همه چیز درباره سرور مجازی!

0

اگر وب‌سایتی دارید و می‌خواهید آن را به‌صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار دهید، باید تمامی فایل‌های مربوط به وب‌سایت را در یک وب ‌سرور آپلود کنید. این وب‌ سرور معمولا از یک ارائه‌دهنده هاست خریداری و به‌عنوان سرویس میزبانی وب شناخته می‌شود. برای افرادی که انتظاراتی فراتر از هاست اشتراکی دارند، سرویس میزبانی VPS یک گزینه ایده‌آل است.

سرور مجازی یک سرور واحد را به چندین سرور کوچک‌تر تقسیم می‌کند. بنابراین، شما مجبور نیستید مانند هاست اشتراکی، داده‌ها یا رم خود را با سایر کاربران فعال روی سرور به اشتراک بگذارید.

در واقع VPS مانند یک اتاق خصوصی برای وب‌سایت شما است که در فضای اینترنت در دسترس‌تان قرار می‌گیرد و تمام محتوا و داده‌های وب‌سایت‌تان را در خود جای می‌دهد.

رونیکس

بعلاوه وی پی اس می‌تواند مانند یک کامپیوتر مجازی در نقطه دیگری از دنیا و به صورت ریموت در دسترس شما قرار گیرد تا از آن برای انجام کارهای مختلفی مانند ترید، فعالیت‌های فریلنسری، پرداخت‌های ارزی، تست نرم افزار و غیره استفاده کنید.

سرور مجازی دقیقا چیست؟

VPS مخفف‌شده عبارت Virtual Private Server به یک فناوری مجازی‌سازی اشاره دارد که امکان دسترسی به منابع خصوصی روی یک سرور فیزیکی را در دسترس‌تان قرار می‌دهد. این فناوری یک گام جلوتر از سرویس‌های اشتراکی است که در آن فضای سرور خاصی برای داده‌های خود دریافت نمی‌کنید.

از سوی دیگر، سرور مجازی به‌مراتب ارزان‌تر از خرید یک سرور اختصاصی برای وب‌سایت‌تان است. سایت‌های کوچک‌تر می‌توانند با میزبانی اشتراکی عملکرد مناسبی را دریافت کنند، چرا که از حجم بالای ترافیک خبری نیست و در شروع کار نیازی به مقیاس‌پذیری ندارند.

اما با افزایش حجم وب‌سایت و ترافیک ورودی، وب‌سایت شما به سرور مجازی نیاز خواهد داشت. سرور مجازی امکان مقیاس‌پذیری را فراهم می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید منابع آن را با گسترش سایت خود افزایش دهید.

سرور مجازی چطور کار می‌کند؟

این سوالی است که اکثر افراد مبتدی قبل از خرید سرور مجازی با آن مواجه می‌شوند. سرور به یک سیستم پردازشی اشاره دارد که تمام پایگاه‌های داده وب‌سایت شما را ذخیره می‌کند. بنابراین، وقتی که شخصی از وب‌سایت شما بازدید و روی صفحه‌ای کلیک می‌کند، مرورگر وب از سرور درخواست می‌کند تا فایل‌های مربوطه را برای نمایش در کامپیوتر (یا هر دستگاه دیگری با قابلیت مرور اینترنت) بازدیدکننده ارسال کند.

در میزبانی VPS، شما یک سرور مجازی دریافت می‌کنید که با استفاده از فناوری مجازی‌سازی یک سرور فیزیکی را شبیه‌سازی می‌کند. ارائه‌دهنده سرور مجازی شما با این کار یک سیستم عامل مجازی را برای دسترسی به سرور در اختیارتان قرار می‌دهد.

این لایه مجازی از سرور پارتیشن‌بندی می‌شود و به هر کاربر این امکان را می‌دهد تا نرم‌افزار، برنامه‌ها و سیستم عامل موردنظر خود را نصب کند. بنابراین، یک سرور مجازی این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات خود را از سایر کاربران جدا نگه دارید. علاوه بر سیستم عامل، فضای دیسک یا حافظه شما نیز با سایر کاربران به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

تفاوت VPS با هاست اشتراکی

میزبانی اشتراکی برای وب‌سایت‌های کوچک و وب‌سایت‌هایی که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند انتخاب خوبی است. در واقع در میزبانی اشتراکی، منابع یک سرور فیزیکی میان چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود.

