ارضا شدن زنان؛ هرآنچه باید بدانید

9

مسئله ارضا شدن زنان نقش پررنگی در کیفیت زندگی روزمره، رابطه زوجین و حال خوب آنها دارد. سال‌هاست که قانونی نانوشته صحبت‌کردن درباره این مسئله را ممنوع کرده، اما بی‌شک از مهم‌ترین پایه‌های زندگی زناشویی است. وقتی مسئله‌ای با آگاهی و یادگیری حل می‌شود، چرا بگذاریم تیشه به ریشه زندگی بزند؟ وقت آن رسیده است که تابوهای قدیمی را کنار بگذاریم و با دیدی بازتر به مقوله ارگاسم زنان نگاه کنیم.

چرا زن‌ها به ارگاسم می‌رسند؟

هدف از ارگاسم مردان کاملا واضح و روشن است؛ مردان به ارگاسم می‌رسند تا باروری اتفاق بیفتد و چرخه حیات حفظ شود. خب ارضا شدن زنان چه سودی دارد؟ دانشمندان هنوز این مسئله را کشف نکرده‌اند! در گذشته‌های دور تصور می‌کردند وجود هورمون‌های ارگاسم زنانه لازمه تخمک‌گذاری است. با اینکه بعدها این فرضیه نقض شد، لذت رسیدن به ارگاسم و صمیمیتی که ایجاد می‌کند باعث شد هر دو طرف برای ارضا‌کردن طرف مقابل تلاش کنند.

رونیکس

امروزه می‌دانیم که ارضاشدن، چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان، مهم‌ترین عامل تعیین شدت میل جنسی است. زنی که ارگاسم را تجربه نکند و صرفا ابزاری برای رفع نیاز جنسی شریک زندگی‌اش باشد، به‌مرور میل به رابطه جنسی را از دست می‌دهد و با عوارض ناگوار ارضا نشدن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

ارضا شدن زنان چه فوایدی برای آنها دارد؟

با جست‌وجویی ساده در اینترنت، هزاران مقاله درباره فواید ارگاسم برای پوست، مو و سلامت بدن پیدا می‌کنیم که اصلا معلوم نیست چقدر می‌توان به آنها اعتماد کرد. علم پزشکی هنوز نتوانسته است فواید ارگاسم برای سلامت بدن را تأیید کند، اما ارگاسم لذت‌بخش است و همین لذت می‌تواند تأثیرات مثبتی روی سلامت روان فرد داشته باشد. رابطه جنسی لذت‌بخش حال فرد را خوب می‌کند، از استرس می‌کاهد، بدن را ایمن می‌کند و به رابطه بهتر زوج‌ها می‌انجامد.

برای باردارشدن نیاز نیست زن حتما به ارگاسم برسد، اما شواهد نشان می‌دهند که ارگاسم احتمال باروری را بیشتر می‌کند. انگار بدن زن بعد از ارضاشدن اسپرم را بهتر نگه می‌دارد. البته برای تأیید قطعی این فرضیه باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

باورهای اشتباه درباره ارضا شدن زنان

شاید بعضی از مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم عجیب به‌ نظر برسند، اما هستند کسانی که به‌اشتباه چنین تصوراتی راجع به ارگاسم زن دارند.

۱. زنانی که نمی‌توانند به ارگاسم برسند حتما مشکلات روحی دارند!

مشکلات روحی عامل ارضانشدن زنان

قطعا تروما، مشکلات رابطه و اعصاب ضعیف ارگاسم را سخت می‌کنند، اما لزوما به این معنی نیست که هر زنی ارضا نشد دچار مشکلات روانی است. حتی کسانی که نگرش جنسی سالم و روابط خوبی با همسر خود دارند هم گاهی در این زمینه مشکلاتی دارند. چرا؟ چون ارگاسم واکنشی جسمی‌روانی است. یعنی حتی اگر مشکل روانی وجود نداشته باشد، مسائل جسمی می‌توانند روی ارضا شدن زنان تأثیر منفی بگذارند، مسائلی مثل:

۲. رابطه جنسی واژینال برای ارگاسم زن کافی است!

