وارد بورس شوید و سود کنید؛ ما به شما یاد می‌دهیم چگونه!

0

 

در سال‌های اخیر، به دلیل تورم‌های پیش‌آمده و افت ارزش سرمایه، افراد به سرمایه‌گذاری در بازار‌های مختلف پرداختند. بازار سرمایه به دلیل اینکه سودی بالاتر از سایر بازار‌ها داشته، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. پیچیدگی این بازار تا حدی است که باید برای ورود نیز، آموزش ورود به بورس را بگذرانید.

حال تصور کنید آیا بازاری که برای ورود به بستر آن هم نیاز به آموزش است، می‌تواند بدون آموزش و کسب مهارت‌های لازم دیگر، بازده داشته باشد؟

رونیکس

پس لازمه ورود به بورس، آموزش دیدن در ابعاد مختلفی است که نیاز به کسب مهارت و تجربه دارند. در واقع ورود به بازار سرمایه و انجام معاملات مستقیم برای افرادی که علم کافی ندارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. البته نگران نباشید این افراد می‌توانند به صورت غیر مستقیم در بازار بورس، سرمایه‌گذاری کنند.

در این مقاله ابتدا به بررسی مزایای بازار سرمایه خواهیم پرداخت، سپس مراحل اولیه مورد نیاز را برایتان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا بتوانید ملزومات ورود به بورس را بشناسید.

مزایای بازار سرمایه

میزان بازده بیشتر از بازارهای دیگر، قانونی بودن بازار سرمایه، شفافیت بازار سرمایه در مقایسه با بازار‌های دیگر، نقد‌شوندگی بالا و کمک به تولید ملی، از مزایای اصلی این بازار به شمار می‌آید که باعث شده تا مورد استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

پیش‌نیاز‌های ورود به بورس

در ادامه به بیان پیش‌نیاز‌های لازم برای ورود شما عزیزان به بازار سرمایه خواهیم پرداخت:

دریافت کد بورسی و معاملاتی

شما برای اینکه بتوانید در بازار سرمایه فعالیت کنید، لازم است تا کد بورسی و کد معاملاتی داشته باشید. در واقع کد بورسی، هویت شما در بازار سرمایه را نشان می دهد و از سمت سازمان بورس صادر می شود. برای دریافت آن، نیاز به ثبت نام و احراز هویت سجام دارید که از طریق سایت سجام یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و شعب کارگزاری امکان پذیر است. البته برخی از کارگزاری‌ها امکان انجام تمام مراحل را در پنل خود و به صورت آنلاین دارند.

کد معاملاتی نیز از سمت کارگزاری‌های موجود صادر می شود و به واسطه آن می‌توانید از بستر آنلاین کارگزاری مورد نظر خود استفاده کنید. برای دریافت این کد نیز، نیاز به ثبت نام و احراز هویت کارگزاری است.

کارگزاری آگاه امکان ثبت نام و احراز هویت آنلاین را برای دریافت کد بورسی و معاملاتی، در اپ آساتریدر، فراهم کرده است تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی و به صورت آنلاین، تمامی مراحل را انجام دهند. در واقع دیگر لازم به مراجعه‌های حضوری مختلف نیست و تنها از این مرجع تمامی مراحل لازم، صورت می‌گیرد.

ورود به سامانه‌های معاملاتی

پس از دریافت کد معاملاتی و فعال‌سازی سامانه‌های آنلاین برای شما، باید بتوانید یک سری فعالیت‌ها را انجام دهید که در ادامه به ذکر پر‌کاربرد‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • جستجو و یافتن نماد مورد نظر
  • خرید و فروش
  • واریز و برداشت وجه
  • مشاهده میزان سود و زیان
  • مشاهده فهرست معاملات
  • نظارت بر سبد سهام
  • تغییر کارگزار ناظر

میزان سرمایه لازم

به دلیل نوسانات موجود و اهمیت آموزش برای ورود به بورس، برای اینکه از زیان‌های چشم‌گیر در امان باشید، باید در نظر داشته باشید که سرمایه صرف شده به میزانی باشد که اگر تمام آن نیز از دست رفت، تاثیری روی زندگی سرمایه‌گذار ایجاد نکند و از فروش دارایی‌های ضروری مانند خانه و مسکن نباشد. مورد دیگر اینکه برای تمام افراد تازه‌وارد، توصیه می کنیم که اگر قصد سرمایه‌گذاری مستقیم دارند، با مبالغ کمتر شروع کنند. حداقل مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری در بورس، 500 هزار تومان است.

