بهترین کتاب های کارآفرینی که راهتان را در مسیر کسب‌وکار هموار می‌کنند

0

وقتی صحبت راه‌انداختن کسب‌وکار می‌شود، کلی سؤال برای افراد پیش می‌آید. خوشبختانه بهترین کتاب های کارآفرینی می‌توانند به سؤالات شما در این زمینه پاسخ دهند. در این مقاله ۱۸ کتاب کارآفرینی را به شما معرفی کرده‌ایم. در انتخابمان هم موجودبودن ترجمه فارسی کتاب را در نظر گرفته‌ایم، هم محبوبیت کتاب‌ها در سراسر جهان را. کارآفرینی خانم یا آقا و پیر یا جوان ندارد. اگر سودای کارآفرینی در سر دارید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۱. کتاب قدرت بی‌پولی

کتاب قدرت بی‌پولی جزو بهترین کتاب های کارآفرینی

نویسنده: دیموند جان
مترجم: کاوه صدقی
ناشر: نگاه نوین
تعداد صفحات: ۳۶۸

رونیکس

اگر همیشه این‌طور تصور کرده‌اید که برای کارآفرین‌شدن پول لازم دارید، این کتاب قرار است معادلات شما را به هم بزند! دیموند جان پس از تجربه بی‌پولی در شهر گرانی مانند نیویورک به فکر ایده‌ای خلاقانه افتاده و کسب‌وکار خودش را راه انداخته است. در نتیجه این اقدام، شرکت او ۶میلیارددلاری شد. شاید حالا موافق باشید که نویسنده این کتاب گزینه مناسبی برای نوشتن کتاب کارآفرینی محسوب می‌شود!

در این کتاب خواهید خواند که بی‌پول‌بودن چطور می‌تواند پلی باشد به‌سمت موفقیت شما در کارآفرینی و ایجاد ثروت. همچنین در کتاب قدرت بی‌پولی داده‌ها، تحقیقات، داستان‌ها و تمام نکاتی را که در این راه یاری‌گر شما هستند نیز خواهید خواند.

در سال ۱۹۸۲ بیش از ۶۰درصد کسانی که در فهرست چهارصدنفره ثروتمندان آمریکایی قرار داشتند در خانواده‌های متمول بزرگ شده بودند؛ ۳۰ سال بعد از آن، فقط ۳۲درصد از افراد این فهرست خانواده‌هایی ثروتمند داشتند. امروزه نقطه اشتراک ثروتمندترین خانواده‌ها و افراد ارث‌بردن از آنها نیست. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید ۶۸درصد از ثروتمندترین افراد از صفر شروع کرده‌اند. این یعنی کارآفرینان عصر حاضر به هر طریقی که کارشان را شروع کرده باشند، بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته فرصت‌های بزرگ‌تر و ماجراهای غنی‌تری دارند. اين یعنی هميشه فرصت‌های مناسبی وجود دارند. فقط باید بدانید کجا و چگونه دنبالشان بگردید.

۲. کتاب سال بله گفتن

بهترین کتاب های کارآفرینی

نویسنده: شوندا رایمز
مترجم: محمدرضا گودرزی
ناشر: نسل نواندیش
تعداد صفحات: ۲۰۸

نویسنده این کتاب فرد ماجراجویی است که تصمیم گرفت هیجانات جدید را وارد زندگی‌‌اش کند. می‌پرسید چطور؟ شوندا رایمز قصد کرد به ماجراجویی‌ها و اتفاقاتی که شاید ترسناک باشند «بله» بگوید تا تغییری در زندگی‌اش ایجاد کند. همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، این تصمیم باعث شد دنیای شوندا به‌کل عوض شود.

اگر کارآفرین هستید یا قصد دارید کارآفرین شوید، شاید خواندن کتابی با این‌همه ماجراجویی حسابی روحیه‌تان را تقویت کند.

۳. کتاب وقتی زنان بخواهند

بهترین کتاب های کارآفرینی

نویسنده: گریس بانی
مترجم: الهه علوی
ناشر: کوله پشتی
تعداد صفحات: ۳۸۴

این کتاب توصیه‌های الهام‌بخش و داستان‌های زندگی زنان کارآفرین در صنایع و مکان‌های مختلف را به‌ اشتراک می‌گذارد و نشان می‌دهد که دیده‌شدن کلید موفقیت زنان امروزی است. اگر می‌خواهید به دیدگاه‌های جدیدی دست یابید و دنبال یک منبع الهام هستید، این یکی از بهترین کتابهای کارآفرینی است که به‌ دردتان می‌خورد.

