10 تجربه طلایی از رتبه‌های کنکور 1401 را بدانید!

0

تجربیات طلایی رتبه های کنکور میتواند الهام بخش بسیاری از عزیزانی که داوطلب شرکت در کنکور سراسری هستند باشد. در دنیای امروز بدون تحصیلات مناسب و آموزش عالی رسیدن به موفقیت تقریبا محال است و از این رو کنکور سراسری امری بسیار مهم قلمداد میشود.

ایران تحصیل به عنوان یکی از مراجع مشاوره تحصیلی با تجربه فراوان در همراهی رتبه های برتر، با جمعی از آنها در رابطه با روش هایی که برای قبولی در کنکور استفاده کرده اند مصاحبه هایی داشته که در این مقاله چکیده ای از مهمترین مواردی که رتبه های برتر کنکور 1401 به آن اشاره کردند مورد بحث قرار میگیرد.

برنامه ریزی فردی، مدیریت زمان، استفاده از منابع با کیفیت و… از مواردی است که از زبان رتبه های برتر از مهمترین عوامل دستیابی آن ها به موفقیت بوده که در این مقاله به بحث درباره آنها پرداخته می‌شود.

رونیکس

مهم ترین تجربیات رتبه برتر های 1401

 

یکی از جالب ترین مواردی که در مصاحبه با رتبه های برتر با آنها برخوردیم، وجود مواردی مشترک در بین این نکات ذکر شده بود. این موضوع نشان از اهمیت بیشتر این موارد داشت.

مهم‌ترین مواردی که رتبه های برتر کنکور به عنوان تجربیات مهم بیان کرده اند به شرح زیر است:

  • تحصیل و مطالعه مستمر رتبه های برتر
  • اهمیت برنامه ریزی
  • مدیریت زمان برای کسب رتبه برتر کنکور
  • استفاده از منابع مناسب
  • همراهی با یک مشاور تحصیلی خبره
  • هدف گذاری برای کسب رتبه تک رقمی
  • استفاده از روش های مختلف مطالعه
  • تاثیر پشتیبانی خانواده و امنیت خانه
  • کنترل استرس و اضطراب
  • ارزیابی های کوتاه مدت و بلند مدت

هرکدام از این تجربیات اهمیت ویژه ای دارند و توجه به هرکدام از آنها برای کسب رتبه برتر در کنکور می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد. پس برای به دست آوردن بهترین نتیجه در دامه هر کدام را به تفصیل بررسی میکنیم.

تحصیل و مطالعه مستمر رتبه های برتر

تحصیل در مدرسه و مطالعه در منزل یا کتابخانه مکمل های اصلی یکدیگر هستند. تنها با مطالعه فردی نمیتوانید موفقیت کسب کنید و اکتفا به زمان مدرسه نیز منطقی نیست. پس باید به هر دو توجه فراوان داشت.

اکثر رتبه های برتر در کلاس های درس بطور منظم حاضر می‌شده و اذعان داشتند بیشتر فرایند یادگیری آنها در مدرسه شکل می‌گرفته. اما این مطالب آموزش داده شده را در مطالعه های بعد از مدرسه خود تثبیت کرده و با تست زنی به آنها مسلط می‌شوند.

اهمیت برنامه ریزی برای رتبه های برتر کنکور

یکی از مهمترین عواملی که در بین تمامی رتبه های برتر تمام رشته ها مشترک است استفاده از یک برنامه ریزی تحصیلی مناسب است. شما اگر حتی روزی 10 ساعت هم مطالعه داشته باشید اما این روند را بدون برنامه ریزی پیش ببرید نتیجه مناسب نخواهید گرفت.

شما در زمینه های مختلفی نیاز به برنامه ریزی دارید. علاوه بر تحصیل روزانه یعنی رفتن به مدرسه باید باقی زمان روز خود را بطور مشخصی به مطالعه اختصاص بدهید. سرفصل بعد به این موضوع اشاره دارد.

