هواوی MatePad؛ یک گزینه متعادل و جذاب در بین تبلت‌های میان‌رده

0

یکی از مهمترین گروه محصولات در سبد خرید ارائه شده توسط هواوی، تبلتها هستند. هواوی MatePad یکی از این تبلت‌هاست که با داشتن مشخصات قابل توجه خود میتواند گزینهای جذاب برای افرادی باشد که قصد استفاده از تبلت برای انجام امور روزانه، تحصیلی و حتی بازیهای مختلف را دارند. در ادامه با هم به بررسی ویژگیهای شاخص این تبلت میپردازیم تا ببینیم چرا میت پد هواوی میتواند یکی از بهترین گزینههای اقتصادی موجود در بازار باشد.

مقدمه

تبلت‌های میان‌رده بازار باید در کنار قیمت مناسب، نگاه ویژه‌ای به قابلیت‌های فنی و عملکردی داشته باشند. استفاده از یک نمایشگر باکیفیت در کنار مشخصات سخت‌افزاری، شارژدهی بالا و همچنین کیفیت عملکردی بالا از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های پایه این محصولات است.

رونیکس

مضاف بر این شرکت سازنده باید در خصوص طراحی و ساخت این محصولات نیز نهایت دقت را به عمل آورده تا محصول نهایی بتواند در حالت‌های مختلف و توسط کاربران متفاوت به راحتی و بدون محدودیت خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

در این میان تبلت HUAWEI MatePad مجموعه قابلیت‌های فوق را به صورت کامل در دل خود جای داده تا با ارائه توان پردازشی و سخت‌افزاری مناسب خود، از پس اجرای امور و اهداف مختلف برآید. همچنین این تبلت با باتری مناسب خود می‌تواند توسط کاربران از هر گروهی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به بررسی قابلیت‌هایی که موجب ارتقای ارزش خرید این تبلت می‌شوند خواهیم پرداخت.

نمایشگر باکیفیت و ایمن برای چشم کاربر

هواوی در این تبلت از یک پنل 10.4 اینچی با فناوری IPS LCD استفاده کرده که مانند بسیاری از محصولات روز شرکت از طراحی FullView Display بهره می‌گیرد. استفاده از این فناوری به معنای حاشیه‌های بسیار اندک نمایشگر به اندازه تنها 7.9 میلی‌متر است که موجب می‌شود ابعاد نهایی دستگاه بسیار کوچکتر از تبلت‌های با همین نمایشگر از دیگر رقبا باشد. نتیجه استفاده از این تکنیک ساخت محصولات با ابعاد نهایی کوچکتر، جمع‌وجورتر و در نهایت با ارگونومی بهتر برای در دست گرفتن و حتی جابجایی به موقع نیاز است.

اما طراحی خاص و با لبه کوچک تنها ویژگی این نمایشگر نیست. شرکت هواوی با اجرای صحیح استاندارهای محافظت از چشم در برابر نور آبی و همچنین حذف اثر فلیکر، موفق به کسب گواهینامه‌های مربوطه از موسسه TÜV Rheinland آلمان در زمینه محافظت از چشم کاربرد شده است. کسب این مجوزها بدان معناست که حتی در استفاده طولانی مدت از نمایشگر این تبلت که می‌تواند ابزار اصلی مورد نیاز کاربر برای امور تحصیلی، اداری و حتی بازی باشد نیز خطری متوجه وضعیت سلامتی چشم کاربر نخواهد بود.

مضاف بر این هواوی با ارائه حالت‌های مختلف تغییر رنگ و نور زمینه نمایشگر، امکان ارائه حالت eBook Mode را فراهم کرده است. در این حالت با تغییر رنگ زمینه و نور به نزدیک‌ترین حالت به کاغذهای فیزیکی کتاب‌ها، شرایطی شبیه به آنها ایجاد می‌شود تا بیشترین مراقبت از حس مطالعه و چشم کاربر به صورت همزمان ایجاد شود.