اینکه آدم بداند موفقیتش کاملا به خودش بستگی دارد بعضی‌وقت‌ها باعث وحشت آدم می‌شود، اما من با دنیا عوضش نمی‌کنم.

۴. کتاب سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار

قدرت سرسختی از کتاب های کارآفرینی

نویسنده: آنجلا داکورث
مترجم: سمانه سیدی
ناشر: نوین
تعداد صفحات: ۳۴۰

خیلی از ما به‌خوبی می‌دانیم که پشتکار و تلاش کلید موفقیت است. افرادی که در عرصه‌های مختلف موفق می‌شوند همیشه بهترین ایده‌ها یا منابع را در اختیار ندارند، بلکه افرادی هستند که هر روز کار و پیشرفت می‌کنند و برایشان مهم نیست شرایط چطور باشد. کتاب سرسختی دقیقا درباره همین مسئله صحبت می‌کند. آنجلا داکورث به صاحبان مشاغل می‌آموزد چطور سرسخت‌تر باشند.

کودکان هرگز به بزرگ‌ترهایشان خوب گوش نمی‌کنند، اما هرگز دست از تقلیدکردن از آنها برنمی‌دارند.

۵. کتاب راز دختران موفق

راز دختران موفق کتاب های کارآفرینی

نویسنده: کاراالویل لیبا
مترجم: فاطمه باغستانی
ناشر: البرز
تعداد صفحات: ۱۶۸

یکی از بخش‌های دشوار کارآفرینی برای خانم‌ها می‌تواند کنارآمدن با زنان دیگر باشد. اما وقتی زنان تصمیم می‌گیرند از یکدیگر حمایت کنند، اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ می‌دهد. در کتاب راز دختران موفق که از بهترین کتاب های کارآفرینی محسوب می‌شود، کاراالویل راز افزایش اعتمادبه‌نفس و توامندسازی زنان دیگر را به‌ اشتراک می‌گذارد.

این کتاب به شما کمک می‌کند:

  • دلیل انجام فعالیت‌هایتان در زندگی و کسب‌وکار را درک کنید؛
  • حسادت و خستگی را کنترل کنید؛
  • بیشتر حواستان به خودتان باشد؛
  • درک کنید موفقیت برای شما به چه معناست.

هنگامی که زنان برای حمایت از هم صادقانه به پا می‌خیزند و ظواهر فریبنده را فراموش می‌کنند، وقتی گفتن حرف‌های بیهوده را کنار می‌گذارند و محکم پشت هم می‌ایستند، رویدادی پویا و زنده رخ می‌دهد.

۶. کتاب داود و جالوت

داود و جالوت از کتاب های کارآفرینی

نویسنده: مالکوم گلدول
مترجم: شهرزاد بیات موحد
ناشر: در دانش بهمن
تعداد صفحات: ۳۱۵

در این کتاب نحوه تفکر ما درباره چالش‌ها و معایب بررسی می‌شود و نگاه جدیدی به مسائل مختلف ارائه می‌شود، از جمله:

  • تبعیض؛
  • ازدست‌دادن والدین؛
  • تحصیل در مدرسه‌ای معمولی؛
  • رنج‌کشیدن از مشکلات زندگی.

کتاب داود و جالوت همچنین نکاتی درباره موفقیت امپرسیونیست‌ها و مواردی را مانند اینکه چرا باید از کالج‌های عالی مثل هاروارد و براون دوری کنید هم در خود جای داده است.

غول‏‌ها اون چیزی که ما فکر می‏‌کنیم نیستن. همون صفاتی که قدرت رو در اون‏‌ها بروز می‌‏دن، اغلب منشأ بزرگ‌‏ترین ضعف‌‌‌هاشون هم هستن.

۷. کتاب هفته کاری چهارساعته

هفته کاری چهارساعته

نویسنده: تیموتی فریس
مترجم: سارا حبیبی‌تبار
ناشر: نون
تعداد صفحات: ۳۹۲

در این کتاب می‌آموزید که تیموتی فریس چطور توانست از ۸۰ ساعت کار در هفته و درآمد ۴۰هزار دلار در سال به ۴۰هزار دلار در ماه آن‌ هم فقط با ۴ ساعت کار در هفته برسد. اگر خواهان این هستید که ثروتمندی نوین شوید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

داشتن ۱میلیون دلار در بانک رؤیای اصلی نیست. رؤیای اصلی زندگی آزادانه‌ای است که با ثروتمندشدن امکان‌پذیر می‌شود.

