قوانین حمل بار در سفرهای داخلی

0

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از رزرو بلیط ارزان هواپیما و یا فرست کلاس باید به آن توجه داشته باشید، قوانین حمل بار در سفرهای داخلی است. تصور کنید که چمدان سفر را بسته‌اید و در فرودگاه مسئول مربوطه به شما می‌گوید که بیش از اندازه قانونی بار همراه خود دارید و باید آن را کم کنید! چه کار خواهید کرد؟ برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است قبل از بستن چمدان و تهیه بلیط حتما قوانین حمل بار در هواپیما را بدانید. اگر شما به خاطر اضافه بار از پرواز خود جا بمانید از چند جهت متضرر می وشد زیرا شما هزینه ای هم که بابت رزرو هتل خود داده اید .

حداکثر بار مجاز در پروازهای داخلی چقدر است؟

قبل از آن که حداکثر بار مجاز در سفرهای داخلی و خارجی را با هم بررسی کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که بار مجاز در پروازهای مختلف متفاوت است. برای مثال بار مجاز در پرواز فرست کلاس می‌تواند در مقایسه با سفر اکونومی بیشتر شود.

برای تمامی پروازهای اکونومی به جز پروازهای کلاس نرخ Y هر مسافر مجاز است که تا 20 کیلوگرم بار در چمدان خود داشته و حمل کند. در پروازهای کلاس Y این عدد به 25 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است. در صورتی که شما یک پرواز فرست کلاس را انتخاب کرده باشید، می‌توانید تا 30 کیلوگرم بار همراه خود در سفر داشته باشید. توجه داشته باشید که در سفرهای زمین با اتوبوس و هنگام خرید بلیط اتوبوس محدودیتی بابت میزان باز مجاز در سفر جاده ای ندارید .

رونیکس

چرا وزن بار باید حداکثر 30 کیلوگرم باشد؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که عدد 30 از کجا آورده شده و چرا بار بیش از 30 کیلوگرم بعد از رزرو بلیط هواپیما ارزان مجاز نیست؟ از آن جا که حمل بار بیش از 30 کیلوگرم برای پرسنل فرودگاه می‌تواند زیان داشته باشد، این عدد به عنوان حداکثر مقدار بار مجاز در نر گرفته شده است.

اگر بار مسافر بیشتر از 30 کیلو باشد، چه باید کرد؟

آیا اگر بار شما هنگام سفر بیش از 30 کیلوگرم باشد شما نمی‌توانید چمدان خود را همراه داشته باشید؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می‌توانید بار بیش از 30 کیلوگرم نیز همراه داشته باشید اما باید هزینه‌ای را به عنوان جریمه اضافه بار پرداخت کنید. این هزینه با توجه به مقدار اضافه بار، مبدا و مقصد و یا کلاس پرواز شما متفاوت باشد. برای اطلاع از این هزینه می‌توانید از قبل از رزرو بلیط هواپیما ارزان، بار خود را وزن کنید، سپس از آژانس هواپیمایی مورد نظر خود راجع به هزینه‌ها صحبت کنید.

 

مقدار بار مجاز در سفرهای خارجی چقدر است؟

در بخش بالا با مقدار بار مجاز در سفرهای داخلی آشنا شدیم، در این بخش می‌خواهیم بدانیم که بار مجاز در سفر خارجی چقدر است؟ مانند پروازهای داخلی مقدار بار مجاز در سفر خارجی نیز با توجه به نوع پرواز شما متفاوت خواهد بود.

  • مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی اکونومی تا 30 کیلوگرم در یک چمدان
  • مقدار بار مجاز در پروازهای بیزنسی تا 40 کیلوگرم و دو چمدان
  • مقدار بار مجاز در پروازهای فرست کلاس تا 50 کیلوگرم و دو چمدان
  • این مقدار بار برای سفر به قاره آمریکا در ایرلاین‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند.

لوازم ممنوعه در کابین هواپیما

شما در هر پرواز داخلی و خارجی در کنار بار و چمدانی که در بخش بار هواپیما می‌گذارید، می‌توانید یک کیف دستی نیز همراه خود در کابین داشته باشید. از آن جا که وسایل شما قبل از سوار شدن به هواپیما بررسی می‌شود، باید بدانید که چه وسایلی را نمی‌توانید همراه خود داشته باشید.

از جمله وسایل ممنوعه در کابین هواپیما می‌توان به چاقو، قیچی، ناخن گیر، سوهان، ابزار مغناطیسی، سنگ و هر وسیله تیز و برنده دیگر اشاره کرد. در کنار این موارد شما مجاز به حمل وسایلی مانند ژل مو، خمیر دندان، کرم، هر نوع مایعات از آب معدنی تا آب میوه و عطر و اسپری نیستید. بنابراین بعد از رزرو بلیط هواپیما ارزان حتما وسایل داخل کیف خود را بررسی کنید تا داخل فرودگاه مجبور به جابجا کردن آن‌ها نشوید.

 

چه وسایلی را می‌توان در کابین بعد از خرید بلیط هواپیما ارزان همراه داشت؟

در قسمت بالا به این نکته اشاره کردیم که شما چه وسایلی را نمی‌توانید همراه خود به داخل کابین ببرید، اما همراه داشتن چه وسایلی ممنوعیتی ندارد؟

  • غذای کودک و لوازم بهداشتی مورد نیاز او
  • مدارک ضروری سفر مانند کارت شناسایی و گذرنامه
  • داروهایی که مجوز پزشکی دارند.
  • لوازم الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه و دوربین عکاسی
  • کیف پول، چک یا کارت اعتباری
  • لوازم آرایشی و بهداشتی

قوانین گم شدن بار در هواپیما

یک سوال رایج برای بسیاری از افراد آن است که اگر بعد از خرید بلیط هواپیما ارزان و سفر بار او گم شود، مسئولیت آن با چه کسی است؟ اگر شما بار به به قسمت مربوطه تحویل داده باشید و قبل از پس گرفتن در مقصد بار شما گم شود، مسئولیت بار بر عهده شرکت هواپیمایی است. معمولا شرکت‌های هواپیمایی مختلف دارای بیمه‌ برای بار و وسایل گم شده هستند و براساس نوع وسیله گم شده و ارزش آن خسارتی به مسافر پرداخت خواهند کرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.