مهاجرت هنرمندان به کانادا

1

اگر هنرمند هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید؛ مطلب جامع مهاجرت به کانادا برای هنرمندان از مشاور رسمی مهاجرت کانادا – مریتراستز می تواند برای شما مفید باشد. محبوبیت زندگی در کانادا مورد توجه هنرمندان نیز قرار گرفته است. هنرمندان به واسطه اجرای کنسرت‌ها و نمایشنامه‌ها یا برپایی گالری‌های عکس و نقاشی به کانادا مهاجرت می‌کنند. گاهی نیز مهاجرت هنرمندان به کانادا به صورت توریستی نیست و سعی دارند که اقامت دائم خود را به تأیید برسانند. در این مقاله شما را با ابعاد مختلف مهاجرت هنرمندان به کشور کانادا آشنا می‌کنیم.

کانادا بهترین کشور برای اقامت هنرمندان

کانادا کشور پهناور و مهاجرپذیری است که افرادی با مهارت‌های شغلی مختلف به آن مهاجرت می‌کنند. در این بین هنرمندان هم از همین افرادی هستند که به دلیل تنوع فرهنگی جذب کانادا برای اقامت دائم می‌شوند. این موضوع باعث شده است که سازمان مهاجرت کانادا برای دریافت ویزای هنرمندان شرایط ویژه ای تصویب کند.

این شرایط به هنرمندان کمک می‌کند تا از خوداشتغالی برای اخذ ویزای هنرمندی کانادا اقدام کنند. این در حالی است که امکانات و تمهیدات مناسب دیگر مهاجرین هم مشمول حال آنها نیز می‌شود.

رونیکس

شرایط مهاجرت هنرمندان به کانادا

برای مهاجرت با ویزای هنرمندان به کانادا وجود چند شرط لازم است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

سابقه کاری حداقل 2 ساله

هنرمندان پیش از هر کاری باید سابقه حداقل دو ساله خود را به سفارت کانادا ارائه دهند. در واقع هنرمندانی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند باید در 5 سال گذشته حداقل 2 سال سابقه کاری داشته باشند. البته تنها هنرهایی که در فهرست 24 تایی دولت کانادا قرار دارند، تأیید می‌شوند. در صورت تأیید سابقه کاری هنرمند از سمت دولت کانادا، یک شرط از شرایط مهاجرت هنرمندان به کانادا مورد قبول واقع شده است.

مؤثر بودن در فرهنگ کشور کانادا

آنچه برای مهاجرت به کانادا الزامی است، بارز بودن نقش شغلی مهاجران در کشور است. این موضوع فقط به هنرمندان اختصاص ندارد. تمام افرادی که با ویزای کاری یا سرمایه‌گذاری به کانادا مهاجرت می‌کنند باید اثبات کنند که نقش مهمی در پیشرفت کشور کانادا بازی می‌کنند. هنرمندانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید اثبات کنند که با هنر و مهارت‌های خود می‌توانند تحول قابل قبولی در فرهنگ کانادا ایجاد نمایند.

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه

یکی از مهم‌ترین شروط مهاجرت هنرمندان به کانادا، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه است. زبان رایج در ایالت‌هایی مانند کبک، نیوبرانزویک و اونتاریو فرانسه و سایر ایالت‌ها نیز زبان انگلیسی حرف اول را می‌زند. این قانون برای تمام متقاضیانی که کانادا را هدف مهاجرتی خود قرار داده‌اند، وجود دارد. اما برای اخذ ویزای هنرمندی کانادا این شرط به هیچ وجه قابل چشم‌ پوشی نیست.

سن، نکته مهم در امتیازدهی

مهاجرت هنرمندان به کانادا در هر سنی امکان پذیر نیست. بازه سنی 17 تا 53 سال برای اخذ ویزای هنرمندی کانادا امتیاز قابل قبولی را به متقاضیان می‌دهد. البته هنرمندانی که در 21 تا 49 سالگی اقدام به مهاجرت می‌کنند، از امتیاز بیشتر برخوردار خواهند شد و حداکثر 110 امتیاز خواهند گرفت.

