تماشای شفق قطبی در کانادا

0

 

تماشای شفق قطبی در کانادا یک تجربه به یاد ماندنی محسوب می‌شود و نکته قابل توجه این است که شفق‌ قطبی بسته به مکان مورد نظر، در تمام طول سال قابل مشاهده است. در این مقاله اطلاعات کافی درمورد بهترین زمان و مکان جهت مشاهده شفق قطبی در کانادا ارائه می‌شود تا مسافرین و علاقه‌مندان بتوانند از این تجربه بی‌نظیر در سفر خود بهره‌مند شوند.

بهترین زمان جهت تماشای شفق قطبی در کانادا

بهترین زمان جهت مشاهده شفق قطبی از ماه اکتبر تا مارچ می‌باشد. البته در صورتی که بخواهید شفق قطبی را در کانادا در ماه آگوست یا دیگر ماه‌های تابستان مشاهده کنید، سفر به استان های جنوبی در روزهایی که فعالیت خورشیدی زیادی وجود دارد بهترین فرصت را به این منظور در اختیار شما قرار می‌دهد. پس بهتر است بهترین وقت را متناسب با برنامه سفرتان برای اخذ ویزا انتخاب کنید به این منظور می توانید به آژانس‌های مسافرتی مختلف که تورهایی با عناوین مثل تور قطب شمال یا تور تماشای شفق قطبی را ارائه می دهند مراجعه کنید زیرا هم کارهای اخذ ویزای توریستی کانادا را انجام می دهند و هم پیکاپ ویزای کانادا را برای شما انجام می‌دهند.

رونیکس

در صورتی که از لحاظ زمانی دارای فرصت کافی هستید، توصیه می‌شود که جهت مشاهده شفق قطبی، برای اواخر سپتامبر تا مارچ برای سفر به کانادا برنامه‌ریزی کنید چرا که فعالیت خورشیدی که باعث بروز شفق قطبی می‌شود در این دوره زمانی بیشتر است. هر چه بیشتر به طرف شمال بروید، در طول ماه‌های تابستان ساعات تاریکی کمتری وجود خواهد داشت. بنابراین ساعات روشنایی در طول روز بایستی در زمان سفر جهت تماشای شفق قطبی در کانادا در نظر گرفته شود. پیشنهاد می‌شود که از اپلیکشین تنظیم زمان برای اطلاع از زمان مشاهده شفق قطبی استفاده کنید تا این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهید.

بهترین زمان جهت تماشای شفق قطبی در کانادا:

  • ماه سپتامبر تا اکتبر: بر طبق آمار، فعالیت خورشیدی در این زمان بیشتر است و حتی با وجود این که روزها به اندازه روزهای فصل زمستان طولانی نیستند، مشاهده شفق قطبی در کانادا در این زمان آسان‌تر می‌باشد.
  • ماه نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه: روزها در این مدت زمان بسیار کوتاه و شب‌ها نیز بسیار تاریک هستند؛ بنابراین مشاهده شفق قطبی در زمانی که آسمان صاف باشد آسان‌تر است.
  • ماه مارچ و آپریل: اعتدال بهاری (spring equinox) نیز زمان بسیار مناسبی جهت لذت بردن از منظره شفق قطبی در کانادا محسوب می‌شود.

بهترین مکان جهت تماشای شفق قطبی در کانادا

بهترین مکان‌ها جهت تماشای شفق قطبی در کانادا، استان‌های شمالی می‌باشند (از زمان اوایل پاییز تا اوایل بهار که بیشتر ساعات روز در تاریکی سپری می‌شود)

به طور کلی، موارد زیر جهت تماشای شفق قطبی بهترین مکان‌های ممکن به شمار می‌روند:

  1. وایت هورس– یوکان: یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تور شفق قطبی در کانادا
  2. یلو نایف– سرزمین‌ها یا قلمروهای شمال غربی: بهترین مکان جهت مشاهده شفق قطبی در کانادا در زمستان
  3. چرچیل– مانیتوبا: یکی از بهترین‌ مکان‌ها جهت مشاهده شفق قطبی و خرس‌های قطبی در ماه نوامبر
  4. بنف و جاسپر– آلبرتا: دو مورد از بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی در کانادا در فصل تابستان
  5. توکتویاکتوک– قلمروهای شمال غربی: توکتویاکتوک مکان چندان مشهوری محسوب نمی‌شود ولی احتمال مشاهده شفق قطبی در این منطقه زیاد می‌باشد.
  6. ایکالویت– نوناووت: یکی از دورترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی در کانادا
  7. کوجواک– کبک: کوجواک بهترین مکان برای مشاهده شفق قطبی محسوب می‌شود. (البته مشاهده شفق در این ناحیه دشوار می‌باشد)

بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی در کانادا بر حسب قلمرو/ استان:

 

  1. وایت هورس (یوکان)

یوکان با توجه به عرض جغرافیایی و موقعیت مکانی خود، یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق قطبی در جهان محسوب می‌شود. در وایت هورس، شما می‌توانید در برخی از بهترین هتل‌ها برای مشاهده شفق قطبی در کانادا نیز اقامت داشته باشید. یکی از این هتل‌ها، Northern lights resorts & spa است. در این هتل شما می‌توانید در کلبه‌های کوهستانی با پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ و فضایی گرم اقامت داشته باشید.