۸. کتاب همه بازاریاب‌ها دروغگو هستند

کتاب های کارآفرینی

نویسنده: ست گادین
مترجم: سعید یاراحمدی
ناشر: آموخته
تعداد صفحات: ۱۸۰

بازاریاب‌های بزرگ درباره ویژگی‌ها یا مزایا صحبت نمی‌کنند، بلکه داستان می‌گویند. در این کتاب، نویسنده صنعت بازاریابی را زیر ذره‌بین می‌برد و می‌گوید چطور بازاریاب‌ها به همان خوبی دروغ‌گفتن و تقلب‌کردن، می‌اندیشند و فروشگاه‌هایی ایجاد می‌کنند که بر زندگی بسیاری از افراد اثر خوب یا بد می‌گذارد. کتاب او همچنین به شما یاد می‌دهد چطور برند و داستان خود را بسازید.

۹. کتاب گاو بنفش اثر ست گادین

کتاب های کارآفرینی

نویسنده: ست گادین
مترجم: افسانه درویشی
ناشر: کتیبه پارسی
تعداد صفحات: ۲۰۱

این کتاب به شما می‌آموزد متفاوت باشید. گادین در این کتاب بیان می‌کند که روش قدیمی ایجاد کسب‌وکار که شامل تولید محصول مناسب و تبلیغ آن در تلویزیون است، مدت‌ها پیش منسوخ شده است. او عقیده دارد باید تبلیغات را متوقف و شروع به نوآوری کنید و محصولاتی متفاوت و جذاب تولید کنید.

پروازی به آن سوی کشور داشتم. در این پرواز زنی شصت‌ساله را دیدم که تیشرتی از شرکت هورتز به تن داشت و روی آن نوشته شده بود: «کهنگی‌اش دلپذیر و در عین حال کثیف است.» چیزی که در ارتباط با بی‌نزاکتی یا فانتزی‌بودن شرکت هورتز وجود دارد، این است که توانسته آن‌قدر فانتزی باشد که برای این خانم خاص باشد و این تیشرت را بدون هیچ نگرانی بپوشد… آیا هر کسی پوشاک هورتز را می‌پسندد؟ نه. همین هم کار آنها را بی‌نظیر می‌کند. اگر همه کارهای آنها را می‌پسندیدند، کسالت‌بار می‌شد.

۱۰. کتاب استارتاپ ناب

استارتاپ ناب از کتاب های کارآفرینی

نویسنده: اریک ریس
مترجم: گروه مترجمان
ناشر: سبکتو
تعداد صفحات: ۲۷۰

این کتاب به شرکت‌ها توصیه می‌کند به‌جای هدردادن وقت خود برای نوشتن طرح کسب‌وکار، دنبال سازگاری و انطباق باشند. اریک ریس رویکردی علمی برای راه‌انداختن استارتاپ موفق ارائه می‌کند که برای تمام کسب‌وکارها، چه نوپا و چه باسابقه، مناسب است، به‌خصوص وقتی برای پیشرفت به نوآوری نیاز دارند.

۱۱. کتاب خردش کن

کتاب های کارآفرینی

نویسنده: گری وینر چاک
مترجم: رضا رادفر، مهدی دریایی
ناشر: راه پرداخت
تعداد صفحات: ۲۷۰

نویسنده این کتاب زودتر از خیلی از مردم مزایای فروش از طریق اینترنت را کشف کرد. در کتاب خردش کن توصیه‌های نویسنده درباره اینکه چطور در اینترنت برندشخصی خود را ایجاد کنید خواهید خواند. درست مانند کاری که گری وینرچاک با کسب‌وکار خانوادگی خود انجام داد و سرمایه ۴میلیون‌دلاری را به ۶۰میلیون دلار افزایش داد.

واقعاً می‌خواهید در کسب‌وکارتان موفق شوید؟ پاسخ به این پرسش به مشغله ذهنی شما تبدیل شده است؟ شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانید و غرق هزاران فکر و ایده مختلفی می‌شوید که به ذهنتان خطور می‌کند؟ حاضرید هر کاری بکنید که مطابق خواسته‌هایتان زندگی کنید؟ اگر این‌طور است، فرد بسیار خوش‌شانسی هستید، زیرا در عصری به سر می‌برید که برای رسیدن به اهداف به‌اندازه کافی فرصت در اختیار همگان قرار دارد؛ البته اگر جنب‌وجوش، صبر و حوصله و رؤیاهایی بزرگ در سر داشته باشید. کاش خودم هم از اول این را می‌دانستم، چون فقط باید همین یک کار را می‌کردم.

