5 راز ناگفته درمورد انتخاب صرافی ارزدیجیتال

0

درحال حاضر تب سرمایه‌گذاری برروی رمزارزها بسیار بالاست و تنور این بازار حسابی داغ است. با وجود تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه می‌شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران تنها به ویترین زیبای این بازار توجه می‌کنند.

از سودهای کلان می‌شنوند و رویای طی‌کردن راه صدساله را در یک شب درسر دارند. غافل از این‌ حقیقت که این سودها بدون داشتن آگاهی حداقل میسر نخواهند شد. آگاهی برای انتخاب رمزارز مناسب قبل از سرمایه‌گذاری. آگاهی از چگونگی سازوکار تبادلات و انجام تراکنش‌ها در دنیای رمزارزها و یا آگاهی از ویژگی‌های صرافی مناسب.

داشتن این دانش برای انجام یک سرمایه‌گذاری هدفمند که با ریسک حداقل به سود ختم شود الزامی است. در غیر این‌صورت دیر یا زود، آن چهره بی‌رحم بازار به سمت شما لبخندی تلخ خواهند زد.

رونیکس

در این نوشته ٥ راز مهم که پیش از انتخاب صرافی باید در نظر داشته باشید برای شما فاش کرده‌ایم.

پیش از هراقدامی ابتدا شرایط را بسنجید!

همان‌طور که می‌دانید سیاستمداران از اقتصاد به‌عنوان یک ابزار قدرتمند بهره می‌برند. آن‌ها گاها از آن مانند یک سلاح استراتژیک برای اعمال فشار بر دولت‌های مخالف و رقیب خود استفاده می‌کنند. تحریم‌های اقتصادی همواره سدی قدرتمند در برابر مسیر رشد اقتصادی برخی کشورها بودند.

این جنس از محدودیت‌ برای ما ایرانیان اگرچه آشنا، اما هم‌چنان طاقت‌فرسا است. به هر سمتی که می‌رویم تحریمی حاضر است. هر راه میان‌بری که پیدا می‌کنیم پس از مدت کوتاهی بسته می‌شود. داستان ایرانیان فعال در حوزه رمزارز هم از این قاعده جدا نیست. نمونه بارز آن، ماجرای اخیر صرافی بایننس بود. بایننس پس از مدت‌ها محدودیت، چندی پیش با الزامی کردن احراز هویت تیر خلاص را بر فعالیت نیمه‌جان سرمایه‌گذاران ایرانی در این‌ صرافی زد. به‌همین دلیل، بعید نیست که دیگر صرافی‌های خارجی نیز مجبور شوند راه بایننس را طی کنند. پیرو این تصمیمات بازهم محدودیت جدیدی را برای ایرانیان رقم خواهد خورد.

از‌ این‌رو، قبل از بررسی تمام فاکتورهای مهم یک صرافی، شرایط آن را با توجه به محدودیت‌‌های موجود بسنجید. اخبار مربوط به آن را دنبال کنید و بررسی کنید که فعالیت آن صرافی در کشورهای تاثیرگذار از نظر اقتصادی با چه اما اگرهایی رو‌به‌رو است.

 

از پیچیدگی دوری کنید!

یکی از اشتباهات رایج که بسیاری از افراد به‌ویژه افراد مبتدی مرتکب می شوند، انتخاب یک صرافی با ظاهری پیچیده و جزئیات فراوان است. این درحالی است که معمولا افراد مبتدی قصد خرید یک یا چند رمزارز و نگه‌داری آن‌ها را دارند. این دسته از سرمایه‌گذاران نیازی به جزئیات فراوان ندارند و وجود پیچیدگی در کارکردن با یک صرافی ممکن است که موجب سردرگمی آن‌ها شود.

متاسفانه سعی در اجرای استراتژی معاملاتی افراد حرفه‌ای درحالی که تجربه کافی کسب نشده یکی از دلایل انتخاب‌ نادرست صرافی در ابتدای کار است. به‌طور کلی سعی کنید در انتخاب خود به User-Friendly بودن صرافی دقت داشته باشید.

پیش از اینکه دیر شود، کارمزدها را چک کنید!

