ایمپلنت دندان در افراد مبتلا به دیابت

0

شاید برای عده زیادی سوال باشد که آیا ایمپلنت دندان در افراد دیابتی قابل انجام است یا خیر. پاسخ این سوال مثبت است و افراد مبتلا به بیماری های قندی تحت شرایط کنترل شده می توانند اقدام به کاشت دندان یا همان ایمپلنت کنند. برخی از داروها و تجهیزات هنگام انجام جراحی ایمپلنت در افراد دیابتی متفاوت است. دندانپزشک باید با تکیه بر سواد و تجربه خود بتواند با بهترین نتیجه این عمل را به پایان برساند.

 

کاشت ایمپلنت دندان در افراد دیابتی نتیجه موفقیت امیزی دارد و تفاوت آن با افراد سالم در طول عمر ایمپلنت است. در این افراد ترک خوردگی و شکستن ایمپلنت بیشتر از افراد سالم مشاهده می شود. این امر به علت واکنش بدن آن ها به قطعه خارجی اتفاق می افتد. همچنین دوره بهبود زخم در این افراد بیشتر است و ممکن است ایمپلنت پس از جوش خوردن با استخوان نیز استحکام کافی را نداشته باشد.

رونیکس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درمان زیبایی کامپوزیت دندان نیز می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

کامپوزیت دندان چیست ؟

برای کاهش عوارض ایمپلنت دندان در این افراد بهتر است پیش از شروع مراحل جراحی، تمامی آزمایش ها توسط جراح مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. در صورتی که بیماری در حال پیشرفت بود باید ابتدا بیمار طی دوره مشخصی به مصرف دارو بپردازد. پس از کنترل کامل بیماری فرد می تواند برای جراحی و ایمپلنت آماده شود و بهترین نتیجه را از آن دریافت کند.

بروز برخی بیماری ها و اختلالات در افراد دیابتی بیشتر از افراد سالم است. یکی از این موارد ایجاد چرک و عفونت هنگام ایجاد زخم است. به همین علت افراد دیابتی که اقدام ایمپلنت می کنند هنگام تراشیدگی لثه بیشتر در معرض عفونت قرار می گیرند. داروهای چرک خشک کن این افراد شدیدتر و بیشتر از افراد سالم است. کنترل بیماری قبل و هنگام عمل می تواند نتیجه مثبتی در جراحی ایجاد کند و کمترین عوارض را برای فرد به همراه داشته باشد.

نگهداری از ایمپلنت در افراد دیابتی

نگهداری از ایمپلنت دندان پس از انجام جراحی و طی بازه استفاده از دندان برای افراد دیابتی حساس تر است. این افراد دارای سیستم بدنی متفاوت هستند و واکنش بیشتری به کاشت ایمپلنت نشان می دهند. این واکنش ها منجر به کاهش استحکام ایمپلنت و افزایش مدت زمان بهبودی پس از جراحی می شود. به همین علت افراد دیابتی پس از ایمپلنت دندان باید دو الی سه هفته استراحت مطلق داشته باشند. در تمام این بازه فرد باید تحت نظر جراح بوده و داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کند.

استفاده از کیسه یخ تا سه الی چهار روز بعد از عمل و استراحت و عدم فعالیت تا دو الی سه هفته برای افراد دیابتی ضروری است. در صورتی که بیماری فرد با دارو و آزمایش تحت کنترل جراح باشد، امکان عفونت لثه به کمترین مقدار خود می رسد. در صورت عفونی شدن لثه فرد باید به سرعت به پزشک مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای درمان شروع کند. همچنین شستشوی منظم دهان و دندان با استفاده از مسواک و دهانشویه کمک زیادی به افزایش طول عمر ایمپلنت و کاهش عوارض های آن نظیر عفونت می کند.

همچنین این افراد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های میکروبی و باکتریایی هستند. در صورتی که دیابت کنترل نشده باشد سیستم ایمنی دچار اختلال شده و احتمال بروز به بیماری های چرکی و عفونی افزایش می یابد. امروزه آزمایش های زیادی از بیماران دیابتی گرفته و نکات مهمی برای پس از جراحی به آن ها ارائه می شود. تمامی این موارد به کنترل بیماری کمک کرده و باعث می شود نتیجه جراحی فرد بیمار با فرد سالم هیچگونه تفاوتی نداشته باشد و افراد دیابتی هم قادر به انجام ایمپلنت دندان باشند.