تعداد کمی از زنان بدون تحریک بقیه اندام‌های جنسی و فقط با رابطه واژینال به ارگاسم می‌رسند. اینها به‌کنار، بیشتر خانم‌ها اوج برانگیختگی جنسی را با تحریک کلیتورال تجربه می‌کنند. پس باید در کنار رابطه واژینال، به دیگر نقاط حساس بدن آنها هم توجه شود. نوک پستان‌ها مملو از رشته‌های عصبی فوق‌العاده حساس است که لمس آنها می‌تواند برای همسرتان لذت‌بخش باشد. تحریک نقطه G (جی اسپات) با دست یا اندام تناسلی هم گاهی به‌تنهایی باعث ارگاسم در زنان می‌شود. پس این باور اشتباه را از سرتان بیرون کنید و دنبال راه تازه‌ای برای لذت‌بردن از رابطه باشید.

۳. مردان می‌توانند ارضا شدن زنان را تشخیص دهند!

نشانه های ارضا شدن زن برای طرف مقال روشن نیست. هیچ راهی برای تشخیص ارگاسم زن وجود ندارد مگر اینکه از خودش بپرسید. بعضی از خانم‌ها موقع ارگاسم آوا تولید می‌کنند، برخی سرخ می‌شوند، عرق می‌کنند و ضربان قلبشان بالا می‌رود. عده‌ای هم این‌طوری نیستند و ارگاسم آرام‌تری دارند. پس اگر واقعا می‌خواهید بدانید، از خودش بپرسید. اگر پاسخ منفی بود، تحت هیچ شرایطی با عصبانیت، سرکوفت، سرزنش و قضاوت برخورد نکنید. این رفتارها نتیجه‌ای جز فشار ارگاسم و اضطراب جنسی او ندارند. از در صحبت وارد شوید و بپرسید راه چاره‌ای می‌شناسد یا نه.

چرا بعضی از خانم‌ها اصلا ارضا نمی‌شوند؟

عوامل مختلفی در ارضانشدن خانم‌ها دخیل‌اند. عده‌ای رابطه دلخواه را ندارند، برخی از ترومایی قدیمی رنج می‌برند، عده‌ای هم شاید آن لحظه حوصله رابطه را نداشته باشند. البته دلایل دیگری هم وجود دارد، مثلا:

  • مشکلات رابطه؛
  • فشارهای زندگی؛
  • سلامت جسمانی ضعیف؛
  • مشکلات دستگاه تناسلی مثل درد لگن، عدم تعادل هورمونی یا واژینیسموس؛
  • سابقه سقط جنین؛
  • سابقه ختنه زنان (از رسوم عجیب کشورهایی مثل هند و پاکستان)؛
  • انواع سوءاستفاده جنسی؛
  • تقیدات مذهبی شدید و شرم از رابطه.

چه عواملی به ارگاسم زنان کمک می‌کنند؟

در جایگاه زن می‌توانید رفتارهایی در طول رابطه جنسی داشته باشید که شما را به ارگاسم نزدیک‌تر کنند، رفتارهایی مثل:

  • استفاده از روان‌کننده‌های باکیفیت؛
  • درخواست انجام حرکات خاصی که دوست دارید از شریک جنسی‌تان؛
  • کمک به شریکتان برای تحریک بیشتر نواحی حساس؛
  • صحبت درباره فانتزی‌ها با شریک زندگی؛
  • درمیان‌گذاشتن رفتارهای آزاردهنده با همسرتان.

توصیه‌هایی برای کمک به ارضا شدن زنان

زمانی که آسیب‌های روحی یا مشکلات رابطه ارضا شدن زنان را دشوار می‌کنند یا زمانی که همسرتان از رابطه جنسی یا تمایلات خود احساس شرم یا ترس می‌کند، باید خیلی سریع سراغ مشاوره فردی یا زوج‌درمانی بروید. اما اگر فکر می‌کنید مشکلات‌تان ناشی از ندانستن و بلدنبودن است، امتحان‌کردن توصیه‌های این بخش خالی از لطف نیست.