  1. یلو نایف (قلمروهای شمالی)

یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای مشاهده شفق قطبی در کانادا، قلمروهای شمالی می‌باشند. پایتخت قلمروهای شمالی (یلو نایف) یکی از مشهورترین نقاط برای لذت بردن از این پدیده محسوب می‌شود. در این بخش همچنین هتل‌ها و مراکز مختلفی مربوط شفق قطبی وجود دارند. یکی دیگر از شهرهای این قلمرو که در عرض جغرافیایی بالاتر قرار دارد، توکتویاکتوک می‌باشد که در فاصله دورتری قرار دارد و تعداد مراکز مرتبط با شفق قطبی در این ناحیه نسبت به یلونایف کمتر می‌باشد.

  1. چرچیل مانیتوبا

شهر چرچیل در شمال مانیتوبا و در عرض جغرافیایی بالا قرار دارد و یکی دیگر از مقاصد مشهور برای مشاهده شفق قطبی به شمار می‌رود. در این شهر، شرکت‌های مختلفی برای ارائه تور ویژه تماشای شفق قطبی وجود دارند. علاوه بر شفق قطبی، می‌توانید از سفر تفریحی برای مشاهده خرس قطبی در چرچیل بین ماه‌های اکتبر و نوامبر نیز لذت ببرید.

  1. بنف و جاسپر (کوه‌های راکی کانادا)

 

در عرض جغرافیایی پایین‌تر، بهترین مکان برای تماشای شفق قطبی، استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و به طور کلی کوه‌های راکی کانادا می‌باشند. در کوه‌های راکی کانادا، پارک ملی بنف و پارک ملی جاسپر بهترین مکان برای این منظور به شمار می‌روند.

جهت ارزیابی احتمال مشاهده شفق قطبی در سایر بخش‌های جنوبی، بایستی همیشه زمان و عرض جغرافیایی را در نظر داشته باشید: بهترین گزینه برای تماشای شفق قطبی در مکانی که برای عکاسی مناسب باشد، کوه‌های راکی کانادا می‌باشند. در این مکان، مشابه دیگر قلمروها با عرض جغرافیایی مشابه (مانند بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو و کبک) احتمال مشاهده شفق قطبی بالا می‌باشد. چشم‌انداز زیبای کوه‌های راکی، منظره بسیار شگفت‌انگیزی را جهت لذت بردن از شفق قطبی در اختیار مسافرین قرار می‌دهد.

  1. ایکالویت (نوناووت)

در قلمرو دورافتاده و قطبی نوناووت، شما می‌توانید شفق قطبی را در جزیره بافین تماشا کنید. این جزیره یکی از سردترین و دورترین مکان‌ها برای مشاهده شفق قطبی به شمار می‌رود.

  1. کوجواک (کبک)

جهت افزایش احتمال مشاهده شفق قطبی در کبک، بایستی به بخش‌های شمالی این استان مانند کوجواک سفر کنید. دسترسی به این مکان دورافتاده دشوار می‌باشد و امکانات رفاهی کمی در آن وجود دارد. به مسئله تاریکی به عنوان عاملی برای انتخاب مقصد جهت تماشای شفق قطبی در کانادا توجه کنید. در شهرهای بزرگ مانند تورنتو، ونکوور و مونترئال، روشنایی بیش از حد محیط بر اثر نورهای مصنوعی مانع شاهده شفق قطبی می‌شود. همچنین اگر آسمان از ابر پوشیده باشد نیز مشاهده شفق قطبی امکان‌پذیر نیست. جهت ارزیابی وضعیت ابرها می‌توانید از سیستم پیش‌بینی آب و هوا استفاده کنید.

بهترین تورهای شفق قطبی در کانادا

اگرچه گزینه‌های مختلفی در ارتباط با جاذبه‌های گردشگری در کانادا وجود دارند، بسیاری از مسافرین تمایل به تماشای شفق قطبی در کانادا دارند؛ چرا که آمریکای شمالی بهترین مکان برای مشاهده این پدیده محسوب می‌شود. در کانادا آژانس‌های مسافرتی مختلفی جهت ارائه برنامه‌ها و خدمات مربوط به تورهای تماشای شفق قطبی وجود دارند. بیشتر این تورها در یوکان و معمولا برای ماه اکتبر تا مارچ برنامه‌ریزی شده‌اند.

تورهای تماشای شفق قطبی در وایت هوس

تورهای تماشای شفق قطبی در وایت هورس شامل سکونت در هتل ویژه مشاهده شفق قطبی، تور برای تماشای شفق قطبی، توضیحات تاریخی در مورد یوکان و اولین بومیان ساکن این منطقه و همچنین توضیح در مورد تاریخ مهاجرت صدها نفر به مناطق شمالی برای کشف طلا و مواد معدنی می‌باشد.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.