خطرات ایمپلنت در افراد دیابتی

عده زیادی در جستجوی اطلاع یابی از خطرات و عوارض ایمپلنت دندان در افراد دیابتی هستند. این عوارض تا حد زیادی به شرایط جسمی و شخصی فرد بیمار بستگی دارد. به طور مثال فرد دچار دیابت نوع یک است یا دو؟ مدت زمان شروع بیماری چقدر است؟ فرد از چند سالگی شروع به مصرف دارو برای کنترل بیماری کرده است؟ پزشکان باید پس از پاسخدهی به این سوالات و بررسی شرایط فرد عواقب و عوارض ایمپلنت دندان را بررسی کرده و سپس توصیه های لازم را به آن ها ارائه دهند.

در افراد دیابتی بدن توانایی هضم و جذب قند خون را ندارد و به این ترتیب نمی تواند انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. در نتیجه قند خون افزایش پیدا کرده و به دنبال آن انرژی مورد نیاز بسیاری از دستگاه ها و اندام های بدن تامین نمی شود. بنابراین بیماری دیابت می تواند بر عملکرد بسیاری از دستگاه ها و اندام های بدن از جمله فک و استخوان تاثیرگذار باشد. عدم تامین انرژی باعث می شود تا در صورت وجود زخم و ترشیدگی در لثه دوره بهبود بیماری بسیار افزایش یابد. حتی در افرادی که بیماری آن ها حاد و شدید و در شرایط کنترل نشده است، دوره بهبودی به اتمام نرسد و پزشکان مجبور به برداشت ایمپلنت دندان شوند.

همچنین در صورتی که سیستم ایمنی نتواند پاسخ دهی مناسبی به وجود عوامل خارجی داشته باشد ممکن است عفونت شدید در لثه نیازمند جراحی های بزرگ تر و پر خطرتر برای از بین بردن عفونت و بیماری های باکتریایی باشد. به همین علت ضروری است تا حتما بیماری ابتدا تحت کنترل کامل در بیاید و سپس اقدامات لازم برای عمل جراحی شروع شود.

نگهداری از ایمپلنت پس از عمل نیز نقش بسیار زیادی در دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان و جلوگیری از بروز بیماری در فرد دارد. بیمار باید به صورت منظم از داروهای چرک خشک کن و آنتی بیوتیک استفاده کند و همچنین تا مدت تعیین شده بعد از عمل به استراحت بپردازد. فرایند مسواک زدن و شستشوی دهان و دندان باید به صورت منظم و پس از هر وعده غذایی صورت بگیرد و در صورت بروز هرگونه مشکل سریعاً به پزشک مراجعه شود.

هزینه ایمپلنت دندان در افراد دیابتی

 

از آن جایی که انجام جراحی کاشت ایمپلنت دندان در افراد دیابتی با خطر و ریسک بیشتری همراه است بدیهی است که هزینه این جراحی در این افراد نیز بیشتر باشد. در این شرایط افراد مجبور به انجام آزمایش‌های مختلف هستند تا بتوانند بیماری خود را تحت کنترل در بیاورند. همچنین در طی فرایند کنترل بیماری ممکن است بیمار نیاز به مصرف داروهای گران قیمت داشته باشد بنابراین ایمپلنت در این افراد می تواند هزینه های بیشتری به همراه داشته باشد.

افرادی خواهان جراحی و به این بیماری نیز مبتلا هستند حتماً باید با دقت و حساسیت بیشتر دندانپزشک در راه خود را انتخاب کند و همچنین آن ها نباید در انجام آزمایش های خود تنبلی داشته باشند. بیماران باید بدون در نظر گرفتن هزینه تمامی آزمایش های تجویز شده را انجام دهند تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

در صورت کنترل نشدن بیماری و بروز عفونت و آسیب های بعد از جراحی آن ها باید هزینه های بیشتری را به منظور درمان خود پرداخت کنند. کلینیک ما مفتخر است با سابقه و تجربه بالا در این زمینه اقدام به ایمپلنت با بهترین نتیجه و کمترین قیمت کند. افراد به منظور اطلاع یابی دقیق تر می توانند با برقراری تماس به صورت دقیق از هزینه ها اطلاع پیدا کنند و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه آن و مشاوره رایگان از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.