، پایین‌بودن سطح جرم و جنایت، و دسترسی به مدارس و دانشگاه‌های عالی باعث جذب مهاجران و مسافران زیادی به قبرس شده است. متقاضیان، بعد از خرید ملک و دریافت اقامت دائم، می‌توانند به ۱۶۰ کشور بدون ویزا سفر کنند و تحت حفاظت این دولت باشند. در این مقاله، هر آنچه را درباره خرید ملک در قبرس باید بدانید به شما خواهیم گفت. اینکه چرا قبرس پیشنهاد جذابی برای خرید ملک و گرفتن اقامت دائم است، چطور می‌توانید با خرید ملک در قبرس اقامت دائم بگیرید و چه شهرهایی انتخاب مناسب‌تری‌اند.

مهم‌ترین استانداردهای سرمایه‌گذاری در قبرس

پیش از خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در هر کشور، باید از شرایط اقتصادی و استانداردهای سرمایه‌گذاری آن کشور آگاهی کامل داشته باشید. ۳ مورد از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در قبرس را باهم مرور کنیم:

رونیکس

۱. قانون مصادره اموال

قانون مصادره اموال به این معناست که کشور میزبان در صورت تحریم جهانی یا تغییر رژیم کشور می‌تواند اموال افراد سرمایه‌گذار خارجی را مصادره کند. این شاخص بین ۱ تا ۷ است، که عدد ۷ نشان‌دهنده خطر مصادره بالاست. در قبرس، میزان این شاخص طی سال‌های متمادی یک بوده است.

۲. نرخ کنترل فساد

نرخ کنترل فساد به‌معنای کنترل و نظارت کشور بر نهادهای مرتبط است. عدد این شاخص بین ۲٫۵- و ۲٫۵+ متغیر است. ۲٫۵- نشان‌دهنده کنترل فساد ضعیف و ۲٫۵+ نشان‌دهنده کنترل بالاست. این نرخ در سال ۲۰۱۹ در قبرس ۰٫۶+ بوده است.

۳. شاخص رشد اقتصادی و تورم

یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی قیمت‌ ملک است. حتما این شاخص‌ها را در سال‌های متوالی در نظر بگیرید و باهم مقایسه کنید. متغیربودن قیمت در سال‌های مختلف نرخ تورم را مشخص می‌کند.

مزایای خرید ملک در قبرس

قبرس یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپاست که به دو بخش قبرس جنوبی (اروپایی) و شمالی تقسیم می‌شود. قبرس جنوبی عضوی از اروپا و یونانی‌نشین و قبرس شمالی آسیایی و ترک‌نشین است. مهاجران می‌توانند با خرید ملک در قبرس اقامت این کشور و در صورت خرید ملک در قبرس جنوبی ویزای شینگن دریافت کنند.

خرید ملک در قبرس اروپایی

قبرس جنوبی یا اروپایی عضو اتحادیه اروپاست؛ بنابراین با خرید ملک در این منطقه می‌توانید تابعیت قبرس جنوبی را بگیرید و یک شهروند اروپایی شوید. این منطقه در جنوب شرق دریای مدیترانه واقع شده است. طبیعت سرسبز، آپارتمان‌های لوکس، منظره رو به دریا و اقتصاد در حال پیشرفت این منطقه نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند. خرید ملک در این منطقه یکی از بهترین راه‌های اخذ ویزای اروپایی است. یونانی‌های جنوب قبرس ارتدوکس‌اند.

مزایا

  • امنیت بالا؛
  • نرخ مالیات کم؛
  • آب‌وهوای دلپذیر؛
  • نرخ تورم و جنایت پایین؛
  • داشتن مکان‌های گردشگری مشهور؛
  • افزایش سالانه نرخ تولید ناخالص داخلی؛
  • امکان اجاره‌دادن ملک و سودآوری بیشتر؛
  • حمل‌ونقل پیشرفته و باکیفیت، به‌ویژه در بنادر؛
  • دسترسی به بازارهای اروپا، خاورمیانه و مغرب؛
  • پیداکردن ملک‌های مختلف متناسب با هر بودجه؛
  • برخورداری از حقوق شهروندی اتحادیه اروپا و قبرس؛
  • امکان سهامداری ۱۰۰ درصد خارجی در تمام بخش‌های اقتصاد.

خرید خانه در قبرس شمالی

قبرس شمالی منطقه‌ای ترک‌نشین و کوهستانی است که دور تا دور آن را اقیانوس مدیترانه در بر گرفته است. این قسمت منطقه‌ای امن برای سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف محسوب می‌شود. گفتنی است که مردم این ناحیه بیشتر مسلمان‌اند. خرید ملک در این منطقه بهترین راه گرفتن اقامت این کشور است. با دریافت اقامت قبرس شمالی، می‌توانید از همه امکانات، حقوق و مزایای شهروندی برخوردار شوید.

