کاربرد پلکسر و پلاسما جت چیست؟

0

یکی از مشکلاتی که افزایش سن ممکن است برای شما ایجاد کند، شل شدن و افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک بر روی آن است. اما بهتر است بدانید که با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های بسیاری برای برطرف کردن آثار پیری و چین و چروک‌های ناشی از آن به وجود آمده است که پلکسر و پلاسما جت یکی از آن‌هاست. این دستگاه‌ها از پلاسما بهره می‌برند و به لایه‌های عمقی بافت نفوذ نمی‌کنند.
البته که این روش نوین، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. افتادگی پوست و چین و چروک ممکت است به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از این دلایل عبارت‌اند از؛ افزایش سن و پیری، جاذبه‌ی زمین، سبک زندگی نامناسب (رفتارهای نامناسبی چون سیگار کشیدن، مصرف کم آب، ورزش نکردن، خوردن مواد غذایی مضر و آسیب رسان، انجام ندادن روتین‌های پوستی، استرس و…)، تروما و ژنتیک.
تنها کاربرد پلکسر و پلاسما جت در رفع افتادگی پوست نیست و در لیفت بینی و لیفت پلک (لیفت چشم) نیز کاربرد دارد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی این روش بدانید، با ما همراه باشید و ای مطلب را تا انتها بخوانید.

پلکسر و پلاسما جت چیست؟

رونیکس

پلکسر و پلاسما جت نام دستگاه‌هایی است که برای جوان‌سازی و زیباسازی پوست از آن‌ها استفاده می‌شود. در این دستگاه‌ها از پلاسما استفاده می‌شود که در آن حالت ماده بین گاز و مایع است و حرارت در آن بسیار بالاست. اما این ماده در برخورد با هرچیزی به سرعت سرد می‌شود و با تغییر حالت و همچنین گرمایی که در پوست از دست می‌دهد، باعث جمع شدن آن می‌شود. در واقع بافت را تخریب می‌کند و آن را جمع می‌کند. پوست تحریک به ترمیم و کلاژن‌سازی می‌شود و این مسئله سفتی و استحکام پوست را زیاد می‌کند.

(پلکسر) یا (پلاسما جت) با نام علمی “Plexr”/”Plasma Jet” یک روش درمانی زیبایی بدون نیاز به جراحی بوده که به‌خصوص برای رفع افتادگی و لیفت پلک فوقانی چشم استفاده شده و جایگزین مناسبی برای عمل «بلفاروپلاستی» است. در این روش درمانی می‌توان برای رفع خطوط ظریف و عمیق اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی، غدد کوچک زیرپوستی، از بین بردن تتو و غیره استفاده کرد. در ادامه به کاربردهای بیشتر این روش درمانی خواهیم پرداخت.

پلکسر یا پلاسما جت در واقع نوعی از فناوری «پلاسما درمانی» یا «پلاسما تراپی» بوده که با دو دستگاه متفاوت و روش مختلف و حرارت‌دهی باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، انقباض فوری و سفت شدن پوست می‌شوند.

از آنجایی که در این روش نه از لیزر استفاده می‌شود و نه از تیغ جراحی، بنابراین بیمار نیازی به بی‌هوشی ندارد و پزشک پس از مشورت‌های لازم با بی‌حسی موضعی کار خود را آغاز خواهد کرد.

دستگاه‌های مربوط به این دو روش درمانی که اغلب با یکدیگر یکسان به‌غلط، یکسان شمرده می‌‌شوند، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق پوست ارسال کرده که تولید کلاژن را به صورت طبیعی فعال می‌کند.

