معرفی انواع ایمپلنت دندان به همراه تفاوت و قیمت

0

ایمپلنت دندان یک روش جایگزینی دندان از دست رفته می باشد که شباهت های بسیار زیادی به دندان طبیعی دارد. ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان ، دارای استحکام و طول عمر بالاتری می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی تفاوت انواع ایمپلنت دندان بپردازیم.

 

ایمپلنت های دندانی انواع مختلفی دارند و مرکز ایمپلنت مفتخر است که انواع مختلف ایمپلنت های دندانی را به شما معرفی کرده و با هزینه مناسب در خدمت شما عزیزان قرار دهد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان به لینک زیر مراجعه کنید.

رونیکس

قیمت ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی در انواع مختلفی وجود دارند و همچنین تمامی این انواع توسط برندها و کشورهای گوناگون ساخته میشوند. به طور کلی ایمپلنت ها به انواع زیر شناخته میشوند.

  • ایمپلنت های معمولی
  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت دیجیتال
  • اوردنچر
  • ایمپلنت بر پایه بریج دندان
  • مینی ایمپلنت

 

ایمپلنت فوری

در ایمپلنت های معمولی وقتی که پایه ایمپلنت در درون فک قرار می گیرد ، بسته به وضعیت استخوانی فرد چند هفته زمان لازم است تا به استخوان فک جوش بخورد و برای برخی از افراد این مسئله خوشایند نباشد. راه حل برای اینگونه مسائل ایمپلنت های فوری است.

ایمپلنت های فوری در صورتی که استخوان فکی فرد شرایط لازمه را داشته باشد، می تواند از ایمپلنت های فوری استفاده کند. ایمپلنت های فوری به علت تکنولوژی که دارند، زودتر به استخوان فک جوش می خورند و شما می توانید در طول یک هفته ایمپلنت خود را به صورت کامل به همراه روکش تحویل بگیرید.

ایمپلنت های دیجیتال

ایمپلنت های دیجیتال یکی از روش های انجام درمان های ایمپلنت می باشد که به عنوان جراحی حداقل برش شناخته میشود. در این درمان به کمک نرم افزار و عکس های سه بعدی یک شبیه سازی انجام می شود که ایمپلنت به صورت دقیق قرار گرفته و حداقل برش را نیاز داشته باشد.

جراحی حداقل برش در ایمپلنت های دیجیتال باعث حداقل درد و خونریزی می شود و ایمپلنت های دیجیتال درصد شکست ایمپلنت دندان را به حداقل می رساند.

اوردنچر

اوردنچرها جایگزین نوین برای دست دندان ها و دندان های مصنوعی هستند. اوردنچر ها دست دندان هایی هستند که بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرند که به صورت ثابت و متحرک موجود می باشند. اوردنچر ها دیگر مشکل استحکام و لقی نداشته و از تحلیل لثه و استخوان جلوگیری می کند.

بریج بر پایه ایمپلنت

بریج های دندانی سنتی یکی از درمان های برای از جایگزینی دندان از دست رفته بودند اما امروزه ایمپلنت ها جای بریج های دندانی را پر کرده اند. بریج بر پایه ایمپلنت برای افرادی مناسب است که بخشی از دندان های خود را به صورت کنار هم از دست داده اند و در بریج دندان های سنتی نیروی تکیه گاه از دندان های مجاور استفاده می شد اما در بریج بر پایه ایمپلنت ، از پایه های ایمپلنت استفاده می شود.

به وسیله این نوع درمان شما به پایه ایمپلنت کمتری نیاز دارید و در نتیجه در هزینه کلی خود صرفه جویی می کند و اما به اندازه هر دندان یک پایه استحکام ندارید.

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت یکی از انواع ایمپلنت ها هستند که قطر پایین تری نسبت به ایمپلنت های معمولی داشته و معمولا در نواحی به کار برده می شوند که مقدار استخوانی کافی برای ایمپلنت های معمولی وجود ندارند و شما را از برخی پیوند های استخوانی بی نیاز می کنند.

