بهترین خوانندگان جهان؛ از مایکل جکسون تا دیوید بووی

58

استعداد و محبوبیت همیشه دست‌ به‌ دست‌ هم نمی‌دهند، اما اگر بدهند نتیجه ظهور ستاره‌ای است که خاطره‌اش حتی بعد از مرگ او هم در ذهن مردم باقی می‌ماند. در این مقاله با بهترین خوانندگان جهان آشنا می‌شویم، کسانی که آثارشان تأثیر شگفت‌انگیزی بر دنیای موسیقی داشت. البته این نکته را هم فراموش نکنیم که در انتخاب بهترین خواننده های جهان همیشه پای سلیقه در میان است و معیار مشخصی برای این منظور وجود ندارد.

راهنمای مطالعه نمایش

۱. مایکل جکسون (Michael Jackson)

مایکل جکسون یکی از بهترین خوانندگان جهان

نام مایکل جکسون به‌ گوش همه ما آشناست. از کسی حرف می‌زنیم که کارش را بدون آموزش رسمی یا خواندن و نوشتن نت‌های موسیقی شروع کرد و بعدها به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های فرهنگ و سرگرمی در تاریخ موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ، به او لقب «پادشاه پاپ» را دادند. مایکل اگر بهترین خواننده تمام دوران نباشد، بی‌تردید یکی از بهترین‌ها و محبوب‌ترین‌هاست.

رونیکس

۲. استیو واندر (Stevie Wonder)

استیو واندر، از بهترین خواننده‌های دنیا

استیو ترانه‌سرا و نوازنده‌ای موفق و پیشگام در ژانرهای R&B، فانک، راک، پاپ و سول بود. عجیب نیست که آلبوم‌های این نوازنده نابینا بیش از ۱۰۰میلیون دلار فروش رفته‌اند و ۲۵ جایزه گرمی به‌ دست آورده است. امروزه در تمام تالارهای مشاهیر ردی از استیو به‌ چشم می‌خورد و حتی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره‌ای دارد.

۳. ماروین گی (Marvin Gaye)

ماروین گی یکی از بهترین خواننده های جهان

ماروین هنرمند بزرگی بود که برای اولین بار «موتاون» يا موسيقى پاپ سياه‌پوستان آمريكا را معرفی کرد. او در تالار مشاهیر موسیقی R&B، ترانه‌سرایان، راک اند رول جای گرفت و جایزه یک عمر دستاورد گرمی را از آن خود کرد. این هنرمند درخشان در سال ۱۹۸۴ طی دعوایی خانوادگی به قتل رسید.

۴. فردی مرکوری (Freddie Mercury)

فردی مرکوری ستاره موسیقی راک

فردی مرکوری اسطوره علاقه‌مندان به موسیقی راک و بی‌تردید یکی از بهترین خوانندگان جهان است. این ستاره در جوانی از دنیا رفت، اما در همان مدت کم توانست به تالار مشاهیر موسیقی راه یابد و جوایز متعددی به‌ دست بیاورد. فردی چنان خواننده بااستعداد و تأثیرگذاری بود که بر اساس زندگی او و گروه موسیقی‌اش که کوئین نام داشت بارها نمایش، زندگی‌نامه و برنامه تلویزیونی ساخته شده است.

۵. فرانک سیناترا (Frank Sinatra)

فرانک سیناترا از بهترین خوانندگان جهان

یکی دیگر از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ، فرانک سیناترا به‌عقیده عده زیادی محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین موسیقی‌دان دهه ۱۹۰۰ است؛ جوایز او در حوزه موسیقی هم این را تأیید می‌کنند. صدای او یکی از شناخته‌شده‌ترین صوت‌های دنیاست که هنوز هم در رویدادهای مختلف شنیده می‌شود.

۶. آرتا فرانکلین (Aretha Franklin)

آرتا فرانکلین ملکه موسیقی سول

آرتا فرانکلین در سال ۱۹۶۷ با آهنگ پرطرف‌دار «Respect» معروف شد و استعدادش را به تمام دنیا نشان داد. طولی نکشید که همسالانش او را «ملکه موسیقی سول» نامیدند و اولین بانوی خواننده‌ای بود که وارد تالار مشاهیر راک‌اند‌رول شد. فرانکلین ۱۱۲ تک‌آهنگ داشت، ۱۸ جایزه گرمی برنده شد و با فروش بیش از ۷۵میلیون قطعه موسیقی در سراسر جهان یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی و یکی از بهترین خوانندگان جهان در تمام دوران محسوب می‌شود.

