زیباترین برج جهان کجاست؟ ۲۰ برج زیبای دنیا را بشناسید

6

برج‌های زیادی در گوشه‌و‌کنار دنیا ساخته می‌شوند، اما بعضی از آنها به‌خاطر ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع زیاد یا طراحی و معماری جذابشان از سایر برج‌ها شهرت بیشتری دارند. در ادامه، با زیباترین برج های جهان آشنا می‌شوید.

۱. برج خلیفه در دبی

زیباترین برج جهان - برج خلیفه

رونیکس
ارتفاع: ۸۲۸ متر
امکانات: مرتفع‌ترین مسجد دنیا، مرتفع‌ترین سکوی بازدید دنیا، بزرگ‌ترین رستوران دنیا، بزرگ‌ترین فواره موزیکال جهان، دومین استخر مرتفع دنیا

مرتفع‌ترین ساخته دست بشر با ارتفاع ۸۲۸ متر یکی از برج های معروف دنیا است و شاید بتوان آن را زیباترین برج جهان نامید. این مجموعه شامل مراکز خرید مجلل، هتل‌های بی‌نظیر و امکانات متعددی مثل مراکز تفریحی و ورزشی است. مرتفع‌ترین مسجد دنیا هم در طبقه‌ ۱۵۸ این برج قرار دارد.

۲. برج سی‌اِن در تورنتوی کانادا

زیباترین برج جهان - برج cn

ارتفاع: ۵۵۳ متر
امکانات: رستوران گردان، کافه، سکوی بازدید

این برج وقتی در سال ۱۹۷۶ تکمیل شد، بلندترین ساختمان دنیا بود. یکی از پربازدیدترین قسمت‌های این برج رستوران ۳۶۰ درجه آن است که در ارتفاع ۳۵۱متری قرار دارد. رستوران گردان این برج هر ۷۲ دقیقه ۱ دور کامل می‌زند. این برج هم یک سکوی بازدید بسیار مرتفع دارد که تا قبل از سال ۲۰۰۸، مرتفع‌ترین سکوی بازدید دنیا بود. این برج مرتفع است، ولی نمی‌توان آن را زیباترین برج جهان نامید.

۳. برج مروارید خاور در شانگهای چین

زیباترین برج جهان - برج مروارید خاور

ارتفاع: ۴۶۸ متر
امکانات: رستوران گردان، هتل، سکوی بازدید با کف شیشه‌ای

این برج با ارتفاع ۴۶۸ متر، زمانی بلندترین برج شانگهای بود. گردشگران می‌توانند از سکوی بازدید نفسگیر این برج، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از شهر را ببینند. دومین سکوی بازدید این برج کف‌شیشه‌ای است و احساس معلق‌بودن روی رود هوانگپو در ارتفاع ۲۵۹متری را می‌دهد.

۴. بیگ بن در لندن، پایتخت انگلستان

زیباترین برج جهان - بیگ بن

ارتفاع: ۹۶ متر
امکانات:

برج بیگ بن بلندترین برج های دنیا به نمادی فراموش‌نشدنی از این شهر تبدیل شده است و می‌توانید در تمام فیلم‌هایی که در لندن فیلمبرداری شده‌اند این نماد را ببینید. این برج قدیمی که بیشتر از ۱۵۰ سال عمر دارد، سازه‌‌ای گوتیک است و نامش را از نام سر بنجامین هال گرفته است، فردی که برای اولین بار ساعت بزرگ این برج را که زمانی زیباترین برج جهان بود سفارش داد.

۵. مرکز تجارت جهانی یک در نیویورک آمریکا

زیباترین برج جهان - مرکز تجارت جهانی یک

ارتفاع: ۵۴۱ متر
امکانات: واحدهای تجاری و دفتری، پارک، رصدخانه، مرکز خرید و رستوران

ارتفاع این برج ۱۷۷۶ فوت است؛ یادآور سالی که اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا امضا شد. این برج امکانات پیشرفته متعددی دارد، از جمله فیلترهای بیولوژیکی و شیمیایی در سیستم تهویه.

۶. برج ایفل در پاریس فرانسه

زیباترین برج جهان - برج ایفل

ارتفاع: ۳۰۰ متر
امکانات: موزه، رستوران، کافه، سینما، زمین‌بازی کودکان

برج ایفل یکی دیگر از برج‌های نمادین‌ این فهرست است. هیچ‌ کسی نیست که نداند این برج کجاست و چه‌شکلی است. گوستاو ایفل این برج را در سال ۱۸۸۹ به‌عنوان ورودی نمایشگاه بین‌المللی پاریس ساخت. این برج با ۳۰۰ متر ارتفاع تا سال ۱۹۳۰ بلندترین سازه دست بشر بود. چشم‌انداز سکوی بازدید برج که به‌اعتقاد بسیاری از گردشگران زیباترین برج جهان است، منظره‌ زیبایی از رود سن و محله‌های قدیمی پاریس در اطراف آن است.

