۲۸ سریال چینی جدید و قدیمی از بهترین‌ها

30

در سال‌های اخیر با رشد اقتصادی چین، صنعت سینما و سریال‌سازی این کشور نیز پیشرفت زیادی کرده است و سریال‌های چینی به‌تدریج در شبکه‌های جهانی مانند نتفلیکس و آمازون در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند. ژانر محبوب چینی‌ها کمدی‌درام و تاریخی‌فانتزی است. در این مقاله، ۲۸ سریال چینی پربیننده‌ شامل ۳ سریال چینی 2023 را به شما معرفی می‌کنیم.

۲۸. مبارز سرنوشت (Fighter of the Destiny)

مبارز سرنوشت از بهترین سریال های چینی

رونیکس

سال پخش: ۲۰۱۷
ژانر:
ماجراجویی، فانتزی
کارگردان: ژونگ شوجیا
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۵۲
بازیگران:
هان لو، جائو هان یو
امتیاز (IMDB):
۶٫۵

چن چنگ شنگ را در کودکی رها می‌کنند تا بمیرد. او بیماری عجیبی دارد و فقط تا ۲۰سالگی عمر می‌کند. او برای پیداکردن هویتش به پایتخت می‌رود و شگفتی‌های زیادی بر سر راهش قرار می‌گیرند. وقتی این درام فانتزی چینی در سال ۲۰۱۷ پخش شد، بیش از ۲۷میلیارد بار در شبکه‌های مختلف دیده شد.

۲۷. آکورد گرم (Here to Heart)

آکورد گرم یک سریال چینی عاشقانه

سال پخش: ۲۰۱۸
ژانر: ملودرام
کارگردان: هوآن تیان رن
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۸
بازیگران: جنینگ چنگ، هانس ژانگ
امتیاز (IMDB): ۷٫۵

این سریال سریال چینی عاشقانه که از رمانی به همین نام اقتباس شده است، داستان زنی باانگیزه را روایت می‌کند که در انگلستان کار می‌کند. او شغل پردرآمدش را رها می‌کند تا با معشوق سابقش ژان نانجیان کار کند، به این امید که بتواند عشق ازدست‌رفته‌اش را دوباره احیا کند.

۲۶. مأمور شاهدخت (Princess Agent)

مامور شاهدخت از بهترین سریال های چینی

سال پخش: ۲۰۱۷
ژانر: درام، اکشن
کارگردان: وو جین یوان
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۶۷
بازیگران: زانیلیا ژائو، کنی لین
امتیاز (IMDB): ۷٫۵

در بیشتر سریال های تاریخی چینی، زنان نقش محوری دارند. سریال مأمور شاهدخت نیز چنین است. سریال در شمال منطقه پادشاهی وی آغاز می‌شود، جایی که دختری برده به‌نام چو کیائو در سرزمین جنگ‌زده،‌ توسط شاهزاده یان ژان نجات داده می‌شود. به‌تدریج این دو به یکدیگر نزدیک می‌شوند. چو کیائو با استاد هنرهای رزمی یو ون یو آشنا می‌شود و یو به او آموزش می‌دهد که چگونه بجنگد. حال او باید تصمیم بگیرد که به چه کسی وفادار بماند.

۲۵. همه‌چیز خوب است (All Is Well)

سریال چینی خانوادگی همه چیز خوب است

 

سال پخش: ۲۰۱۹
ژانر: درام
کارگردان: جیان چوآن‌هه
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۶
بازیگران: نی داهونگ، یائو چن
امتیاز (IMDB): ۷٫۶

این سریال چینی درام داستان خانواده سو را حکایت می‌کند. پس از مرگ مادر این خانواده، ۳ فرزند خانواده مسئولیت مشترک نگهداری از پدر پیرشان را بر عهده می‌گیرند. البته مشکلی وجود دارد؛ والدین آنها در گذشته رفتار نامناسبی با ایشان داشته‌اند و به همین خاطر با والدینشان و با یکدیگر اختلاف شدیدی دارند.