۷. پل مک‌کارتنی (Paul McCartney)

پل مک‌کارتنی یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان دنیا

پل مک‌کارتنی صدای فوق‌العاده دل‌نشینی دارد. او با گروه «The Beatles» به شهرت رسید و بعدها نوازندگی انفرادی، گروه «Wings» و همکاری با مایکل جکسون شهرتش را بیشتر کردند و او را به جایگاه اول «Billboard Hot 100» رساندند. آهنگ «Yesterday» مک کارتنی پرفروش‌ترین آهنگ تاریخ موسیقی است که بیش از ۲۲۰۰ هنرمند و گروه دیگر آن را بازسازی کرده‌اند.

۸. استیو پری (Steve Perry)

استیو پری، صدای طلایی آرنا راک

استیو پری یکی بهترین خواننده های جهان در سبک راک است. صدای رسا و قدرتمند این خواننده با گستره آوازی سه‌اکتاوی نیرویی بود که او را به رهبری فوق‌العاده برای گروه «Journey» و هنرمندی خارق‌العاده تبدیل می‌کرد. استیو صدای طلایی آرنا راک در دهه ۸۰ میلادی است و تأثیری که بر موسیقی راک گذاشت تا همین امروز هم احساس می‌شود. پری توانست راه خود را به‌عنوان یکی از بهترین خوانندگان جهان به تالار مشاهیر راک‌اندرول باز کند.

۹. جیمز براون (James Brown)

جیمز براون خواننده تاثیرگذار سبک سول، فانک و رپ

ژانرهای موسیقی سول، فانک و رپ شهرت و محبوبیت خود را مدیون جیمز براون، پدرخوانده موسیقی سول سیاهان آمریکا، هستند. این خواننده پرانرژی دستی به سروگوش موسیقی مدرن کشید و آن را به‌سمت‌ دیسکو، هیپ‌هاپ و فانک هدایت کرد. انرژی او حتی در ترانه‌هایش پیداست و افتخارات و جوایزش بی‌شمارند.

۱۰. ماریا کری (Mariah Carey)

ماریا کری یکی از بهترین خوانندگان جهان

یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ در میان زنان، ماریا کری است. تأثیر گستره آوازی پنج‌اکتاوی کری بر بسیاری از همتایان مدرنش کاملا مشهود است، از آریانا گرانده و بیانسه گرفته تا کلی کلارکسون و کریستینا آگیلرا. چند آلبوم او گواهی الماس و چندین آلبومش گواهی پلانتیوم گرفته‌اند. این ستاره جهانی در دهه ۲۰۱۰ کمی کم‌کار شد، اما جوایزی که کسب کرده است نشان می‌دهند روزگاری مرکز توجه علاقه‌مندان موسیقی بوده است.

۱۱. جنیس جاپلین (Janis Joplin)

جنیس جاپلین از هنرمندان برتر موسیقی دنیا

جنیس یکی از اعضای اصلی باشگاه ۲۷ (گروهی از ستارگان پاپ و راک) بود. این هنرمند در عمر کوتاهش بر تعداد بی‌شماری از هنرمندان مثل ملیسا اتریج، استیوی نیکس، جوآن جت و فیث هیل تأثیر گذاشت. آهنگ‌های جاپلین هنوز هم در رویدادهای مختلف شنیده می‌شوند. پایان غم‌انگیز او زود از راه رسید، اما صدای قدرتمند، خشن و روح‌انگیزش باقی می‌ماند و در آینده هم الهام‌بخش هنرمندان بسیاری می‌شود.

