چند مقصد شگفت انگیز برای سفر پاییزی به ترکیه

0

در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم به معرفی چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه بپردازیم. از مهر تا آذر زمان مناسبی برای سفر به ترکیه است زیرا فصل شلوغی به پایان رسیده است، اما شنا کردن تا اواسط مهر هنوز امکان پذیر است. از سواحل آرام گرفته تا جنگل‌های زیبا که در آن برگ‌ها زرد می‌شوند در این فصل دیدنی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با هم با این مقاصد ترکیه آشنا شویم.

فتحیه

فتحیه که معمولاً یک کانون توریستی است، در پاییز به مقصدی آرام‌تر تبدیل می‌شود و تعداد افراد محلی بیشتر از گردشگران است. یک ماشین کرایه کنید و یک سفر جاده ای داشته باشید تا تمام خلیج‌های زیبای دریای اژه و مناظر تاریخی را کشف کنید. اگر بیشتر فعال هستید، در طول دمای متوسط پاییز، راه معروف لیسیا را پیاده‌روی کنید! حال به معرفی دقیق‌تر فتحیه می‌پردازیم.

رونیکس

فتحیه یکی از شهرهای معروف استان موگلاست. این استان در سواحل مدیترانه ترکیه و در ۵۰ کیلومتری فرودگاه دالامان واقع شده است. فتحیه در شهر قدیمی تلمسوس واقع شده است که می‌توانید خرابه‌ها و تئاتر شهر را ببینید. این شهر با گردشگری و طبیعت شگفت انگیز آن محبوب است. جمعیت فتحیه حدود ۱۱۵۰۰۰ نفر است و در فصل تابستان شلوغ می‌شود. در افسانه‌ای تلمسوس به عنوان نام پسر خدا آپولو توصیف شده است. او عاشق دختر شاه آگنور، پادشاه فنیقیه شد. او خود را به یک سگ کوچک تبدیل می‌کند و عشق دختر گوشه‌گیر و خجالتی را به دست می‌آورد. سپس به عنوان یک مرد زیبا ظاهر می‌شود و پسری به نام تلمسوس به معنای سرزمین نورها می‌شود.

این شهر در سال ۵۴۷ قبل از میلاد بخشی از امپراتوری ایران شد. تلمسوس به اتحادیه دلوس زیر شیروانی که در قرن ۵ قبل از میلاد تأسیس شد، پیوست. بعداً شهر از اتحادیه خارج شد و به شهری مستقل تبدیل شد و تا قرن چهارم قبل از میلاد روابط خود را با اتحادیه ادامه داد. فتحیه در قرن نوزدهم به سرعت رشد کرد و جمعیت زیادی از شهروندان یونانی داشت. در جریان مبادله بین یونان و ترکیه، یونانی‌ها به یونان فرستاده شدند و شهر با ترک‌هایی که از یونان آمده بودند سکنی گزیدند. نام امروزی «فتحیه» به افتخار فتحی بیگ که یکی از اولین خلبانان نیروی هوایی عثمانی بود که در یک مأموریت جان باخت، به این شهر داده شد. امروزه فتحیه یک شهر توریستی با فضای بین‌المللی است. ۳ اسکله تفریحی در شهر وجود دارد که به بازدیدکنندگان بین‌المللی و محلی و کشتی‌های کروز خدمات می‌دهد. شهر هر آنچه که یک گردشگر به دنبال آن است را دارد. رستوران‌های لذیذ، شب زنده‌داری عالی، تاریخ و طبیعت، خلیج‌های شگفت انگیز، بازارها و مغازه‌های سنتی، گردش‌ها و فعالیت‌های روزانه و احتمالاً تنها شهر در جهان است که در آن تابوت‌ها و معابد و ویرانه‌های زیادی در خیابان‌ها خواهید یافت. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، بلیط هواپیما را می‌توانید در سفرمارکت پیدا کنید.

ماردین

وقتی چند روزی را در میان خانه‌های سنگی باستانی شهر قدیمی ماردین بگذرانید، احساس خواهید کرد که به دنیای دیگری منتقل شده‌اید. در پاییز، احتمالاً با هیچ توریستی روبه‌رو نخواهید شد و واقعاً می‌توانید از فرهنگ مردم، از جمله غذاهای شگفت انگیز محلی لذت ببرید.