۲۴. سه جسم (Three-Body)

سریال چینی سه جسم از بهترین سریال های چینی 2023

سال پخش: ۲۰۲۳
ژانر:
درام، علمی‌تخیلی، رازآلود
کارگردان: لی ینگ
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۳۰
بازیگران:
لویی ژانگ، هوی یو، یانگجیان لی
امتیاز (IMDB):
۷٫۷

هرچند سریال چینی «سه جسم» (برخی آن را «جسم سه گانه» هم ترجمه کرده‌اند) اولین اقتباس از رمان چینی «مسئله سه جسم» نیست، می‌گویند که بهترین و وفادارانه‌ترین اقتباس بوده و رضایت مخاطبان را جلب کرده است.

داستان این سریال چینی 2023 درباره وانگ میائو، متخصص نانوذرات، است که در پی کشف راز خودکشی‌هایی مرموز و زنجیروار که با یک بازی ویدئویی مرتبط‌اند، متوجه می‌شود قضیه بسیار جدی‌تر است و شاید حتی کل نسل بشر در خطر انقراض باشد.

۲۳. شاهدخت ویانگ (The Princess Weiyoung)

شاهدخت ویانگ از سریال های چینی

سال پخش: ۲۰۱۶
ژانر: درام، رمانتیک، تاریخی
کارگردان: لی هوژیو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۵۴
بازیگران: تیفانی تانگ، لو جین
امتیاز (IMDB): ۷٫۷

«شاهدخت ویانگ» درامی تاریخی و رمانتیک است که داستان شاهدخت فنگ را روایت می‌کند. او که از مرگ نجات یافته است، هویت نجات‌دهنده‌اش را می‌دزدد تا از کسانی انتقام بگیرد که می‌خواستند او را بکشند. این سریال زنی را نشان می‌دهد که همه زیرکی و هوش خود را برای بازگشت به قدرت و انتقام‌گرفتن به کار می‌بندد.

۲۲. نگهبان (Guardian)

سریال چینی دوبله فارسی

سال پخش: ۲۰۱۸
ژانر: درام علمی‌تخیلی
کارگردان: ژو یان ژو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۰
بازیگران: یو بای، پنگ ژین
امتیاز (IMDB): ۷٫۷

سریال «نگهبان» با سایر سریال های چینی فرق دارد. ژانر بیشتر سریال های چینی رمانتیک و تاریخی است، اما «نگهبان» علمی‌تخیلی است. این سریال درباره جهانی است که گونه انسان‌ و ۲ گونه دیگر هزاران سال کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. حال این هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با توطئه یکی از گونه‌ها در حال به‌هم‌خوردن است. در این بین، یک کارآگاه و یک استاد دانشگاه مأمور می‌شوند که توطئه را خنثی کنند.

۲۱. عشق ببر و رز (The Romance Of Tiger And Rose)

سریال چینی فانتزی عشق ببر و رز

سال پخش: ۲۰۲۰
ژانر: رمانتیک کمدی، فانتزی
کارگردان: چا چیونای
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۲۴
بازیگران: ژائو لوسی، دینگ یو شی
امتیاز (IMDB): ۷٫۹

چن ژیائوکیان نمایشنامه‌نویسی است که کسی جدی‌اش نمی‌گیرد تا اینکه ناگهان به‌طرز معجزه‌آسایی وارد یکی از داستان‌های خودش می‌شود. حال او که به داستان تسلط دارد، باید تلاش کند که زنده بماند.

«عشق ببر و رز» سریالی خیالی و هیجان‌انگیز است و از این نظر با سایر سریال‌های معرفی‌شده در این فهرست متفاوت است. موسیقی تیتراژ شروع سریال به‌نام «شب مهتابی» هم بسیار شنیدنی است.

۲۰. برادران خوشتیپ (Handsome Siblings)

برادران خوشتیپ یک سریال چینی جدید

سال پخش: ۲۰۲۰
ژانر: واکسیا (ابرقهرمانی چینی)
کارگردان: فانگ لیو، جی‌چنگ ژو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۴
بازیگران: هو یتیان، چن ژیان
امتیاز (IMDB): ۷٫۹

چینی‌ها ژانری خاص به‌نام واکسیا دارند. در این ژانر، قهرمانان هنرهای رزمی با توانایی‌های فراانسانی به تصویر کشیده می‌شوند. می‌توان این ژانر را معادل ابرقهرمانی در سینمای غرب دانست. سریال چینی جدید «برادران خوشتیپ» نیز در این ژانر قرار می‌گیرد.

