بلاک چین چیست؟ چگونه با بلاکچین کسب درآمد کنیم؟

0

بلاک چین تکنولوژی جدیدی است که امکان ساخت برنامه‌ها و پروژه‌ها را به صورت غیرمتمرکز فراهم می‌کند. در گذشته اگر به فردی گفته می‌شود که با استفاده از دارایی‌های که وجود ندارند می‌توان سرمایه واقعی جذب کرد، شاید شما را دیوانه فرض می‌کرد. در حال حاضر ساز و کار بلاک چین و نحوه کسب درآمد از آن طوری گسترش یافته تا شما بتوانید با راه‌های مختلف و جدیدی به درآمد برسید. این حوزه جدید همچنان برای اکثر افراد چالش برانگیز است و شناخت آن می‌تواند سخت باشد. به همین خاطر قصد داریم تا بلاک چین را به طور ساده معرفی کرده و تعداد از راه‌های کسب درآمد از آن را برای شما توضیح دهیم.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین تکنولوژی جدیدی است که در سال 2008 اختراع شده و به عنوان یک پایگاه داده عمل می‌کند. این تکنولوژی جدید به طور ساده داده‌هایی که درون آن ثبت می‌شوند را به صورت غیرمتمرکز ذخیره می‌کند. تمامی ویژگی‌هایی که ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اند با برنامه‌های مختلف بلاک چینی در حال حاضر توانسته‌اند به آن دست پیدا کنند توسط ماهیت بلاک چین به وجود آمده است. به دلیل ویژگی‌ها و ماهیت بلاک چین، این تکنولوژی اهمیت بسیار زیادی در دنیای حال حاضر پیدا کرده و به عقیده اکثر افراد آینده بسیار روشنی دارد. هر چند چنین سیستم و نحوه عملکردی بارها توسط افراد مختلف مطرح شده بود، اما ساتوشی ناکاموتو را می‌توان خالق بلاک چین (https://blog.ok-ex.io/blockchain-creator/) دانست.

این تکنولوژی بسیار کاربردی در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو ساخته و وایت پیپرهای آن عرضه شد. وایت پیپر نیز مقاله‌ای است که یک تکنولوژی را توضیح می‌دهد. اولین بلاک چینی که ساخته شد، بیت کوین نام داشت. پس از آن ارز دیجیتال بیت کوین نیز به عنوان رمزارز بومی و اصلی همین بلاک چین به وجود آمد. در حال حاضر بیت کوین مهم‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا است. ارزش و اهمیت دنیای ارزهای دیجیتال را می‌توان در اکثر مواقع براساس همین ویژگی‌های بیت کوین مشخص کرد. به همین خاطر بیت کوین مهم‌ترین رمزارز شناخته می‌شود. تمامی رمزارزها برای دست یافتن به ویژگی غیرمتمرکز بودن روی بلاک چین ساخته شده‌اند.

رونیکس

بلاک چین محیطی است که داده‌های مختلف را می‌توان درن آن ذخیره کرد. در حالت عادی، داده‌ها و اطلاعات به صورت کلی روی یک سرور مرکزی ذخیره می‌شوند که امنیت و پایداری اطلاعات را به خطر می‌اندازد. در بلاک چین این اطلاعات در سیستم‌های مختلف قرار گرفته‌اند و همه سیستم‌ها با هم در ارتباط هستند تا امنیت بلاک چین را تامین کنند. به همین خاطر گفته می‌شود که بلاک چین یک ساختار غیرمتمرکز دارد و از اصلی‌ترین اهداف آن تمرکززدایی است. دیگر ویژگی برتر بلاک چین، شفافیت آن بوده و باعث می‌شود تا همه از اطلاعات موجود در شبکه مطلع شوند. در این حالت کلاهبرداری و اختلاس نیز کاهش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید که بلاک چین با این که شفافیت بالایی دارد، اما همچنان امکان تغییر داده‌ها را به هیچ فردی نمی‌دهد. در حقیقت هیچ کسی روی بلاک چین کنترل ندارد و کنترل داده‌ها به دست خود کاربران است.