این شهر بر روی شیب تپه‌ای قرار دارد که به سمت جنوب به سمت دشت‌های بین النهرین می‌نگرد. ماردین در مسیرهای اصلی اتصال ترکیه به سوریه و عراق قرار دارد. بر اساس شنیده‌ها، تاریخچه این شهر به دوران سیل برمی‌گردد. این شهر تحت حکومت هوری-میتانی‌ها، هیتی‌ها، سورها، بابلی‌ها، ایرانیان، رومی‌ها، اعراب و ترک‌های سلجوقی بوده است. بعدها ماردین در زمان پادشاهی آرتوکلو تأسیس شد و در این زمان شهر رونق گرفت. این شهر در گذشته توسط ایرانیان به نام‌های مرده، بیزانسی‌ها به نام‌های مردیا، اعراب به نام‌های مریدین و سریانی‌ها به نام‌های مرده مردی شناخته می‌شد. در نهایت پس از اشغال منطقه توسط ترک‌ها به «ماردین» تبدیل شد.

قلعه و مسجد جامع از مکان‌های تاریخی مهم در اطراف شهر هستند. دیگر دارایی‌ تاریخی در این منطقه که ارزش دیدن دارد عبارت است از صومعه دیرالزفران. مقبره قرن پانزدهمی زینل بیگ در نزدیکی آن، با کاشی‌های آبی تزئین شده است. سلطان عیسی مدرسه که قدمت آن به سال ۱۳۸۵ می‌رسد، یک بنای تاریخی جالب و زیبای ترکی با درگاه حکاکی شده باشکوه آن است. همچنین مسجد اولو (بزرگ) به دلیل گنبد سنگ کاری زیبای خود و مناره‌ای به خوبی تزئین شده، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی است.

بهترین نمونه‌های معماری آرتوتی را می‌توان در کیزیلتپه، ۲۱ کیلومتری (۱۳ مایلی) جنوب ماردین، با مسجد اولو قرن سیزدهم با نقش برجسته محراب زیبا و درگاهی زیبا مشاهده کرد.

صومعه دیرالزعفران یک صومعه سریانی در ۹ کیلومتری شرق ماردین است که در قرن نهم ساخته شده است. در حال حاضر این مکان محل بازدید و پناهگاه فقیران سریانی است. این صومعه تا سال ۱۹۳۲ مرکز مذهبی سریانی‌ها بود. دیرالزعفران یکی از بزرگ‌ترین صومعه‌های موجود در منطقه است، ۵۲ ایلخانی سریانی در اینجا دفن شده‌اند. قسمت مخفی عبادت به نام «مهزن» قدیمی‌ترین قسمت صومعه است. صومعه با بخش‌های دیگری که بعداً ساخته شد، بزرگ‌تر شد. در اطراف سازه‌هایی که با دیرالزعفران، کلیسای مریم مقدس و صومعه مار یاکوپ، تثلیثی را تشکیل می‌دهند، سه قلعه برای حفاظت از تثلیث ساخته شده است. صومعه مار یاکوپ نام خود را از یک کشیش گرفته است که بعدها به «صومعه مروگان» معروف شد. بر اساس شنیده‌ها، ماربینیامین، یکی از منادیان شرق، استخوان‌های قدیمی‌ترین شاگرد خود را در اینجا دفن کرده است. این صومعه برای مدتی به مارهونسیا نیز معروف بود. برای بازدید از این آثار تاریخی و دیدنی، از تورهای لحظه آخری موجود در سایت و اپلیکیشن سفرمارکت غافل نشوید.

بوزکادا

بوزکادا یک جزیره در دریای اژه است که از ترفندهای معمول توریستی دور مانده است و به جذابیت طبیعی خود اجازه می‌دهد تا بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. جزیره یونانی سابق که با نام تندوس نیز شناخته می‌شود، مملو از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، خانه‌های روستایی قدیمی با شیشه‌های رنگارنگ، سواحل شنی متروک و تاکستان‌های عالی است. سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از بوزکادا است زیرا برداشت انگور در تاکستان‌های معروف جزیره انجام می‌شود. این جزیره همچنین از انرژی تابستانی معمول خود خالی است و در پاییز به مقصدی آرام تبدیل می‌شود، جایی که می‌توانید غذاهای عالی دریای اژه را صرف کنید.

