آموزش احیا مو و کراتینه مو تخصصی و جامع

0

آسیب‌دیدن موها مسئله نسبتا رایجی است و خیلی‌ها با آن سروکار دارند، مسئله‌ای که گاهی کیفیت زندگی روزمره را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث افت روحیه می‌شود. بعضی از نشانه‌های موهای آسیب‌دیده عبارت‌اند از خشکی، شکنندگی، وِزشدن و ازدست‌رفتن درخشندگی طبیعی یا فرم مناسب موها. خبر خوب این است که این مشکل راه چاره دارد و با کمک‌گرفتن از راهکارهایی می‌توان از شر چنین نشانه‌هایی خلاص شد و موهایی درخشان و خوش‌فرم داشت. در این مقاله راجع‌ به آموزش احیا مو صحبت می‌کنیم و از روش‌هایی خواهیم گفت که با استفاده از آنها می‌توانید به هدف مطلوب برای حفظ حالت طبیعی و درخشندگی موها دست پیدا کنید. همراه ما بمانید.

آموزش احیا مو با استفاده از محصولات ترمیم‌کننده مو

اولین روشی که در بحث آموزش احیا مو راجع‌ به آن صحبت می‌کنیم، استفاده از محصولات ترمیم‌کننده موست. روی بسته‌بندی این‌گونه محصولات توضیحات و راهنمایی‌های لازم درج شده است و استفاده از آنها می‌تواند راهکاری خوب و نتیجه‌بخش برای ترمیم و احیای موهای آسیب‌دیده باشد. در ادامه نکات و توصیه‌هایی را خواهیم گفت که برای احیای مو به‌کمک این محصولات باید مدنظر قرار دهید.

رونیکس

۱. ترمیم و احیای موهای آسیب‌دیده با عوض‌کردن شامپو

آموزش ترمیم و احیا مو با عوض‌کردن شامپو

شامپوهای مرطوب‌کننده یا آنهایی که مخصوص موهای آسیب‌دیده هستند، بهترین محصولاتی‌اند که می‌توانید جایگزین شامپوی فعلی‌تان کنید. توصیه می‌کنیم دنبال شامپویی باشید که در تهیه و ساخت آن از ترکیبات طبیعی چون روغن جوجوبا استفاده شده است.

ترکیبات طبیعی با خاصیت مرطوب‌کنندگی بهترین انتخاب برای ترمیم موهای آسیب‌دیده هستند. برخی مواد و ترکیبات شیمیایی نیز چنین خاصیتی دارند و باعث می‌شوند احساس کنید موهایتان نرم‌تر و لطیف‌تر شده‌اند، اما استفاده بلندمدت از این ترکیبات عوارض جدی خواهد داشت و به فولیکول موها آسیب خواهد رساند.
پس همیشه دنبال محصولاتی باشید که در ساخت آنها از ترکیبات طبیعی استفاده شده است.

دقت داشته باشید که از شامپو فقط باید برای شستن موهای آسیب‌دیده نزدیک پوست سر استفاده کنید. در ادامه خواهیم گفت که برای شستن و ترمیم نوک تارهای مو چه باید بکنید.

سرزدن به مرکزهای تخصصی یا آموزشگاه احیا و صافی مو راهکار بسیار خوبی برای آشنایی با محصولات مناسب برای احیا و ترمیم موهای آسیب‌دیده است.

۲. استفاده از نرم‌کننده یا کاندیشنر مو

برای احیا و ترمیم نوک تار موهای آسیب‌دیده پیشنهادمان استفاده از نرم‌کننده یا کاندیشنر مو است.

نوک تار موهای آسیب‌دیده خود را به نرم‌کننده آغشته کنید. فعلا نیازی به آب‌کشی موها نیست. سشوار را روی آخرین درجه حرارت بگذارید و روی نوک موهایِ آغشته به نرم‌کننده بکشید. حرارت سشوار باعث می‌شود ترکیبات نرم‌کننده به لایه‌های عمیق‌تری از تارهای مو راه پیدا کنند.

هنگام خرید نرم‌کننده مو نیز دنبال محصولاتی باشید که در آنها از ترکیبات گیاهی و طبیعی مثل کراتین استفاده شده است.

