6 نکته مهم برای انتخاب لباس قبل از رفتن به مهمانی رسمی

0

همیشه سوالی که قبل از رفتن به مهمانی از خودمان می‌پرسیم آن است که چه لباسی بپوشیم؟ انتخاب لباس برای یک مهمانی رسمی همیشه کار راحتی نیست و نیاز به دانستن نکات مهمی دارد. برای یک مهمانی رسمی شما نیاز به ست کردن چند دست لباس مجلسی دارید و باید بتوانید به خوبی این گزینه‌ها را با هم ست کنید. ما در ادامه به چند نکته مهم برای انتخاب لباس مهمانی رسمی می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

1.هماهنگ کردن استایل با مهمانی

اگر می‌خواهید به یک مهمانی رسمی بروید بهتر است در ارتباط با سبک پوشیدن لباس مهمانان اطلاعاتی داشته باشید. شما می‌توانید تم مهمانی را هم بپرسید تا متناسب با آن لباس خود را انتخاب کنید. انتخاب یک بلوز یا شلوار شیک به تنهایی نمی‌تواند کار شما را راه بیاندازد بلکه باید استایل شما به صورت کلی جذاب باشد و در هماهنگی با هم باشد.

استفاده از اکسسوری‌ها و آرایش مو هم در کنار لباس انتخابی شما می‌تواند مهم باشد . همچنین زمان مهمانی هم مهم است. برای مثال اگر این مهمانی رسمی روز بود گزینه‌های شما بسیار زیاد خواهد بود یا آنکه برای مهمانی در فضای باز می‌توانید از یک پیراهن بلند یا شلوار جین و شومیز استفاده کنید.

رونیکس

2.داشتن استایل شخصی

زمانی که به یک مهمانی دعوت شدید بهتر است مدل خاص و شیک خود را داشته باشید تا منحصر به فرد ظاهر شوید. اگر در استایل شما کفش پاشنه بلند جایی ندارد و با آن احساس راحتی نمی‌کنید می‌توانید از یک جفت کفش کالج یا پاشنه تخت که با لباس شما ست باشد استفاده کنید. استفاده از جوراب شلواری برای خانم‌ها همواره می‌تواند تیپ شما را خاص‌تر کند. بسیاری از خانوم‌ها همراه با انواع تونیک یا پیراهن از جوراب شلواری زنانه مجلسی استفاده می‌کنند که این موضوع استایل آنها را خاص و متفاوت می‌کند. در روزهای سرد و در فضاهای باز می‌توان از یک مدل جوراب شلواری بافت و زمستانی و در تابستان و فضاهای بسته می‌توان از جوراب شلورای‌های لانه زنبوری استفاده کرد. برای خرید جوراب شلواری برند مهم‌تر از قیمت آن است تا بتوانید برای مدت بیشتری از آن استفاده کنید. جوراب‌های رنگی و طرح دار می‌توانند لباس‌های ساده را جذاب‌تر کنند.

3.لباس متناسب با رنگ پوست

بهتر است برای انتخاب لباس پیش از مهمانی، لباسی را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با پوست شما باشد. به عنوان مثال اگر رنگ آبی روی مد است نباید صرفا به دلیل مد بودن آن را انتخاب کنید. بنابراین اول رنگ پوست خود را مد نظر قرار دهید و سپس رنگ لباس را انتخاب کنید.

  • رنگ پوست روشن: اگر شما پوست خیلی روشنی دارید، بهتر است از یک لباس‌ مجلسی با رنگ تیره یا پر رنگ استفاده کنید. استفاده از لباس‌هایی با رنگ روشن برای افرادی با پوست روشن، ظاهر آنها را بی‌روح نشان می‌دهد.
  • رنگ پوست گندمی یا زرد رنگ: زمانی که پوست شما گندمی یا زرد رنگ است بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر برای لباس خود استفاده کنید زیرا با این کار رنگ پوست شما طبیعی و نرمال‌تر نمایش داده می‌شود.
  • رنگ پوست تیره: معمولا افرادی که رنگ پوست تیره‌ای دارند بهتر است که لباس مجلسی با رنگ‌های روشن را انتخاب کنند زیرا در این صورت جذاب‌تر خواهند شد.
  • رنگ پوست برنزه یا زیتونی: بسیاری از افراد رنگ پوست برنزه یا زیتونی دارند و برای این افراد گزینه‌های زیادی وجود دارد و آنها می‌توانند به جز رنگ‌های تیره، پوشیدن سایر رنگ‌ها مثل رنگ‌های روشن و یا نئونی را هم انتخاب کنند زیرا همه آنها می‌توانند بر روی پوست آنها زیبا باشد.
  1. 4.لباس متناسب با رنگ مو

این گزینه هم می‌تواند به انتخاب بهتر لباس شما کمک کند. پیشنهاد ما به شما آن است که زمانی که موهای‌ شما مشکی و یا تیره است از لباس‌هایی با رنگ‌ خاکستری و سرمه‌ای استفاده کنید و زمانی که رنگ موهای‌ شما روشن و بلوند است به سراغ رنگ‌هایی با زمینه آبی رنگ و یا رنگ‌های روشن‌تر بروید.

5.لباس متناسب با فرم بدن


یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب لباس قبل از مهمانی باید در نظر بگیرید فرم بدن شما است. در این صورت بهتر متوجه خواهید شد که کدام لباس بر روی بدن شما بهتر خواهد بود. برای مثال افرادی که از ناحیه شکم یا پهلو دچار اضافه وزن هستند بهتر است به سراغ لباس‌هایی با پارچه ضربدری بروند یا افراد بسیار چاق نباید لباس‌هایی خیلی گشاد بپوشند.

انتخاب جوراب زنانه هم می‌تواند گزینه خوبی برای آن دسته از خانوم‌هایی باشد که پاهایی پر دارند تا در این صورت پاها ظریف‌تر نشان داده شود. استفاده از جوراب‌ زنانه شیشه ای نازک ساق کوتاه یا ساق بلند یا انواع پارازین می‌تواند گزینه خوبی به همراه یک دامن کوتاه یا میدی باشد. جوراب های روفرشی یا بافتنی مجلسی هم می‌توانند به جای دمپایی روفرشی یا کفش استفاده شوند. جوراب‌های فانتزی یا جوراب ساده سفید یا مشکی را می‌توانید برای زیباتر نشان دادن پاها به همراه دامن بلند یا کوتاه استفاده کنید.

6.توجه به قد لباس

معمولا قد لباس‌ها به خصوص لباس‌های مجلسی متفاوت است و لباس‌های ماکسی تا بالای زانو دارای تنوع زیادی هستند. بنابراین شما باید با توجه به نیاز خود لباس انتخاب کنید و ببینید که آیا لباس بلند می‌خواهید یا لباس کوتاه. در این زمینه باید به قد خودتان هم دقت کنید. معمولا افرادی با قد کوتاه بهتر است از لباس‌های خیلی بلند استفاده نکنند. پیشنهاد به افرادی با قد کوتاه آن است که از مدل‌های امپراطوری استفاده کنند که از زیر سینه کمی گشاد شده و تا زانو ادامه دارد. نکات بیشتر درباره انتخاب لباس برای خانم‌های قد کوتاه را در اینجا بخوانید.

خانم‌های قد بلند گزینه‌های بیشتری برای پوشیدن دارند و می‌توانند از یک لباس مجلسی کوتاه یا بلند استفاده کنند. معمولا استفاده از لباس‌های بسیار کوتاه برای این افراد موجب می‌شود تا بسیار بلند قد به نظر برسند.

نویسنده: وحیده امینی

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.