بوزکادا، یک جزیره سابق یونانی در ۵۲ کیلومتری (۳۲ مایلی) جنوب چاناکاله، یک استراحتگاه تابستانی است. این شهر که در بیشتر تاریخ خود به نام تندوس شناخته می‌شود، در سال ۱۹۲۳ بخشی از جمهوری جدید ترکیه شد. امروزه گردشگری صنعت اصلی بوزکادا است، اما باغ‌های انگور و شراب‌سازی در اینجا مهم هستند، همانطور که برای یک هزاره یا بیشتر بوده‌اند. شما همچنین می‌توانید با دوستان خود یک غذای قدیمی در جزیره میل کنید یا در جزیره آفتاب بگیرید. بر خلاف برخی از جزایر تابستانی، روح بوزکادا لذت لذت بخش است، نه موسیقی با حجم بالا و فعالیت‌های جنون آمیز. اینجا با بدروم متفاوت است.

بادهای ثابت مزرعه بادی تولید کننده برق بوزکادا را به حرکت در می‌آورد و بازدیدکنندگان را در گرمای تابستان خنک نگه می‌دارد. در دیگر زمان‌های سال، ممکن است در جستجوی سرپناهی از نسیم‌های مداوم باشید. در تابستان، مینی‌بوس‌ها به طور منظم از شهر به ساحل جنوب غربی حرکت می‌کنند، تنها ساحل با امکانات (سایه، رستوران و غیره). اگر وسیله نقلیه شخصی یا پاهای محکمی داشته باشید می‌توانید به سواحل دیگر بروید. قبل از غروب آفتاب، راه خود را به سمت نوک غربی جزیره برای پذیرایی از غروب خورشید در آن سوی دریا طی کنید. همچنین می‌توانید با تور به این شهر سفر کنید. برای رزرو تور از سفرمارکت غافل نشوید.

مرسین

مرسین که با نام ایچل نیز شناخته می‌شود، یکی از مدرن‌ترین استان‌های دارای خیابان‌های نخل‌شده، پارک شهری و هتل‌های مدرن و پایگاه خوبی برای بازدید از مکان‌های تاریخی و سواحل مجاور در جنوب شرقی ترکیه است. مرسین بزرگ‌ترین بندر در منطقه مدیترانه ترکیه و یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ترکیه با حدود ۱٫۸ میلیون جمعیت است. در اینجا یک منطقه آزاد تجاری نیز وجود دارد و یک مرکز تجاری است.

در مرسین می توانید تمام امکانات یک شهر مدرن و تمام ویژگی‌‌های شهرهای مدیترانه‌ای را بیابید. ماهی در این منطقه فراوان و همچنین لذیذترین است و در بازار ماهی مرسین رستوران‌های ماهی ارزانی پیدا خواهید کرد که برای کسانی که عاشق ماهی هستند واقعا لذت بخش است. اگرچه قدمت مرسین فقط به قرن نوزدهم می‌رسد، اما مکانی بسیار باستانی را اشغال می‌کند. در کوه یوموکتپه، کاوش‌ها ثابت کرد که از دوره نوسنگی دوازده سکونتگاه متوالی وجود داشته است. ایچل همچنین دارای جاذبه‌های شکار، ماهیگیری، پیک نیک، کوهنوردی و غارنوردی برای علاقمندان به ورزش است. در ژوئن ۲۰۱۳، هفدهمین دوره بازی‌های مدیترانه، معروف به المپیک کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، در مرسین برگزار می‌شود.

مرسین در واقع توسط بیش از ۱۰۸ کیلومتر (۶۷ مایل) سواحل طبیعی احاطه شده است که به این معنی است که سواحل دورافتاده زیادی برای کشف وجود دارد. مرسین همچنین به دلیل بسیاری از مناظر تاریخی خود از جمله صومعه آلاهان، قلعه دوشیزه، غارهای بهشت و جهنم، سولی پمپیپولیس، آدامکایالار، کانلیدیوان، شهر باستانی و دروازه کلئوپاترا مشهور است.