۱۲. کریستینا آگیلرا (Christina Aguilera)

کریستینا آگیلرا از بهترین خواننده های جهان

یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ جهان که به‌رغم سن کمش توانست به محبوبیت و شهرت فراوان برسد و افرادی مثل آدام لمبرت و لیدی گاگا از او تأثیر پذیرفته‌اند، کریستینا آگیلرا است. او تاکنون ۸ آلبوم منتشر کرده است و از محبوب‌ترین آهنگ‌هایش می‌توان به «Genie In A Bottle»، «Dirty» و «Beautiful» اشاره کرد. البته این بانوی خوش‌صدا هنوز جوان است و شاید بهترین سال‌های کاری‌اش در راه باشند.

۱۳. کارن کارپنتر (Karen Carpenter)

کارن کارپنتر، خواننده و درامر محبوب

کارن کارپنتر بی‌تردید یکی دیگر از بهترین خواننده های جهان است که صدای پویا و تغییرپذیرش را همه دوست دارند. بخشی از محبوبیت و شهرت او بابت نواختن درام است و در عمر کوتاهی که داشت بر خوانندگان بزرگی مثل مدونا تأثیر گذاشت. کارن در جوانی از دنیا رفت، اما میراث او همچنان پابرجاست.

۱۴. تینا ترنر (Tina Turner) از بهترین خوانندگان جهان

تینا ترنر از پرفروش‌ترین هنرمندان تاریخ

این خواننده و بازیگر آمریکایی‌سوئیسی یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان تمام دوران است. حتی به او لقب ملکه راک‌اند‌رول را داده‌اند. صدای رشدیافته و قدرتمند ترنر متزوسوپرانویی (سوپرانوی متوسط) با گستره آوازی چهاراکتاوی است که قلب و روح علاقه‌مندان به آر اند بی، پاپ، سول، راک‌اندرول و راک را هدف می‌گیرد. ترنر ۲۴ آلبوم با آیک و ۹ آلبوم انفرادی دارد.

۱۵. ری چارلز (Ray Charles)

ری چارلز، اسطوره نابینای موسیقی

ری چارلز در هفت‌سالگی نابینا شد و در سال‌های بعد خود را به‌عنوان اسطوره‌ موسیقی به دنیا معرفی کرد. این خواننده تأثیرگذار در سبک‌های کانتری، آر اند بی و پاپ موفقیت‌های چشمگیری داشت، اما تا ابد به‌عنوان پیشگام موسیقی سول در یادها باقی خواهد ماند. چارلز تک‌تک نت‌های نواخته‌شده را می‌شنید و مهر تأیید یا رد بر نوازندگان می‌زد. یکی از آهنگ‌های بی‌نظیر ری چارلز «Hit The Road Jack» است.

۱۶. الویس پرسلی (Elvis Presley)

الویس پرسلی یکی از بهترین موزیسین‌های دنیا

الویس آرون پرسلی با ۲۴ آلبوم که در سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۷ منتشر کرد، پادشاه راک‌اندرول و یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان جهان محسوب می‌شود. شاید از نظر بزرگان موسیقی به‌لحاظ مهارت و استعداد یکی از بهترین خواننده های جهان نباشد، اما صدای جذابش او را به شهرت چشمگیری رساند. هنرمندان بزرگی مثل بیتلز، کلیف ریچارد، بیلی فیوری و بسیاری دیگر از الویس الهام گرفته‌اند.

۱۷. التون جان (Elton John)

التون جان، ترانه‌سرا، پیانو‌نواز و آهنگساز معروف

شاید با شنیدن نام این خواننده آهنگ‌هایی مثل «Bennie And The Jets» ،«Goodbye Yellow Brick Road» یا «Candle In The Wind» در ذهنتان پخش شوند، اما التون فقط خواننده نبود. بخش زیادی از شهرت او به‌خاطر ترانه‌سرایی، پیانو‌نوازی و آهنگسازی است. بعد از او کمتر کسی توانست پیانونوازی به‌سبک راک را ادامه بدهد.

۱۸. رابرت پلانت (Robert Plant)

رابرت پلانت، الگوی خوانندگان راک

پلانت بعد از همکاری با لد زپلین به الگویی برای خوانندگان راک تبدیل شد و افراد بی‌شماری از او تقلید کردند. شاید لد زپلین او را به افسانه تبدیل کرده باشد، اما به‌‌تنهایی هم آثار درخشانی در دنیای موسیقی به‌ جا گذاشت. اگر رابرت پلانت نبود، شاید هیچ‌وقت هنرمندان برجسته‌ای مثل کریس کرنل، گری چرون، گدی لی، سامی هاگار، فردی مرکوری یا اکسل رز هم نبودند.

