10 نکته که باید حتما آن ها را در برنامه رژیم لاغری خود رعایت کنید!

0

امروزه با تغییرات سبک زندگی، اکثر افراد به دنبال یافتن راه های تناسب اندام هستند. انتخاب سبک زندگی درست یکی از راه هایی است که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی به وزن دلخواه و تناسب اندام برسید. سبک زندگی درست و سالم موارد بسیار زیادی را شامل می شود که از جمله آن ها می توان به استفاده از برنامه رژیم لاغری اشاره کرد.

افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند به رژیم های غذایی مختلفی روی می آورند. از جمله برخی از این رژیم ها که ممکن است نام آن ها به گوشتان خورده باشند می توان به رژیم فستیگ یا روزه داری متناوب، وگان یا گیاهخواری، کتوژنیک، رژیم کم کربوهیدرات و پر کربوهیدرات، گوشت خواری، خام خواری، رژیم شیر، تخم مرغ و غیره اشاره کرد.

یک برنامه رژیم لاغری اصولی برای کاهش وزن باید شامل تمام مواد غذایی سالم و مغذی مورد نیاز بدن باشد. به طور کلی افرادی که می خواهند برای لاغری و کاهش وزن صحیح از رژیم های مناسب استفاده کنند باید مواد غذایی زیر را در برنامه خود بگنجانند:

رونیکس
  • غلات
  • آجیل ها
  • سبزیجات
  • میوه ها
  • پروتئین
  • حبوبات

اما توجه کنید که اگر می خواهید با شرایط خاصی از رژیم های لاغری استفاده کنید، به طور مثال در دوران بارداری و شیردهی می خواهید وزن خود را کاهش دهید و یا مبتلا به برخی بیماری های خاص مانند دیابت هستید، باید برای افزودن یا کاستن هر نوع ماده غذایی با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه چند نکته مهم را که باید برای کاهش وزن و لاغری در نظر بگیرید بررسی می کنیم.

1.عدم حذف وعده های غذایی

یکی از نکات حائز اهمیت برای لاغری و کاهش وزن اصولی این است که به هیچ عنوان وعده های غذایی خود را حذف نکنید. متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که با گرسنه شدن و یا حذف کردن وعده های غذایی سریع تر لاغر می شوند اما این فکر کاملا اشتباه است و می تواند حتی نتایج معکوس داشته باشد!

2.توجه به میزان کالری

میزان کالری برای افراد مختلف متفاوت است. کالری که باید در طول یک روز مصرف شود برای زنان، مردان و کودکان تفاوت دارد. می توانید میزان صحیح این کالری را از پزشک خود بپرسید و در مورد مقدار اصولی کالری مصرفی روزانه با پزشک خود گفتگو کنید.

3.برنامه ورزشی

برای این که بتوانید تاثیرات برنامه های لاغری را به وضوح مشاهده کنید، می توانید از ورزش نیز کمک بگیرید. تمرینات ورزشی نه تنها به شما کمک می کند که بدن سالم تری داشته باشید، بلکه باعث می شود نتایج برنامه های لاغری سریع تر ظاهر شوند.

4.مواد غذایی که باید کاملا حذف شوند!

زمانی که شما تصمیم به لاغری و استفاده از برنامه های غذایی می گیرید، بسیار اهمیت دارد که برخی از مواد غذایی را به طور کامل از وعده های غذایی خود حذف کنید. مواد غذایی که نباید در رژیم شما وجود داشته باشند عبارتند از سوسیس و کالباس، نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آبمیوه های غیرطبیعی، غذاهای فست فودی، شکر تصفیه شده، مواد غذایی حاوی افزودنی، گوشت های آماده و غیره.

5.جویدن صحیح و اصولی مواد غذایی

اکثر افراد (به ویژه کسانی که عادت به پرخوری دارند)، زمانی که شروع به خوردن غذا می کنند پشت سر هم قاشق خود را پر می کنند و غذای خود را قورت می دهند. زمانی که شما به این شکل غذا می خورید، نه تنها به سیستم گوارشی خود آسیب می زنید و باعث ایجاد درد معده می شوید، بلکه در هضم غذا نیز مشکلاتی را ایجاد می کنید. در نتیجه این مشکل می تواند به راحتی باعث چاقی و افزایش وزن شما شود.