آشنایی مختصر با ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال را می‌توان به پول‌های مجازی تشبیه کرد که روی بلاک چین عمل می‌کند. به دلیل استفاده ارزهای دیجیتال از بلاک چین، چنین دارایی‌های ویژگی‌های مختلفی پیدا کرده‌اند. ارزهای دیجیتال در حالت کلی سه ویژگی دارند. آنها باید روی بلاک چین ساخته شده و غیرمتمرکز باشند. در نهایت نیز این دسته از دارایی‌ها به صورت رمزنگاری ساخته شده‌اند تا امنیت آنها تضمین شده باشد. امنیت یکی از ویژگی‌های مهم و برجسته ارزهای دیجیتال است. هر ارز دیجیتالی که در دنیای بلاک چین رد و بدل می‌شود برای همیشه متعلق به مالک آن خواهد بود.

دزدیدن آن بدون در دست داشتن اطلاعات کیف پول امکان پذیر نیست. همچنین تغییر اطلاعات مربوط به تراکنش نیز برای ارزهای دیجیتال غیرممکن است. چرا که داده‌های مربوط به تراکنش روی بلاک چین ذخیره می‌شوند و ساختار بلاک چین به نحوی توسعه یافته تا اطلاعات به یکدیگر متصل باشند. ساختار غیرمتمرکز به این صورت است که برای تغییر اطلاعات بلاک چین باید کاربران حاضر در شبکه با یک عمل موافقت کنند. از طرف دیگر تغییر اطلاعات یک داده منجر به تغییر اطلاعات دیگر داده‌ها خواهد شد. به دلیل استفاده از رمزنگاری در ثبت داده‌ها چنین عملی عملا غیرممکن است.

کسب درآمد از بلاک چین

آیا می‌دانید بیت کوین چیست؟ در صورت آشنایی با این ارز دیجیتال معروف به طور حتم از مزایای خرید و فروش یا سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال نیز مطلع هستید. بیت کوین تنها یکی از ارزهای دیجیتال است. از طرف دیگر خود ارزهای دیجیتال تنها یکی از حوزه‌های مرتبط با بلاک چین هستند. به همین خاطر بلاک چین فرصت‌های زیادی را برای کسب درآمد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که با هر نوع توانایی و مهارتی شما نیز به احتمال زیاد می‌توانید در دنیای بلاک چین فعالیت کرده و به درآمد برسید.

ترید و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ارزش مالی فوق العاده زیادی دارد و به یکی از داغ‌ترین بازارهای مالی تبدیل شده است. در صورتی که دانش تکنیکال و فاندمنتال برای معامله را داشته باشید، به طور حتم در این حوزه به درآمد زیادی خواهید رسید. در نظر داشته باشید که برای معامله در دنیای ارزهای دیجیتال بهتر است دارای دانش فاندمنتال خوبی باشید. چرا که این بازار پرنوسان می‌توان از اخبار مختلف تاثیر بپذیرد. به طور مثال ورود یک شرکت بزرگ یا صحبت‌های یک فرد درمورد یک پروژه خاص تاثیر زیادی روی قیمت برخی ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

به همین خاطر توصیه می‌کنیم همیشه در مورد حوزه‌های مختلف بلاک چین مطالعه کرده و با حوزه‌ها و پروژه‌های جدید آشنا شوید. به دست آوردن چنین اطلاعاتی می‌تواند منجر به پیدایش فرصت‌های جدید کسب درآمد شود.