بنابراین، از آن‌جایی که سیستم عامل در کل سرور به اشتراک گذاشته شده است، کاربران به هیچ منبع اختصاصی دسترسی ندارند. در نتیجه، توان محاسباتی در سایت یک کاربر ممکن است تحت تاثیر تغییر ناگهانی در وب‌سایت کاربر دیگر قرار بگیرد.

مثلا اگر وب‌سایت کاربر A در یک سرور اشتراکی به‌طور ناگهانی با حجم زیادی از ترافیک ورودی مواجه شود، سرعت بارگذاری در وب‌سایت کاربر B و کاربر C تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تفاوت VPS با سرور اختصاصی

هاست اختصاصی قوی‌تر و طبعا گران قیمت‌تر است و برای وب‌سایت‌های بزرگی که روزانه با حجم قابل توجهی از ترافیک سروکار دارند، انتخاب بهتری است. اگر سرور مجازی ارزان را مانند اجاره کردن اتاقی از یک خانه فرض کنیم، سرور اختصاصی مانند این است که کل خانه را اجاره کنید.

با VPS می‌توانید سیستم عامل خودتان را انتخاب و بر اساس نیازتان پیکربندی لازم را انجام دهید. هم‌چنین در نظر داشته باشید که با انتخاب وی پی اس می‌توانید تنها زمانی که واقعا به منابع بیش‌تری نیاز داشتید منابع خود را ارتقا داده و بودجه بندی بهتری داشته باشید.

انواع سرورهای مجازی

هنگام خرید سرور مجازی ایران یا کشورهای دیگر، با دو گزینه مدیریت شده و مدیریت نشده مواجه هستید. ارائه‌دهندگان میزبانی ممکن است تا ده‌ها پلن مختلف داشته باشند، اما تمامی آن‌ها در این دو دسته قرار می‌گیرند.

سرور مجازی مدیریت شده

سرویس VPS مدیریت شده برای وب‌سایت‌هایی که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند یا صاحبان آن‌ها تجربه زیادی ندارند، یک انتخاب ایده‌آل است. مسئولیت‌های مدیریت و پیکربندی در این نوع سرور مجازی به‌صورت اشتراکی و توسط ارائه‌دهنده انجام می‌شود.

مبین هاست نیز برای بهینه‌سازی، مدیریت و پیکربندی سرور به شما کمک می‌کند. در صورت نیاز، می‌توانید از کارشناسان ما درخواست کنید تا علاوه بر کمک به شما در راه‌اندازی سیستم عامل، پیکربندی امنیت اولیه، انجام کانفیگ‌های سرور، ارتقاء منابع سرور و موارد دیگر را هم برای شما انجام دهند.

در صورت مواجهه با هرگونه مشکل فنی نیز کارشناسان ما آماده هستند تا به بهترین شکل تا حل مشکل در کنار شما باشند. در ادامه با برخی از مزایای VPS مدیریت شده آشنا می‌شویم:

کاربری آسان: از آن‌جایی که ارائه‌دهنده هاست در کنار شما است، زمان یادگیری برای کار با سرور کم‌تر می‌شود.

مدیریت اکانت: ارائه‌دهنده در جنبه‌های مختلفی برای کمک به شما حضور دارد و بنابراین، مدیریت اکانت به‌آسانی انجام می‌شود.

امنیت: حفظ امنیت سرور بخش مهمی از راه‌اندازی یک وب‌سایت است. کاربران مبتدی و بی‌تجربه ممکن است با این مشکل دست‌وپنجه نرم کنند. اما یک VPS مدیریت شده این نگرانی را از بین می‌برد.

کمک پشتیبانی: مهم‌تر از همه این است که مشکلات فنی شما توسط کارشناسان ارائه‌دهنده برطرف می‌شود.

سرور مجازی مدیریت نشده

VPS مدیریت نشده برای کاربران باتجربه که توانایی مدیریت سرور را دارند، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. این سرویس کنترل بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

البته ارائه‌دهنده هاست در کارهای اولیه راه‌اندازی سرور مجازی مانند نصب سیستم عامل سرور به کاربر کمک می‌کند. اما بعد از راه‌اندازی، این شما هستید که باید کنترل امور را به‌دست بگیرید. از آن‌جایی که ارائه‌دهنده، سرور را مدیریت نمی‌کند، مسئولیت مدیریت و بهینه‌سازی همه‌چیز از فضا و پردازنده گرفته تا رم و پهنای باند با خود کاربر است.