۱۹. دیوید بووی (David Bowie)

دیوید بووی، پادشاه موسیقی آوانگارد

شاید دیدن نام دیوید بووی در میان خواننده‌های تأثیرگذار برایتان عجیب باشد، اما باید بگوییم هنرمندانی مثل «Nine Inch Nails» و «Radiohead» بدون حمایت این پادشاه موسیقی آوانگارد و تجربی، جایگاهی در موسیقی راک نداشتند. این نکته به‌تنهایی گویای تأثیر چشمگیر این خواننده بر دنیای موسیقی است. بووی حتی با کوئین، میک جگر و بینگ کرازبی همکاری کرد و در تمام این سال‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

۲۰. پرینس (Prince)

پرینس، از بهترین خوانندگان و نوازندگان دنیا

پرینس نه‌تنها یکی از بهترین خوانندگان جهان بود، بلکه مهارتش در نواختن گیتار بسیاری از نوازندگان امروزی را شرمنده می‌کند. او فردی به‌شدت کمال‌گرا با گستره آوازی پنج‌اکتاوی بود که او را به خواننده‌ای تمام‌عیار بدل می‌کرد. پرینس از ابراز وجود نمی‌ترسید و از اطرافیان خود هم چنین انتظاری داشت. شاید آهنگ‌های محبوب او را شنیده باشید، آهنگ‌هایی مثل «Purple Rain» ،«1999» و «When Doves Cry».

۲۱. روزالیا (Rosalia Vila Tobella)

روزالیا از بهترین خواننده های دنیا

لحن آوازگونه و لهجه ریتمیک این ترانه‌سرای محبوب اسپانیایی قلب شنونده را سرشار از احساسات عمیق می‌کند و صدایش چندین دهه تاریخ را در گوش جانِ شنونده زنده می‌کند. نام روزالیا با موسیقی جنوب اسپانیا، یعنی فلامنکو، گره خورده است و شروع فعالیت هنری او نیز با رقص و آواز بود. او که در نوجوانی وارد مدرسه موسیقی شد، هنوز هم مشغول ضبط و انتشار آهنگ‌های جدید است.

۲۲. توماس آندرس (Thomas Anders)

توماس آندرس

ترانه جودی آبوت را حتما خاطرتان هست! مسیر خوانندگی توماس آندرس با همین ترانه معروف آغاز و به جایگاه معروف ترین خواننده جهان در ژانرهای پاپ، یوروپاپ و یورودنش ختم شد. شهرت این خواننده و ترانه‌سرای آلمانی در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ با گروه «مدرن تاکینگ» به اوج رسید و فعالیت انفرادی او بعد از قطع همکاری با آن گروه هم همچنان برای طرف‌دارانش جذاب است.

۲۳. ادل (Adele)

ادل از بهترین خوانندگان جهان

ادل یکی از جوان‌ترین خواننده های معروف خارجی است که قطعا لیاقت حضور در این فهرست را دارد. این خواننده و ترانه‌نویس موفق انگلیسی فقط در سال ۲۰۱۲ برنده ۶ جایزه گرمی شد و با فروش بیش از ۱۷۰میلیون نسخه از آثارش هرکجای دنیا که فکرش را کنید طرف‌دار دارد!

۲۴. جان لنون (John Lennon)

جان لنون

می‌رسیم به یکی از خواننده های معروف خارجی که از قضا یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی راک هم هست!‌ جان لنون خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده موفق بریتانیایی بود. هنرمندی صلح‌طلب که ترانه معروف «تصور کن» او را کمتر کسی نشنیده است. این هنرمند خلاق و بااستعداد در آستانه ۴۰سالگی به قتل رسید و طرف‌داران پروپاقرصش هنوز در بهت این مرگ بی‌معنا به‌ سر می‌برند!

