راهنمای طلاق سریع با وکیل طلاق توافقی

0

هنگام طلاق مسائل حقوقی و مالی متعددی رخ می‌دهد؛ به‌ویژه اگر پای فرزند هم در میان باشد. تجربه نشان می‌دهد هیچ دو پرونده‌ای کاملا شبیه به‌هم نمی‌شود. بنابراین شرایط طلاق توافقی در هم مورد ممکن است متفاوت بوده و نیازمند گذراندن تمام مراحل طلاق و داشتن استراتژی‌های خاصی برای حل موضوعات است. گاهی شرایط طلاق توافقی مهیا می‌شود و زوجین با کمترین درگیری زندگی مشترک را ترک می‌کنند. در سایر موارد منازعات بیشتر و مشکلات متفاوتی سر راه جدایی هست.

 

حضور یک وکیل طلاق حرفه‌ای برای اینکه شما و همسرتان با توافق، یا هر کدام به‌تنهایی، این مسیر را با صرف زمان و هزینۀ کمتر و آرامش بیشتر پشت سر بگذارید نقش موثری دارد. در این مطلب قصد داریم نقش وکیل طلاق توافقی در طلاق و اهمیت آن را توضیح دهیم.

رونیکس

طلاق توافقی چیست؟

انواع طلاق، از لحاظ اینکه چه کسی درخواست طلاق را به مراجع مربوطه ارائه دهد، به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • طلاق توافقی
  • طلاق از طرف مرد
  • طلاق از طرف زن

هنگام طلاق توافقی، برخلاف طلاق یکطرفه، زن و مرد هر دو با طلاق موافق هستند و مشترکا درخواست طلاق توافقی ارائه می‌دهند. ارائه درخواست براساس توافق زوجین نیاز به توافق برای مهریه و حضانت فرزند دارد.

به علاوه در چنین شرایطی وکیل طلاق توافقی با وکالتی که در اختیار دارد، بدون حضور درخواست‌کنندۀ طلاق، می‌تواند کلیۀ مراحل طلاق توافقی را در جلسات شورا، دادگاه و دفترخانه پیگیری ‌کند.

مدارک طلاق توفقی

برای انجام پرونده طلاق توافقی نیاز به مدارکی هست؛ از جمله:

  • شناسنامه خانم و آقا
  • کارت ملی خانم و آقا
  • توافقنامه طلاق توافقی
  • گواهی عدم امکان سازش
  • گواهی عدم بارداری خانم (با اعتباری کوتاه‌مدت)
  • عقدنامه (در صورتی که موجود نباشد امکان تهیه رونوشت توسط وکلای حرفه‌ای طلاق هست)

چرا به وکیل طلاق نیاز داریم؟

اشاره کردیم که شرایط طلاق توافقی به مسائل زیادی مربوط است. تصمیم‌گیری دربارۀ پرداخت مهریه یا بخشیدن مهریه، حضانت فرزند و نفقه، اجرت‌المثل، تصنیف دارایی و استرداد جهیزیه از مسائلی هستند که پیش از طلاق توافقی باید بر سر آن‌ها توافق شود. مشاوره وکیل طلاق کمک می‌کند تا تصمیم درست‌تری در این خصوص بگیرید. همچنین خیال‌تان را بابت گرفتن تمام حق و حقوق‌تان راحت می‌کند.

علاوه‌براین وکیل با توجه به تجربیاتی که در حوزۀ مسائل حقوقی مربوط به طلاق و خانواده دارد، می‌تواند مدت زمان پرونده طلاق را کوتاه‌تر کند. در موسسه حقوقی دادسو وکالت توافقی پرونده‌های طلاق به وکلای مجرب خانم و آقا با سابقۀ پرونده‌های موفق سپرده می‌شود.

در بسیاری از موارد طلاق، بدون حضور متقاضی، در هیچ مرحله‌ای از روند پرونده هم امکان‌پذیر است. بنابراین حتی ایرانیان خارج از کشور با سپردن وکالت می‌توانند از خدمات طلاق موسسه دادسو استفاده کنند.

اهمیت وکیل برای طلاق از طرف زن

در بین انواع طلاق که پیش از این اشاره شد طلاق از طرف زن سخت‌ترین مورد است؛ زیرا در حالت عادی حق طلاق با آقا است. در چنین شرایطی توصیه می‌شود زن از وکیل طلاق باسابقه برای پیگیری دادخواست و مراحل پروندۀ خود کمک بگیرد.

 

حق طلاق

براساس قانون حق طلاق با آقا است؛ ولی شرایطی برای دادن حق طلاق به زن هست. البته در این شرایط حق طلاق مرد عزل نمی‌شود و پس از آن هر دو حق طلاق دارند.

برای دادن حق طلاق زوجین باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه و وکالت طلاق را تنظیم کنند. این وکالت سه شرط ضروری دارد:

  • حق توکیل به غیر داشته باشد
  • بلاعزل باشد
  • حق اسقاط در تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی داشته باشد

لازم است بدانید هنگام استفاده از حق طلاق زن، داشتن وکیل طلاق توافقی اجباری است.

علاوه بر این به خانم‌هایی که قصد گرفتن حق طلاق در ازای بخشیدن مهریه دارند، توصیه می‌شود حتما برای این کار با یک مشاور حقوقی متخصص در امر طلاق یا وکیل مهریه مشورت نمایند.

طلاق توافقی برای ایرانیان خارج از کشور

هر ایرانی برای انجام امور حقوقی، مانند ازدواج، طلاق و مالیات، باید مطابق قانون ایران اقدام کند. حتی اگر در جایی خارج از کشور سکونت داشته باشد. بنابراین داشتن نمایندۀ حقوقی و وکیل برای ایرانی خارج از کشور اهمیت بیشتری دارد.

برای این منظور پس از مشاوره با کارشناسان حقوقی دادسو، به سامانۀ ثنا یا میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری) بروید. از این طریق به وکلای موسسه دادسو وکالت دهید؛ تا پس از تایید سفارت وکیل شما بتواند وکالت‌نامه را از وزارت امور خارجه دریافت کند. پس از آن وکیل مراحل پروندۀ شما را به جریان می‌اندازد.

برای داشتن وکیل طلاق توافقی از کجا شروع کنیم؟

شما عزیزان از هر جای دنیا می‌توانید از طریق سایت دادسو، برای راهنمایی اولیه، با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. راه‌های ارتباطی تعیین وقت جلسۀ حضوری یا آنلاین وکیل طلاق و مشاوران حقوقی به‌صورت تلفنی و واتساپی دراختیار شما است.

 

فرایند پروندۀ طلاق توافقی شما پس از تشکیل پرونده در دادسو، با تنظیم قرارداد وکالت در سامانه ثنا قوه قضائیه و سامانۀ میخک بین شما و وکلای دادسو، آغاز می‌شود. پس از آن هر هفته تمام مراحل کار از طریق پشتیبان اختصاصی به شما اعلام می‌شود.

همراهی مطمئن برای شروع یک زندگی جدید

موسسه حقوقی دادسو سابقۀ درخشانی در زمینه حل مشکلات حقوقی خانواده دارد. بنابراین بر خود واجب می‌داند تا تمامی مجوزهای مربوطه را پیش از عقد قرارداد با دادسو به شما نشان دهد. کلیۀ مجوزها از جانب مراجع ذیصلاح، قوه قضائیه، کانون وکلا و اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، دریافت گردیده است.

تمام وکلای دادسو وکیل پایه یک دادگستری هستند و به‌صورت تخصصی در زمینه‌های طلاق، مالیات و …. فعالیت دارند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.