علاوه بر این، اگر زمانی نیاز به نصب یک کامپوننت جدید داشتید، باید آن را تهیه کرده و خودتان پیکربندی لازم را انجام دهید. در این‌جا به برخی از مزایای VPS مدیریت نشده می‌پردازیم:

کنترل کامل: کاربر در بحث مدیریت و پیکربندی سرور، کنترل کامل‌تری در اختیار دارد.

9 مورد از متداول‌ترین کاربردهای سرور مجازی

از آن‌جایی که VPS موارد استفاده متعددی دارد، می‌توانید از این سرویس برای کارهای زیادی، از راه‌اندازی یک‌ وب‌سایت گرفته تا تست اپلیکیشن و فعالیت‌های ترید و غیره استفاده کنید. در این‌جا می‌توانید با برخی از کاربردهای متداول سرور مجازی آشنا شوید که هم برای کاربران مبتدی و هم کاربران با تجربه‌ مناسب است.

میزبانی وب سرور

رایج‌ترین کاربرد سرور مجازی، میزبانی وب است. از آن‌جایی که هاست اشتراکی محدودیت‌هایی دارد، با رشد ترافیک وب‌سایت‌ها، استفاده از VPS به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

سرور مجازی علاوه بر ارائه منابع بیش‌تر، فضایی را برای مقیاس‌پذیری ایجاد می‌کند و یک راهکار قابل اعتماد میان میزبانی اختصاصی و اشتراکی را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن‌های خود میزبان (self-hosted)

اگر نمی‌خواهید برای راهکارهای شرکت‌های SaaS هزینه کنید، می‌توانید از سرور مجازی برای میزبانی اپلیکیشن‌های خودمیزبان یا سایر پروژه‌های آنلاین‌تان استفاده کنید. اگرچه برای انجام این کار باید از نظر فنی مهارت داشته باشید، اما سرور مجازی به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به‌عنوان مثال، برای استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Slack و Dropbox باید به‌صورت ماهیانه یا سالیانه هزینه بپردازید.

اما اگر از گزینه‌های خودمیزبانی استفاده می‌کنید، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ممکن است حتی عملکرد بهتری را هم شاهد باشید. یک جایگزین خودمیزبان و رایگان برای Dropbox، سرویس Nextcloud است که همان ویژگی‌ها را البته بدون نیاز به پرداخت هزینه ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی سرورهای بازی

با توجه به اینکه 22 درصد از گیمرها تا 81 درصد از وقت روزانه‌شان را به بازی کردن اختصاص می‌دهند، خیلی راحت می‌توان فهمید که بازی امروزه چیزی فراتر از یک سرگرمی ساده است. می‌توانید از VPS برای راه‌اندازی یک سرور خصوصی و بازی‌های چند نفره با دوستان‌تان استفاده کنید.

از بازی‌های محبوبی که با روی سرورهای گیم میزبانی می‌شوند می‌توان به Runescape، Minecraft و World of Warcraft اشاره کرد.

پیکربندی به‌عنوان یک سرور ایمیل

به طور معمول اکثر صاحبین کسب‌و‌کار برای استفاده از یک سرویس میزبانی ایمیل، هزینه جداگانه پرداخت می‌کنند. اما با VPS می‌توانید این هزینه را کاهش داده و سرور ایمیل شخصی خودتان را میزبانی کنید.

فعالیت در بازارهای مالی و ترید

اگر کاری وجود دارد که می‌خواهید به انجام آن مشغول شوید اما به‌علت محدودیت‌هایی نظیر تحریم‌ها در کشور شما مسدود شده است، برای انجام آن می‌توانید از سرور مجازی استفاده کنید.

برای مثال با توجه به این که در کشور ما برای فعالیت‌هایی نظیر ترید، معاملات ارزی و فعالیت‌های فریلنسری محدودیت‌هایی وجود دارد و استفاده از شبکه مجازی خصوصی راه‌حل چندان ایمنی نیست، بهترین کار استفاده از سرور مجازی با لوکیشن پشتیبانی شده توسط سایت یا صرافی است که می‌خواهید در آن فعالیت کنید.