داستان از این قرار است که ژیانگ ژیائو و هو وو کیو دو برادر دوقلو‌ هستند که در نوزادی پس از مرگ والدینشان از یکدیگر جدا می‌افتند. این دو برادر استاد هنرهای رزمی می‌شوند. آنها از وجود هم خبر ندارند، اما دست سرنوشت آنها را مقابل هم قرار می‌دهد.

۱۹. نبرد چنگ شاو (Battle of Changsha)

سریال چینی جنگی

سال پخش: ۲۰۱۴
ژانر: درام جنگی، رمانتیک
کارگردان: کونگ ژنگ، ژنگ کیاژو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها: ۳۲
بازیگران: جونگ فنگ نیو، والاس هاو
امتیاز (IMDB): ۸

این درام چینی درباره نبرد چنگ شاو است که در سال ۱۹۳۹ میلادی در دور دوم جنگ چین و ژاپن رخ داد. در این سریال سرگذشت خانواده‌ای عادی به تصویر کشیده می‌شود که در چنگ شاو چین زندگی می‌کنند. آنها مانند سایرین تلاش می‌کنند به هر زحمتی شده زنده بمانند.

شخصیت‌پردازی و نمایش خوب فرهنگ چین نقطه قوت سریال است. اگر می‌خواهید درباره جنگ‌های ژاپن و چین اطلاعات کسب کنید، تماشای این سریال را از دست ندهید.

۱۸. خوشبختی کوچک من (My Little Happiness)

سریال رمانتیک چینی

سال پخش: ۲۰۲۱
ژانر: رمانتیک کمدی
کارگردان: یانگ لونگ
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۲۸
بازیگران: فیر ژینگ، لئون لی
امتیاز (IMDB): ۸٫۱

اگر دنبال سریالی کوتاه و جذاب می‌گردید که از تلخی‌های زندگی فاصله بگیرید، این سریال چینی را انتخاب کنید. سریال چینی جدید «خوشبختی کوچک من» درباره دختری در اوایل ۲۰سالگی‌ است. کونگ رونگ به درخواست مادرش به خارج از کشور می‌رود تا درس تجارت بخواند، اما یواشکی به کشور بازمی‌گردد تا علاقه‌ قلبی‌اش، یعنی حقوق را دنبال کند. زندگی او زمانی دستخوش تغییر می‌شود که پرونده دوست دوران کودکی‌اش را به او می‌سپارند.

۱۷. داستان مینگ لان (The Story of MingLan)

سریال چینی تاریخی داستان مینگ لان

سال پخش: ۲۰۱۸
ژانر: درام تاریخی
کارگردان: ژنگ کیاژو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۷۳
بازیگران: ژائو لانگ، فنگ شائوفنگ
امتیاز (IMDB): ۸٫۱

«داستان مینگ لان» یکی دیگر از سریال‌های تأثیرگذار درام‌تاریخی چینی است. مینگ لان دختر ششم خاندان سانگ است. او باهوش و بااستعداد است، اما خواهرانش با او رفتار مناسبی ندارند. مرگ مادر او نیز باعث می‌شود که دنبال انتقام‌گرفتن از عاملان باشد. سریال از کودکی تا بزرگ‌سالی مینگ لان را به تصویر کشیده است.

۱۶. باغ شهاب‌سنگ (Meteor Garden)

سریال چینی باغ شهاب سنگ

سال پخش: ۲۰۱۸
ژانر: درام کمدی
کارگردان: لین هلونگ
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۳۹
بازیگران: دیلان ونگ شن یو، درن چن
امتیاز (IMDB): ۸٫۱

سریال چینی باغ شهاب سنگ از یک مانگای ژاپنی الهام گرفته شده است. شان کای دختری سخت‌کوش از خانواده‌ای فقیر است که بورس تحصیل در مدرسه‌ای عالی مختص ثروتمندان را کسب می‌کند. البته این موفقیت بهایی دارد. کمتر کسی در مدرسه حاضر به دوستی با اوست. علاوه بر این، گروهی ۴نفره از پسران خودشیفته نیز به او قلدری می‌کنند. بااین‌حال، کای موفق می‌شود اوضاع را تغییر بدهد.