۱۲. کتاب از خوب به عالی

کتاب از خوب به عالی

نویسنده: جیم کالینز
مترجم: ناهید سپهرپور
ناشر: آوین
تعداد صفحات: ۳۰۴

در این کتاب که جزو بهترین کتاب های کارآفرینی است، جیم کالینز شرکت‌های بزرگی مانند اینتل و کوکاکولا را بررسی می‌کند تا دریابد چگونه در مقایسه با رقبای خود جهش‌های بزرگ داشته‌اند. کالینز و تیم تحقیقاتی‌اش برای اینکه بفهمند چه چیزی یک شرکت را عالی می‌کند، ۶هزار مقاله را مطالعه و کدگذاری کردند، بیش از ۲هزار صفحه متن و مصاحبه تولید کردند و ۳۸۴ مگابایت داده کامیپوتری را در طول پنج سال ایجاد کردند. یافته‌های آنها در کتاب از خوب به عالی مطرح شده که از بهترین کتاب های کارآفرینی است.

شرکت‌های از خوب به عالی که از همان ابتدای کار موفق عمل کردند بسیار کم بودند. دلیلش تا حد زیادی این بود که آنها به رشد و موفقیت خود واکنشی نادرست داشتند. موفقیت کارآفرینانه مستلزم خلاقیت، تجسم و جسارت در حوزه‌های بدیع و ناشناخته و شور و اشتیاقی بی‌اندازه است. وقتی شرکتی رشد می‌کند و ابعاد پیچیده‌تری می‌یابد، به‌تدریج از مسیر موفقیت خود منحرف می‌شود و افراد جدید، مشتریان جدید، سفارشات جدید و محصولات جدید ذهنش را مشغول می‌کند. با این همه آشفتگی، آن چیزهایی که روزی بسیار دوست‌داشتنی و مطلوب بود اکنون به هدفی ناهماهنگ و در‌هم‌ریخته تبدیل می‌شود. نبود برنامه‌ریزی، نبود نظم مالی، نبود سیستم و هرگونه انضباط و مقررات، تعادل و ثبات سازمان را از بین می‌برد و مشکلات در همه حوزه‌ها از جمله مسائل مربوط به مشتری‌ها، گردش مالی و برنامه‌ها ظاهر می‌شود.

۱۳. کتاب قلاب

قلاب از بهترین کتاب های کارآفرینی

نویسنده: نیل ایال
مترجم: علی شه‌شناس
ناشر: هورمزد
تعداد صفحات: ۲۰۴

در جست‌وجوی محصولی برای فروش هستید و می‌خواهید هر چیزی را امتحان کنید؟ از مدل قلاب استفاده کنید. مدل قلاب فرایندی چهارمرحله‌ای است برای ایجاد عادات مشتری و یادگیری نحوه ساخت محصولاتی که مردم نمی‌توانند آنها را کنار بگذارند. اگر خواهان خواندن بهترین کتاب های کارآفرینی هستید، این کتاب ممکن است برایتان مفید باشد.

در ۴۰ سال آینده دنیا اعتیادآورتر از ۴۰ سال گذشته خواهد بود.

۱۴. کتاب آیین دوستیابی

نویسنده: دیل کارنگی
مترجم: مهناز بهرنگی
ناشر: شبگیر
تعداد صفحات: ۲۸۷

این کتاب از سال ۱۹۳۶ تاکنون پیداکردن دوستان و تأثیرگذاری روی بقیه را به مردم آموخته است و بیش از ۱۵میلیون نسخه از آن به‌ فروش رسیده است. این کتاب پرفروش پر از توصیه‌های عملی است، داستان زندگی تجاری و شخصی افراد موفق را بخوانید و از آنها یاد بگیرید.

همین عطش مهم‌بودن و ستایش‌شدن بود که باعث شد یک پادوی بی‌سواد و فقیر خواربارفروشی کتاب‌های حقوقی‌ای را بخواند که ته بشکه‌ای کهنه پیدا کرده بود. شاید شما هم نام این پادوی خواربارفروشی را شنیده باشید. بله اسمش آبراهام لینکلن است.

