بررسی انواع عطرها و رایحه‌های مختلف آن

0

برای داشتن رایحه خوب و جذاب علاوه بر رعایت نظافت و استحمام استفاده از عطر ها ضروری به نظر می رسد. در کنار این موارد استفاده از عطر ها و ادکلن ها و … می تواند جذابیت خاصی به شخصیت شما ببخشید. بسیاری از افراد با عطرهای خاصی که انتخاب می کنند شناخته می شوند. عطر ها دو دسته گرم و سرد دارند. علاوه بر آشنایی با رایحه ها، شناختن یک فروشگاه معتبر لوازم آرایش و عطر برای خرید عطر اوریجینال مسئله مهمی است. شما می توانید با خیال آسوده از اصل بودن عطر از کاج شاپ خرید نمایید.

همه انسان‌ها از بو کردن رایحه‌های خوب خشنود می‌شوند؛ بنابراین همه افراد دوست دارند در طول روز بوی خوبی داشته باشند. حضور در اجتماع آداب خاص خود را دارد و نیاز است حتماً همه افرادی که می‌توانند ظاهر آراسته داشته باشند قواعد آراستگی را رعایت کنند. یکی از این قواعد رایحه افراد است. بسیار از افراد برای جذب مخاطبان خود و احترام به دیگران از عطرها و ادکلن‌های خوش‌بو استفاده می‌کنند. ممکن است در طول روز به‌خصوص در روزهای گرم تابستانی افراد به دلیل فعالیت‌های خود دچار تعریق زیاد شوند؛ بنابراین لازم است حتماً از خوشبوکننده‌ها استفاده کنند تا دیگران را آزرده‌خاطر نکنند. یکی از خوشبوکننده‌هایی که می‌تواند به افراد کمک کند عطر است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

عطر چیست؟

به رایحه مطبوعی که در هوا پخش می‌شود و به مشام افراد می‌رسد عطر می‌گویند. عطرها معمولاً از ترکیبات طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شوند. ترکیبات طبیعی مانند: عصاره گل، برگ تنه، ساقه و دانه گیاه در صنعت عطرسازی کاربرد دارند. هم چنین برای ساخت عطرها از عصاره‌های ترنج، هل و سدر و همچنین گل‌های زنبق، یاسمن و روغن طبیعی گل رز استفاده می‌شود. علاوه بر این عصاره‌های طبیعی برای ساخت عطر الکل هم به این موارد اضافه می‌شود. در حالت کلی تمامی ترکیبات طبیعی عطرها از گیاهان و سبزی‌ها و علوفه خوشبو تهیه می‌شوند مانند عصاره گل یاسمن و گل‌های پرتقال.

رونیکس

انواع عطر

پس از آنکه دانستیم عطر چیست برای آنکه بتوانیم بهترین رایحه را برای خود و یا اطرافیانمان انتخاب کنیم لازم است انواع عطر را بشناسیم. خیلی از افراد با عطر و ادکلن آشنایی دارند اما تفاوت میان آن ها را تنها تعداد کمی می‌دانند علی‌الخصوص افراد متخصص در این رشته. برای معری انواع عطر باید بگوییم که عطرها در 5 گروه متفاوت تقسیم می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پرفیوم ها