پلکسر و پلاسما جت با یک‌دیگر تفاوت‌هایی نیز دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از؛

  • در پلاسما جت، حرارت تولید شده بیشتر است و احتمال آسیب رسیدن به پوست وجود دارد. در این دستگاه جریان مستقیم است و احتمال نکروز بافت و ایجاد اسکار وجود دارد. اما در پلکسر حرارت تولید شده کم‌تر است و جریان مستقیم نبوده و این مسئله باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.
  • در پلاسما جت، فاصله‌ی دستگاه از پوست زیاد است و این مسئله دقت کار را کاهش می‌دهد. اما در پلکسر فاصله‌ی نوک سوزن با پوست اندازه‌ای مناسب و استاندارد است و تمرکز و دقت عمل اپراتور بیشتر است. در نتیجه احتمال گرفتن نتیجه‌ی بهتر از فرایند، بالاتر می‌رود.

کاربردهای پلاسما جت و پلکسر

این دستگاه‌ها کاربردهای متنوعی دارند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

نکته : برای رفع افتادگی در قسمت شقیقه ها نیز میتوان از پلاسماجت استفاده کرد و لیفت شقیقه انجام داد.

لیفت بینی چیست و چگونه انجام میشود؟

احتمالا عبارت لیفت بینی را در تبلیغات کلینیک‌های زیبایی یا از زبان دوستانتان شده‌اید. لیفت بینی یکی از ده‌ها روش زیبایی بوده، که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. تقاضا برای انجام آن در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان از جمله ایران، رو به ‌رشد است.

از آن‌جایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، تغییرات جزئی در آن می‌تواند در ظاهر شما تفاوت زیادی ایجاد کند. لیفت بینی یک روش غیرجراحی محسوب می‌شود. پزشکان متخصص، این روش را بسیار کارآمد و بی‌خطر می‌دانند. انجام لیفت در مقابل عمل جراحی بینی، عوارض بسیار کم‌تری دارد. زیرا این روش با سوزن انجام شده و شباهتی به جراحی‌های سنگین ندارد؛ اما تاثیرات آن دائمی نیست و بین ۶ ماه تا یک سال حفظ می‌شود.

لیفت چشم چیست و چگونه انجام میشود؟

لیفت چشم یک متد زیبایی است، که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین و چروک‌هایی مثل خطوط پنجه کلاغی از آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلف لیفتینگ چشم باعث بالا رفتن پلک‌ها و باز شدن چشم می‌شود. این روند از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست انجام می‌گیرد. کلاژن و الاستین در جوانسازی و سفت شدن پوست بسیار تاثیرگذارند.

1.لیفت بینی

لیفت بینی با دو روش امکان پذیر است؛

  • پلاسما جت بینی
  • پلکسر بینی

از پلاسما جت و پلکسر می‌توان در لیفت بینی استفاده کرد. لیفت به معنی بالا کشیدن است. بنابراین در این روش، پوست باید محکم‌تر و سفت‌تر به نظر برسد. با استفاده از پلکسر و پلاسما جت، در پوست بینی حالتی چون سوختگی ایجاد می‌شود و پوست جمع می‌شود. در اثر این جمع‌شدگی، لیفت بینی انجام می‌شود. کسانی که تمایلی به انجام دادن جراحی بینی ندارند، می‌توانند از این روش برای تغییر شکل بینی و کوچک‌کردن سایز بینی استفاده کنند. البته که این روش دائمی نیست و معمولا بعد از مدتی باید مجددا این روش را انجام دهید. افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، کاندید مناسبی برای این روش هستند.

2.رفع افتادگی پوست با پلکسر و پلاسما جت

از پلاسما جت و پلکسر می‌توان در برطرف کردن چین و چروک پوست، جای زخم و اسکارها نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که در این روش با جمع کردن پوست در نقطه‌ی مورد نظر، افتادگی برطرف می‌شود و چین و چروک‌ها برطرف می‌شوند. در لیفت صورت و پیشانی و سایر نقاط بدن می‌توان از این روش استفاده کرد و از شر چین و چروک‌ها خلاص شد. تاثیرگذاری این روش به جنس پوست، سن و مهارت اپراتور بستگی دارد.

