آیا سفر هوایی بعد از عمل پروتز سینه خطرناک است؟

0

در طول سالهای گذشته ، داستانهای مختلفی در مورد ترکیدن پروتز سینه در هواپیما منتشر شده است. این روایت های مختلف باعث می شود این سوال در ذهن نقش ببندد که آیا بین ارتفاع در پروازهای هوایی و ترکیدن پروتز سینه رابطه ای وجود دارد ؟

سایت راز جراحی اصل موضوع در مورد پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه را برای شما تشریح کرده و به شما می گوید که پاسخ ، منفی است. علیرغم اینکه موارد مختلفی در خصوص ترکیدن پروتز سینه در پروازهای هوایی گزارش شده است ، ولی هیچ ارتباطی بین ترکیدن پروتز سینه و پرواز های هوایی وجود ندارد . برخی این فرضیه را مطرح کرده اند که تغییرفشار هوا در هنگام پروازهای هوایی ، باعث انقباض ایمپلنت در سینه پروتز شده می شود و این امر شرایط را برای ترکیدن پروتز سینه فراهم می آورد.

 

رونیکس

اگر شما عمل جراحی پروتز سینه را انجام داده اید یا در حال برنامه ریزی برای قرار گرفتن تحت جراحی پروتز سینه هستید ، نباید پروتز سینه خود را بعنوان مانعی برای مسافرت یا انجام کار روزانه تان تلقی کنید. البته با همه این ها باید نکاتی را در نظر بگیرید تا احتمال ترکیدن پروتز سینه خود در سفر هوایی تان را کاهش دهید.

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که قبل از سوار شدن به هواپیما به طور کامل بهبود یافته اید. حداقل زمان مورد نیاز برای استراحت بعد از پروتز سینه و قبل از انجام یک سفر هوایی، 24 ساعت می باشد. با این حال ، بسیاری از متخصصان به بیماران جراحی پروتز سینه و یا لیفت سینه خود توصیه می کنند که حداقل دو روز تا دو هفته قبل از پرواز صبر کنند. اگر جراحی پروتز سینه خود را در خارج از کشور انجام داده اید ، حتما به بدن خود فرصت دهید تا به بهبود کامل دست پیدا کند . به این ترتیب ، احتمال عفونت یا عوارض جانبی بعد از پروتز سینه را کاهش می دهید.

یکی از دلایلی که باعث ایجاد ترس ترکیدن پروتز سینه در زنان می شود ، فشار هوای داخل هواپیما است. تغییر فشار در هوای داخل هواپیما به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع ، ایجاد می شود و در مقایسه با زمانی که بر روی زمین هستید ، هوای داخل کابین دچارتغییر فشار می شود. البته همانطور که قبلاً گفته شد ، این تغییر فشار ، عامل ترکیدگی پروتز سینه نمی باشد .

خانم هایی که پروتز سینه انجام داده و در سینه های خود ایمپلنت دارند ، معمولا در طول پرواز ، در ناحیه سینه خود ، احساس سفتی می کنند. این به علت تشکیل حفره های هوا در داخل ایمپلنت می باشد که در پی واکنش به فشار داخل هواپیما ، در داخل ایمپلنت شکل می گیرد. این اتفاق بیشتر در ایمپلنت های سالین رخ می دهد ، زیرا محلول نمکی دارای فضای بیشتری برای شکل گیری هوا در داخل ایمپلنت می باشد. لازم به ذکر است که ایمپلنت های سینه دارای کیفیت بالا می توانند فشار هوا را بدون اینکه دچار ترکیدگی شوند ، تحمل نمایند. سفتی احساس شده در پروتز سینه معمولاً پس از پرواز کاهش می یابد. اگر جت ستر هستید ، هنگام انتخاب ایمپلنت خود به این فاکتور توجه کنید.

با این وجود ، در طول سفر ، مراقب بدن خود باشید. سفر با هواپیما خطر لخته شدن خون در پاها را افزایش می دهد. با توجه به اینکه پروتز سینه نوعی جراحی تهاجمی محسوب می شود ، بر جریان خون شما تأثیر می گذارد و خطر لخته شدن خون را ، به خصوص در مرحله های اولیه دوره بهبودی افزایش می دهد. در طول سفر هیدراته بمانید و آبرسانی به بدن را به خوبی انجام دهید و داروهای تجویز شده توسط پزشک جراح خود را با دقت مصرف کنید. اگر پرواز هوایی شما طولانی است ، چند بار از جا بلند شوید و در داخل کابین قدم بزنید تا گردش خون در جریان باشد.