«باغ شهاب‌سنگ» ترکیبی از درام و کمدی است، سریالی نوجوان‌پسند که طرف‌داران زیادی دارد.

۱۵. عشق در نگاه اول (Lo Coup de Foudre)

سریال عاشقانه چینی عشق در نگاه اول

سال پخش: ۲۰۱۹
ژانر: رمانتیک
کارگردان: وانگ ژی
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۵
بازیگران: جنیس وو، شنگ یو جیان
امتیاز (IMDB): ۸٫۲

همان‌طور که از اسم این سریال پیداست، با یک سریال عاشقانه چینی دیگر طرفیم. داستان درباره یان مو و کیاو یی است، ۲ دانشجو با شخصیت‌ها و توانایی‌های متفاوت‌. البته این تفاوت‌ها مانع از شعله‌ورشدن آتش عشق بین آنها نمی‌شوند. هر دو تصمیم می‌گیرند برای ادامه تحصیل به خارج بروند، اما حادثه‌ای باعث می‌شود که یکی از آنها مجبور به بازگشت به کشور شود. و این دو عاشق ۴ سال از یکدیگر دور می‌مانند تا دوباره فرصتی برای دیدار پیدا می‌‌کنند.

سریال «عشق در نگاه اول» فرازونشیب‌های عشق این دو شخصیت را به‌زیبایی به تصویر کشیده است و می‌توان آن را یکی از بهترین سریال های چینی در ژانر درام عاشقانه دانست.

۱۴. آواتار پادشاه (The King’s Avatar)

آواتار پادشاه از بهترین سریال های چینی

سال پخش: ۲۰۱۹
ژانر: اکشن ماجراجویی
کارگردان: شی ییویی
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۰
بازیگران: ینگ ینگ، لی مو چن دیزی
امتیاز (IMDB): ۸٫۲

این سریال چینی الهام گرفته از رمانی ژاپنی به همین نام است. یی ژیو بازیکن مشهور بازی رایانه‌ای «افتخار» است. او به‌خاطر خیانت هم‌تیمی‌هایش دست از بازی می‌کشد. سپس کارش را به‌عنوان مدیر یک کافی‌نت شروع می‌کند. به‌تدریج او دوباره به‌سمت بازی افتخار کشیده می‌شود و خودش را آماده می‌کند که با استفاده از ۱۰ سال تجربه‌اش، جایگاه ازدست‌رفته‌اش را پس بگیرد.

سریال «آواتار پادشاه» به کسانی که گیمر حرفه‌ای‌اند یا به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارند توصیه می‌شود.

۱۳. دوستان هاکلبری من (My Huckleberry Friends)

سریال چینی عاشقانه دوستان هاکلبری من

سال پخش: ۲۰۱۷
ژانر: رمانتیک
کارگردان: شاو مو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۳۰
بازیگران: لی لاندی، ژانگ شین چنگ
امتیاز (IMDB): ۸٫۳

«دوستان هاکلبری من» درباره دختری نوجوان با توانایی‌های خارق‌العاده ریاضیاتی است. البته یو ژو ژائو ترجیح می‌دهد برخلاف انتظارات والدین و معلمانش، به‌جای ریاضیات سراغ هنرهای لیبرال برود و در این میان دوستی عمیقی بین او و همکلاسی‌اش لین یانگ شکل می‌گیرد.

سریال «دوستان هاکلبری من» درباره دوستی‌های دوره نوجوانی و دنبال‌کردن رؤیاهاست. بنابراین بیشتر باب طبع نوجوانان است.