۱. پیش‌نوازی را فراموش نکنید

خیلی وقت‌ها همه‌چیز آن‌قدر سریع اتفاق می‌افتد که اصلا پیش‌نوازی فراموش می‌شود. در حالی که ممکن است شریک زندگی‌تان به‌اندازه شما آماده برقراری رابطه نباشد. او هم به‌اندازه شما حق دارد از این رابطه لذت ببرد. پس اگر کیفیت رابطه و لذت‌بردن همسرتان برای شما مهم است، این مرحله را فراموش نکنید. به هر روشی که بلدید (اگر هم بلد نیستید، لطفا یاد بگیرید!) جسم و ذهن او را آماده کنید و قدم‌به‌قدم پیش بروید.

۲. به خودتان یادآوری کنید هدف لذت‌بردن است نه ارضاشدن

هدف از رابطه جنسی لذت‌بردن است و رسیدن به ارگاسم یکی از کوتاه‌ترین لذت‌هایی است که انسان تجربه می‌کند، پس آن را کوتاه‌تر از چیزی که هست نکنید. به‌عنوان پارتنر در طول رابطه فضایی ایجاد کنید که هدفش صمیمیت و لذت باشد و رسیدن به ارگاسم نتیجه آخر کار. تمرکزتان را از آخر بازی بردارید و روی تک‌تک حرکاتی بگذارید که انجام می‌دهید. مطمئن باشید هرچقدر بیشتر به ارضاشدن فکر کنید، احتمال وقوعش کمتر می‌شود.

۳. کلیتوریس را بیشتر بشناسید

بیشتر خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم به تحریک کلیتورال نیاز دارند. حتی در سال ۲۰۱۷ مطالعه‌ای در این زمینه انجام شد و نشان داد که فقط ۱۸درصد زنان می‌توانند با رابطه جنسی واژینال به ارگاسم برسند و باقی علاوه بر دخول، به برانگیختگی غیرمستقیم هم نیاز دارند. پس سعی کنید در طول رابطه تا می‌توانید به نواحی تحریک‌پذیر مثل کلیتوریس توجه کنید. می‌توانید پوزیشن‌های مختلف را امتحان کنید تا با اندام جنسی خود دسترسی راحت‌تری به این ناحیه داشته باشید.

۴. کاری را بکنید که دوست دارد

کمک به ارگاسم بهتر زن با عمل به خواسته‌های او

از خودش بپرسید چه کاری را دوست دارد و چه کاری را دوست ندارد. اجازه بدهید خودش هدایت رابطه را در دست بگیرد و ببینید چقدر فشار و در کدام جهت وارد می‌کند. این دقیقا همان قدرتی است که برای لذت‌بردن احتیاج دارد، پس خودتان هم موقع رابطه واژینال (دخول) یا اورال (دهانی) قدرتی مشابه را اعمال کنید.

۵. مدام او را ببوسید

وقتی از مرحله پیش‌نوازی عبور می‌کنید و رابطه جنسی جلوتر می‌رود، احتمالا کمتر حواستان به بوسه‌های عاشقانه است و ذهنتان درگیر حرکات اصلی رابطه می‌شود، غافل از اینکه بوسه‌های عمیق چقدر می‌تواند بر ارضا شدن زنان اثرگذار باشد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ روی ۵۰هزار نفر انجام شد، احتمال ارگاسم زنان در رابطه جنسی شامل ترکیبی از بوسه‌های عمیق، رابطه جنسی دهانی و تحریک دستگاه تناسلی به‌مراتب بیشتر است.

۶. درباره فانتزی‌های همسرتان با او صحبت کنید

از او بپرسید فانتزی خاصی دارد که بخواهد امتحانش کند یا نه. قدرت این فانتزی‌ها را دست‌کم نگیرید. همین تصوراتِ بعضا عجیب‌و‌غریب گاهی شدت برانگیختگی را در طول رابطه چندین برابر می‌کنند. لازم نیست همیشه حواستان به قید‌وبندها باشد و در چارچوب مشخصی حرکت کنید، اتفاقا چنین تنوعی برای رابطه مفید است. در ضمن برآورده‌کردن فانتزی‌های همسرتان، ذهن او را برانگیخته می‌کند. اهمیت این مسئله اگر بیشتر از تحریک جسمی نباشد، کمتر هم نیست. مثلا اگر احساس می‌کنید تمایل دارد ابزارهای جنسی را امتحان کند، گاهی از این ابزارها در طول رابطه استفاده کنید.