۳. آموزش احیا مو با استفاده از ماسک

راهکار مناسب دیگر برای ترمیم و احیا مو استفاده از ماسک‌های مخصوص مو است. کافی است دو بار در هفته چنین محصولاتی را روی موهای سر بگذارید. استفاده از این ماسک‌ها بسیار ساده است. کافی است موهای سر را طبق راهنمای درج‌شده روی بسته‌بندی محصول کاملا به ماسک آغشته کنید و بگذارید حدود یک ساعت بماند.

وقتی ماسک روی موهاست، اجازه ندهید موها خیلی زود خشک شوند. برای جلوگیری از این مسئله می‌توانید (وقتی ماسک روی موهاست) گهگاهی سرتان را زیر دوش آب بگیرید. این‌طوری احتمال جذب‌شدن ترکیبات ماسک بیشتر می‌شود.

هنگام خرید ماسک‌های مو حتما به این نکته دقت کنید که در ترکیبات آن از سیلیکون استفاده نشده باشد. این ترکیب شیمیایی به موهای شما آسیب می‌زند. در عوض دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی مثل روغن نخل هستند.

آموزش احیا مو با استفاده از مواد و ترکیبات خانگی

آموزش احیا مو با استفاده از مواد و ترکیبات خانگی

مواد و ترکیبات طبیعی مختلفی هستند که در بیشتر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شوند و می‌توانید از آنها برای ترمیم و احیای موهای آسیب‌دیده استفاده کنید. در این بخش، نکات و توصیه‌هایی درباره آموزش احیا مو با چنین مواد و ترکیباتی خواهیم گفت.

۱. ترمیم و احیای موهای خشک و آسیب‌دیده با استفاده از کره یا روغن زیتون

برای برطرف‌کردن خشکی موهای آسیب‌دیده با این راهکار ساده، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نصف فنجان کره یا روغن زیتون را در مایکروویو بگذارید تا کمی گرم شود؛
  • با دستان تمیز و شسته‌شده روغن یا کره را به موها بمالید؛
  • دقت کنید که تمام قسمت‌های مو باید کاملا آغشته به روغن یا کره شوند، به‌ویژه نوک تارهای مو که معمولا بیشتر از سایر قسمت‌ها دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند؛
  • موها را با کلاه رنگِ مو یا پوششی پلاستیکی بپوشانید و بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به حال خود بماند؛
  • موها را با شامپو بشویید و خشک کنید.

۲. بازگرداندن درخشندگی موها با استفاده از آواکادو و تخم‌مرغ

یک آووکادو را با یک عدد تخم‌مرغ ترکیب کنید. ترکیبی را که درست کرده‌اید روی موها بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس موها را با شامپوی مناسب بشویید و خشک کنید.

تخم‌مرغ پروتئین موردنیاز موها را تأمین می‌کند. آووکادو هم یکی از منابع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب است که نقش بسزایی در بازگرداندن درخشندگی طبیعی موها دارند.

۳. آموزش احیا مو با کمک ماسک‌های خانگی

لزوما نباید از ماسک‌های موی آماده، برای احیا و ترمیم موهای آسیب‌دیده خود استفاده کنید. خودتان هم می‌توانید در خانه با استفاده از چند نوع روغن و ترکیبات ساده دیگر ماسک مو درست کنید. ماسک خانگی مو را درست و موهای خیستان را به آن آغشته کنید. موها را با کلاه رنگ مو یا پوششی پلاستیکی بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه به حال خود بماند. سپس موها را با شامپو بشویید و خشک کنید.

در ادامه می‌توانید راهنمای مرحله‌به‌مرحله درست‌کردن یکی از ماسک‌های موی خانگی عالی و کارآمد را نوشته‌ایم:

  • نصف فنجان عسل بردارید.
  • یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب به آن اضافه کنید.
  • دو قاشق غذاخوری روغن به ترکیب اضافه کنید. روغن زیتون انتخاب خوبی است و اگر تار موهای ضخیمی دارید، می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. اگر هم موهای چرب دارید، بهتر است از روغن جوجوبا استفاده کنید.
  • یک عدد تخم‌مرغ یا آووکادو به ترکیب اضافه کنید تا پروتئین موردنیاز موهای خشک را تأمین کنید.
جنس موهای افراد متفاوت است. به‌مرور زمان خواهید آموخت که کدام مواد و ترکیبات برای جنس خاص موهای شما بهتر و کارآمدتر هستند.