مدیریت زمان برای کسب رتبه برتر کنکور

وقت طلاست و مهمترین و ارزشمند‌ترین دارایی شما هنگام آمادگی برای کنکور حساب میشود. شما باید به گونه ای زمان خود را برای آمادگی برای کنکور مدیریت کنید که به هیچ یک از نیاز های اساسی زندگی لطمه ای نخورد.

به گونه ای زمان بندی کنید که:

  • زمان کافی برای استراحت داشته باشید.
  • برای مطالعه و تست زنی سهم بالایی در نظر بگیرید.
  • زمانی از روز را بتوانید به یک ورزش اختصاص دهید.
  • هر از گاهی بتوانید به یک برنامه تفریحی مختصر بپردازید.
  • زمان مدرسه را قربانی مطالعه و تست زنی نکرده باشید.

 

استفاده از منابع مناسب

در رابطه با برنامه ریزی کنکور ایران تحصیل و کسب رتبه هرچه بهتر در آن باید از بهترین امکانات موجود استفاده کرد. یکی از امکانات کتاب های درسی و کمک درسی شما هستند.

تقریبا اکثر رتبه های برتر از تست های کنکور های سراسری و آزاد گذشته به عنوان منبع تست اصلی استفاده می‌کردند. نقطه اشتراک دیگر این است که از انجام تست های سخت تر از سطح کنکور اجتناب کرده و بیشتر از تست هایی استفاده می‌کردند که نه ساده تر و نه سخت تر از کنکور باشد.

همراهی با یک مشاور تحصیلی خبره

مشاوران خبره با داشتن کوله باری از تجربیات داوطلبان شما را در چالش های احتمالی پیش آمده کمک میکنند و علاوه بر این در هنگام برنامه ریزی میتوانند دید واقع گرایانه تری به شما ارائه دهند.

یکی دیگر از مواردی که تمامی رتبه های برتر کنکور با آن موافق بودند اهمیت مشاوره تحصیلی ایران تحصیل و استفاده از یک مشاور حرفه ای بود. شما میتوانید فقط با یک تماس با شماره 9099075307 به صورت شبانه روزی و آنلاین با مشاورین ایران تحصیل و رتبه های برتر سال های گذشته در ارتباط باشید.

ارزیابی های کوتاه مدت و بلند مدت

حتی اگر شما نهایت تلاش خود را هم در مطالعه و تسلط روی تست ها داشته باشید باز هم تا زمانی که خود را محک نزنید نمیتوانید از وضعیت خود آگاهی داشته باشید.

شما باید در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت خود را مورد ارزیابی قرار داده تا میزان پیشرفت خود را بسنجید و با اینکار بفهمید آیا روش های شما مناسب بوده اند یا خیر.

هدف گذاری برای کسب رتبه تک رقمی

بطور کلی می‌توانید هدف گذاری را به دو دسته کلی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید. به این صورت که شما باید طبق روش های مطالعه و تست زنی خود یک هدف کوتاه تعیین کنید. فرضا اگر در یک آزمون آزمایشی شرکت می‌کنید یک تراز برای خود در نظر بگیرید.

در اینجا تمام انرژی خود را برای رسیدن به هدف کوتاه مدت بگزارید.علاوه بر این شما باید چند هدف بلند مدت نیز داشته باشید. فرضا قبولی در کنکور اولین هدف بلند مدت شماست.

استفاده از روش های مختلف مطالعه

یک دیگر از مهمترین نکاتی که باید به آنها اشاره کرد استفاده از روش های مطالعه است. برای مثال شما میتوانید از تکنیک های تند خوانی در این راه بهره ببرید و عملا از زمان خود بیشترین بهره را ببرید.