سیستم صوتی حرفه ای

یکی دیگر از ویژگی‌های این تبلت جذاب، سیستم صوتی حرفه‌ای است که در هر دو بخش ضبط و پخش صدا پیاده شده است. هواوی برای MatePad از چهار میکروفون برای ضبط صدا استفاده کرده که همزمان از یک سیستم حذف نویز خودکار بهره می‌برند. این میکروفون‌ها می‌توانند صدایی با کیفیت بالا را به هنگام مکالمات صوتی، ویدئویی یا حتی فرایند ضبط صدا، ارسال یا ذخیره کنند.

حتی این امکان نیز وجود دارد تا با فعالسازی قابلیت FollowCam، ترتیبی ایجاد کرد که در هنگام مکالمات ویدئویی، کاربر در وسط کادر تصویر قرار گرفته و طی یک مصاحبه یا کنفرانس، دیگر نگران تکان خوردن یا لحظه‌ای از کادر خارج شدن خود نباشد.

اما در خصوص پخش اصوات در این تبلت نیز 4 بلندگوی باکیفیت بالا Harman/Kardon در چهار گوشه دستگاه نصب شده‌اند که حتی با استفاده از افکت‌های صوتی کاربردی می‌توان با استفاده از آنها صدایی سه بعدی را تولید کرد. فارغ از قابلیت‌های جانبی، بلندگوهای این تبلت در سطح کیفی بسیار خوبی قرار دارند که با بالاترین دقت ممکن، صدای خروجی را تنظیم کرده و به شما حسی متفاوت از پخش صدای شفاف با حجم مناسب در یک تبلت را ارائه می‌دهند.

قلم همه کاره

همانطور که می‌دانید این روزها با فراگیر شدن آموزش آنلاین، استفاده از قلم هوشمند و کیبورد فیزیکی، نقشی مهم در کاربرد یک دستگاه مانند گوشی یا تبلت ایفا می‌کند. در مورد تبلت هواوی میت پد اما اتفاق خوب پشتیبانی آن از قلم هوشمند HUAWEI M-Pencil است که یکی از بهترین و کاربردی‌ترین قلم‌های هوشمند در بازار است.

این قلم با تأخیر بسیار کم خود، ابزاری ایده‌آل برای ترسیم اشکال یا طراحی‌های کاربر بوده و با توجه به یکپارچگی مناسب خود با نمایشگر دستگاه، می‌تواند به صورت گسترده و سریع، در امور و نرم‌افزارهای مختلف، مورد استفاده قرار گیرد. این قلم با باتری داخلی خود قابلیت کار مداوم به اندازه یک روز کامل و حتی بیشتر را نیز دارد.

خبر خوب دیگر این است که هواوی امکان شارژ این قلم به صورت مغناطیسی را نیز فراهم کرده که برای شارژ قلم تنها کافیست آن را به بدنه بالای دستگاه نزدیک کنید تا با قابلیت آهنربایی این بخش، قلم به بدنه چسبیده، فرآیند شارژ شروع شده و حتی نگرانی بابت مفقود شدن قلم در هنگامی که از آن استفاده نمی‌شود نیز مرتفع گردد.

سخت‌افزار قدرتمند و کارآمد

هواوی در این تبلت از تراشه پردازنده قدرتمند Kirin 810 استفاده کرده که با فناوری ساخت 7 نانومتری خود، هم مصرف توان کمی داشته و هم کارایی سطح بالایی را ارائه می‌کند.

این تراشه از یک پردازنده 8 هسته‌ای بهره می‌برد که با وجود دو هسته پرقدرت Cortex-A76 و شش هسته کم‌مصرف Cortex-A55، ترکیبی مناسب برای انجام کلیه امور روزمره و حتی سطح متوسط رو به بالا محسوب می‌شود.

نکته دیگر در مورد این تراشه استفاده از پردازشگر گرافیکی Mali-G52 در آن است که همراه با موتور گرافیکی GPU Turbo 3.0 به کاربر اجازه اجرای بیشتر بازی‌های روز با نرخ فریم ثابت و بالا را می‌دهد. اما اگر هدف شما از استفاده از دستگاه، اجرای نرم‌افزارهای با الگوریتم‌های هوش مصنوعی باشد نیز در Kirin 810 همه شرایط محیاست.