آموزش احیا مو با کراتینه‌کردن

آموزش احیا مو با کراتین و کراتینه کردن موها

آخرین روشی که برای احیا و ترمیم موهای آسیب‌دیده به شما معرفی می‌کنیم کراتینه‌کردن موها است. کراتین یکی از پروتئین‌هایی است که تارهای مو از آن تشکیل شده‌اند. کراتین از تارهای مو در برابر فشار و آسیب‌دیدگی محافظت می‌کند و استفاده درست و اصولی از آن راهکاری عالی برای احیای موهای آسیب‌دیده و بازگرداندن فرم و درخشندگی طبیعی به آنهاست. آنچه در ادامه می‌خوانید، آموزش کراتینه مو در چند گام اساسی است:

  • موها را با شامپوی مناسب بشویید و با درجه حرارت متوسط سشوار آنها را کاملا خشک کنید؛
  • وسط سر فرق باز کنید و با استفاده از کلیپس موها را به چهار بخش تقسیم کنید؛
  • ماسک کراتین را به‌اندازه‌های مساوی روی این چهار بخش از موها بمالید؛
  • با استفاده از کلاه رنگ مو یا پوشش پلاستیکی موها را بپوشانید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به حال خود بماند (طبق راهنمای درج‌شده روی بسته‌بندی ماسک کراتین ممکن است این مدت‌زمان بیشتر یا کمتر شود)؛
  • موها را با آب سرد بشویید و آب‌کشی کنید؛
  • آب اضافی را با حوله از موها بگیرید، کمی آنها را با درجه‌حرارت متوسط سشوار خشک کنید و سپس موها را با استفاده از اتوی مو کاملا خشک کنید (استفاده از اتوی مو مرحله مهمی است که باعث می‌شود ترکیبات مفید موجود در ماسک کراتین کاملا جذب تارهای مو شوند).
برخی از انواع ماسک‌های کراتینه حاوی ترکیباتی هستند که ترکیبی شیمیایی به نام فرمالدهید (Formaldehyde) آزاد می‌کنند. این ترکیب شیمیایی علاوه بر عوارضی که برای پوست و مو دارد، تحریک‌کننده آلرژی نیز هست و استفاده از این‌گونه محصولات توصیه نمی‌شود.
در ضمن اگر مایلید بیشتر با روش اصولی انجام این کار و محصولات مناسب آن آشنا شوید، می‌توانید زمانی را صرف شرکت در دوره کراتینه مو کنید که راهکاری عالی برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌ به سلامت مو و چگونگی حفظ فرم و درخشندگی طبیعی آنهاست.

در پایان

اگر شما هم برای سلامت موهای خود ارزش قائلید، اما به‌خاطر دغدغه‌ها و گرفتاری‌های روزانه فرصت کافی برای رسیدگی به آنها را ندارید یا اینکه فکر می‌کنید دانش و تجربه کافی برای مراقبت از موهای خود را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مرکز تخصصی احیا مو سعیده درویش زاده استفاده کنید. در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات تخصصی برای ترمیم و احیای موهای آسیب‌دیده شما، آموزش خواهید دید چطور خودتان این وظیفه را در بلندمدت بر عهده بگیرید و با توجه به جنس و فرم خاص موهایتان، از چه راهکارهایی برای حفظ سلامتی و درخشندگی آنها استفاده کنید.

وب‌سایت این مرکز خدماتی مجله‌ای هم دارد که رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و با مطالعه مطالب آن، می‌توانید اطلاعاتی ارزشمند درباره سلامت پوست و مو به دست آورید.

شما بگویید

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کدام‌یک از راهکارهای معرفی‌شده در مطلب برای احیا و ترمیم موهای آسیب‌دیده و محافظت از آنها بهتر و مؤثرتر خواهند بود؟ راهکار یا توصیه دیگری دارید که به مطالب گفته‌شده اضافه کنید؟ شما از چه روش‌هایی برای حفظ سلامت موهای خود استفاده می‌کنید؟

اگر مایل باشید، می‌توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» تجربه‌ها و نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر مخاطبان چطور به اشتراک بگذارید.


در ادامه بخوانید: شایعاتی درباره مو که نباید باور کنید
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع medium glamgoss wikihow
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.