مظنه آپارتمان ۵۰ متری در تهران

0

تهران به عنوان پایتخت ایران، از جمله بزرگترین شهرهای ایران نیز به شمار می‌رود. شهر تهران با ۲۲ منطقه شهری بیشترین تنوع را در ساختمان‌سازی و بافت شهری دارد. مناطقی در شمال با آب‌وهوایی خنک و کوهستانی و مناطقی در جنوب که بافت آن قدیمی‌تر هستند. شما می‌توانید این تنوع را در نوع سازه، سال ساخت، امکانات رفاهی، متریال سازه، متراژ و ….ببینید. خرید آپارتمان در تهران پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. اما باید گفت در بین مناطق مختلف تهران برای خرید آپارتمان، حرف اول و آخر را سلیقه و بودجه شما می‌زند! از تصمیمات مهمی که هر شخص یا خانواده‌ای در طول سالیان زندگی خود می‌گیرد، خرید آپارتمان یا ملک است. در کل بازار مسکن در تهران مسیر پرالتهابی را سپری می‌کند. خرید آپارتمان در تهران با توجه به تفاوت قیمتی که بین مناطق مختلف شهر وجود دارد، کمی با چالش همراه است. در پروسه خرید خانه، انتخاب بهترین مناطق تهران برای زندگی بسیار مهم است. این عامل به میزان بودجه‌ای که برای خرید آپارتمان تخصیص داده‌اید، هم بسیار وابسته‌ است. باید قیمت حدودی آپارتمان در مناطق مختلف را به طریقی بفهمید تا بتوانید متناسب با بودجۀ خود خانۀ مناسبی را انتخاب کنید. چه بسا در زمان خرید، منطقه‌ یا متراژ باب میل شما نباشد؛ اما نسبت به بودجه مجبور به خرید آن شوید. از نظر مشاوران املاک بیشترین متراژها در بین متقاضیان خرید آپارتمان در تهران، متراژهای بین ۷۰ تا ۹۰ متر است. اما ما در این مقاله می‌خواهیم مظنه خرید آپارتمان ۵۰ متری در نقاط مختلف تهران را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر به دنبال اجاره یا خرید ملک در شهرتهران هستید، به سایت دیوار بروید و آگهی‌های متنوع آن را بررسی کنید.

خرید آپارتمان در شمال تهران

شمال تهران به لحاظ شهرسازی در این سال‌ها پیشرفت زیادی داشته و به همین دلیل قیمت‌های بالاتری دارد. خرید آپارتمان در شمال تهران به لحاظ موقعیت و هزینه‌ای، شرایطی خاص نسبت به کل مناطق تهران دارد. بافت شهری در این مناطق در حوزه مسکونی از تراکم کمتری برخوردار بوده و از نظر مساحت، منازل غالبا مساحت بیشتری نسبت به دیگر مناطق تهران دارند. به همین دلیل آپارتمان‌ها در مناطق شمالی تهران از متراژهای بالاتری برخوردار هستند. اما این به این منظور نیست که متراژهای پایین‌تر در شمال تهران وجود ندارد. با کمی جست‌وجو در آگهی‌های خانه و مراجعه به مشاوران املاک، می توان آپارتمان با متراژ پایین‌تر از ۱۰۰ متر نیز یافت. باید توجه داشت اختلاف قیمت خرید مسکن و آپارتمان در تهران از شمال تا جنوب آن، حتی به متری حدود ۷۰ میلیون تومان هم می‌رسد. برای مثال قیمت یک آپارتمان ۵۰ متری در خیابان نیاوران تهران به ازای هر متر حدود ۷۰ میلیون تومان است. یا یک خانه چند سال ساخت ۵۰ متری در کامرانیه تهران به ازای هر متر ۹۰ میلیون تومان است. اما همین آپارتمان با این متراژ در جنوب تهران با متری ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. البته لازم به ذکر است آپارتمان‌هایی که در شمال تهران ساخته می‌شوند معمولا امکانات رفاهی مثل استخر و سونا و جکوزی و… دارند که همچنان بر قیمت آپارتمان اضافه می‌کند.

رونیکس

خرید آپارتمان در غرب تهران

تهران این روز‌ها آنقدر بزرگ شده که هر گوشه‌اش برای خودش شهری است. به لحاظ شهرسازی منطقه غرب تهران در بین سایر مناطق پیشتاز است. تنوع ملک در این منطقه بالاتر از سایر مناطق بوده و متقاضیان می‌توانند خانه‌ای با معیارهای خودشان را پیدا کنند. انتخاب بهترین مناطق غرب تهران، انتخاب سخت، دشوار و حساسی است. تراکم جمعیت و ساختمان‌ها در غرب کمتر است. وقتی به غرب تهران می‌رسیم، قضیه کمی متفاوت‌تر می‌شود. انواع ساختمان‌ها، از ساختمان‌های چندین سال ساخت و دارای بافت قدیمی تا برج‌های لوکس و مدرن را می‌بینیم که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در محله‌های غرب تهران هدف از خرید یا اجاره خانه برای افراد متفاوت است. یکی دیگر از پارامترهای غرب تهران وجود خانه با متراژهای متفاوت است. معمولا دسترسی به اتوبان‌هایی که در غرب تهران هستند، راحت‌تر است و افرادی که می‌خواهند به نقاط مختلف تهران سفر کنند، برای خرید به غرب تهران تمایل بیشتری نشان می‌دهند. قیمت مسکن در غرب تهران برای یک دستگاه واحد مسکونی ۵۰ متری واقع در منطقه گیشا تقریباً بین ۶۵ تا ۷۰ میلیون به فروش می‌رسد. البته لازم به ذکر است آپارتمان ۵۰ متری در بعضی از مناطق غرب تهران مانند شهرک غرب به ندرت پیدا می‌شود.

