مکان‌های تفریحی استانبول که نباید از دست بدهید

0

کشور ترکیه به دلیل برخورداری از آب و هوای عالی، امکانات شهروندی مطلوب و مکان‌های تفریحی و گردشگری فراوان، هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا به‌ویژه ایران می‌باشد. در این میان شهر استانبول به عنوان پایتخت این کشور بیشترین میزان حضور گردشگر را به خود اختصاص داده است. البته عوامل متعددی نظیر وجود اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری فراوان در این شهر نسبت به سایر شهرها، باعث شده تا گردشگران استانبول را اولین مقصد سفر خود قرار دهند. بدین جهت در راستای تأمین نیاز گردشگران شرکت‌ها و سایت‌های مختلف گردشگری اقدام به ارائه خدمات متنوع نظیر خرید بلیط هواپیما، تورهای گردشگری، رزرو هتل استانبول و غیره نموده‌اند.

بنابراین به‌راحتی از طریق این سایت‌ها می‌توانید با بررسی قیمت‌های مختلف بلیط هواپیما و اقامت در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره، یک اقامت دلنشین و فراموش نشدنی را در استانبول تجربه کنید. از آنجایی‌که بازدید از اماکن تفریحی یکی از جاذبه‌های اصلی و مهم حضور گردشگران در استانبول می‌باشد، در ادامه قصد داریم بهترین مکان‌های تفریحی شهر استانبول ترکیه را به شما معرفی کنیم.

آشنایی مختصر با شهر استانبول

استانبول یکی از شهرهای بزرگ، زیبا و دارای اماکن تفریحی و گردشگری متعددی در ترکیه است. علاوه بر این استانبول از بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات شهروندی و امکانات رفاهی برخوردار است و به لحاظ اینکه پایتخت کشور ترکیه می‌باشد، سطح فرهنگ، روابط شهروندی، امنیت و غیره آن نسبت به سایر شهرها در سطح بالاتری قرار دارد. از این‌رو برای سفر به این شهر زیبا و مدرن تردید نکنید و هم اکنون با خرید بلیط هواپیما از سایت فلای تودی به استانبول سفر نمایید و از بازدید مناظر طبیعی و اماکن تفریحی و تاریخی آن لذت ببرید.

رونیکس

اماکن تفریحی شهر استانبول ترکیه

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم شهر استانبول جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی دارد و همین ویژگی باعث شده تا تعداد گردشگران فراوانی از اقصی نقاط جهان به این شهر سفر کنند. علاوه بر این وجود هتل‌های لوکس و مجلل با تمام امکانات روز دنیا، خدمات متنوع با بالاترین کیفیت ممکن را به میهمانان و توریست‌ها ارائه می‌دهند. در این راستا اصلی‌ترین و مهم‌ترین مکان‌های گردشگری شهر استانبول به شرح زیر عبارت است از:

1- پارک فنر باغچه

اگر قصد سفر به کشور ترکیه دارید، حتماً تعریف سواحل بی‌نظیر و چشم‌اندازهای ناب آن بر دریای مدیترانه را شنیده‌اید؛ بله این ویژگی منحصر‌بفرد ظاهری زیبا و دلنشین به بسیاری از مکان‌های تفریحی شهرهای ترکیه به‌ویژه استانبول داده است. به‌طوری‌که بعضی از پارک‌ها و اماکن تفریحی این شهر به دلیل نزدیک بودن به دریا و سواحل زیبا، یک مکان مناسب برای حضور توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی به‌وجود آورده‌اند. پارک فنر باغچه از این دسته محیط‌های تفریحی می‌باشد و نزدیکی آن به سواحل زیبای دریای مدیترانه یک چشم‌انداز فوق‌العاده و منظره به یاد ماندنی را به‌وجود آورده است.

علاوه بر طبیعت بکر و زیبا، پارک فنر باغچه از امکانات متعددی نظیر زمین بدمینون، رستوران، کافه، محیط بازی و غیره برخوردار است. از این‌رو برای بازدید از درخت‌های بلند و سر به فلک کشیده و همچنین مشاهده مناظر زیبا و فوق‌العاده حتماً به این پارک بروید. البته قبل از انجام بازدید از این پارک و سایر مکان‌های دیدنی حتماً رزرو هتل استانبول را از طریق سایت‌ها و تورهای معتبر انجام دهید، تا به دلیل تقاضای بیش از حد گردشگران و ظرفیت محدود هتل‌ها در رابطه با اقامت دچار مشکل نشوید.