۲۵. سلن دیون (Celine Dion)

سلن دیون

تا چند ماه پیش نوشتن درباره سلن دیون تا این اندازه سخت و حزن‌انگیز نبود! اما امروز خاموشیِ همیشگیِ صدایی که نوازشگر روح بود و بر جان شنونده می‌نشست، برای هیچ‌یک از طرف‌داران این خواننده کانادایی باورکردنی نیست. سلن دیون، خواننده آهنگ معروف تایتانیک، در ۵۵سالگی برای همیشه با خوانندگی خداحافظی کرد.

۲۶. لارا فابین (Lara Fabian)

لارا فابین از بهترین خوانندگان جهان

می‌رسیم به آوازه‌خوان مشهور بلژیکی که قصه‌های زیادی درباره ترک عشق و افسردگی شدید ۱۲ساله او شنیده‌ایم. احتمالا معروف‌ترین آهنگ لارا یعنی «Je T’aiman» را شنیده‌اید. دامنه آوازی لارا چهار اکتاو است و مشوق اصلی او برای شرکت در کلاس‌های آوازه‌خوانی پدر گیتاریست او بود. لارا سرشار از هوش موسیقایی و توانمندی‌های آوازی است. اینها در ترکیب با تکنیک‌های آوازه‌خوانی او را به یکی از بهترین خواننده های معروف خارجی تبدیل می‌کنند.

۲۷. پاواروتی (Luciano Pavarotti)

پاواروتی از معروف‌ترین خوانندگان جهان

پاواروتی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین خواننده‌های تِنور اپراست که در دوران فعالیت هنری‌اش، در کنار خوانندگی زحمت زیادی برای تربیت خوانندگان اپرا کشید. فعالیت جهانی این خواننده حنجره طلایی با توجه ویژه یک خواننده جوان سبک سوپرانو به‌اسم ساترلند آغاز شد و حضور گسترده‌ او را در مشهورترین سالن‌های دنیا به‌ دنبال داشت.

۲۸. آندره بوچلی (Andrea Bocelli)

آندره بوچلی

بگذارید از خواننده و ترانه‌سرای نابینای ایتالیایی برایتان بگوییم که صدای دلنشین آواز اپرای او در بزرگ‌ترین سالن‌های کنسرت دنیا طنین‌انداز شده است. آندره صدایی قدرتمند و پر از احساس دارد و سلن دیون درباره او گفته است:

اگر خدا صدایی دارد، آن صدا حتما صدای بوچلی است.

۲۹. بورنا بوی (Burna Boy)

بورنا بوی یکی از معروف‌ترین خواننده های جهان

بورنا بوی یا پسر برنا صرفا یک خواننده یا ترانه‌نویس نیست! یک غول فرهنگی اهل نیجریه است که در ترانه‌هایش به‌رغم برآورده‌کردن انتظارات اروپایی، ارتباط خود با ژانر‌های آفریقایی را حفظ می‌کند. این خواننده معروف فعالیتش را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرده است و با آنکه صدای نرم و دلنشینی دارد، به‌راحتی می‌تواند اوج بگیرد و باس عمیق بخواند. برنا تاکنون چندین جایزه معتبر دریافت کرده است.

۳۰. پاول وستربرگ (Paul Westerberg)

پاول وستربرگ از بهترین خوانندگان جهان

توانمندی پاول در استفاده هنرمندانه از شوخی، تحقیر، کنایه و صمیمیت در آهنگ‌هایش او را به بزرگ‌ترین خواننده راک غرب میانه دهه ۱۹۸۰ تبدیل کرده است. عمق صدای این نوازنده بزرگ آمریکایی را می‌توان در ترانه‌های «Unsatisfied» و «Within Your Reach» به‌وضوح شنید و اوج توانمندی او را لمس کرد.

۳۱. مارک آنتونی (Mark Antony)

مارک آنتونی از بهترین خوانندگان جهان

نام اصلی او مارکو آنتونیو مونیز است. خواننده، آهنگساز و بازیگر پورتوریکویی که در نیویورک به دنیا آمد و به معروف ترین خواننده جهان در سبک سالسا تبدیل شد. اولین حضور این هنرمند در وادی هنر در ۱۲سالگی رقم خورد تا در بزرگ‌سالی ۲ جایزه گرمی و ۴ جایزه گرمی لاتین را از آن خود کند. آلبوم‌های آنتونی یکی بهتر از دیگری توانستند اوج هنر و استعداد این خواننده را به نمایش بگذارند.