خرید آپارتمان در شرق تهران

یکی از سخت‌ترین کارها در کلان شهری مانند تهران انتخاب مسکن مناسب است. در شرق تهران از نظر شیوه ساختمان‌‌سازی، بافت شهری و ترافیک شهری شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. بافت شرق تهران قدیمی بوده و قدمت این مناطق از غرب پایتخت بیشتر است. البته بعضی از مناطق بافت جدیدتری نسبت به سایر نقاط دارند. خانه‌های شرق تهران به طور کل قیمت پایین‌تری نسبت به خانه‌های غرب شهر دارد. از این رو شاید تمایل بسیاری از افراد برای خرید مسکن با قیمت مناسب در تهران، محله‌های شرقی باشد. قیمت مسکن در شرق تهران با توجه به محله‌ای که واحد در آن قرار دارد، متفاوت است. نارمک، تهرانپارس، مجیدیه، پیروزی، نیروهوایی، وحیدیه، نظام‌آباد و… از محله‌هایی است که در شرق تهران قرار دارد. آپارتمان‌ها در مناطق شرقی تهران از متراژهای متفاوتی برخوردار هستند. این به آن معنی است که شما با هر سلیقه و بودجه‌ای در این قسمت از تهران آپارتمان مورد نظر خود را پیدا می‌کنید. هرچه به سمت محله‌های شمال شرق پیش برویم، افزایش قیمت مسکن و هرچه به سمت جنوب شرق برویم، کاهش قیمت مسکن را شاهد خواهیم بود. به طور مثال قیمت یک آپارتمان ۵۰ متری در خیابان تهرانپارس تهران به ازای هر متر حدود ۴۰ میلیون تومان است. یا یک خانه چند سال ساخت حدود متری ۳۰ میلیون است. اما همین آپارتمان ۵۰ متری در خیابان پیروزی با متری ۲۲ میلیون معامله می‌شود.

خرید آپارتمان در جنوب تهران

بافت شهری در مناطق جنوب تهران در حوزه مسکونی از تراکم بیشتری برخوردار بوده و از نظر مساحت، منازل غالبا مساحت کمتری نسبت به دیگران مناطق تهران دارند. لذا خانه‌ها بافت متراکم‌تر و قدیمی دارند. همان طور که قیمت مسکن در شمال و جنوب تهران با هم تفاوت دارد. نوع ساخت‌وساز هم در شمال و جنوب تهران با هم متفاوت است. ولی این تفاوت‌ در ساختمان‌ها فقط در شکل ظاهر و نوع امکانات آنها است. امکانات خانه‌ها در این منطقه از تهران در حد متوسط رو به پایین است. از مزایای خرید آپارتمان در جنوب تهران، مناسب بودن قیمت و راحتی زندگی در این منطقه است. با زندگی در جنوب تهران کمترین هزینه را بابت خرید مسکن یا اجاره آن خواهید پرداخت. علاوه بر آن، بسیاری از خانه‌های مناطق جنوبی تهران دارای وام‌هایی هست که در هنگام خرید خانه می‌توانید از این وام‌ها کمک بگیرید. متوسط قیمت مسکن در جنوب تهران پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در نقاط دیگر تهران است. محدوده قیمت آپارتمان در محله‌های جنوبی تهران، وسعت چندانی ندارد و ممکن است قیمت گران‌ترین آپارتمان در یکی از محله‌های جنوبی تهران با قیمت آپارتمانی ارزان در محله‌های شمالی برابری کند. آپارتمان‌های محله‌های جنوبی تهران معمولا با قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله می‌شود. برای مثال یک دستگاه آپارتمان ۵۰ متری در خیابان شوش حدود ۱۶ میلیون و همین آپارتمان در باغ آذری با متری ۱۵ میلیون معامله می‌شود.

جمع بندی

تهران به عنوان پایتخت ایران و کلانشهر دارای مناطق ۲۲ گانه است. تنوع و ساخت‌وساز شهری در این شهر بسیار است. در این مقاله سعی شده در رابطه با خرید آپارتمان ۵۰ متری در مناطق مختلف تهران، مزایا و معایب آن به طور مفصل سخن بگوییم و شما را با مناطق مختلف تهران بیشتر از پیش آشنا کنیم. همچنین سعی کردیم مظنه قیمت آپارتمان ۵۰ متری در این مناطق را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در بالا گفته شد، رنج قیمت آپارتمان ۵۰ متری از شمال به جنوب و شرق به غرب متفاوت است. در مقایسه این مناطق مشاهده کردید که برای خرید آپارتمان ۵۰ متری در شمال تهران به ازای هر متر ۹۰ میلیون و در جنوب تهران حدود ۲۰ میلیون پرداخت می‌شود. یعنی تفاوت قیمت را می‌توان حدود ۷۰ میلیون محاسبه کرد. همچنین در ازای یک آپارتمان ۵۰ متری در غرب تهران به ازای هر متر ۷۰ میلیون و در شرق حدود ۴۰ میلیون هزینه می‌شود که تفاوت این دو منطقه نیز حدود ۳۰ میلیون است.

زندگی در تهران ، مانند زندگی در هر شهر دیگری چالش‌های خاص خودش را دارد. اما اگر محل زندگیمان را با دانش و اطلاعات کافی انتخاب کنیم، می‌توانیم این چالش‌ها را به حداقل برسانیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.