۷. برج کج پیزا در ایتالیا

زیباترین برج جهان - برج کج پیزا

ارتفاع: ۵۶ متر
امکانات:

برج پیزا قدیمی‌ترین برج این فهرست است که ارتفاعش فقط ۵۶ متر است، یعنی تقریبا برابر یک آپارتمان معمولی ۵طبقه. ۱۷۷ سال طول کشید تا این برج تکمیل شود، زیرا پی آن ضعیف بود و پس از ساختن چند طبقه، برج کج شده بود. در نهایت معماران مجبور شدند یک طرف برج را بلندتر بسازند تا تعادل بنا حفظ شود. امروزه می‌توانید از ۲۹۶ پله برج بالا بروید و از آنجا اطراف را تماشا کنید.

۸. برج سوزن فضایی در سیاتل آمریکا

زیباترین برج جهان - برج سوزن فضایی

ارتفاع: ۱۸۵ متر
امکانات: کف شیشه‌ای چرخان، رستوران و کافه

این برج ۱۸۵متری یادگار ۲ معمار اصلی آن ویکتور استاینبروک و جان گریام است و برجی تفریحی محسوب می‌شود. در بخش بالایی برج یک رستوران و یک سکوی بازدید قرار دارد. این برج برای نمایشگاه جهانی سال ۱۹۶۲ ساخته شد. آسانسورهای برج روزانه ۲۰هزار نفر را جابه‌جا می‌کنند. سرعت این آسانسورها ۴٫۵ متر بر ثانیه است و در ۴۷ ثانیه به بالای برج می‌رسند.

۹. برج میلاد در تهران

زیباترین برج جهان - برج میلاد

ارتفاع: ۳۱۵ متر
امکانات: رستوران، واحدهای تجاری، سکوی بازدید

پایه هشت‌ضلعی این برج نماد معماری سنتی ایرانی است و قسمت بالای آن ۱۲ طبقه دارد. این برج با محور بتنی ۳۱۵متری شبیه یک مهره شطرنج به‌ نظر می‌رسد. تقریبا ۱۰۰ واحد تجاری، چند رستوران و سالن‌های نمایشگاهی در این برج قرار دارند. ۶ آسانسور در ۳ سمت برج، بازدیدکنندگان را با سرعت ۷ متر بر ثانیه به بالای برج می‌برند.

۱۰. برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور مالزی

زیباترین برج جهان - برج های پتروناس

ارتفاع: ۴۵۲ متر
امکانات: پل شیشه‌ای، سکوی بازدید، تلسکوپ

برج‌های دوقلوی پتروناس با استفاده از الگوهای هندسی تکراری الهام‌گرفته‌شده از معماری اسلامی، ترکیبی از فرهنگ و پیشرفت مالزی است. پل آسمان شگفت‌انگیز که توسط سزار پلی طراحی شده است، بلندترین برج‌های دوقلوی جهان را به هم متصل می‌کند که هر یک ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. این مجموعه یکی از زیباترین برج های جهان است که در آسیا قرار دارد.

۱۱. برج کانتون در گوانگژوی چین

زیباترین برج جهان - برج کانتون

ارتفاع: ۴۵۰ متر
امکانات: رستوران‌های مجلل، امکانات تفریحی، سکوی بازدید

این برج به‌معنای واقعی کلمه برجی پیچ‌خورده است و یکی از شاهکارهای معماری محسوب می‌شود. این برج با ارتفاع ۵۹۵‌ متر باغ‌هایی در فضای باز داخل سازه و سکوی بازدیدی در ارتفاع ۴۵۰متری دارد. طراحی این برج به‌ نحوی است که پس از غروب خورشید، صدها برابر زیباتر می‌شود.

۱۲. برج‌های ابراج‌البیت در مکه

زیباترین برج جهان - ابراج البیت

ارتفاع: ۶۰۱ متر
امکانات: هتل، رستوران، موزه، واحدهای مسکونی، مرکز خرید، نمازخانه با ظرفیت هزاران نفر

برج‌های ابراج‌البیت ۷ ساختمان عظیم هستند. این برج‌ها بخشی از پروژه دولتی ملک عبدالعزیز و اقدامی برای نوسازی شهر به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران بوده‌اند. این مجموعه فقط چند متر با مسجد‌الحرام فاصله دارد. بلندترین برج این مجموعه با ۶۰۱ متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان سعودی نیز هست. برج ساعت سلطنتی مکه بزرگ‌ترین ساعت جهان را دارد.