شایع‌ترین نوع عطر پرفیوم ها هستند. این از عطر در دسته عطرهای سنگین قرار می‌گیرد. همچنین این عطر خالص‌ترین نوع عطر است. به این دلیل به آن سنگین‌ترین نوع عطر می‌گویند که میزان ترکیبات روغنی آن بیشتر از سایر انواع عطر است و همین امر موجب ماندگاری بیشتر و بهتر این نوع از عطر می‌شود. خیلی از افراد برای آنکه رایحه خوبی داشته باشند از این نوع از عطر استفاده می‌کنند. بالا بودن میزان ترکیبات روغنی پرفیوم باعث می‌شود قیمت این محصول بالاتر باشد اما در صورتی که با یک پرفیوم ارزان قیمت تر مواجه شدید برای خرید آن دقت نمایید زیرا در صورتی که پرفیوم باکیفیت اورجینال باشد قیمت آن زیاد خواهد بود زیرا ارزش بیشتری دارد.
پرفیوم ها می‌توانند بین 6 تا 8 ساعت ماندگاری داشته باشند و این با صرف‌نظر از این است که پرفیوم شما اصل و اورجینال نیست. مسئله مهم در اسپری کردن پرفیوم ها این است که نباید در نقاطی اسپری شود که ضربان بیشتری دارد مانند: نبض روی گردن و نبض مچ دست. این عمل باعث می‌شود که رایحه خوش در رگ‌های شما جاری شود و ضربان باعث پخش شدن بوی پرفیوم می‌شود. همچنین پرفیوم ها برای افرادی که دارای پوست های حساس هستند نیز مناسب است زیرا ترکیبات روغنی آن بیشتر و میزان الکل به کار رفته در آن کمتر است و این امر باعث می‌شود که پوست افراد کمتر خشک شود زیرا الکل می‌تواند به خودی خود سبب خشک شدن و زخم شدن پوست شود؛ بنابراین استفاده از پرفیوم ها در بیشتر موارد توصیه می‌شود.

ادوتویلت

ادوتویلت ها در مقایسه با پرفیوم ها از ترکیبات روغنی کمتری برخوردار هستند به این معنا که میزان بیشتری الکل در آن ها استفاده شده است. در حقیقت 1 تا 3 درصد از ترکیبات این نوع از عطرها مواد روغنی هستند و 5 الی 15 درصد این ترکیبات الکل است. از همین مسئله می‌توان نتیجه گرفت که ماندگاری ادوتویلت ها نسبت به پرفیوم ها کمتر است. برای مثال ممکن است ماندگاری پرفیوم ها 6 الی 8 ساعت باشد اما در مقابل ماندگاری ادوتویلت ها بین 2 الی 3 ساعت است و لازم است هر 3 ساعت این رایحه تمدید شود. اما آنچه ادوتویلت ها را جذاب می کند سبکی این عطرها است. ممکن است برخی از افراد به بوی زیاد آلرژی و حساسیت داشته باشند اما با استفاده از ادو تویلت ها دیگر این حساسیت را نخواهند داشت. در نتیجه سبکی و کم بودن ترکیبات روغنی در ادوتویلیت ها آن ها را پر طرفدارترین دسته عطرها کرده است.

ادکلن

استفاده از ادکلن ها بیشتر میان مردان مرسوم است. اما ادکلن‌های زنانه مرغوبی هم در بازار وجود دارند. درباره ترکیبات سازنده ادکلن ها می‌توان گفت ادکلن ها نیز در دسته عطرهای سبک قرار می‌گیرند به این دلیل که بیشتر ترکیبات آن ها از الکل از و مواد سازنده عطری کمتری در ساختار آن استفاده شده است. به همین دلیل ادکلن نیز در دسته عطرهایی است که طرف‌داران زیادی دارد. با توجه به ترکیبات سازنده ادکلن ها به این دلیل که عطرهای نسبتاً سبک و رقیقی هستند قیمت آن ها نیز مناسب است و همه اقشار جامعه می‌توانند از ادکلن برای داشتن رایحه خوب استفاده کنند. معمولاً ادکلن ها در شیشه هایی زیبا و طراحی شده قرار دارند زیرا افراد برای استفاده از آن باید ادکلن را به بخش های ضربان‌دار بدن خود مانند مچ دست و گردن اسپری کنند. همه افراد می‌توانند ادکلن‌های موردعلاقه خود را با شیشه یا ظرف نگهدارنده‌ای که برای آن ها مناسب است از فروشگاه های عطر تهیه کنند.