روش‌های دیگری هم برای رفع افتادگی پوست وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از؛ جراحی لیفت، لیفت با نخ، لیفت با RF فراکشنال، لیفت با کربوکسی تراپی و استفاده از محصولاتی چون کرم‌ها و ماسک‌های لیفت پوست.

3.لیفت پلک

گاهی به علت‌های مختلفی ممکن است افتادگی پلک رخ دهد. هنگامی که پلک دچار افتادگی می‌شود، چشم شما کوچک‌تر به نظر می‌رسد و دید نیز کاهش پیدا می‌کند. افتادگی ممکن است در پلک بالا و یا پایین رخ دهد. از آن‌جایی که چشم نقطه‌ی حساسی از بدن است، برای رفع افتادگی پلک بهتر است از جراحی استفاده نکنید. لیفت پلک با دو روش دیگر نیز امکان‌پذیر است که عبارت‌اند از؛

  • پلاسما جت پلک
  • پلکسر پلک

برای رفع افتادگی پلک با استفاده از پلکسر و پلاسما جت، در پوست سوختگی ایجاد می‌شود و پوست جمع می‌شود. با این کار افتادگی پلک برطرف می‌شود. انجام این کار بسیار کم تهاجم‌تر از روش‌های دیگر است. مثلا در جراحی، فرد نیازمند بیهوش شدن و بستری در بیمارستان است. اما در کار با پلکسر و پلاسما جت، مدت زمانی که فرایند بر روی پلک انجام می‌شود بسیار کوتاه است و دوران نقاهت نیز به اندازه‌ی جراحی نیست.

مزایا و عوارض پلکسر و پلاسما جت

همانند هر روش دیگری، پلاسما جت و پلکسر نیز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایا

  • این روش بسیار کم تهاجم است و هزینه‌ی متناسبی دارد.
  • مدت زمانی که فرایند طول می‌کشد، کوتاه است.
  • در حین انجام کار از بی‌حسی استفاده می‌شود و بنابراین درد خاصی احساس نمی‌کنید. بعد از فرایند نیز درد قابل تحمل است و ممکن است حتی دردی را احساس نکنید.

معایب

  • در پلاسما جت احتمال آسیب بافتی و نکروز وجود دارد.
  • بعد از انجام فرایند، تا چند روز احتمال بروز ورم و قرمزی وجود دارد.
  • بعد از انجام فرایند، بر روی پوست، یک کرست ایجاد می‌شود که نباید آن را بردارید و معمولا بعد از یک هفته از روی پوست جدا می‌شود.
  • این روش معمولا در یک جلسه انجام نمی‌شود و نیازمند جلسات بعدی است.

قیمت پلکسر و پلاسما جت

از آن جایی که این روش نیاز به جلسات متعدد دارد، هزینه‌ها تفاوت می‌کند. همچنین این که در کجا و توسط کدام متخصص این فرایند انجام می‌شود، در تعیین قیمت موثر است. اما معمولا هزینه‌ی پلکسر و پلاسما جت در جلسه‌ی اول بین 1 تا 2 میلیون تومان، برای جلسه‌ی دوم، بین 700 هزار تا 1.5 میلیون تومان و برای جلسه‌ی سوم 500 هزار تا 1 میلیون تومان است.

نتیجه :

زیبایی چهره، قطعا یکی از مواردی است که در اعتماد به‌نفس افراد تاثیر دارد. روش پلکسر یا پلاسما جت (Plexr) روشی نوین در زمینه رفع افتادگی و چین و چروک پوست است. در این روش بدون درد و جراحی، در کمتر از ۱ ساعت می‌توانید به چهره دلخواه‌تان برسید.در این مطلب کارایی پلکسر و پلاسما جت را در لیفت بینی و لیفت پلک (لیفت چشم) بیان کردیم.

منبع : دکترتو (https://doctoreto.com/blog/)

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.