تحصیلات، مسئله ای مهم برای مهاجرت

یکی از شروط اساسی مهاجرت هنرمندی به کانادا، داشتن تحصیلات مرتبط با هنر است. این موضوع برای مهاجرت کاری بسیاری مهم است. اما هنرمندانی که عموماً از ویزای خوداشتغالی برای مهاجرت استفاده می‌کنند باید تحصیلات آکادمیک قابل تأییدی داشته باشند. مدرک تحصیلی از دوره دبیرستان تا دکتری مورد قبول کاناداست اما هرچه مقطع تحصیلی بالاتر باشد، امتیاز بیشتری نصیب هنرمندان خواهد شد.

 

سازگاری با جامعه کانادا

هماهنگ بودن فعالیت هنری دارندگان ویزای هنرمندی با فرهنگ و هنر دولت کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. ویزای خوداشتغالی هنرمندان ایجاب می‌کند که هنرمند فعالیتی سازگار که موجب رشد و ارتقای فرهنگ کانادا شود، داشته باشد.

بالا بردن امتیاز با ازدواج

اگر هنرمند با فردی ازدواج کند که حداقل دو سال در کانادا تحصیل کرده است یا یک سال سابقه کار در کانادا داشته می‌تواند از امتیاز بالاتری برخوردار باشد. البته داشتن اقوام درجه یک مقیم در کانادا هم بسیار مهم است.

مهاجرت هنرمندان به کانادا با روش اکسپرس اینتری

آنچه تاکنون ذکر کردیم شرایطی برای مهاجرت هنرمندان با روش خوداشتغالی بود. اما روش اکسپرس اینتری هم گزینه دیگری برای اخذ ویزای هنرمندی محسوب می‌شود. تنها شرط اساسی در اخذ این ویزا، قرار داشتن رشته متقاضی در فهرست مورد تأیید دولت کاناداست.

این فهرست «طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا» (National Occupation Classification) نامیده می‌شود. فرد باید کد ناک (NOC) شغل خود را در این فهرست پیدا کند. برای هنرمندان این کدها عبارتند از:

  • ۵۱۳۱- تهیه کنندگان، کارگردانان، مدیران فیلمبرداری
  • ۵۱۳۲- هبران ارکستر، آهنگسازان و تنظیم کنندگان موسیقی
  • ۵۱۳۳- موزیسین‌ها و خوانندگان
  • ۵۱۳۵ -هنرپیشگان و کمدین‌ها
  • ۵۱۳۶- نقاشان، مجسمه سازان و مابقی هنرهای تجسمی
  • ۵۲۲۱- عکاسان
  • ۵۱۳۴ -متخصصان هنرهای گرافیکی
  • ۵۲۲۵- متخصصان صدابرداری و تصویربرداری
  • ۵۲۲۲- فیلمبرداران ویدیویی و سینمایی
  • ۵۲۲۴- متخصصان پخش رادیو و تلویزیون
  • ۵۲۲۶- سایر تکنسین‌ها و هماهنگ کننده در امور تصاویر متحرک، پخش و هنرهای نمایشی
  • ۵۲۲۷ -مشاغل حمایتی در امور تصاویر متحرک، پخش و هنرهای نمایشی
  • ۵۲۳۱- مجریان برنامه‌های تلویزیونی
  • ۵۱۲۱- نویسندگان
  • ۵۱۲۳- روزنامه نگاران
  • ۵۱۲۵- مترجمان
  • ۵۱۲۲- ویراستاران
  • ۱۱۲۳- متخصصان روابط عمومی و ارتباطات و تبلیغات

ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری

هر هنرمندی که بخواهد به روش اکسپرس اینتری ویزای کانادا را دریافت کند، باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل بسازد. هنگام ساختن پروفایل باید اطلاعات کامل از جمله اطلاعات هویتی، تحصیلی و کاری خود را ثبت کند. سازمان مهاجرتی کانادا با توجه به اطلاعات ثبت شده، طبق «سامانه جامع رتبه‌بندی» (Comprehensive Ranking System) که به اختصار، CRS نام دارد، امتیاز هر هنرمند را مشخص می‌کند.