او فرش ها

او فرش ها در میان عطرهای دیگر پایین ترین سطح ترکیبات روغنی را دارند و بیشتر از نصف ترکیبات آن ساخته شده از الکل است؛ بنابراین این نوع از عطر طرف‌داران زیادی دارد و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. همچنین او فرش ها یک هدیه مناسب برای اطرافیان شما هستند. او فرش ها در حقیقت آب معطر هستند و بو کردن آن ها احساس خوبی به شما می‌دهد.

عطر یا ادکلن سرد چیست؟

عطرها و یا ادکلن‌های سرد از آن دسته عطرهایی هستند که بوییدن آن ها باعث می‌شود افراد احساس تازگی و خنکی داشته باشند. این نوع از عطرها برای فصول بهار و تابستان بسیار مناسب هستند چرا که ترکیب عطر و ادکلن سرد با هوای بهار و تابستان باعث می‌شود که احساس خوبی داشته باشید و محیط اطراف خود را بهتر درک کنید. استفاده از رایحه‌های سرد در فصل بهار بسیار توصیه می‌شود. اما عطرهای سرد در فصل های سرد سال ماندگاری بیشتری خواهند داشت زیرا هوای سرد باعث می‌شود الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر شود و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر باشد. استفاده از عطر خنک و تلخ مردانه باعث می‌شود دیگران احساس خوشایندی نسبت به فرد داشته باشند و همچنین سبب می‌شود که ارتباط بهتری با محیط برقرار کنند. اما می‌توان گفت استفاده عطرها و ادکلن‌های سرد برای افراد گرم مزاج ضروری است زیرا باعث می‌شود آن ها به تعادل روحی و عصبی برسند.

عطر یا ادکلن گرم چیست؟

عطرهای به دو دسته عطرهای گرم و سرد تقسیم می‌شوند. همان‌طور که با عطرهای سرد آشنا شدیم می‌خواهیم به توضیح عطرهای گرم بپردازیم. عطرهای گرم از آن دسته عطرهایی هستند که ترکیبات روغنی آن ها بسیار زیاد است و میزان الکل به کار رفته در آن ها کمتر است. برخی از ترکیبات این عطرها شامل: ادویه‌های شرقی، چوب صندل و شکلات هستند. عطرهای گرم بیشتر در فصول سرد سال به کار گرفته می‌شوند و ماندگاری بسیار بالایی در این فصول دارند به طوری که ممکن است پس از استفاده از یک عطر ماندگاری آن به مدت 6 الی 8 ساعت است. اما ممکن است برخی از افراد از بوییدن عطرهای گرم احساس ناخوشایندی داشته باشند. همچنین ممکن است برخی از افراد به بیماری میگرن مبتلا باشند که در این صورت بوییدن عطرهای گرم که ترکیبات روغنی آن ها زیاد است باعث درد در ناحیه سر شود و برای این بیماران آزار دهنده باشد.

چه عطرهایی گرم هستند؟

معمولاً عطرهایی که با رایحه چوب و یا مشک ساخته شده‌اند در دسته عطرهای گرم قرار می‌گیرند که در ترکیبات آنها از عصاره گل هایی مانند: گل یاس، گل محمدی و یا گل مریم استفاده شده است. استفاده از عطرهای گرم بیشتر میان زنان رایج است.

خلاصه

استنشاق بوی خوب برای همه افراد ارزشمند است؛ بنابراین برای این مسئله ماده ای به نام عطر تولید شده است. عطرها بر اساس ترکیبات داخلی آن ها به انواع مختلف پرفیوم، ادکلن، ادوتویلت و او فرش تقسیم می‌شوند. اما بیشتر بودن ترکیبات روغنی در یک عطر نشان از کیفیت مرغوب آن ندارد و لازم است برای تهیه یک عطر خوب با متخصصان این رشته مشورت کنید. برای مثال پرفیوم ها از ترکیبات روغنی زیادی برخوردار هستند اما کیفیت آن ها و هم‌چین قیمت آن ها می‌تواند متفاوت باشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.