۳۲. جون بایز (Joan Baez)

جون بایز

تا قبل از آنکه جون بایز پا به صنعت موسیقی و هنر بگذارد، ترانه‌سرایان محلی تصنیف‌های حزن‌انگیز خود را دست‌و‌پاشکسته و با صدایی پرنقص می‌خواندند. این خواننده و ترانه‌نویس نامدار و اسطوره موسیقی فولک آمریکایی در اولین روزهای دهه شصت پا به صحنه گذاشت تا ابهت صدای ویبراتوری سوپرانو را به‌ رخ بکشد. باب دیلن درباره بایز گفت است:

او با صدای خود دیگران را طلسم می‌کند.

۳۳. سالومون برک (Solomon Burke)

سالومون برک از بهترین خوانندگان جهان

سالومون برک یکی از معروف‌ترین خواننده‌های جهان است که در دهه شصت فقط چند آهنگ طراز اول سبک R&B داشت، اما در قرن ۲۱ به‌عنوان ستاره‌ای آمریکایی بسیار تحسین شد. برک فقط خواننده نبود و کشیش هم بود. در ترانه‌هایش هم دوست داشت از درد دل بگوید و درباره قدرت عشق حرف بزند و موعظه کند؛ کمتر کسی از خوانندگان این سبک پیام خود را تا این اندازه دقیق بیان می‌کند! این خواننده و آهنگساز آمریکایی در فرودگاه آمستردام درگذشت.

۳۴. امی واینهوس (Amy Winehouse)

امی واینهوس

شهرت عجیب‌غریب ایمی واینهاوس نه به‌خاطر مرگش در جوانی است، نه زندگی شخصی غم‌انگیز و پر از دردش. ایمی ملکه موسیقی در سبک‌های موسیقی سول، ریتم اند بلوز، رگی و جاز بود و هنوز بعد از گذشت ۲۰ و اندی سال از زمان مرگش، کسی نتوانسته جای خالی این خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی را در دنیای موسیقی پر کند. «بازگشت به سیاهی» معروف‌ترین اثر ایمی بود.

۳۵. نینا سیمون (Nina Simone)

نینا سیمون یکی از بهترین خوانندگان جهان

یونیس کتلین ویمون با نام هنری نینا سیمون هم خواننده و ترانه‌سرا بود و هم نوازنده پیانو. او در زمینه حقوق مدنی هم فعالیت می‌کرد، اما بیشتر شهرتش به‌خاطر تلفیق عجیب و خلاقانه موسیقی کلاسیک و جز و پاپ بود. اتفاقی که درنتیجه آن یک سبک موسیقی شخصی و غیرمتعارف مختص این خواننده پدید آمد و طی بیش از ۴ دهه فعالیت هنری حرفه‌ای تکمیل شد. این خواننده سیاه‌پوست آمریکایی در ۷۰سالگی درگذشت.

۳۶. کریس مارتین (Chris Martin)

کریس مارتین

کریستوفر آنتونی جان مارتیناو معروف به کریس مارتین یکی از محبوب‌ترین ترانه‌سرایان، خوانندگان و نوازندگان موسیقی در تمام دوران است که در طول فعالیتش در گروه راک «Coldplay» برنده ۷ جایزه گرمی شد. کلدپلی تا امروز بیشتر از ۱۰۰میلیون رکورد را به فروش رسانده و به یکی از پرفروش‌ترین و پرافتخارترین گروه‌های موسیقی در سراسر جهان تبدیل شده است. این خواننده محبوب نسل جدید بازیکن فوتبال هم هست!

۳۷. تام یورک (Thom Yorke)

تام یورک از بهترین خوانندگان جهان

تام یورک شهرت زیادش را نه‌فقط به موسیقی و خوانندگی، بلکه تا حد زیادی به تأسیس و عضویت در گروه افسانه‌ای «ریدیوهد» مدیون است. این نوازنده اهل انگلستان عاشق استفاده از فالستو است و اولین گیتارش را تحت‌تأثیر نبوغ و استعداد گروه موسیقی «کویین» خرید! سپس با نوشتن ترانه «خزش» و انتشار آلبوم «پابلو هانی» مسیر شکل‌گیری یکی از مشهورترین گروه‌های راک تاریخ را آغاز کرد.