با خرید سرور مجازی یک آی‌پی ثابت و اختصاصی و صددرصد واقعی از لوکیشن خریداری شده به شما اختصاص داده می‌شود و با وصل شدن به این سرور هنگام انجام کارهای خود در سطح وب درست مانند یکی از شهروندان آن کشور شناخته می‌شوید. هم‌چنین به دلیل این که آی‌پی شما همواره ثابت است امکان شناسایی، بلاک شدن و از دست رفتن سرمایه شما به صفر می‌رسد.

سرور VoIP

با استفاده از سرور مجازی می‌توانید یک سرور VoIP راه‌اندازی کنید و با افراد مختلف تماس بگیرید. VoIP یا تلفن آنلاین امکان برقراری تماس با مشتریان خارج از کشور، دوستان یا گفتگو با هم‌تیمی‌‌های‌تان در بازی‌های آنلاین را فراهم می‌کند.

Asteriskیک نمونه موفق از نرم‌افزارهای متن‌باز برای راه‌اندازی سرویس VoIP است. این راهکار همه‌چیز از گیت‌وی‌های VoIP تا سیستم‌های IP PBX را تامین می‌کند.

سرور پشتیبان و ذخیره‌سازی

پشتیبان‌گیری از داده‌های‌تان هنگام فعالیت‌های آنلاین بسیار مهم است، زیرا از دست دادن اطلاعات در بسیاری از موارد می‌تواند عواقب سنگینی را به‌دنبال داشته باشد.

VPS به شما اجازه می‌دهد تا برای داده‌های خود یک نسخه پشتیبان آنلاین ایجاد کنید. بدین ترتیب، فضای فیزیکی کمتری مصرف می‌کنید و در عین حال می‌دانید که داده‌های شما در یک فضای مطمئن ذخیره شده‌اند. مهم‌تر از آن، حتی اگر خارج از خانه یا محل کارتان باشید، باز هم امکان دسترسی به فایل‌های‌تان را خواهید داشت.

به‌علاوه، یک سرور مجازی می‌تواند برای پشتیبان‌گیری از کل وب‌سایت نیز استفاده شود. بنابراین، در صورت ایجاد هرگونه تغییر ناخواسته در وب‌سایت، می‌توانید در هر لحظه به نسخه قدیمی‌تر بازگردید.

تست و توسعه اپلیکیشن

اگر شرکت شما اپلیکیشن‌هایی را برای پلتفرم‌های مختلف توسعه می‌دهد، یک سرور مجازی می‌تواند بستر آزمایش کدهای شما باشد که در آن اپلیکیشن‌ها را نصب و قبل از عرضه برای استفاده عمومی، آن‌ها را به‌طور کامل تست می‌کنید.

علاوه بر این، یک سرور مجازی به شما اجازه می‌دهد با سایر برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان به‌صورت آنلاین همکاری کنید.

به‌عنوان مثال اگر چندین نفر روی کدنویسی یک برنامه کار می‌کنند، می‌توانید یک سرور گیت بسازید تا برنامه‌نویس‌ها در آن‌جا به‌صورت خصوصی با یکدیگر همکاری کنند و روی کدهای خود، کار کنند.

اینترنت اشیاء (IoT)

یک VPS این امکان را به شما می‌دهد تا همه چیز در پلتفرم اینترنت اشیاء را از یک مکان واحد کنترل کنید. به‌عنوان مثال، اگر برای قابلیت‌های مختلف در خانه‌تان سنسور نصب می‌کنید، می‌توانید درهای اتوماتیک پارکینگ خود را کنترل کنید، چراغ‌ها و تلویزیون را روشن کنید و کارهای متنوعی انجام دهید.

چه زمانی باید از سرور مجازی استفاده کنم؟

ممکن است در مرحله‌ای باشید که هنوز برای خرید سرور مجازی اطمینان ندارید. در ادامه به برخی از دلایلی که نشان می‌دهد وقتش رسیده به میزبانی VPS فکر کنید، پرداخته‌ایم.

مقیاس‌پذیری

اگر تصمیم گرفته‌اید که کسب‌وکارتان را در آینده گسترش دهید، یک سرور مجازی با سازمان‌دهی و ایجاد جریان کاری بهتر می‌تواند به شما کمک کند. با میزبانی VPS می‌توانید به‌اندازه‌ای که کسب‌وکارتان بودجه دارد و به میزان منابعی که در حال حاضر جوابگوی نیازهای شماست، شروع کنید و با بزرگ‌تر شدن کسب‌وکارتان سرویس خود را نیز ارتقا دهید.