۱۲. عشق ابدی (The Eternal Love)

سریال چینی عشق ابدی

سال پخش: ۲۰۱۷
ژانر: رمانتیک
کارگردان: لام یوک فن، یو چیوها، رن هایتائو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۵۸
بازیگران: یانگ می، مارک چائو
امتیاز (IMDB): ۸٫۳

سریال چینی عشق ابدی که نام انگلیسی‌اش «۳ زندگی، ۳ جهان، ۱۰ مایل شکوفه هلو» است، بر اساس رمانی به‌نام «به‌سوی پادشاهی آسمان» ساخته شده است. این سریال چینی عاشقانه داستان ۲ عاشق از ۲ دنیای متفاوت را روایت می‌کند. اگر به سریال‌های فانتزی و عارفانه چینی علاقه دارید، حتما «عشق ابدی» را تماشا کنید.

پس از موفقیت «عشق ابدی»، سریالی به‌نام «عشق ابدی یک رؤیا» نیز بر اساس آن ساخته شد.

۱۱. سه پادشاهی (Three Kingdoms)

سریال چینی قدیمی سه پادشاهی

سال پخش: ۲۰۱۰
ژانر: تاریخی
کارگردان: گائو ژیژی
دوبله فارسی:
دارد
تعداد قسمت‌ها:
۹۵
بازیگران: چن جیان بین، یو هیویی
امتیاز (IMDB): ۸٫۳

این سریال چینی تاریخی دوبله فارسی در دوره خاندان هان روایت می‌شود. هان یکی از بزرگ‌ترین خاندان‌های پادشاهی در دوران چین باستان بوده است. این سریال چینی سه پادشاهی وِی، وو و شو را به تصویر می‌کشد که با یکدیگر بر سر تسلط بر کل چین رقابت می‌کنند. نبردهای بزرگ که با هزینه زیاد به‌خوبی به تصویر کشیده شده‌اند از نکات مثبت این سریال است.

۱۰. خودت را دریاب (Meet Yourself)

سریال چینی خودت را دریاب از بهترین سریال های چینی 2023

سال پخش: ۲۰۲۳
ژانر:
درام، عاشقانه
کارگردان: ژیگوانگ دینگ
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۰
بازیگران:
لیو ییفئی، لی شیان

امتیاز (IMDB): ۸٫۶

لیو ییفئی، ستاره این سریال چینی عاشقانه، نقش ژو یونگدو را بازی می‌کند که با مرگ نابهنگام بهترین دوستش اوضاع زندگی‌اش به هم می‌ریزد و تصمیم می‌گیرد کارش را رها کند و به منطقه‌ای روستایی برود، اما این تازه شروع ماجرا و دل‌بستنش به پسری است که لی شیان نقشش را بازی می‌کند.

ماجرای عاشقانه این سریال چنان برای مخاطبان جذاب بوده است که آن را در فهرست بهترین سریال های چینی 2023 قرار داده است.

۹. پیشرفت کن (Go Ahead)

معرفی سریال چینی

سال پخش: ۲۰۲۰
ژانر: درام
کارگردان: دینگ زیگانگ
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۶
بازیگران: تنگ سونگ یانگ، سونگ ویل یانگ
امتیاز (IMDB): ۸٫۶

سریال «پیشرفت کن» سریالی خانوادگی و امیدبخش است. داستان درباره ۳ فرزندخوانده یک خانواده است که با هم نسبت خونی ندارند. بااین‌حال، به‌تدریج پیوند عاطفی قوی بینشان شکل می‌گیرد. سریال از کودکی تا بزرگ‌سالی‌ آنها را نمایش می‌دهد. این سریال برای کسانی که به تماشای درام‌های خانوادگی و قوت‌قلب نیاز دارند، انتخاب خوبی است.

۸. تصنیف طولانی (The Long Ballad)

سریال عاشقانه چینی تصنیف طولانی

سال پخش: ۲۰۲۱
ژانر: درام رمانتیک
کارگردان: ژو رویبین
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۹
بازیگران: لئو وو، دلبرا دیلمورات
امتیاز (IMDB): ۸٫۶

در این سریال چینی رمانتیک‌کمدی، لی چنگ ولیعهد می‌شود، اما سیاست‌های پشت‌پرده دربار وی و خانواده‌اش را به کام مرگ می‌فرستند. البته او نجات پیدا می‌کند و با مخفی‌کردن هویتش پی انتقام‌گرفتن از خیانتکاران می‌رود.