اسوس

روستای قدیمی بهرام کاله و شهر ۳۰۰۰ ساله اسوس، یک توقف قطعی برای علاقه مندان به تاریخ، بازدیدکنندگان را به زمانی دیگر می‌برد. در اسوس از غذاهای محلی اژه لذت ببرید و خرابه‌های تاریخی را کشف کنید. ارسطو در آسوس زندگی می‌کرد و سنت پل از آن بازدید می‌کرد. اما امروزه بازدیدکنندگان به آسوس، درست در جنوب آیواجیک، (نه آیوالیک) به عنوان یک خلوتگاه ساحلی در ساحل دریای اژه در میان خرابه‌های باستانی (نقشه)، با مجموعه‌ای از هتل‌های خوب می‌روند. برای رزرو هتل می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

اگرچه اسوس به طور رسمی بهرام کاله نامیده می‌شود، اما بیشتر مردم هنوز این شهر را در ۶۶ کیلومتری (۴۱ مایلی) جنوب تروی با نام باستانی آن اسوس می‌شناسند. این شهر در ۷۰۰ سال قبل از میلاد توسط استعمارگران تاسیس شد. ارسطو به اینجا آمد و با خواهرزاده پادشاه هرمیا، پیتیا، ازدواج کرد و سپس به لسبوس رفت.

بر فراز تپه‌ای که توسط باغ‌های زیتون احاطه شده است، ویرانه‌های معبد آتنا به سبک دوریک (۵۳۰ قبل از میلاد) وجود دارد که توسط دیوارهای فروریخته شهر و یک گورستان (قبرستان) باستانی احاطه شده است. در نزدیکی آن، مسجد مراد هوداوندیگر عثمانی قرن چهاردهمی قرار دارد. این تپه مناظری فوق‌العاده از دریای اژه و جزیره یونانی نزدیک لسبوس را ارائه می‌دهد. در پایین سمت شیب دریای تپه در لبه آب، دهکده‌ای وجود دارد که رسماً بهرام نامیده می‌شود، اما در واقع همه آن را ایسکله (اسکله، اسکله) می‌نامند و خانه‌های سنگی قدیمی اکنون به عنوان مسافرخانه، هتل و رستوران عمل می‌کنند. این شهر به طرز عجیبی جذاب و دیدنی است. ساحل کوچک سنگریزه‌ای جذابیت کمتری نسبت به تورهای قایق و زیبایی خود دهکده دارد. این روزها، نزدیکترین خدمات کشتی به سمت جنوب است. راه رسیدن به آسوس با اتوبوس از چاناک کاله یا آیوالیک است. احتمالاً باید در از اتوبوس پیاده شوید و به یک مینی بوس یا تاکسی بروید تا آخرین ۱۹ کیلومتر (۱۲ مایل) را به اسوس طی کنید.

نزدیکترین فرودگاه کوچک در چاناک کاله و نزدیکترین فرودگاه بزرگ فرودگاه عدنان مندرس در جنوب ازمیر است. قطار باندیرما-ازمیر در بالیکسیر، ۱۶۱ کیلومتر (۱۰۰ مایل) به سمت شرق توقف می‌کند. البته رفت و آمد با اتوبوس سریع‌تر است.

 

کوندا

جزیره زیبای کوندا در ماه سپتامبر بسیار آرام است و مکانی عالی برای زوج‌ها برای لذت بردن از اوقات تنهایی است. در این جزیره به یکی از بسیاری از هتل‌های بوتیک که در خانه‌های سنگی بازسازی‌شده قرار دارد، سری بزنید و از غذاهای شگفت‌انگیز دریای اژه که با روغن زیتون معروف محلی درست شده‌اند، لذت ببرید.

کوندا بزرگترین جزیره از ۲۲ جزیره است که توسط آیوالیک، ناحیه شمال دریای اژه در ترکیه اداره می‌شود.

در جزیره کوندا، هتل‌ها و خانه‌های اجاره‌ای متعددی از کلمه «روم» استفاده می‌کنند که گاهی با «سنگ» ترکیب می‌شود، زیرا مسافران ترک به راحتی این واژه‌ها را با زیبایی‌شناسی و لمس جذاب تاریخ مرتبط می‌کنند. در واقع، خانه‌های کم‌مرتبه ساخته شده از ساریمسک تاشی صورتی غبارآلود، یک سنگ آتشفشانی محلی، با بالکن‌های فرفورژه‌ی فرفورژه و کرکره‌های سبز بادامی، رز و آبی که با رنگ‌های بوگنویل تزئین شده‌اند، مرتباً بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند. برخی از این خانه‌ها خصوصی هستند، برخی دیگر هتل‌های بوتیکی هستند. بنای تاریخی اولیه و کارت پستال اصلی جزیره، کلیسای سابق تاکسیارک‌ها است که امروزه به عنوان موزه‌ای پر از اشیاء قدیمی از جمله کشتی‌های مدل، مجموعه چای مینیاتوری و ساعت‌های زنگ‌دار جمع‌آوری شده و به نمایش گذاشته شده است.