به این ترتیب، در هر زمان که قصد ارتقاء داشتید، با ارسال تیکت درخواست خود را مطرح کرده و پس از اقدامات لازم به یک سرور مجازی با امکانات متناسب با شرایط جدید کسب‌وکارتان منتقل شوید.

ایمنی

از آن‌جایی که وب‌سایت شما در فضای اختصاص یافته به خودش میزبانی می‌شود، لازم نیست در مورد دغدغه‌های ایمنی نگران باشید. VPS به شما دسترسی روت و ادمین می‌دهد که امکان اعمال اقدامات امنیتی بهتر در تنظیمات سرور را میسر می‌کند. منابع یا فایل‌های شما در یک پارتیشن کاملا ایمن ذخیره شده‌اند و هیچ‌کس به آن‌ها دسترسی ندارد.

میزبانی VPS و میزبانی سرور اختصاصی همچنین دارای یک آدرس IP اختصاصی هستند و امکانات بیش‌تری را برای بازاریابی ایمیلی و ایمنی پرداخت‌های آنلاین فراهم می‌کند.

مقرون‌به‌صرفه

وقتی بحث قیمت به میان می‌آید، یک سرور مجازی به یک انتخاب کاملا جذاب تبدیل می‌شود. اگرچه در مقایسه با هاست اشتراکی کمی بیش‌تر هزینه می‌کنید اما اصلا با هزینه‌های خرید یک سرور اختصاصی قابل مقایسه نیست. وقتی که مقیاس‌پذیری و انعطاف سرور مجازی را در کنار مزایای متعددی که ارائه می‌دهد در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که این نوع سرور بهترین انتخاب پیش روی شماست.

کنترل بیش‌تر

یک VPS قابلیت‌هایی مثل دسترسی روت، ظرفیت نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزار، سفارشی‌سازی کنترل پنل، اجرای دسته‌ای فایل‌ها، تهیه نسخه پشتیبان و به‌روزرسانی هر نرم‌افزاری را که فکر می‌کنید لازم است، در اختیارتان قرار می‌دهد.

از آن‌جایی که سرورتان را با افراد دیگری به اشتراک نمی‌گذارید، کنترل بیش‌تری در اختیار دارید.

چطور یک سرور مجازی خوب انتخاب کنیم؟

در این بخش به عواملی که قبل از انتخاب یک سرور مجازی خوب باید به آن‌ها توجه کنید می‌پردازیم.

اگر در پایان هنوز نمی‌توانستید تصمیم بگیرید که چه سروری برای فعالیت‌های شما مناسب است با کارشناسان ما در مبین هاست تماس بگیرید تا درست مثل یک هم‌تیمی شما را تا انتخاب بهترین سرویس راهنمایی کنند.

هزینه

هزینه یک سرور مجازی با توجه به مواردی همچون مقدار فضا، پهنای باند، سرعت، پشتیبان‌گیری، امنیت و برخی موارد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. باید دقیقا بدانید برای چه قابلیت‌هایی قرار است هزینه پرداخت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تجربه مشتریان

بازخورد مشتریان قبلی یا فعلی یک ارائه‌دهنده عامل مهمی برای انتخاب یک سرور مجازی است. یکی از فاکتورها برای انتخاب یک ارائه دهنده خوب، بررسی تجربه مشتریان آن ارائه دهنده و مشتریان فعلی است که از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند.

قابلیت اطمینان

سرورهای مجازی نیز ممکن است به‌دلایلی از کار بیفتند. بهتر است به دنبال ارائه‌دهنده‌ای باشید که با حداقل زمان downtime، حداکثر قابلیت اطمینان را ارائه دهد.

خدمات، منابع و قابلیت‌ها

باید از ارائه‌دهنده بپرسید چه مزایا، ویژگی‌ها، منابع و قابلیت‌هایی را می‌تواند در اختیارتان قرار دهد. همچنین به ویژگی‌های افزودنی دقت کنید تا ببینید در آینده چه خدمات و قابلیت‌های بیش‌تری را می‌توانید به سرویس‌تان اضافه کنید.

به‌طور کلی ارائه‌دهنده باید مانند شریک شما باشد نه صرفا یک فروشنده؛ قابلیت اطمینان سایت‌تان به شدت به ارائه دهنده شما وابسته است.