«تصنیف طولانی» داستان را با تاریخ کهن چین نیز پیوند می‌دهد. پس برای کسانی که به آشنایی با‌ تاریخ این کشور علاقه دارند، انتخاب مناسبی است.

۷. شاهدخت قلابی (Fake Princess)

سریال چینی تاریخی دوبله فارسی

سال پخش: ۲۰۲۰
ژانر: درام تاریخی
کارگردان: زو کین
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۲۷
بازیگران: النور لی، ژایو یو کین
امتیاز (IMDB): ۸٫۷

چانگ لی، قهرمان داستان، زنی شجاع و آزاد است که در کوه‌ها همچون راهزنان روزگار می‌گذراند. البته سرنوشت طوری رقم می‌خورد که شاهدختی قلابی شود و با ولیعهد لی چی ازدواج کند. این زوج عجیب با پشت‌سرگذاشتن وقایع گوناگون، به‌تدریج عاشق یکدیگر می‌شوند.

۶. فصل طولانی (The Long Season)

فصل طولانی؛ سریال چینی 2023

سال پخش: ۲۰۲۳
ژانر:
جنایی، درام، خانوادگی
کارگردان: شوانگ ژینگ
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۱۲
بازیگران:
دایانا لین، وی فن، مینگائو چن
امتیاز (IMDB):
۸٫۸

سریال چینی «فصل طولانی» درامی پرهیجان درباره یک راننده تاکسی است که می‌خواهد پرده از قتلی بی‌رحمانه در شهر کوچک زادگاهش بردارد. این سریال چینی 2023 برخلاف اکثر سریال های چینی که طولانی‌اند، فقط ۱۲ قسمت دارد و در واقع مینی سریال چینی است.

۵. رام‌نشده (The Untamed)

سریال چینی رام نشده

سال پخش: ۲۰۱۹
ژانر: درام فانتزی
کارگردان: ژنگ ویونگ، چن جیالین
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۵۰
بازیگران: ژیائو ژان،‌ ونگ یبو
امتیاز (IMDB): ۸٫۸

اگر اولین بار است که می‌خواهید سریال چینی ببینید، «رام‌نشده» انتخاب مناسبی است. این سریال بر اساس رمانی تاریخی به‌نام «استاد بزرگ تزکیه شیطان» نوشته ژیانگ تونگ ژاو ساخته شده است و ماجراهای دو مرد شجاع را روایت می‌کند، مردانی که می‌خواهند شر و شیطان را در قلمرو پادشاهی‌شان نابود کنند.

۴. واژه افتخار (Word of Honor)

واژه افتخار از بهترین سریال های چینی

سال پخش: ۲۰۲۱
ژانر: واکسیا، اکشن
کارگردان: چنگ ژی چائو، لی هونگ‌یو، ماهائو جن
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۳۶
بازیگران: گنگ جان، ژنگ ژهان
امتیاز (IMDB): ۸٫۹

ژائو ژو آدمکشی حرفه‌ای‌ است که تصمیم می‌گیرد کارش را کنار بگذارد. البته این تصمیم آسان نیست، چراکه او یکی از اعضای مهم گروه آدمکش‌هاست. به‌هرحال او موفق می‌شود با تحمل آداب‌ورسوم‌ مخصوص این کار، شغلش را کنار بگذارد.

او پس از ترک گروه، مانند بی‌خانمان‌ها پرسه می‌زند تا اینکه با وِن ککسینگ آشنا می‌شود، مردی که می‌خواهد انتقام والدین کشته‌شده‌اش را بگیرد و این دو با هم متحد می‌شوند.

۳. نیروانا در آتش (Nirvana in Fire)

سریال چینی نیروانا در آتش

سال پخش: ۲۰۱۵
ژانر: درام تاریخی
کارگردان: کونگ شنگ، لو ژو
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۵۴
بازیگران: ونگ کای، لیا تائو
امتیاز (IMDB): ۹

یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های چینی با بیش از ۳میلیارد بازدید در شبکه‌های اینترنتی آن کشور بدون شک ارزش دیدن را دارد. داستان از پیامدهای جنگ بین دو خاندان شمالی و جنوبی آغاز می‌شود. لین شو ۱۹ساله از قدرت خلع و پدرش، ژنرال لین ژی، خائن نامیده می‌شود. ۱۲ سال بعد، لین شو در نقش رهبر یک فرقه متعصب بازمی‌گردد تا بی‌گناهی خانواده‌اش را اثبات کند.