۷. در طول رابطه جنسی حرف بزنید

گاهی حرف‌زدن موقع برقراری رابطه جنسی برای ارضا شدن زنان معجزه می‌کند. وقتی می‌شود با تعریف از خودش و احساسی که به شما می‌دهد صمیمیت رابطه را به اوج برسانید، چرا این کار را نکنید؟ اگر مشتاقانه پاسخ داد، بدانید از این حرف‌ها لذت می‌برد و دوست دارد بیشتر بشنود. گاهی اوقات درست وسط رابطه چند لحظه صبر کنید، به او نگاه کنید، در آغوشش بگیرید و یک جمله عاشقانه بگویید.

۸. از مواد روان‌کننده استفاده کنید

بدون مواد روان‌کننده (لوبریکنت)، رابطه جنسی برای زنان سخت و آزاردهنده می‌شود. گاهی حتی به‌رغم برانگیختگی کامل زن، بدنش هیچ مخاطی تولید نمی‌کند و کاملا خشک است. در چنین مواقعی برقراری رابطه به‌امید مرطوب‌بودن دیواره‌های واژن به‌جای آنکه لذت‌بخش باشد، برای همسرتان عذاب‌آور است. حتی مطالعات هم نشان داده‌اند که برقراری رابطه جنسی زمانی برای خانم‌ها لذت‌بخش‌تر است و موجب ارگاسم زنان می‌شود که قبل از دخول مقداری روان‌کننده استفاده شود. البته این کار فقط برای لذت خانم‌ها نیست و همین مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از روان‌کننده مدت‌زمان رابطه را برای مردان هم طولانی‌تر می‌کند.

۹. تحریک گردن را فراموش نکنید

پوست ناحیه گردن فوق‌العاده نازک و پر از رگ‌های خونی نزدیک به سطح پوست است و یکی از تحریک‌پذیرترین نقاط بدن خانم‌ها محسوب می‌شود. پس از آن غافل نشوید. برای کمک به ارضا شدن زنان وقتی شریکتان کم‌کم به ارگاسم نزدیک می‌شود، با بوسیدن و لمس این قسمت او را بیشتر به‌سمت ارگاسم هل بدهید.

۱۰. نیازهای همسرتان را از خودش بپرسید

آخرین راهکار این است که نیازهای همسرتان را از خود او بپرسید. چه اشکالی دارد بگذارید او شما راهنمایی‌ کند؟ تحقیقات نشان داده‌اند زوج‌هایی که راحت‌تر درباره مسائل و خواسته‌های جنسی با هم صحبت می‌کنند، رابطه جنسی بهتری دارند. چرا؟ چون از قبل درباره فانتزی‌ها، ترجیحات و حرکت‌های آزاردهنده صحبت کرده‌اند، به توافق رسیده‌اند و در طول رابطه دیگر خبری از اضطرابِ ندانستن نیست. صحبت درباره مسائل جنسی به‌تنهایی کمک بزرگی به ارضا شدن زنان و البته مردان می‌کند.

شما بگویید

هرچه در این‌ باره بیشتر تجربه کنیم و از تجربه‌های دیگران استفاده کنیم، باز هم کم است؛ پس لطفا در صورت تمایل، بگویید چه تجربیاتی در این زمینه دارید. اگر خانم هستید، شریک زندگی شما چقدر به این نیاز ذاتی احترام می‌گذارد؟ اگر آقا هستید، شما چقدر به این نیاز همسرتان احترام می‌گذارید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.