۱۵. کتاب هنر آغاز

نویسنده: گای کاوازاکی
مترجم: محمود احمدپور داریانی، حجت رضازاده
ناشر: راه‌دان
تعداد صفحات: ۲۷۲

گای کاوازاکی یکی از اولین بازاریاب‌های اپل بود که توانایی عملی‌کردن ایده‌ها را توسعه داد. این کتاب شما را در مسیر راه‌انداختن کسب‌وکار راهنمایی می‌کند. هنر آغاز از بهترین کتاب های کارآفرینی است که نباید آن را از دست بدهید!

۱۶. کتاب با چرا شروع کنید

نویسنده: سایمون سینک
مترجم: علیرضا خاکساران
ناشر: آموخته
تعداد صفحات: ۲۷۶

این کتاب شما را به ذهن رهبران کسب‌وکاری که بیشترین تأثیر را در جهان داشته‌اند می‌برد. سایمون سینک توضیح می‌دهد که این افراد چطور فکر، عمل و ارتباط برقرار می‌کنند. اگر می‌خواهید الهام‌بخش دیگران باشید یا یاد بگیرید چطور یک مربی پیدا کنید که الهام‌بخش شما باشد، این کتاب راهش را به شما نشان خواهد داد.

۱۷. کتاب پدر پول‌دار پدر بی‌پول

نویسنده: رابرت کیوساکی
مترجم: مامک بهادرزاده
ناشر: آوین
تعداد صفحات: ۲۸۲

این کتاب داستان بزرگ‌شدن کیوساکی با دو پدر را تعریف می‌کند: پدر بیولوژیکی‌اش و بهترین دوست پدرش که پدر ثروتمند او محسوب می‌شود. نویسنده پدر پولدار، پدر بی‌پول توضیح می‌دهد که چطور هر دو مرد افکار او را درباره پول و سرمایه‌گذاری شکل داده‌اند. او همچنین افسانه کسب درآمد بالا برای ثروتمندشدن را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد چگونه می‌توانید ترتیبی بدهید که پول برای شما کار کند نه اینکه شما دائم برای پول کار کنید.

من دو پدر داشتم که یکی پول‌دار بود و دیگری بی‌پول. یکی از آنها تحصیلات عالی داشت و بسیار باهوش بود. وی مدرک دکترا داشت و ۴ سال دوره‌ لیسانس را ظرف مدت کمتر از دو سال گذرانده بود. او سپس برای تکمیل تحصیلاتش به دانشگاه‌های استنفورد و نورث وسترن رفته بود و تمام دوره‌ تحصیلش را با بورسیه گذرانده بود. پدر دیگرم حتی کلاس هشتم را هم تمام نکرده بود.

۱۸. کتاب از صفر به یک

نویسنده: پیتر پیل
مترجم: واسع علوی
ناشر: نوین
تعداد صفحات: ۲۰۴

پیتر تیل یکی از بنیان‌گذاران پی‌پال (PayPal) است که در کتاب پرفروش خود چگونگی ساخت آینده‌ای بهتر را بررسی می‌کند. تیل نگاهی مثبت به آینده دنیای فناوری آمریکا ارائه می‌دهد و روش جدیدی برای تفکر درباره نوآوری پیشنهاد می‌کند: یاد بگیرید چطور سؤالات درستی بپرسید که شما را به کشف ارزش در غیرمنتظره‌ترین مکان‌ها سوق می‌دهند.

انتخاب شریک مانند ازدواج و برهم‌زدن شراکت مانند طلاق است. هنگام انتخاب، توانایی‌های فنی و مهارت‌های تکمیلی اهمیت دارد، اما درک شما از یکدیگر و نحوه همکاری نیز به همان اندازه مهم است. انتخاب شریکی که تاکنون با او کار نکرده‌اید، مانند ازدواج‌کردن بعد از اولین قرار است.

بهترین کتاب های کارآفرینی را بخوانید!

خواندن بهترین کتاب های کارافرینی به شما کمک می‌کند از اشتباهات کارافرینان موفق دیگر درس بگیرید و شما هم کسب‌وکاری سودآور راه بیندازید. اگر اهل خواندن کتابهای کارآفرینی هستید و کتاب خوبی خوانده‌اید که به شما کمک کرده است، لطفا نام کتاب را با ما به‌ اشتراک بگذارید. همچنین به ما بگویید کدام‌یک از کتاب‌های این فهرست را خوانده‌اید و تا چه‌ حد برایتان مفید بوده است.


در ادامه بخوانید: ۵ درس کارآفرینی تامی شلبی در سریال پیکی بلایندرز
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.