۱۳. ساختمان کرایسلر در نیویورک آمریکا

زیباترین برج جهان - ساختمان کرایسلر

ارتفاع: ۳۱۹ متر
امکانات: دفاتر اداری، مرکز کنفرانس، کتابخانه، امکانات تفریحی و ورزشی، تراس با فضای سبز

این ساختمان ۳۱۹متری که اغلب زیباترین ساختمان نیویورک نامیده می‌شود حدود ۱۱‌ماه، قبل از اینکه ساختمان امپایر استیت از آن جلو بزند، بلندترین ساختمان جهان بود. هزینه ساخت این برج را بنیان‌گذار شرکت کرایسلر، والتر پرسی کرایسلر، تأمین کرد. می‌دانید چرا؟ چون می‌خواست مرتفع‌ترین توالت شهر منهتن را داشته باشد!

۱۴. تایپه ۱۰۱ در تایوان

زیباترین برج جهان - برج تایپه ۱۰۱

ارتفاع: ۵۰۸ متر
امکانات: رستوران، مراکز خرید مجلل، مرکز همایش، سکوی بازدید

طراحی این برج که یکی از بلندترین برج های دنیا محسوب می‌شود شبیه ساقه بامبوی در حال رشد است. برج تایپه ۱۰۱ اولین برجی بود که ارتفاعش بیش از نیم‌ کیلومتر بود. این برج در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و هزینه ساخت آن ۱٫۸میلیارد دلار بود. این برج سریع‌ترین آسانسور جهان را دارد که فقط در ۳۷ ثانیه مردم را از طبقه پنجم برج به بالاترین نقطه می‌رساند.

۱۵. ساختمان امپایر استیت در نیویورک آمریکا

زیباترین برج جهان - امپایر استیت

ارتفاع: ۳۸۱ متر
امکانات: رستوران، مراکز تجاری، مراکز ورزشی

این آسمان‌خراش ۱۰۲طبقه به‌سبک آرت دکو ساخته شده و طراحی آن طراحی معمول ساختمان‌های قبل از جنگ جهانی دوم است. رنگ خاص و مشخص آن به‌علت سنگ آهک ایندیاناست که از کارخانه امپایر میل در ایندیانا می‌آید. یکی از اشکال‌های اصلی ساختمان این است که به‌دلیل برخی خطاهای معماری، طبقات بالایی کوچک‌تر می‌شوند. نتیجه؟ ۸۱ طبقه بالا بسیار کوچک‌تر از ۵ طبقه پایین هستند.

۱۶. برج شارد در لندن

زیباترین برج جهان - برج شارد

ارتفاع: ۳۰۶ متر
امکانات: رستوران، کافه، امکانات ورزشی، سکوی بازدید، مراکز تجاری، هتل ۵ستاره

برج شارد با ۳۰۶ متر ارتفاع، شناخته‌شده‌ترین آسمان‌خراش لندن است. بهترین سکوی بازدید لندن در ارتفاع ۲۴۴متری این برج قرار دارد. شارد که در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده است، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. جذابیت برج برای گردشگران بیشتر به‌خاطر طراحی منحصربه‌فرد آن است. شارد از قطعات شیشه‌ای تشکیل و به صورت شیشه‌شکسته طراحی شده است. در ساختمان شارد ۱۱هزار پنل شیشه‌ای وجود دارد. در طبقات ۳۱ تا ۳۳ این برج می‌توانید در مرتفع‌ترین رستوران بریتانیا غذا بخورید. برج شارد اگر زیباترین برج جهان نباشد، بدون شک زیباترین برج بریتانیا هست.

۱۷. برج تکامل در مسکوی روسیه

زیباترین برج جهان - برج تکامل

ارتفاع: ۲۴۶ متر
امکانات: رستوران، سکوی بازدید ۳۶۰ درجه

برج مارپیچی تکامل در مسکو با ارتفاع ۲۴۶ متر یکی از جذاب‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان است. این آسمان‌خراش زیبا مشرف به منطقه تجاری مسکو و رودخانه آن قرار دارد. این مجموعه با داشتن ایستگاه مترو، مرکز خرید، دفاتر تجاری و فضای سبز، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های مسکوست.

۱۸. برج بانک چین در هنگ‌کنگ

زیباترین برج جهان - بانک چین

ارتفاع: ۳۶۷ متر
امکانات:

ساختمان بانک چین یکی از نمادین‌ترین بناها در شهر هنگ‌کنگ است. برج بانک چین با ۳۶۷ متر ارتفاع، یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان است. این برج با لبه‌های تیز و طرح‌های مثلثی در نمای بیرونی، می‌تواند ساعت‌ها توجه گردشگران را به خودش جلب کند.