خدمات مشتری

این یک عامل حیاتی برای انتخاب ارائه‌دهنده سرور مجازی است. وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، باید مطمئن باشید که ارائه‌دهنده در دسترس است و می‌توانید از کارشناسان آن کمک بخواهید.

برای مثال مبین هاست از خدمات پشتیبانی شبانه روزی برخوردار است و کارشناسان ما درست مانند یکی از هم‌تیمی‌های شما در هر ساعتی از شبانه روز آماده هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در حین کار با سرور شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

میزبانی VPS مدیریت شده یا مدیریت نشده

محدوده خدماتی که از ارائه‌دهنده سرور مجازی‌تان دریافت می‌کنید تا حد زیادی به این عامل بستگی دارد. در میزبانی مدیریت نشده، ارائه‌دهنده سرویس فقط مسئول اطمینان از کارکرد VPS و متصل شدن به شبکه است. اما در سرویس مدیریت شده، ارائه‌دهنده باید به موارد دیگری مانند امنیت سرور، قابلیت اطمینان و غیره نیز رسیدگی کند.

سرورهای ارائه شده در مبین هاست از دسترسی روت و ادمین برخوردارند و دسترسی کامل سرور در اختیار کاربر قرار دارد و در صورت برخورداری از دانش کافی سرور مدیریت سرور را بر عهده گرفته و کانفیگ‌های لازم را انجام دهید اما در صورتی که از دانش و تجربه کافی در زمینه کار با سرور برخوردار نیستید می‌توانید از کارشناسان ما بخواهید تا کانفیگ‌های مورد نظر شما را برایتان انجام بدهند.

لینوکس یا ویندوز

اگر وب‌سایت شما روی بستر ویندوزی مانند ASP.Net توسعه پیدا کرده است، یا قصد دارید برای اتصال به سرور از RDP استفاده کنید باید سرور مجازی ویندوزی را انتخاب کنید و اگر سایت شما از زبان‌هایی نظیر php، پایتون، روبی، node.js و… استفاده میکند سرور مجازی لینوکس برای شما مناسب است. سرورهای مجازی لینوکس و ویندوز مزایا و معایب خودشان را دارند که باید از قبل آن‌ها را بررسی کنید.

هم‌چنین برای فعالیت‌هایی نظیر ترید و فعالیت‌های فریلنسری سرور ویندوز مناسب‌تر است.

در صورتی که نمی‌دانید سرور ویندوزی برای شما مناسب‌تر است یا سرور لینوکسی می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را تا انتخاب بهترین سرور متناسب با کاربرد مورد نظرتان راهنمایی کنند.

انطعاف‌پذیری

ارائه‌دهندگان سرور مجازی هزینه‌ها را به‌صورت مستمر دریافت می‌کنند. باید میزان انعطاف در خدمات یا قراردادهای آن‌ها را ارزیابی کنید. آیا بدون از دست دادن اطلاعات وب‌سایت امکان ارتقاء وجود دارد؟ در صورت افزایش ناگهانی ترافیک، ارائه‌دهنده چطور از سایت‌تان پشتیبانی می‌کند؟ هنگام انتخاب سرویس، این نکات را نباید نادیده بگیرید.

کیفیت سخت‌افزار

سرور مجازی شما اساسا روی یک کامپیوتر بسیار قدرتمند و بزرگ کار می‌کند. هرچه ارائه‌دهنده سرویس، سخت‌افزار بهتری داشته باشد، عملکرد بهتری را تجربه خواهید کرد. باید مطمئن شوید که ارائه‌دهنده سرور مجازی بر روی جدیدترین فناوری‌های سخت‌افزاری سرمایه‌گذاری می‌کند.

هارد دیسک‌های بسیار پایدار که قابلیت مدیریت حجم زیادی از محتوا و داده‌ها را دارند و پردازنده‌های عالی برای حداکثر سرعت و قابلیت اطمینان جزو مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

سرورهای مجازی و اختصاصی مبین هاست از به روزترین سخت افزار سرور نظیر هارد SSD NVMe و پردازنده‌های قدرتمند بهره می‌برد تا به کاربران خود بهترین تجربه را هدیه کند.

برای انتخاب پلن متناسب با نیازهای خود به سایت مبین هاست mobinhost.com مراجعه کنید و یا همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را تا انتخاب بهترین سرویس همراهی کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.