۳۸. بیلی هالیدی (Billie Holiday)

بیلی هالیدی

آهنگ «گلومی ساندی» یا «یکشنبه غم‌انگیز» را شنیده‌اید؟ این آهنگ را ملکه غمگین موسیقی جز، بیلی هالیدی، نوشته است. یکی از خواننده های معروف خارجی در سبک جاز و سوینگ که در فیلادلفیا به دنیا آمد و به‌خاطر فقر نتوانست درس بخواند! این بانوی خوش‌آوازه با صدای محزون ولی خروشان تلخی و خشم فروخورده خود را در ترانه‌هایش بیان می‌کرد تا حتی پس از مرگش نیز تأثیر شگرف او بر موسیقی جهان ماندگار باشد.

۳۹. الا فیتزجرالد (Ella Fitzgerald)

الا فیتزجرالد

الا فیتزجرالد یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان زن تاریخ با مهارت‌ و استعداد خوانندگی کم‌نظیر است. او در طول عمرش ۱۳ بار جایزه گرمی دریافت کرد و همین موضوع برای آنکه نامش در این فهرست جای بگیرد، کافی است. «نیویورک‌تایمز» درباره این خواننده پرآوازه سبک جاز گفته است:

آینده حرفه‌ای درخشان او هیچ‌وقت آن‌طور که باید تحقق نیافت.

۴۰. خولیو ایگلسیاس (Julio Iglesias)

خولیو ایگلسیاس

کارنامه هنری درخشان خولیو ایگلسیاس مملو از آثار به‌یادماندنی است که هریک از آنها در زمان خود با استقبال فراوان روبه‌رو شدند و جایزه گرمی نصیب این نوازنده و ترانه‌سرا کردند. با این حساب، عجیب نیست که خولیو یکی از ۱۰ هنرمند برتر اسپانیا به‌ شمار می‌رود! احتمالا آهنگ‌های معروف او را شنیده‌اید.

کلام آخر

همان‌طور که در مقدمه هم گفتیم، معیار مشخصی برای تعیین بهترین خوانندگان جهان وجود ندارد. تکنیک و اصالت روی شهرت خواننده اثر می‌گذارند، اما در نهایت این سلیقه هر فرد است که خواننده محبوبش را تعیین می‌کند. بنابراین اگر خواننده محبوب شما در این مقاله از قلم افتاده است، مشتاقانه مایلیم درباره‌اش بشنویم. بهترین خواننده جهان از نظر شما کیست؟ چرا فکر می‌کنید باید در این فهرست جای بگیرد؟


در ادامه بخوانید: موسیقی تلفیقی چیست؟ معرفی معروف‌ترین گروه‌ها و خوانندگان این سبک در ایران
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع ledgernote musicindustryhowto
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 58 دیدگاه)
  1. 𝘒𝘢𝘮𝘪 𝘵𝘢𝘵𝘢𝘭 می‌گوید

    ولی تتلو هم کمی از این ها نداره و باید باشه بین این خواننده ها

    1. مهدیه منصوری می‌گوید

      سلام کامی عزیز. ممنون از نظر خوبت. سعی می‌کنیم در آینده در مورد خواننده‌های ایرانی هم بنویسیم.

  2. Mona Rahimi می‌گوید

    بیلی آیلیش توش کمه
    بزرگترین ستاره پاپ

    1. Roya می‌گوید

      بیلی ایلیش با صدای هوادار میخونه که کار زیاد دشواری هم نیست
      من خودم طرفدارش ولی به نظرم نمیشه بهش گفت
      از بهترین خواننده ها

      1. مهدیه منصوری می‌گوید

        ممنون از نظرت رویای عزیز.

    2. مهدیه منصوری می‌گوید

      سلام دوست خوبم. ممنون که همراهمون هستی و نظرت رو برامون نوشتی.

      1. ملینا می‌گوید

        بی تی اس و سارا برایتمن جاشون خالیه

        1. مهدیه منصوری می‌گوید

          سلام دوست عزیزم.
          ممنون که نظرت رو با ما در میون گذاشتی.

  3. M می‌گوید

    جای کرت کوبین خالی بود