سرگرمی و کسب درآمد

در حال حاضر بازی‌ها و برنامه‌ها را نیز می‌توان روی بلاک چین ساخته و توسعه داد. این دسته از بازی‌ها را بازی‌های بلاک چینی معرفی می‌کنند. بازی‌های بلاک چینی نیز ویژگی‌های ارز دیجیتال و بلاک چین را به ارث برده‌اند و ساختار غیرمتمرکزی دارند. ارزهای دیجیتال در دنیای بازی‌های بلاک چینی اصلی‌ترین راه کسب درآمد هستند. در نظر داشته باشید که با این حوزه شما می‌توانید هم سرگرم شوید و هم به کسب درآمد بپردازید. به دلیل توسعه بسیار سریع این حوزه، در حال حاضر تعداد زیادی بازی بلاک چینی باکیفیت و جذاب وجود دارد که بسته به سلیقه خود می‌توانید وارد آنها شده و درآمد به دست آورید.

درآمدی که به دست می‌آورید به صورت ارزهای دیجیتال خواهد بود. بار دیگر این ارزهای دیجیتال را می‌توانید نگه داشته و روی آنها سرمایه گذاری کنید، یا آنها را به طور مستقیم به فروش برسانید. بازی‌های بلاک چینی در حال حاضر به دو دسته PLAY TO EARN و MOVE TO EARN تقسیم می‌شوند. در دسته اول شما با انجام ماموریت‌های مختلف درون بازی درآمد کسب می‌کنید. در نوع دوم نیز با انجام حرکات و ورزش‌های مختلف می‌تواند به درآمد برسید.

توکن‌های غیرمثلی و هنرمندان

در صورتی که اخبار تکنولوژی در دو سال اخیر را مشاهده کرده باشید، ارزهای دیجیتال غیرمثلی یا ان اف تی‌ها را به طور حتم می‌شناسید. این دسته از ارزهای دیجیتال که در ابتدا تنها با هدف خاصی ساخته شده بودند، در حال حاضر کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. ورود ان اف تی‌ها به دنیای بلاک چین با سر و صدای بسیار زیادی همراه بود. ان اف تی به توکن‌های غیرمثلی گفته می‌شود که هر یک از آنها دارای ماهیت و ارزش خاصی است. این دسته از دارایی‌ها دارای صفات خاصی هستند. برخلاف رمزارزهای عادی، ان اف تی‌ها می‌توانند ماهیت تصویری، صوتی و غیره داشته باشند.

هر توکن در این حالت نماینده یک فایل دیجیتالی خواهد بود. هر توکن نیز تنها یک مالک خواهد داشت. در حال حاضر می‌توان فایل‌های صوتی، تصویری، ویدیویی، متنی و حتی فایل‌های سه بعدی را به صورت توکن غیرمثلی یا ان اف تی ایجاد کرد. این کار با این هدف انجام می‌شود که هنرمندان و افراد مختلف بتوانند آثار خود را به صورت مستقیم به فروش برسانند. در این حالت درآمد هنرمندان و دیگر افراد افزایش پیدا می‌کند. به دلیل افزایش بی سابقه ارزش این دسته از دارایی‌ها، شما نیز بسته به توانایی‌های خود می‌تواند به معامله پرداخته یا ان اف تی‌های خود را به بازار عرضه کنید. در نظر داشته باشید که توسعه بلاک چین باعث شده تا ان اف تی‌ها وارد بازی‌های بلاک چینی و متاورس نیز بشوند. اکثر آیتم‌های باارزش درون بازی‌ها و برنامه‌های مختلف به صورت ان اف تی عرضه شده‌اند.

ورود به بلاک چین و کسب درآمد با اوکی اکسچنج

برای این که اولین قدم در جهت ورود به دنیای بلاک چین را بردارید، به یک صرافی ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت. صرافی خرید ارز دیجیتال ok-ex.io محلی است که می‌توانید ارزهای فیات خود را به ارز دیجیتال تبدیل نمایید. پس از آن می‌توانید در پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف دنیای بلاک چین ثبت نام کرده و به کسب درآمد بپردازید. اوکی اکسچنج به عنوان یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و معروف ایرانی امنیت و اعتبار زیادی دارد که باعث شده اکثر کاربران این حوزه از اوکی اکسچنج استفاده کنند. برای استفاده از صرافی اوکی اکسچنج و دسترسی به امکانات فوق العاده آن می‌توانید از آدرس OK-ex.io استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.