6.عادات سالم غذایی

یکی از نکاتی که برای شروع برنامه رژیم لاغری بسیار اهمیت دارد پایبند بودن به آن است. وقتی که شما رژیم غذایی خاصی را برای لاغری و کاهش وزن انتخاب می کنید، حتی پس از رسیدن به وزن دلخواه نیز باید به آن پایبند بمانید. بنابراین بهتر است رژیمی را که شروع می کنید به یک عادت تبدیل کنید و حتی پس از این که به نتیجه رسیدید، آن را کنار نگذارید.

توجه کنید که هدف از رژیم ها و برنامه هایی که برای لاغری انتخاب می شوند فقط کاهش وزن نیست بلکه باید اصول و نکاتی که در این رژیم ها وجود دارد تبدیل به یک عادت همیشگی برای شما شود.

7.ترس و نگرانی

یکی از مواردی که می تواند بر لاغری و کاهش وزن تاثیر منفی داشته باشد، استرس و اضطراب است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور مداوم با نگرانی و استرس دست و پنجه نرم می کنند، نتایج مثبتی را با گرفتن رژیم لاغری نخواهند گرفت.

بنابراین زمانی که تصمیم می گیرید وزن خود را کاهش دهید، استرس و اضطراب را از خود دور کرده و سعی کنید با آرامش رژیم لاغری خود را ادامه دهید و عادات غذایی سالم ایجاد کنید.

8.توجه به هرم غذایی

هرم غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، شیر و لبنیات، نان و غلات، گوشت و جایگزین های آن می شود و شما اصلا نباید هیچ کدام از اجزای آن را حذف کنید؛ زیرا حذف هر کدام از این موارد می تواند باعث کمبود پروتئین و ویتامین ها در بدن شما شود و عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد.

9.برای لاغری و کاهش وزن عجله نکنید!

وقتی که شما می خواهید وزن خود را کم کنید ممکن است برای سلامت و تناسب اندام از رژیم های لاغری مختلفی استفاده کرده و در نهایت یکی از آن ها را انتخاب کنید و ادامه دهید؛ اما زمانی که برای کاهش وزن خود عجله دارید، امکان دارد برای تسریع روند لاغری به سراغ رژیم های نامناسب و غیر اصولی بروید. عواقبی که این رژیم ها به دنبال دارند اغلب جبران ناپذیر هستند و می تواند برای سلامت شما خطرات و آسیب های جدی را به همراه داشته باشد.

10.سالادهای کم کالری

برای این که بتوانید رژیم اصولی تر و بهتری داشته باشید، می توانید از سالادهای کم کالری استفاده کنید. این سالادها، نه تنها شما را سیر نگه می دارند و باعث می شوند که شما گرسنه نشوید، بلکه به دلیل این که از سبزیجات تشکیل شده اند به شما کمک می کنند تا بدن سالم تری داشته باشید و ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را به وسیله آن ها دریافت کنید.

وجود سالادهایی که از سبزیجات تشکیل شده اند در یک برنامه غذایی اصولی ضروری است و شما باید در تمام وعده های غذایی خود از سبزیجات کم کالری (بدون سس و یا با سس های رژیمی) استفاده کنید.

در بخش بالا 10 مورد از نکاتی را که باید در یک برنامه رژیم لاغری رعایت کنید بررسی کردیم. انجام دادن مواردی که گفته شد و به کارگیری آن ها در برنامه رژیم غذایی باعث می شود که کاهش وزن و لاغری سالم تری داشته باشید و همچنین به راحتی عادات سالم غذایی را ایجاد کنید. در سایت آموزشی کاملیما شما می توانید نکات و موارد ضروری را برای لاغری و کاهش وزن اصولی و سالم را مطالعه کنید.

همچنین در سایت کاملیما موضوعات دیگری برای سلامت و تناسب اندام شما به طور کامل بررسی شده است که با دانستن آن ها می توانید به حفظ سلامت بدن خود کمک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.