این امتیاز به مدت 1 سال اعتبار دارد و دولت کانادا هر 20 روز یک بار، درخواست متقاضیانی که نمره CRS بالایی دارند را برای مهاجرت تأیید می‌کند. دعوتنامه ارسالی به متقاضیان حاکی از تأیید شدن این درخواست است.

معیار امتیازدهی به متقاضیان اکسپرس اینتری

متقاضیان ویزای اکسپرس اینتری می‌توانند حداکثر 1200 امتیاز دریافت کنند که 600 امتیاز اصلی و 600 امتیاز اضافی است. اما معیارهای تعیین کننده امتیاز اصلی هنرمندان و سایر متقاضیان ویزای کانادا عبارتند از:

  • سن متقاضیان
  • سطح تحصیلات متقاضیان
  • سابقه کاری متقاضیان در کشور کانادا
  • میزان تسلط متقاضی به زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی و فرانسه)
  • معیارهای ترکیبی (ترکیب مدرک تحصیلی متقاضی با میزان فعالیت کاری او در کشور کانادا)

این در حالی است که برای مهاجرت به کانادا می‌توان امتیاز اضافی را دریافت کرد. معیارهای این امتیازدهی عبارتند از:

  • داشتن گواهی معتبر از موسسات کانادایی: این مدرک می‌تواند تحصیلی یا فنی باشد.
  • داشتن پیشنهاد کاری (Job Offer): ارائه پیشنهاد رسمی کار از یک کارفرمای رسمی و معتبر در کشور کانادا امتیاز متقاضیان را به مقدار چشمگیری افزایش می‌دهد.
  • برخورداری از حمایت استانی از یکی از استان‌های کانادا: این گزینه برای مهاجرت استانی بسیار مؤثر است.
  • داشتن اقوام درجه یک که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند. والدین، خواهر یا برادری که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارد، می‌تواند امتیاز ویزای اکسپرس اینتری را افزایش دهد.
  • میزان آشنایی متقاضی با زبان فرانسوی: هرچند تسلط به زبان انگلیسی از الزامات است اما مسلط بودن به زبان فرانسه هم مهم و مؤثر است.

مهاجرت هنرمندان به کانادا با سرمایه گذاری و کارآفرینی

ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی راه دیگری برای مهاجرت هنرمندان به کانادا محسوب می‌شود. راه اندازی یا مدیریت یک کسب و کار هنری می‌تواند مخصوصاً برای اخذ ویزای استانی انتخاب مناسبی است.

قابل ذکر است که اصلی ‌ترین مشخصه ای که استان‌های کانادا برای برنامه‌های کارآفرینی و سرمایه گذاری در نظر دارند سرمایه و تجربه ا‌ی است که متقاضیان در زمینه‌های فرهنگی و هنری مانند مدیریت گالری‌های هنری یا اجرای کنسرت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

معیارهای امتیازدهی ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری

هنرمندان برای اخذ ویزای هنرمندی باید معیارهایی را در نظر بگیرند. این معیارها عبارتند از:

  • میزان دارایی: برای مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری باید میزان سرمایه برای مسئولین استان‌ها به اثبات برسد.
  • حداقل سرمایه: داشتن حداقل میزان سرمایه برای این نوع ویزا الزامی است.
  • داشتن سابقه مدیریتی: میزان سابقه مدیریتی برای مسئولین استان‌های کانادا اهمیت چشمگیری دارد.
  • ارائه طرح کسب و کار: با ارائه طرح کارآفرینی و سرمایه گذاری و نقش آن در پیشرفت دولت کانادا نکته اساسی است.

جمع‌بندی

 

مهاجرت هنرمندان به کانادا در این سال‌ها رشد قابل توجهی داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت ویزای هنرمندان، می توانید با شرکت مهاجرتی مریتراستز که به عنوان مشاور رسمی مهاجرت به کانادا می باشد، در ارتباط باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    ممنون از مقاله خوبتون در زمينه مهاجرت هنرمندان به كانادا
    فقط اگر از اين روش اقدام كنيم اقامت دائم دريافت مي كنيم، درسته؟