کلیساهای ایستاده در جزیره امروز از کارکرد اصلی خود محروم شده‌اند و یکی از آن‌ها بازسازی شده و توسط یک خانواده به کتابخانه تبدیل شده است، در حالی که سومین و قدیمی‌ترین کلیسا به سرنوشت خود رها شده است. بر اساس گزارش‌های اسقف نشین کلیسای قسطنطنیه، نزدیک به ۶۰۰۰ ساکن روم در اوایل قرن بیستم فرار کردند. مسلمانانی که از کرت و میتیلین آمده بودند، جایگزین کسانی شدند که جذابیت گردشگری جزیره را ایجاد کردند. مردم محلی کنونی کوندا از نوادگان آن‌ها هستند.

 

کاپادوکیا

کاپادوکیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در ترکیه، در پاییز بسیار آرام می‌شود. قبل از اینکه منطقه را با یک پیاده‌گردی یا تور دوچرخه‌سواری کاوش کنید، حتماً یک بالون‌سواری رزرو کنید تا واقعاً منظره را تماشا کنید. در جغرافیای باستان، کاپادوکیا نام ناحیه داخلی وسیع آسیای صغیر (بخش آسیایی ترکیه امروزی) بود. منطقه کاپادوکیا جایی است که طبیعت و تاریخ در آن به زیباترین شکل در جهان گرد هم می‌آیند. در حالی که رویدادهای جغرافیایی در حال شکل‌گیری پری‌باکالاری (دودکش‌های پری) هستند، در طول دوره تاریخی، انسان‌ها نشانه‌های تمدن‌های هزار ساله را با کنده‌کاری خانه‌ها و کلیساها در درون این ستون‌های خاکی و تزئین آن‌ها حمل می‌کردند.

کاپادوکیا شامل چندین شهر زیرزمینی است که تا حد زیادی توسط مسیحیان اولیه قبل از تبدیل شدن به یک دین قانونی به عنوان مخفیگاه استفاده می‌شد. پدران کاپادوکیا قرن چهارم جزئی جدایی ناپذیر از بسیاری از فلسفه مسیحیت اولیه بودند. همچنین در میان افراد دیگر، یکی دیگر از پاتریارک‌های قسطنطنیه به نام جان کاپادوکیا که منصب ۵۱۷–۵۲۰ را بر عهده داشت، به وجود آمد. در بیشتر دوران بیزانس، درگیری‌های این منطقه، ابتدا با امپراتوری ساسانی و بعداً علیه گسترش اسلامی به رهبری اعراب، نسبتاً بدون مزاحمت باقی ماند.

این منطقه یک مقصد گردشگری مشهور و محبوب در جهان است، زیرا مناطق زیادی با ویژگی‌های زمین شناسی، تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد دارد. این منطقه در جنوب غربی شهر بزرگ کایسری است که دارای خطوط هوایی و راه آهن به آنکارا و استانبول است. منطقه کاپادوکیا عمدتاً توسط سنگ‌های رسوبی تشکیل شده در دریاچه‌ها و نهرها و رسوبات ایگنیمبریت از آتشفشان‌های باستانی تقریباً ۹ تا 3 میلیون سال پیش (دوران میوسن اواخر تا پلیوسن) فوران کرده است. صخره‌های کاپادوکیا در نزدیکی گورمه به صدها ستون تماشایی و اشکال مناره‌مانند فرسایش یافته‌اند. نهشته‌های آتشفشانی صخره‌های نرمی هستند که مردم روستاهای مرکز منطقه کاپادوکیا با تراشیدن آن‌ها خانه‌ها، کلیساها و صومعه‌ها را تشکیل می‌دهند. گورمه بین ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ بعد از میلاد به مرکز صومعه تبدیل شد. اسکان دوره اول در گورمه از مسیحیت به دوره روم می‌رسد. کلیساهای یوسف کوچ، اورتاهانه، دورموس کادیر و بزیرهانه در گورمه، خانه‌ها و کلیساهای حکاکی شده در صخره‌ها تا اوزون دره، باگلیدره و دره زمی، جنبه عرفانی تاریخ امروز را به همراه دارند. موزه فضای باز گورمه پربازدیدترین مکان جوامع صومعه در کاپادوکیا و یکی از مشهورترین مکان‌ها در مرکز ترکیه است. این مجموعه شامل بیش از ۳۰ کلیسا و کلیساهای حکاکی شده صخره‌ای است که دارای نقاشی‌های دیواری فوق‌العاده است که قدمت آن‌ها از قرن نهم تا یازدهم است.