سرمایه‌گذاری در بورس

در واقع آموزش ورود به بورس، به این‌جا منتهی نمی‌شود و تازه برای انجام معاملات و انتخاب سهام مختلف است که اهمیت ویژه آموزش به چشم می‌خورد. دو تحلیل اصلی و کارآمد با نام تحلیل بنیادی و تکنیکال، یکی از مباحثی است که برای انتخاب سهام، باید آموخته شود.

تحلیل بنیادی به بررسی ارزش ذاتی سهم می پردازد و تمامی عوامل تاثیرگذار بر سهم را بررسی می‌کند. تحلیل تکنیکال نیز روند قیمت سهم را بررسی می کند و ابزار‌های مختلفی دارد. پس دریافتیم که تازه پس از ورود، کار اصلی ما شروع می شود و باید در زمینه‌های مختلف به کسب مهارت بپردازیم.

در ادامه به معرفی یکی از معتبر‌ترین مراجع آموزش بورس خواهیم پرداخت که فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده و سالانه افراد کارشناس زیادی را به بازار سرمایه، راهی می‌کند.

آموزش بورس کارگزاری آگاه

کارگزاری اگاه با تجربه 13 ساله خود در تاسیس واحد آموزش، یکی از با تجربه‌ترین نهاد‌ها در این زمینه است. فیلم‌های آموزشی رایگان از مبتدی تا پیشرفته در بلاگ باشگاه مشتریان کارگزاری اگاه موجود است. آموزش گام به گام ورود به بورس و بسیاری از مبانی دیگر نیز، در بلاگ باشگاه قابل مشاهده است.

همچنین مدرسه بورسی آگاه، به عنوان مرجعی امن و کامل، سالانه تعداد زیادی از افراد را با علوم مربوط به بازار سرمایه آشنا می کند. ضمنا کارگزاری آگاه با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در سراسر ایران عزیز، به صورت حضوری و آنلاین، سهولت دسترسی به موازین آموزشی بورس را فراهم کرده است.

با استفاده از خدمات آموزشی این کارگزاری خوش سابقه، می توانید کامل‌ترین و به‌روز‌ترین معلومات بورسی را فراگیرید.

چند نکته مهم برای سرمایه‌‌گذاری

  • تحلیل تکنیکال و بنیادی دو رکن اصلی برای انتخاب سهام مناسب است.
  • آموزش، لازمه ورود و کسب سود از بازار سرمایه است.
  • کنترل تصمیمات احساسی، برای این بازار لازم است.
  • اصل اول برای سرمایه‌گذاری، حفظ اصل سرمایه است.
  • تخصیص زمان و انرژی، برای موفقیت در این بازار لازم است.
  • همواره باید به دنبال راه‌کارهایی باشید تا در زمان نزول بازار سرمایه، اصل و سود سرمایه خود را از دست ندهید، چرا که تناوب جزیی از این بازار است.
  • اگر علم لازم و کافی را ندارید، از روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم استفاده کنید.

کلام آخر

لازمه ورود به بورس، گذراندن آموزش ورود به بورس و سایر مبانی موجود برای فعالیت در بازار سرمایه است. برای فعالیت در بازار بورس، لازم است تا کد بورسی و معاملاتی دریافت کنید. لازم است همیشه میزان سرمایه‌ای وارد این بازار کنید، تا در صورت از بین رفتن آن، آسیبی به شما نرسد.برای سرمایه‌گذاری و انجام معاملات به روش مستقیم، باید تجربه و علم لازم را داشته باشید و زمان زیاد اختصاص دهید تا به بازده مناسب برسید. بهترین دوره‌های آموزش ورود به بورس و کسب سود از این بازار را می‌توانید در مدرسه بورس آگاه تجربه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.