در ادامه بخوانید: دلایل گریه بعد از رابطه جنسی یا حین آن
هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
منبع menshealth netdoctor medicalnewstoday
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 9 دیدگاه)
  1. احمد می‌گوید

    یپاس بابت مقاله‌ی مفید شما.
    لازم به ذکر است که ختنه زنان فقط مختص هند و پاکستان نبوده و علاوه بر سایر کشورها در ایران نیز در هرمزگان، کردستان، سیستان و بلوچستان و بعضی مناطق دیگر نیز بعضاً انجام می‌شود و پسندیده است که از جهت آگاهی‌بخشی و توجه مردم، به این موضوع نیز اشاره شود.

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام من سیستان بلوچستان زندگی میکنم اما اصلا اینجا تا حالا راجب ختنه کردن زنان یک کلمه هم نشنیدم پس الکی اطلاعات از خودتون ندین

    2. مهدیه منصوری می‌گوید

      سلام همراه عزیز چطور
      ممنون بابت اشاره‌ای که به این نکته داشتید.
      در مقالات آتی سعی می‌کنیم به‌طور مجزا به این مسئله بپردازیم.

  2. محمد می‌گوید

    وقتی زن ارگاسم می‌شود انقباض عضلانی در بخش واژن احساس میشود پس اینکه میفرمایید مشخص نیست و باید از خود فرد پرسید یک نظریه اشتباه است

    1. مهدیه منصوری می‌گوید

      سلام دوست من
      بله یکی از علائم ارگاسم انقباض ریتمیک عضلانی در مجرای واژنه.
      ممنون که نظرت رو با ما در میون گذاشتی.

  3. دانیال قربانی می‌گوید

    سلام ممنون از اطلاعات مفید و جالبی که در اختیار ما گذاشتین،
    اما من دنبال موضوعی دیگر بودم که نتونستم پیدا کنم، اگه امکان راهنمایی را داشته باشید یه دنیا ممنون شما میشم،
    بزارید از اینجا شروع کنم که من قبل ازدواج با یک خانمی در ارتباط بودم که ایشون با استفاده از پوزیشن مخصوص خودش به ارگاسم میرسید و من هم خیلی راضی بودم که خودش هم به من کمک میکرد،
    اما حالا با خانمی ازدواج کردم که ایشون سن سال کمی دارن و اصلا تجربه نداشتن و اینم بگم که من همسرم را عاشقانه دوست دارم و تمام این راهنمایی هارا که خواندم بیشترش رو ما درست انجام دادیم و مشکلی هم در مدت زمان رابطه نداریم اما فقط من مشکلم اینه که چطور باید به ایشون بفهمونم که باید اون حرکت رو یاد بگیره و یا پیدا کنه رو بدنش نمیدونم چکار کنم، بیشتر امیدوار بودم کلیپ اموزشی برای این موضوع پیدا کنم تا به ایشون نشون بدم چون احساس میکنم اگه من بیش از حد بخوام برایش توضیح بدم ایشون حس خوبی نمیگیره و فکر میکنه مشکلی داره، ممنون میشم اگه راهنمایی کنین، 🙏🌹

    1. مهدیه منصوری می‌گوید

      سلام دوست من. قطعا ما نمی‌تونیم کلیپ آموزشی در این زمینه داشته باشیم. اما مشاوره، خوندن کتاب و تماشای ویدیوی وب‌سایت‌های مرجع می‌تونه مشکل شما رو حل کنه.

      1. دانیال قربانی می‌گوید

        سلام وقت شما بخیر ممنون از وقتی که گذاشتین،
        میشه خواهش کنم بیشتر راهنمایی کنید؟ دقیقا دنبال چه کتابی باید باشم و وب سایت های مرجع یعنی دقیقا چه سایتی اگه ادرس داره ممنون میشم بهم معرفی کنید. بازم ممنونم از وقت شما🌹

        1. مهدیه منصوری می‌گوید

          در قدم اول این تفکر که همسرتون شخصا باید بدونه که چطور ارضا می‌شه رو از ذهنتون پاک کنید.
          نقاط حساس بدن همسرتون رو پیدا کنید، صبورانه تکنیک‌های مختلف رو روی این نقاط امتحان کنید و پیگیر واکنش همسرتون باشید.

          امیدواریم مشاوره تخصصی بتونه اطلاعات بیشتری در اختیارتون بگذاره 🌹