آرتوین

منطقه دریای سیاه ترکیه به خاطر مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش معروف است و در پاییز فوق‌العاده زیباست. در سفر خود از یکی از روستاهای کوهستانی متعدد آرتوین به کوه‌های کاچکار خیره شوید و مطمئن شوید که فعال شده و در اطراف استان پیاده‌روی کنید.

هنگام برنامه‌ریزی سفر به ترکیه، اکثر مردم بر روی بخش‌های جنوبی این کشور، سواحل دیدنی دریای اژه و مدیترانه با سواحل زیبا، دره‌ها و مکان‌های تاریخی تمرکز می‌کنند. بدون شک هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی خود از آن مکان‌ها دیدن کند. با این حال، همه نمی‌دانند که ترکیه در شمال خود چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد، به خصوص در منطقه دریای سیاه که خانه رنگ‌های سبز است و وعده می‌دهد ریه‌های شما را با اکسیژن پر کند، شما را از هیاهوی کلان شهر دور کند و شما را به دل طبیعت معرفی کند.

یکی از جواهرات منطقه دریای سیاه استان آرتوین است. آرتوین که به خاطر کوه‌های بلند، دریاچه‌ها، جنگل‌های سبز زمردی، آبشارها و حیات وحش معروف است، مقصدی برای ماجراجویان واقعی و دوستداران طبیعت بوده است. این سرزمین رویایی، بازدیدکنندگان خود را با کوه‌هایی که ارتفاع آن به ۴۰۰۰ متر (۱۳۰۰۰ فوت) می‌رسد و صخره‌هایی که توسط یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های ترکیه بریده شده است، مجذوب خود می‌کند.

احاطه شده توسط دره‌های شیب‌دار حک‌شده توسط رودخانه، کوه های بلند و جنگل‌ها و پارک‌های ملی، یک مقصد گردشگری جایگزین برای کسانی است که دوست دارند در طبیعت زیبا زمان بگذرانند. از آنجایی که آرتوین در مرز گرجستان در شمال شرقی ترکیه قرار دارد، رانندگی می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، به عنوان مثال، از استانبول نزدیک به ۲۰ ساعت و شاید بیشتر با اتوبوس‌های بین شهری طول می‌کشد. بهترین گزینه این است که به فرودگاه ترابزون یا باتومی پرواز کنید و بعد از ورود ماشین کرایه کنید.

آرتوین به چند چیز معروف است؛ مردمش، طبیعت و البته غذا. فرهنگ‌های قفقازی و دریای سیاه در این منطقه غالب هستند. آرتوین محل زندگی مردم لاز و همچنین کیپچاک‌ها و گرجی‌های مسلمان است که در زمان ترسیم مرزهای شمالی پس از جنگ استقلال ترکیه به این شهر مهاجرت کردند. این ترکیب از فرهنگ‌های بسیار به طور طبیعی باعث ایجاد یک سنت غنی آشپزی در منطقه شده است، بنابراین توصیه شماره یک ما به شما این است که سعی کنید تا جایی که می‌توانید غذاهای سنتی را بچشید. برای سفر به این شهر می‌توانید خرید بلیط استانبول را با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت انجام دهید.

 

کلام آخر

برای سفر به ترکیه می‌توانید از سایت سفرمارکت اقدام کنید. در این سایت گزینه‌های بسیار زیادی همچون تعیین مبدا، شب‌های اقامت در هتل، تورهای مختلف و غیره وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
سفرمارکت یک موتور جست‌وجو سفر است که این امکان را در اختیار شما می‌گذارد که بتوانید خدمات صدها آژانس از سراسر کشور را با هم مقایسه کنید و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین برای دسترسی به انواع بلیط لحظه آخری، از سایت و اپلیکیشن سفرمارکت غافل نشوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.