«نیروانا در آتش» را می‌توان «بازی تاج و تخت» چینی‌ها نامید. سریالی که به‌جای اکشن و جنگ‌، بر بازی‌های ذهنی، شخصیت‌پردازی قوی و داستان پیچیده تمرکز کرده است.

۲. نیروهای ویژه پشت خطوط دشمن (Special Forces Behind the Enemy Line)

سریال های چینی

سال پخش: ۲۰۱۸
ژانر: جنگی
کارگردان: کیائو تان
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۱
بازیگران: ژونگان لی، کالوین لی
امتیاز (IMDB): ۹٫۴

این سریال چینی اکشن و جنگی که در سال ۲۰۱۸ پخش شد، درباره گروهی از سربازان ویژه چینی است که برای نجات جان یک خلبان آمریکایی در جنگ جهانی دوم، پشت خطوط ژاپنی‌ها می‌روند.

۱. یک کشتی، یک زندگی (One Boat, One World)

سریال یک کشتی یک زندگی یک سریال چینی جدید

سال پخش: ۲۰۲۱
ژانر: درام
کارگردان: چن کون‌هوی
دوبله فارسی:
ندارد
تعداد قسمت‌ها:
۴۳
بازیگران: لیکان ونگ، هانس ژانگ
امتیاز (IMDB): ۹٫۶

سریال رمانتیک «یک کشتی، یک زندگی» شما را به دنیای ۶هزار مسافر یک کشتی تفریحی می‌برد. این کشتی در واقع تمثیلی از کل جهان است. دینگ کای ناوبر کشتی است و با تینا یو، رهبر یک تیم، آشنا می‌شود. این دو به‌تدریج عاشق یکدیگر می‌شوند و ماجراهای مختلفی را هنگام دریانوردی و تعامل با مسافران کشتی پشت‌سر می‌گذارند.

سؤالات رایج

۱. بهترین سریال های چینی 2023 چیست؟

سریال «سه جسم»، سریال «خودت را دریاب» و سریال «فصل طولانی» ۳ نمونه از بهترین سریال های چینی 2023 هستند.

۲. سریال چینی پیشنهادی برای تماشا با خانواده چیست؟

سریال «پیشرفت کن» و سریال «فصل طولانی» بهترین سریال های چینی خانوادگی هستند که اتفاقا «فصل طولانی» جزو فهرست فیلم چینی 2023 نیز هست.

۳. بهترین سریال های چینی عاشقانه کمدی کدام‌ها هستند؟

سریال «عشق ببر و رز»، سریال «خوشبختی کوچک من» و سریال «باغ شهاب‌سنگ» از بهترین سریال های چینی عاشقانه کمدی هستند.

شما نام ببرید

کدام‌یک از سریال‌های این فهرست را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره سینما و سریال‌ های چینی چیست؟ اگر سریال چینی می‌شناسید که در فهرست ما نیامده است، لطفا نامش را در بخش نظرات برایمان بنویسید.


در ادامه بخوانید: فیلم چینی؛ ۲۱ عنوان از بهترین‌های تاریخ
هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع gizmostory theserialbinger radii
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 30 دیدگاه)
  1. شینا می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر
    چون اسم سریال پیشرفت کن فارسی بود نتونستم پیداش کنم
    میشه اسم انگلیسیش رو بگید لطفا؟

    1. S.Narges می‌گوید

      سلام
      برو جلو (go ahead)

    2. جاوید فرجام‌نیا می‌گوید

      سلام. اسم انگلیسی سریال‌ها کنار عنوان هر کدام نوشته شده است.
      موردی که خواستید میشه:
      Go Ahead

  2. زینب می‌گوید

    سریال آخرین جاودان بسیار زیباست ولی هنوز به شکل کامل پخش نشده

  3. نیلام می‌گوید

    سریال سمساری جاودان ، تخم مرغ و سنگ رو هم ببینید. ولی تا ابد قلبم برای سریال رام نشده است .