یکی دیگر از روش هایی که رتبه های برتر کنکور دارند استفاده از روش SQ4R است. این روش، مطالعه عمیق را در چند مرحله به شرح زیر تفکیک میکند:

  • پیش خوانی. در این مرحله شما یک دید کلی پیدا میکنید.
  • آموزش در مدرسه.
  • مطالعه. مبحث را مطالعه میکنید و روی آن مسلط میشوید.
  • تجزیه و تحلیل. ارتباط بین مباحث را درک میکنید.
  • مرور کردن.با مرور کردن مبحث در مقاطع زمانی مختلف آن را در ذهن خود تثبیت کنید.

 

تاثیر پشتیبانی خانواده و امنیت خانه

تمامی موارد بالا نیازمند یک بستر مناسب و امن برای رشد است. شما بدون داشتن شرایط محیطی مناسب در خانواده نمیتوانید آنطور که باید روی تحصیل خود زمان بگزارید.

از بین رتبه های برتر کنکور تقریبا همگی حمایت و تشویق خانواده خود را دارا هستند و یکی از مهمترین عوامل موفقیت خود را پشتیبانی خانواده و ایجاد یک محیط آرام و به دور از دغدغه درخانه توسط اهالی منزل اعلام کردند.

 

کنترل استرس و اضطراب

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور اضطراب و تنش بالا و بالاتر میرود. همین موضوع باعث افت شدید تمرکز در برخی داوطلبین شده و آن ها را از ادامه برنامه های آمادگی برای کنکور بازمیدارد.

شما برای کنترل استرس میتوانید از روش های مختلفی همچون ورزش، افزایش کیفیت خواب، صحبت با یک مشاور و… استفاده کنید.

فراموش نکنید شما در این مسیر تنها نیستید و تقریبا همه داوطلبان کنکور در همین شرایط هستند. پس با اعتماد به نفس بالا در هر مقطع زمانی و فاصله ای از کنکور که هستید می‌توانید شروع کنید و با رعایت نکات بالا و انگیزه و پشتکار به هدف خود برسید.

سوالات متداول کنکور سراسری

آیا برای کسب رتبه برتر در کنکور نیاز به مشاور هست؟

گاهی پیش آمده که داوطلبی بدون مشاور رتبه خوب کسب کرده باشد اما تعدادی رتبه های برتر وجود دارند که از مشاوره کنکور ایران تحصیل استفاده کرده اند.

آیا همه رتبه های برتر کنکور در آزمون های آزمایشی شرکت کرده اند؟

خیر. درصد بالایی از این عزیزان از آزمون های آزمایشی استفاده کرده اند اما برخی از آنان این ارزیابی ها را خودشان انجام داده و جواب هم گرفته اند.

آیا کسب رتبه برتر کنکور بدون رفتن به مدرسه و فقط با تست زنی امکان پذیر است؟

خیر. آموزش و مطالعه و تست زنی همگی مکمل هم هستند و شما با هر دو آنها با هم میتوانید به موفقیت دست یابید.

رتبه های برتر کنکور از چه کتاب هایی استفاده میکردند؟

مهمترین منبع رتبه های برتر کتاب درسی بوده و اغلب از کمک آموزشی هایی استفاده میکردند که سطح تست هایش با سطح کنکور برابری کند، نه سخت تر باشد و نه ساده تر.

خلاصه مطلب

در مقاله فوق به بررسی 10 نکته طلایی رتبه های برتر کنکور پرداختیم. این نکات بطور کلی شامل مواردی همچون تحصیل و مطالعه مستمر، اهمیت برنامه ریزی، مدیریت زمان، استفاده از منابع مناسب، مشاوره تحصیلی، هدف گذاری، روش های مختلف مطالعه، پشتیبانی خانواده و… هستند.

دانستن تجربیات رتبه های برتر کنکور میتواند برای موفقیت شما در این امر تاثیر گذار و مهم زندگی بسیار مفید باشند. البته در نظر داشته باشید هر روشی برای هرکسی مناسب نیست و شما بسته به شخصیت و توانایی های فردی خود میتوانید از روش هایی که مختص خودتان هستند نیز استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.