در حالی که بیشتر بازدیدکنندگان هنگ‌کنگ این آسمان‌خراش را منحصربه‌فرد می‌دانند، تعداد کمی هم هستند که تحت‌تأثیرش قرار نگرفته‌اند. دلیلش ویژگی‌هایی است که این برج را از سایر ساختمان‌های زیبا در چین متمایز می‌کند. لبه‌های تیز و شکل ضربدرمانند، نمادهای منفی در فنگ‌شویی هستند. البته احتمال بدشانسی، مسافران را از تحسین هرروزه این زیبایی معماری بازنمی‌دارد.

۱۹. مارینا بی سندز در سنگاپور

زیباترین برج جهان - مارینا بی سندز

ارتفاع: ۱۹۵ متر
امکانات: هتل، استخر بی‌نهایت، مراکز خرید، مراکز تفریحی، رستوران مجلل

این مجموعه یکی از زیباترین آسمان‌خراش‌های دنیا و ترکیبی از ۳ برج است که با پلی به‌نام اسکای‌پارک به هم متصل شده‌اند. این مجموعه تفرجگاهی بزرگ است و مرتفع‌ترین استخر دنیا در طبقه ۵۷ آن قرار دارد. هتل، امکانات تفریحی، سینما و تئاتر و استخر از جمله امکانات این مجموعه تفریحی در سنگاپور هستند.

۲۰. توره گلوریس در بارسلون اسپانیا

زیباترین برج جهان - برج توره گلوریس

ارتفاع: ۱۴۴ متر
امکانات: دفاتر تجاری، سکوی بازدید، رصدخانه

برج توره گلوریس یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد بارسلون است. این آسمان‌خراش ۳۸طبقه با ارتفاع ۱۴۴ متر ساخته معماری فرانسوی است. این آسمان‌خراش به‌شکل آبفشان طراحی شده و کل نمای برج از شیشه ساخته شده است.

بارزترین ویژگی برج نورپردازی رنگارنگ آن است. این آسمان‌خراش اسپانیایی ۴۵۰۰ لامپ ال‌ای‌دی دارد. این LEDها تصاویر خاصی را نمایش می‌دهند و می‌توانند ۱۶میلیون رنگ تولید کنند.

سؤالات رایج

۱. بلندترین برج دنیا کدام است؟

با ۸۲۹ متر ارتفاع، برج خلیفه بلندترین برج دنیاست.

۲. برج میلاد از نظر ارتفاع چندمین برج بلند دنیاست؟

برج میلاد با ۳۱۵ متر ارتفاع، نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان است.

۳. برج ابراج‌البیت یا برج ساعت مکه چند متر ارتفاع دارد؟

ارتفاع این برج ۶۰۱ متر است.

۴. قدمت برج ایفل چقدر است؟

این برج ۱۳۵ سال قدمت دارد و برج بیگ بن با ۱۷۹ سال قدمت، از برج ایفل قدیمی‌تر است.

شما بگویید

به‌نظر شما زیباترین برج جهان کدام است؟ شما از کدام برج بلند دنیا بازدید کرده‌اید؟ لطفا در قسمت نظرات، خاطره‌های خود از دیدن زیباترین برج های جهان را با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: عجیب ترین سازه های معماری دنیا؛ ۲۱ ساختمان با ظاهری خاص اما جالب
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع beautifullife saveatrain traveltriangle
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 6 دیدگاه)
  1. ابراهیم می‌گوید

    برج سازی نشانه ائ واضح از غرور و طمع انسان است خداوند در صفحه ۳۷۲ قرآن قوم عاد را به علت داشتن صنایع جاودان مورد نکوهش قرار داده است.

    1. Sasan می‌گوید

      این عقده حقارت شما از پیشرفت های دنیاست

      در ضمن افسانه قوم عاد و افسانه ثمود و افسانه نوخ و ….افسانه های شاه پریانی هست که واقعیات تاریخی ندارد ، هیچ معجزه ایی در تاریخ بشر به جز افسانه سازی ساخته نشده

      1. صدیقه می‌گوید

        اصطلاح “فی بروج المشید ة” رو در قرآن سرچ کنید. که اشاره درست دوستمون به این هست که در برج های سخت استوار و مستحکم نیز از مرگ گریزی نیست. همون قوم ثمود و عاد و…. قبلیا رو افسانه میدونستند و شاید آیندگانی هم مثل شما بیان و ماهارو افسانه بدونن….

    2. Kim haessung می‌گوید

      آقای محترم منظور این آیات در قرآن این بوده که قوم عاد فکر میکردند که خانه های محکم آنها را از عذاب خدا نجات میدهد و خدا در برابر خانه هایشان ناتوان است….
      امیدوارم قیمه رو با ماستا قاطی نکنید🙂

      1. سالار می‌گوید

        حق 🤣

  2. Yones می‌گوید

    مطمئناً برج خليفه زیبا ترین نیست