اجاره سوئیت و آپارتمان مبله در تهران با اسنپ روم

0

یکی از بهترین مکان‌های تفریحی تهران که حتماً باید به آنجا بروید، دریاچه زیبای چیتگر است. این دریاچه مصنوعی، امروزه مرکز محبوبی برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

با سفر به تهران و انتخاب دریاچه چیتگر برای تفریح، می‌توانید فرصتی فوق‌العاده برای خود و خانواده‌تان برای گذراندن اوقاتی با کیفیت داشته باشید. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان در کنار این دریاچه در نظر گرفته شده است.

با برنامه‌ریزی سفر به پایتخت و اجاره روزانه خانه در تهران، اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت در تهران از سایت اسنپ روم می‌توانید از این جاذبه گردشگری به صورت رایگان بازدید کنید.

رونیکس

در این مقاله به بررسی بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران می‌پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران کجاست؟

دریاچه چیتگر، در بخش شمال غربی شهر تهران قرار دارد. این دریاچه زیبای مصنوعی با نام رسمی دریاچه شهدای خلیج‌فارس نیز شناخته می‌شود. موقعیت جغرافیایی این دریاچه از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه همدانی، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به منطقه مسکونی ۲۲ شهرداری تهران مشرف می‌شود.

اگر وارد آزادراه تهران به سمت کرج شوید و در ابتدای آن خروجی را به سمت پارک با درختان کاج دنبال کنید، دریاچه نمایان می‌شود.

علاوه بر این، می‌توانید سوار یکی از قطار‌های مترو خط صادقیه به گلشهر شوید و در ‌ایستگاه مترو چیتگر با اتوبوس شهرک شهید باقری، به سمت دریاچه حرکت کنید.

به آسانی می‌توانید در نزدیکی این دریاچه از اسنپ روم، اجاره روزانه خانه در تهران و آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت روزانه تهران با مناسب‌ترین قیمت، اقامتگاه رزرو کنید.

تاریخچه دریاچه چیتگر را بخوانید!

در اولین طرح جامع زیباسازی شهر تهران در سال چهل و هفت، پروژه احداث دریاچه مصنوعی در غرب تهران مطرح شد.

اما با توجه به محدودیت‌های فنی و تأمین بودجه، ساخت این دریاچه به تعویق افتاد. در نهایت با مطالعات دقیق و بر طرف کردن ابهامات طرح در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ این پروژه عظیم دوباره احیا شد.

این مجموعه تفریحی دارای مساحت کل حدود ۲۵۰ هکتار است. از این مساحت حدود ۱۳۰ هکتار به سراسر دریاچه و ۱۲۰ هکتار باقیمانده، منطقه ساحلی و استراحتگاه‌های آن را پوشش می‌دهد.

برای تفریح در این منطقه وسیع، کافی است در اسنپ روم با اجاره روزانه خانه در تهران و آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت روزانه تهران، با خیال راحت به این شهر سفر کنید.

آب دریاچه خلیج فارس از کجا تأمین می‌شود؟

این دریاچه مصنوعی بزرگ با هدف تعدیل و افزایش رطوبت هوا در تهران احداث شد. مساحت دریاچه خلیج فارس حدود ۲۲۰ هکتار و حجم آن ۱۰ میلیون مترمکعب است. حدود ۸۰% آب دریاچه با عمق متوسط ۱۰ متر، از رودخانه کن و ظرفیت باقیمانده از روان آب‌های حوزه میانی و سطحی تهران تأمین می‌شود.

پهنه آبی دریاچه زیبای شهدای خلیج‌فارس، مساحتی در حدود ۱۳۰ هکتار را اشغال می‌کند. این وسعت آبی بزرگ در غرب تهران منبع خوبی برای سفره‌های زیرزمینی این منطقه است.

اما در فصل گرما میزان قابل توجهی از حجم آب آن تبخیر می‌شود. بنابراین برای جبران این کمبود، آب رودخانه کن پس از طی مسیر ۷ کیلومتری به وسیله کانال‌های سرپوشیده و مراحل تصفیه، وارد دریاچه شهدای خلیج‌فارس می‌شود.

امکانات رفاهی و تفریحی دریاچه مصنوعی چیتگر کدام است؟

شهر تهران بدون رودخانه است، بنابراین بازدید از تنها دریاچه مصنوعی تهران در شمال پارک چیتگر جالب خواهد بود. اگر به قایق سواری علاقه دارید، می‌توانید از قایق‌های دریاچه استفاده کنید و لحظات خاطره‌انگیزی را رقم بزنید. علاوه بر این، مرکز خرید بام لند در شرق این دریاچه قرار دارد. در این مجموعه بسیاری از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نیز در دسترس هستند و این مکان را جایگزین مناسبی برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه می‌کنند. در رستوران‌ها غذا‌های بین‌المللی و محلی بسیار متنوعی سرو می‌شود، یک آپارتمان مبله در تهران اجاره کنید و چند روزی از گشت و گذار در این منطقه لذت ببرید.

همچنین پارک چیتگر در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس، محل مناسبی برای دوچرخه سواری، اسب سواری، پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت جذاب و آب و هوای مطلوب است. زمین بازی کودکان، ترن هوایی و مجموعه سواحل شنی نیز کودکان را سرگرم می‌کند.

از دیگر امکانات این مجموعه بزرگ تفریحی می‌توان به سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکو‌های اقامه نماز، ‌ایستگاه آتش نشانی و اورژانس اشاره کرد. برای استفاده از این دریاچه زیبا با اجاره روزانه خانه در تهران و اجاره سوئیت روزانه تهران، به این شهر سفر کنید. زیبایی‌های اطراف دریاچه منظره‌ای باشکوه را برای آن به ارمغان آورده است. همچنین برخی از امکانات سرگرم‌کننده از جمله جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی، اسکله قایقرانی، پارک آبی، باشگاه آبی و بندر تفریحی باعث جذب گردشگر شده است.

سخن آخر

مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی را برای مسافران و بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد.

چشم انداز زیبای ساحل دریاچه در غروب بسیار جذاب می‌شود. محیط خاص این دریاچه بازدید‌های گردشگری و توریستی این منطقه را افزایش داده است. آب و هوای خوب و تازه این منطقه در میان هیاهوی شهر تهران، جسم و روح را زنده می‌کند.

شما می‌توانید با اجاره روزانه خانه در تهران در سایت اسنپ روم، اپلیکیشن اسنپ روم و سوپر اپلیکیشن اسنپ به راحتی برای بازدید از بزرگترین دریاچه مصنوعی به تهران سفر کنید.

همچنین از طریق تماس تلفنی گزینه‌های مختلف آپارتمان مبله در تهران را بررسی و در نهایت اجاره کنید. اسنپ روم با پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی خود در تمام مدت سفر همراه شماست و کارشناسان پشتیبانی آن در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

‌امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات خوبی برای برنامه‌ریزی سفر به تهران و اجاره سوئیت در تهران بدست‌آورید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.