انواع برند های سازنده ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت اشترومن ( سوئیسی )
  • ایمپلنت های کره ای
  • ایمپلنت زیمر ( آمریکایی )

 

ایمپلنت سوئیسی اشترومن

یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های دنیا ، ایمپلنت های اشترومن سوئیس می باشد. ایمپلنت های شرکت اشترومن سوئیس در انواع مختلفی تولید می شوند و دارای تکنولوژی بالایی در ساخت هستند. ایمپلنت های سوئیسی دارای هزینه بیشتری نسبت به ایمپلنت های کره ای هستند اما از نظر کیفیت و طول عمر بسیار بالاتر از سایر ایمپلنت ها می باشند.

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای محبوبیت بسیار زیادی در کشور ما دارند و علت آن این است که ایمپلنت های کره ای دارای هزینه های اقتصادی و به صرفه هستند. همچنین ایمپلنت های کره در کنار صرفه اقتصادی بالا ، دارای کیفیت مناسبی هستند. در ایران برند های مختلفی از ایمپلنت های کره ای موجود می باشند:

  • snuc
  • sewon medix
  • biotem
  • OSSTEM
  • مگاژن

ایمپلنت های کره ای موجود در ایران از نظر ساخت ، کیفیت ، طول عمر و هزینه با یکدیگر تفاوت دارند و حتما قبل از انتخاب آنها حتما باید با یک متخصص ایمپلنت دندان مشورت نمایید.

ایمپلنت آمریکایی زیمر

زیمر نیز یکی از ایمپلنت های بسیار با کیفیت و هزینه بالا می باشد. این ایمپلنت نیز در جهان به عنوان یکی از ایمپلنت های گران شناخته می شود اما تکنولوژی به کار رفته در ایمپلنت های این شرکت بسیار پیچیده می باشد.

ایمپلنت های شرکت زیمر دارای کیفیت و طول عمر بسیار بالایی می باشد و درصد ناموفق بودن ایمپلنت دندان را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد و سازگاری بسیار بالایی با بدن دارند.

انواع روکش های ایمپلنت

یکی از مسائل مهم در انجام ایمپلنت دندان ، جنس روکش ایمپلنت می باشد که در این نوع روکش ها از نظر زیبایی ، استحکام و هزینه با یکدیگر تفاوت دارند. انواع روکش های ایمپلنت به شرح زیر است :

  • روکش پی اف ام
  • روکش ایمکس
  • روکش زیرکونیا

روکش ایمپلنت پی اف ام

روکش پی اف ام به معنای روکش چینی جوش خورده به فلز می باشد. در روکش های پی اف ام بخش استحکام روکش با فلز می باشند و بخش نمایان آن از چینی می باشد. روکش های پی اف ام دارای استحکام بسیار خوبی هستند اما به نسبت سایر روکش ها زیبایی آنچنانی ندارند.

روکش ایمپلنت ایمکس

روکش های ایمکس یکی از روکش های دسته تمام سرامیکی می باشند که از جنس لیتیوم دی سیلیکات ساخته می شوند و دارای زیبایی بسیار بالایی میباشند. این روکش ها بیشتر برای دندان های جلو استفاده می شوند و برای دندان های آسیاب استحکام لازمه را ندارند.

روکش ایمپلنت زیرکونیوم

روکش های زیرکونیوم یکی دیگر از دسته های روکش های تمام سرامیکی هستند که در کنار زیبایی بالا ، از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند. روکش های ایمپلنت زیرکونیوم دارای هزینه بیشتر به نسبت پی اف ام هستند و به نسبت روکش ایمکس از هزینه به صرفه تری برخوردار می باشد.

بهترین نوع ایمپلنت را چگونه انتخاب کنیم ؟

همانطور که گفته شد ایمپلنت در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام در هزینه ، کیفیت و طول عمر با یکدیگر تفاوت دارند اما شاید برای شما سوال برای شما پیش بیاید که کدام نوع ایمپلنت دندان بهتر است؟

در ابتدا شما باید به پیش یک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا او با بررسی وضعیت استخوانی شما به شما اعلام کند که کدام یکی از انواع ایمپلنت دندان برای شما مناسب است ؟

سپس باید وضعیت دلخواه خود و بودجه خود را به پزشک خود اعلام کنید تا به نسبت درخواست شما بهترین حالت را به شما پیشنهاد دهد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.