2- پارک ساحلی مودا

در سواحل زیبای شهر استانبول یک پارک زیبا به نام مودا وجود دارد. البته در ابتدا ممکن است با خود بگویید که محله مودا از مناطق معروف استانبول نیست و در بخش آسیایی این شهر واقع شده است. اما باید بدانید که پارک ساحلی این منطقه به نوبه خود از امکانات و زیبایی‌های خاصی برخوردار است و به همین دلیل یکی از بهترین مکان‌های تفریحی در بخش آسیایی شهر استانبول محسوب می‌شود. از مزایای این پارک ساحلی می‌توان به سواحل نیلگون و زیبا، پارک جنگلی، محیط آرام و به دور از هیاهو و شلوغی شهر، موسیقی زنده ترکی و فانوس دریایی اشاره کرد.

3- پارک تکسیم گزی

این پارک چهار هکتاری در نزدیکی میدان تکیسم واقع شده و یکی از کوچک‌ترین پارک‌های کشور ترکیه به شمار می‌رود؛ اما به لحاظ اینکه میدان تکسیم یکی از اماکن تاریخی و مهم در شهر استانبول می‌باشد، پارک تکسیم گزی نیز روزانه شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر است. البته ممکن است امکانات و خدمات موجود در این پارک به نسبت کمتر از سایر پارک‌ها باشد، اما بازدید از آن خالی از لطف نیست و قطعاً خاطراتی به یاد ماندنی و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

4- پارک مینیاتوری شهر استانبول

اگر قصد دارید اولین و بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری دنیا را از نزدیک ببینید و با مشاهده آثار موجود در آن یاد و خاطره دوران تاریخی کشور ترکیه برایتان زنده شود؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً از پارک مینیاتوری استانبول بازدید نمایید. در این پارک بیش از 130 ماکت از اماکن دینی و تاریخی ترکیه جمع‌آوری شده و مراجعه‌کنندگان می‌توانند بناهایی نظیر پل بسفر، کاخ بیلربیی، ایستگاه قطار حیدرپاشا، قلعه آناتولی و غیره را با جزئیات دقیق مشاهده کنند؛ با این تفاوت که ابعاد مکان‌ها کوچک‌تر شده و در قالب ماکت به معرض دید عموم گذاشته شده است.

5- پارک برفی استانبول

دوستداران فصل سرما و برف بازی در تمامی فصل‌های سال می‌توانند با مراجعه به اسنو پارک استانبول برف بازی کنند و از انجام بازی‌هایی نظیر تیوب‌سواری روی برف و اسکی یک اقامت به یاد ماندنی را در استانبول تجربه کنند. در واقع پارک برفی از برف واقعی پوشیده شده و اگر برای اولین بار به این پارک بروید، قطعاً از مشاهده این همه برف و امکانات رفاهی و بازی شگفت‌زده خواهید شد.

سخن پایانی

شهر استانبول ترکیه مملوء از اماکن تاریخ، تفریحی و جاذبه‌های گردشگری است. به همین سبب هنگام مراجعه به اماکن گردشگری و تورهای مسافرتی ترکیه، بازدید از شهر استانبول و مکان‌های تفریحی آن در اولویت ارائه خدمات تورهای گردشگری قرار گرفته است. در این زمینه شرکت‌ها، مؤسسات و سایت‌های مختلف اقدام به برگزاری تورهای مسافرتی و خدمات مربوط به آن، نظیر خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نموده‌اند.

فلای تودی نیز به‌عنوان یکی از مراکز معتبر و سایت‌های رسمی برگزارکننده تورهای تفریحی و گردشگری با فراهم نمودن شرایط مناسب رزرو هتل در استانبول، قادر است تا بهترین اقامت را برای گردشگران رقم بزند. در صورتی‌که برای اولین بار می‌خواهید به شهر استانبول سفر کنید و یا از ارائه خدمات در سفرهای قبلی خود به ترکیه راضی نبوده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات و امکانات این مجموعه جهت انجام یک سفر خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی استفاده نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.