آرامش، امنیت، هزینه کم زندگی و درآمد خوب باعث جذابیت بیشتر قبرس شمالی شده است. سرمایه‌گذاران معتقدند رشد سرمایه در قبرس شمالی ۳ برابر کشورهای منطقه است. به همین دلیل، سرعت ساخت ساختمان و املاک در این منطقه افزایش یافته است.

مزایا

  • مالیات کم؛
  • آرامش منطقه؛
  • مسافرت راحت به کشورهای دیگر؛
  • میزان جرم و جنایت کم و امنیت بالا؛
  • اخذ اقامت قبرس با خرید ملک در این منطقه؛
  • قیمت مناسب ملک نسبت به کشورهای دیگر؛
  • وجود بیش از ۱۰ دانشگاه معتبر با امکانات عالی؛
  • استفاده از خدمات آموزشی، درمانی و خدمات عمومی دیگر؛
  • رشد سالانه سرمایه ۱۵ تا ۲۰ درصد به‌علت افزایش قیمت‌ها؛
  • امکانات تفریحی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جاذبه‌های گردشگری جذاب؛
  • نزدیکی قبرس به ایران و داشتن پرواز مستقیم به این کشور در کمتر از ۴ ساعت؛
  • امکان پرداخت اقساطی بدون بهره یا صدور وام رهنی طولانی‌مدت برای خرید خانه؛
  • زمان کوتاه‌تر برای اخذ ویزای کشورهای دیگر از طریق قبرس به‌علت جمعیت کمتر این کشور.

خرید ملک در قبرس

خرید ملک در هر کشوری قطعا با مشکلات خاصی همراه است. بهتر است که قبل از اقدام برای خرید ملک، حتما با وکیلی باتجربه مشورت کنید. وکیل با جمع‌آوری اطلاعات و اسناد موردنیاز جلوی سوء‌استفاده احتمالی را می‌گیرد. همچنین، تسلط آنها به قوانین و مقررات قبرس روند پذیرش و اقامت شما را تسریع می‌کند.

برای خرید ملک در قبرس، در مرحله اول، باید هدف خود را از مهاجرت مشخص کنید. سپس می‌توانید استان، شهر، گردشگری یا دانشگاهی بودن شهر و شمالی یا جنوبی بودن آن را تعیین کنید. فراموش نکنید استانداردهای سرمایه‌گذاری، امکانات رفاهی، چگونگی کار و زندگی در شهرهای مختلف قبرس شمالی و جنوبی و مزایای هر کدام را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای مهاجرت و ارتقای سطح رفاه زندگی خود بگیرید.

شرایط خرید ملک و دریافت اقامت دائم قبرس

دریافت اقامت دائم این کشور آسان و سریع است و ظرف ۲ ماه بعد از ثبت، درخواست شما پردازش می‌شود. فقط کافی است که:

  • در بانکی معتبر در قبرس ۳۰هزار یورو سپرده داشته باشید (این مبلغ برای ۳ سال بلوکه می‌شود)؛
  • ۲ واحد مسکونی (آپارتمان یا ویلا)، ۱ واحد مسکونی و دفتر کار یا ۱ واحد مسکونی و ۱ فروشگاه خریداری کنید؛
  • ملکی به ارزش ۳۰۰هزار یورو، به‌اضافه ارزش‌افزوده آن خریداری کنید، که ۲۰۰هزار یوروی مبلغ خرید ملک باید در زمان پذیرش اقامت پرداخت شده باشد؛
  • درآمد سالانه ۳۰۰هزار یورو داشته باشید. به‌ازای همسر و هر فرزند ۵هزار یورو، و برای والدین ۸هزار یورو در سال به این مبلغ اضافه می‌شود. این درآمد باید خارج از قبرس تأمین شود.

شرایط خرید ملک در قبرس

موارد گفته شده در بالا از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های گرفتن اقامت قبرس است. نکات زیر هم می‌توانند تکمیل‌کننده این اطلاعات باشند.

  • باید بالای ۱۸ سال داشته باشید؛
  • اگر بیش از دو سال خارج از قبرس باشید، اقامت شما به‌صورت خودکار لغو خواهد شد؛
  • برای خرید ملک نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی کافی است؛
  • ۷ سال بعد از دریافت اقامت دائم قبرس و حضور فیزیکی در این کشور، متقاضیان می‌توانند ویزای شینگن هم دریافت کنند؛
  • مدت‌زمان اخذ اقامت قبرس به میزان سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، می‌توانید با خرید ۲ ملک، در کمتر از ۲ ماه اقامت بگیرید؛
  • به‌علت اینکه قبرس عضو اتحادیه اروپاست، با داشتن تابعیت این کشور امکان سفر به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارید یا در آنها زندگی کنید؛
  • متقاضی باید حداقل ۱ روز از سال در قبرس حضور داشته باشد. منتها اگر در این کشور زندگی کنید، می‌توانید پاسپورت قبرس و پس از ۷ سال تابعیت این کشور را هم دریافت کنید؛
  • با خرید ملک در قبرس می‌توانید همراه با همسر، فرزندان تا سن ۲۵ سال، پدر و مادر خود و همسرتان به قبرس مهاجرت کنید. این اقامت فقط برای زندگی در این کشور است و مهاجران اجازه کار در قبرس را ندارند.

بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک

انتخاب محل زندگی بستگی به شرایط مختلف و نیاز افراد خانواده دارد؛ مثلا بعضی شهرها ساحلی، دانشگاهی، ورزشی یا جنگلی هستند. اگر قصد خرید خانه و اجاره‌دادن آن را دارید، بهتر است شهرهای گردشگری را انتخاب کنید. فهرست زیر تعدادی از شهرهای مهم را برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و جنوبی را نشان می‌دهد.

۱. نیکوزیا

نیکوزیا - خرید ملک در قبرس

این شهر پایتخت و تنها شهر غیرساحلی قبرس است. قسمت جنوبی این شهر در اختیار یونانی‌ها و قسمت شمالی آن ترک‌نشین است. نیکوزیا شهری مدرن و زیبا و دارای مرکز ادارات، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خارجی است.

۲. پافوس

این شهر در قبرس جنوبی، به‌دلیل مناظر زیبا و چشمگیر، طبیعت بکر، فرهنگ غنی و امکانات بیشمار جذابیت و شهرت زیادی دارد. دو روستای معروف این شهر کنیا و آنا وارگاس است. این دو روستا با امکانات خوب زندگی محل آرام و استراحتگاه مناسبی برای مهاجران و بازدیدکنندگان محسوب می‌شود.

۳. لارناکا

لارناکا سومین شهر بزرگ و دومین بندر تجاری این کشور محسوب می‌شود. این شهر قبرس جنوبی با تاریخ شگفت‌انگیز، ساختمان‌های زیبا، طبیعت بکر، تفریحات آبی زیاد، بنادر بزرگ و فرودگاه بین‌المللی قبرس توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

۴. لیماسول

لیماسول - خرید ملک در قبرس

این شهر ساحلی زیبا قبرس جنوبی دومین شهر بزرگ قبرس است. لیماسول بین لارناکا و پافوس قرار دارد. کارناوال‌ها و جشنواره‌های متعدد، تفریحگاه‌ها و ساختمان‌های لوکسِ این شهر دلیل آمدن بسیاری از مهاجران به قبرس هستند.

۵. فاماگوستا

این شهر در شمال شرقی قبرس واقع شده است. قسمتی از آن ترک‌نشین و قسمت دیگر یونانی و اروپایی است. این شهر به‌علت داشتن دو دانشگاه بزرگ و معتبر (مدیترانه شرقی و آدا کنت) معروف است.

۶. کارپاز

سواحل دیدنی، طبیعت بکر و کافه‌های جذاب باعث شهرت و زیبایی این شهر قبرس شمالی شده است. جنگل‌های سرسبز، کوه‌های بلند، روستاهای قدیمی و ساحل زیبا از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آیند.

7. گیرنه

گیرنه - خرید ملک در قبرس

کایرنیا یا گیرنه بندری گردشگری در قبرس شمالی است. طبیعت زیبا، مکان‌های هنری و تاریخی، خانه‌های ویلایی، محیط آرام و سنتی و جاذبه‌ها توریستی و تفریحی گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

8. گوزل یورت

دانشجویان زیادی به‌علت وجود دانشگاه لوکه، کلوپ‌ها و مکان‌های تفریحی زیاد این شهر، گوزل یورت را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند. این شهر در قبرس شمالی قرار دارد.

9. لانگ بیچ

لانگ بیچ با داشتن شهرک‌های مدرن و زیبا، امکانات رفاهی و تفریحی، قیمت‌های مناسب و سواحل زیبا بهترین شهر برای سرمایه‌‌گذاری محسوب می‌شود. لانگ بیچ در استان اسکله قبرس شمالی واقع شده است.

10. اسن تپه

این شهر ساحلی در شرق گینه قرار دارد و به‌علت قیمت‌های مناسب، طبیعت زیبا و دریای زلال یکی دیگر از مناطق مناسب خرید ملک به شمار می‌رود. غروب‌های بی‌نظیر این شهر و مناظر دیدنی آن باعث شده بسیاری از مردم تعطیلات خود را در این شهر بگذراند. مردم از اسن تپه به‌عنوان قطعه‌ای از بهشت یاد می‌کنند.

11. آیاناپا

این شهر قبرس جنوبی به‌خاطر سواحل زیبا، تفریحات و جاذبه‌های گردشگری و آب‌وهوای مطلوب گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. فرودگاه بین‌المللی لارناکا به شهر آیاناپا بسیار نزدیک است. در این فرودگاه پروازهای تهران، سن‌پترزبورگ، بروکسل و بسیاری دیگر از پروازهای داخلی و خارجی برقرار است.


در ادامه بخوانید: ویزای یونان؛ راهنمای جامع ویزای گردشگری و تجاری یونان با VFS GLOBAL
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.