تفاوتی ندارد که قصد استفاده از اتریوم، بیت‌کوین، سولانا یا هر رمزارز دیگری را داشته باشید. به‌منظور انتقال و تبادل تمام رمزارزها نیاز به پرداخت هزینه برای انتقال دارید. معمولا هزینه‌هایی که در صرافی بابت کارمزد از کاربران گرفته می‌شود شامل هزینه‌های ترید کردن، هزینه خرید رمزارز یا واریز ارز فیات و هزینه تبدیل رمزارزها به یکدیگر است.

شک نداشته باشید کسی که هدفش از ورود به دنیای ساده و درعین‌حال پیچیده رمزارزها کسب سود است، آخرین چیزی که می‌خواهد، هزینه‌های بالا برای معاملات و تبادلات در صرافی است.

امنیت صرافی، دغدغه همیشگی!

اگر میزان کارمزد صرافی برای شما اهمیت ندارد و یا زمان تحقیق در مورد آن را ندارید. اگر User-Friendly بودن پلتفرمی که انتخاب می‌کنید برای شما مهم نیست، لطفا در مورد امنیت صرافی تحقیق کنید!

همان‌طور که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی و جای‌گیری اینترنت در تار و پود زندگی روزمره انسان‌ها، حملات هکرها و میزان سرقت از طریق هک کردن حساب افراد افزایش یافته‌ است.

همواره صرافی‌ها نیز طعمه خوبی برای این قبیل سرقت‌ها هستند. اما هرصرافی با استفاده از روش‌های مطمئن مانند احراز‌هویت دومرحله‌ای، Cold storage و یا روش‌های تایید شده دیگر، از دارایی‌های کاربران خود محافظت می‌کند. اگر اطلاعاتی دراین‌باره کسب نکردید با پشتیبانی صرافی مدنظر خود در ارتباط باشید و به‌دنبال جوابی قانع کننده و منطقی در مورد استراتژی حفظ امنیت دارایی‌های کاربران در صرافی مورد نظر باشید.

 

نظر کاربران را دست کم نگیرید!

فرض کنید در یک پلتفرم مانند دیجی‌کالا، به دنبال خرید کفش هستید. پس از بررسی‌ قیمت و نوع کالای مد نظرتان، به سراغ نظر کاربران می‌روید. قطعا تعریف و تمجید دیگر کاربران از یک کالا شمارا به خرید آن ترقیب می‌کند. دقیقا برخلاف این قضیه، اگر بازخوردهای منفی از آن کالا زیاد باشد، شما از خرید منصرف می‌شوید.

این دقیقا یکی از روش‌هایی است که برای انتخاب صرافی باید پیاده سازی کنید. در شبکه‌های اجتماعی به دنبال تجربه کاربران در رابطه با صرافی مدنظر خود باشید. نقاط قوت و ضعفی که از نظر دیگران استخراج می‌کنید بررسی کنید و اهمیت آن‌ها را برای خود مشخص کنید. تجربه نشان داده است که اگر یک صرافی یا مرجع خرید و فروش رمزارز عملکرد خوبی داشته باشد و باعث کسب رضایت کاربران شود، قطعا شما را هم راضی خواهد کرد.

معرفی یک مرجع معتبر در ایران

اگر تصمیم ورود به بازار پرفراز و نشیب و هیجان‌انگیر رمزارزها را گرفته‌اید، بی‌شک داشتن رمزارز تتر(USDT) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فعالیت آسان در سایر صرافی‌ها است. یکی از مراجع تخصصی خرید و فروش رمزارز تتر در ایران، تترلند است. این مجموعه با تعهد به حفظ امنیت کاربران در بالاترین سطوح، امکان خرید رمزارز تتر و فروش آن را با حداکثر سرعت برای کاربران فراهم کرده است. سرویس پشتیبانی قدرتمند تترلند از لحظه ورود به ‌سایت یا اپلیکیشن تترلند تا زمان تکمیل سفارش شما، همه‌روزه همراهتان خواهد بود.

هم‌چنین می‌توانید با استفاده از سرویس کدریفرال تترلند و دعوت از دوستان خود، پاداش میلیونی کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.