همچنین ، یکی از دوستان یا نزدیکان خود را به همراه داشته باشید تا به شما در طول سفر ، به ویژه بلافاصله پس از عمل جراحی ، کمک کند. از بلند کردن بار های سنگین سفر خودداری کنید. بیش از حد به بدن خود فشار وارد نیاورید.

اگر مدتی است که پروتز سینه انجام داده اید ، بهتر است با پزشک خود قبل از پرواز هوایی مشورت کنید. اگر احساس می کنید ایرادی در پروتز سینه شما وجود دارد ، این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید. حفظ جانب احتیاط ، بهتر از افسوس خوردن است.

هر چند پروازهای هوایی باعث ترکیدن پروتز سینه نمی شوند ، ولی این بدان معنا نیست که شما باید ایمنی خود را بی اهمیت تلقی کنید.

یک نام تجاری مناسب ایمپلنت جهت استفاده در پروتز سینه برای زنانی که همیشه در حال انجام سفرهای هوایی هستند، Motiva می باشد .

ایمپلنت های Motiva با یک ژل سیلیکون ، به نام ژل Progressive پر شده اند که باعث پر شدن صد درصدی ایمپلنت شده و هیچ فضای خالی را در آن بر جای نمی گذارد. کشش ، سفتی و فرسوده شدن ژل ، باعث تشکیل حفره های هوای در داخل ایمپلنت نمی شود. همچنین ژل Progressive ™ دارای ویسکوزیته بسیار بالایی می باشد و همین امر باعث می شود که در صورت ترکیدن پروتز سینه ، ژل سیلیکون به سایر نقاط بدن جابجا نشود.

این ویسکوزیته بالا و یکپارچگی و انسجام باعث می شود که پروتز در برابر فشار های فیزیکی نیز مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.

در یک مطالعه انجام شده برروی سینه های پروتز شده با ایمپلنت Motiva نشان داده شده است که تنها یک درصد ترکیدگی بعد از جراحی های پروتز سینه در اثر انقباض کپسول و پارگی پروتز ، اتفاق افتاده است.

بنابراین ، اگر نگران ترکیدن پروتز سینه خود در هنگام پرواز هوایی هستید ، نگران نباشید چون داستان های منتشر شده در این خصوص، افسانه ای بیش نمی باشند. همچنین ، با مورد استفاده قرار دادن ایمپلنت های قابل اعتماد ، دیگرهیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

نکاتی برای داشتن یک پرواز ایمن تر بعد از عمل پروتز سینه

علاوه بر اینکه بهتر است قبل از پرواز هوایی ، بعد از پروتز سینه ، حداقل یک هفته به بدن خود فرصت بدهید تا به مرحله بهبود کامل دست پیدا کند ، نکاتی وجود دارد که می تواند به کاهش خطر عوارض و افزایش راحتی و ایمنی خاطر در هنگام پرواز بعد از پروتز سینه کمک کند. اگر ناچارید پس از پروتز سینه خود پرواز کنید ، موارد زیر را در مد نظر قرار دهید:

چمدان های خود را بلند نکنید. از پورتر یا باربر برای حمل و نقل چمدان هایتان استفاده کنید.

در طول پرواز ، حتماً مقدار زیادی آب بنوشید. آب بدن معمولاً در حین پرواز های هوایی کاهش پیدا می کند و همین امر می تواند روند بهبود شما را تحت تاثیر قرار دهد.

در طول پرواز ، چند بار از جا بلند شوید و در کابین قدم بزنید تا خطر لخته شدن خودن بوجود نیاید.

حتماً تمام داروهای تجویز شده بعد از پروتز سینه و همچنین شماره تلفن جراح خود را به همراه داشته باشید تا در مواقع اضطرار ، مورد استفاده قرار دهید.

سایت راز جراحی در کنار سایت های نی نی سایت و نی نی بان و برترین ها اطلاعات جامع ای در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.اطلاعاتی مبنی بر پیکرتراشی لیپوماتیک ، لیپولیز و تزریق چربی و… همه در راز جراحی میتوانید مشاهده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.