هواوی این تراشه را به بخش AI مجزایی مجهز کرده که با تشخیص خودکار عملیات هوش مصنوعی، سریع‌ترین راه برای حل و انجام آنها انتخاب می‌کند. به این ترتیب نتایج خروجی عکس‌ها در نرم‌افزار دوربین یا حتی آنالیز رفتارشناسی کاربر در محیط کاربری، با صرف توان بسیار کمتر و در عین حال سرعت بسیار بیشتر انجام خواهد شد.

پشتیبانی از پلتفرم Super Device

هواوی برای ارتباط هر چه بیشتر دستگاه‌های خود با یکدیگر، فناوری Super Device را معرفی کرده است. این فناوری به شما اجازه می‌دهد تا کلیه دستگاه‌های هواوی (که از Super Device پشتیبانی می‌کنند) را به صورت‌های مختلف به یکدیگر متصل کرده و از ویژگی‌های یک دستگاه روی دیگری استفاده کنید. برای مثال می‌توانید روی تبلت میت پد خود با قلم، طراحی کرده و نتیجه را روی لپ‌تاپ MateBook خود مشاهده کنید.

همزمانی ارتباط با دیگر دستگاه‌ها مزیت‌های فراوانی دارد. برای مثال در صورت اتصال گوشی هواوی شما به تبلت MatePad این امکان وجود دارد که هنگام برقراری تماس ویدئویی، در صورتی که بخواهید صورت طرف مقابل را با اندازه بزرگتری ببینید، آن را از گوشی به تبلت میت پد خود منتقل نموده و از مزایای قابلیت Device+ یا همان Super Device هواوی استفاده کنید. استفاده از فناوری HUAWEI Share یکی از کاربردهای Super Device است که با بخش Device+ دستگاه‌‌های بر پایه هارمونی به حد اعلای خود می‌رسد.

باتری قدرتمند

هواوی در این تبلت از یک باتری قدرتمند 7250 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که عملکردی بسیار جذاب را از خود به نمایش می‌گذارد. این باتری طبق آزمایش‌های انجام شده می‌تواند در یک دوره شارژ، (به تفکیک) تا 65 ساعت پخش موسیقی، یا 12 ساعت پخش ویدئو یا 12 ساعت وبگردی را همراه شما باشد.

در واقع می‌توان اینطور استنباط کرد که تبلت هواوی MatePad با تنها یک سیکل شارژ خود به راحتی بیش از یک روز کامل کاری را با کاربر همراهی خواهد کرد و در استفاده آن به مدت نسبتاً طولانی جای هیچ نگرانی برای تخلیه زود هنگام شارژ وجود ندارد.

نکته دیگر در مورد روند شارژ دستگاه آن است که اگر در مواقعی که عجله دارید نیاز به شارژ دستگاه باشد تنها کافیست آن را به مدت زمان 30 دقیقه به شارژ بزنید تا با انرژی ذخیره شده بتوانید حداقل تا 3.8 ساعت از تبلت خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

هواوی با تولید تبلت MatePad یکی از متعادل‌ترین تبلت‌های موجود در بازار را تولید کرده که با توجه کافی به همه بخش‌ها، یک گزینه اقتصادی همه فن حریف را شکل می‌دهد.

این تبلت در کنار موارد فوق از یک طراحی سبک و باریک برخوردار است که جابجایی آن را بسیار راحت کرد و به کاربر اجازه می‌دهد در هر شرایطی، میت پد را به عنوان همراهی قابل اعتماد، در کنار خود داشته باشد. قدرت سخت‌افزاری بالا، نمایشگر با کیفیت و حاشیه اندک در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری و عملکردی با قلم و ابزارهای جانبی از دیگر مواردی است که این تبلت را به یک گزینه مناسب برای همه کاربران با همه سلیقه و نیازها تبدیل می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.